S.K.P-POZNAŃ Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Te pojazdy są tworzone tak by deklarowana przez producenta liczba miejsc do spania odpowiadała liczbie osób, które mogą być przewożone camperem Buerstner ELEGANCE 800- Rocznik 2010- SPECJALNY-KEMPINGOWY-zarejestrowany na 4 osoby-w części jadalnej dwa pasy trzypunktowe(po przetłumaczeniu) Załączam dokumentacje techniczną. http://www.buerstner.com/fileadmin/buerstner/media/2011/downloads/rm/Buerstner_Technische_Daten_Reisemobile_CH_2011.pdf co ciekawe : 1.TZ -(NORMALNA FIATOWSKA) ZFA.......-i ten nr jest w DR 2.TZ na zewnątrz pojazdu przód prawa strona- "burstner gmbh"-WBU303000B1243524" ..i masy-4600kg, naciski.....Możecie sprawdzić ten numer nadwozia ,czy czegoś nie wiem ,bo jak tą tabliczkę traktować? Nie mam aparatu jutro pstryknę zdjęcia i zamieszczę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 co ciekawe : 1.TZ -(NORMALNA FIATOWSKA) ZFA.......-i ten nr jest w DR 2.TZ na zewnątrz pojazdu przód prawa strona- "burstner gmbh"-WBU303000B1243524" ..i masy-4600kg, naciski.....Możecie sprawdzić ten numer nadwozia ,czy czegoś nie wiem ,bo jak tą tabliczkę traktować? Pojazd ten został poddany homologacji 2 etapowej i w drugim etapie została zmieniona marka pojazdu i dlatego posiada nowy numer VIN i druga TZ. Ja uważam, że numer VIN nadany przez Fiata jest juz nieaktualny i powinien być brany pod uwagę VIN WBU... Podobna sytuacja występuje też w przypadku autobusów produkowanych w niewielkich seriach na podwoziu innego producenta np. gimbus produkowany przez Autosana na podwoziu Mana ma 2 numery nadwozia (ten oryginalny nr Mana jest umieszczony za prawym przednim kołem a ten nadany przez Autosana znajduje sie na końcówce prawej podłużnicy), podobnie jest z autobusem Solina wykonanym na podwoziu Mercedesa Vario. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Mi uważa inaczej. Drugi i kolejne etapy produkcji nie powinny zmieniać podstawowych cech identyfikacyjnych - w tym nr VIN itd. Podwójne nr VIN to nie tylko kampery. Wiele zabudów - np. specjalistycznych - pożarniczych (bo z tym się spotkałem) posiada swoje indywidualne numery zgodne z normą ISO (VIN). Ale czy to na pewno nr identyfikacyjne pojazdu? Oj tu bym się nie zakładał... Spójrzmy na wymagania nr VIN. Ma być nadany trwale na pojeździe - nie na zabudowie. I teraz co - zdejmę zabudowę i co - pojazd (rama) ma zostać bez nr, czy wraca mu nr ramy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Drugi i kolejne etapy produkcji nie powinny zmieniać podstawowych cech identyfikacyjnych - w tym nr VIN Z tym się zgodzę, ale pod warunkiem, że w wyniku tych zmian nie zostanie zmieniona marka pojazdu. Dla przykładu jeżeli firma X kupi podwozie ciężarowe marki Y i zdemontuje kabinę kierowcy z tego nadwozia i dokona montażu jednobryłowego nadwozia autobusowego swej produkcji a następnie taki pojazd podda procesowi homologacji to w mojej ocenie firma X może uważać się za producenta tego pojazdu (jako producent ma prawo nadać własny numer VIN) pomimo, że producentem podwozia jest firma Y. Zreszta jak inaczej wytłumaczyć dlaczego gimbus produkowany przez zakłady Jelcza ma numer VIN zaczynajacy się na SUJ... pomimo, że producentem podwozia jest MAN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Tylko że pojazdy w etapie produkcji mogą być poddawane homologacji wielostopniowej i zrobiłby się niezły bałagan, bowiem każdy kolejny producent nadawałby własne oznaczenia, kolejne KP itd. Nie ma to wiele wspólnego z faktyczna identyfikacją. Praktycznie każda zabudowa niesie ze sobą zmianę marki, tylko nie zdajemy sobie z