michal_k Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 jak fabryczna to zgoda producenta Żadne zgody producenta nie są potrzebne. Co najwyżej producent mógłby potwierdzić, że pierwotna wartość DMC wynosiła tyle i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 To złap gumę - tak z oka wysokość około 3m przy rozstawie 1,8m No i?? Widziałeś filmik Michała? To może w ogóle pojazdom o wysokości powyżej powiedzmy 1m od ziemi zabronić jeździć?? Bo to albo guma, albo wiatr może przewrócić. A generalnie jeżdżenie jest niebezpieczne - prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 Żadne zgody producenta nie są potrzebne Jeśli na przyczepkę została wydana homologacja na 500 a nie 500 do 750 /zakres/ to bez zgody ani rusz i wymiana TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 michal_k, a jak dany typ przyczepy był homologowany w zakresie DMC 400-750 kg to czy uważasz, że jest możliwe podniesienie DMC takiej przyczepy np. do 750 kg jak dany egzemplarz miał homo na 400 kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 jak dany typ przyczepy był homologowany w zakresie DMC 400-750 kg to czy uważasz, że jest możliwe podniesienie DMC takiej przyczepy np. do 750 kg W POZ jak najbardziej, ale oświadczenie producenta + nowa TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 czy uważasz, że jest możliwe podniesienie DMC takiej przyczepy np. do 750 kg jak dany egzemplarz miał homo na 400 kg? Odpowiem tak - jeśli diagnosta po zmianach podniesie DMC to zapytam producenta o "pierwotną wartość" i jeśli potwierdzi, że była 750 kg to jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 jeśli diagnosta po zmianach