tego sprawy. Wystarczy jednak zajrzeć do nowo wydawanych DR (tak powiedzmy od 2008 roku). Pojazd podstawowy - np. RENAULT. Po zabudowaniu mamy już "RENAULT/Auto-chłodnie" (np.). Jednak firma "Auto-chłodnie" mimo, że bez wątpienia jest producentem tak skompletowanego pojazdu i ma nawet na to homologacje nie nadaje już nowego nr VIN. Bo po co? Więcej by było z tego zamieszania niż pożytku. Niestety część producentów nadaje nr na swoje zabudowy (najczęściej specjalistyczne) i nie do końca potem wiadomo jak to traktować. Trochę jak ze starymi Żukami z Twojej Ojczyzny Rama miała nr i kabina też - ale już inny. W przypadku kabiny był to nr części, w przypadku ramy nr auta... Ale po latach o pomyłkę było nietrudno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 Do bałaganu takie postępowanie faktycznie może prowadzić, ale wszczególnych przypadkach nadanie nowego numeru VIN staje sie koniecznością. Powrócę jeszcze do tego przykładu: jeżeli firma X kupi podwozie ciężarowe marki Y i zdemontuje kabinę kierowcy z tego nadwozia i dokona montażu jednobryłowego nadwozia autobusowego swej produkcji a następnie taki pojazd podda procesowi homologacji to w mojej ocenie firma X może uważać się za producenta tego pojazdu (jako producent ma prawo nadać własny numer VIN) pomimo, że producentem podwozia jest firma Y. 1. Należy się zastanowić, czy zdemontowanie kabiny z podwozia samochodu ciężarowego nie prowadzi do anulowania ŚH, bo pojazd jako taki przeznaczony jest do dalszej zabudowy a nie do dokonywania zmian w pojeździe niekompletnym? 2. Jeżeli firma X kupiła na poczatku produkcji 10 podwozi z firmu Y a nastepnie rozpoczęła wielkoseryjna produkcję autobusu i w związku z tym już nie kupuje kompletnego podwozia z firmy Y a kupuje od nich tylko ramę, zawieszenie i kompletny zespół napędowy, to niby dlaczego pierwsze 10 pojazdów miało by mieć inną markę niż pozostałe pojazdy, które de facto niczym poza brakiem numeru ramy nadanym przez firme Y niczym sie nie róznią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 Zamieszczam TZ (zewnętrzną) tego campera.Jak wjedzie na serwis na naprawe to go będę dalej "rozpracowywał" co i gdzie. STUFE 2 -ETAP 2 jaki VIN powinien być w DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 jaki VIN powinien być w DR? Czy ten pojazd posiada też drugą TZ nadana przez Fiata? Jeżeli tak to jakia jest DMC na tej tabliczce? Jakoś nie kojarzę Ducato o DMC powyżej 3,5 t. Jeżeli w wyniku 2 etapu homologacji została zwiększona DMC pojazdu to VIN fiatowski ja uznał bym za nieważny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 Jakoś nie kojarzę Ducato o DMC powyżej 3,5 t. Bo dlatego ze nie miales takiego przypadku jak ja.Na OBT przyjechały mozna powiedziać 2 "blizniaki" jeden po drugim.Blizniakami to one były ale z wyglądu bo kazdy z nich mial inne DMC.Jeden wlasnie 3,5 t a natomiast drugi 4,5 t... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Jeden wlasnie 3,5 t a natomiast drugi 4,5 t... Nie chcesz chyba powiedzieć, że ten o MW 4,5 t miał pojedyncze koła na tylnej osi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 20 Sierpień 2011 Share Napisano 20 Sierpień 2011 Nie chcesz chyba powiedzieć, że ten o MW 4,5 t miał pojedyncze koła na tylnej osi? Jak blizniak o blizniak...Oczywiście ze pojedyńcze koła,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 21 Sierpień 2011 Share Napisano 21 Sierpień 2011 jaki VIN powinien być w DR? Myślę, że WK powinien zmienić dowód rejestracyjny i wpisać nr VIN ten WBU3030.... Pojazd został poddany zmianie nadwozia. Ma nową homo i powinno być po nowemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Sierpień 2011 Share Napisano 22 Sierpień 2011 Oczywiście ze pojedyńcze koła To warto by było sprawdzic nosność opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 22 Sierpień 2011 Share Napisano 22 Sierpień 2011 To warto by było sprawdzic nosność opon 116-1250 kg/opone Q-160km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Sierpień 2011 Share Napisano 22 Sierpień 2011 1250 kg/opone Wychodzi na to, że nosność jest wystarczająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 22 Sierpień 2011 Share Napisano 22 Sierpień 2011 WK powinien zmienić dowód rejestracyjny i wpisać nr VIN ten WBU3030.... nie jestem tego pewien . zamieszczam dwie TZ tego campera i tu sie sprawa wyjasnia ,ale po co ta zewnętrzna z innym numerem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 Jak dla mnie to sprawa wygląda nastepująco: Fiat sprzedał auto z homologacją częściową, firma AL-KO dokonała montażu tylnej osi własnej konstrukcji i określiła nosnośc tej osi natomiast 3 firma dokonała zabudowy nadwozia własnej konstrukcji, któro poddała procesowi homologacji a ponieważ firma ta uznała, że jest producentem tego pojazdu nadała mu swój własny VIN (czy ten vin jest gdzies nabity na nadwozi (ramie) tego pojazdu?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 No ale na obu tabliczkach jest ten sam nr VIN!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 Na 1 tabliczce nie ma homologacji oraz brak jest jakich kolwiek danych. Na drugiej jest homologacja i juz pokazały się dane: DMC, DMC zestawy i naciski. Z wiązku z tym firma AL-Ko uzyskała homo i zamontowała tabliczkę. A firma burstner dokonała zabudowy i wrzuciła trzecią tabliczkę tylko po jaką cholere Chyba żeby było ciekawiej w trakcie przegladu firma AL-KO dokonała montażu tylnej osi własnej konstrukcji Jakiej tylnej osi? Są i były dwie osie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 Z wiązku z tym firma AL-Ko dokonała zabudowy nadwozia, Raczej podwozie jest AL-KO ,na tabliczce jest AMC http://www.al-ko.pl/706.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 Czyli Alko wykonało podwozie na bazie Fiata, a Burstner zabudowy nadwozia. I tym sposobem mamy 3 tabliczki. Masakra jakaś Nie można tego jakoś uprościć? I teraz jaki VIN? Po mojemu to ten najnowszy VIN. Ten stary VIN znajduje się na tabliczce Burstnera po lewej stronie. Czyli firma Burstner wzięła pod uwagę dotychczasowy VIN, ale nadała nowy, obowiązujący już na całą zabudowę. I myśle, że właśnie ten nowy VIN powinien być w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 Pytanie co jest w homo (bo zakładam, że zabudowy te są z homo - w sensie homo na skompletowany pojazd). Nigdy - ale to nigdy nie spotkałem się z sytuacją, aby firma zabudowująca zmieniała nr identyfikacyjne pojazdu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 Pytanie co jest w homo Homologacja na skompletowany pojazd.Nigdy - ale to nigdy nie spotkałem się z sytuacją, aby firma zabudowująca zmieniała nr identyfikacyjne pojazdu.... Ja również. Tak wiec po jaką cholere jest ta trzecia TZ z zewnątrz z prawej strony na nadwoziu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 Nigdy - ale to nigdy nie spotkałem się z sytuacją, aby firma zabudowująca zmieniała nr identyfikacyjne pojazdu.... A ja chyba tak, aczkolwiek nie była to zabudowa - raczej tuning, BMW/ALPINA - zmiana marki i vinu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 blakop napisał/a: Pytanie co jest w homo Homologacja na skompletowany pojazd. Pytanie "co" tyczyło się nr VIN oczywiście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.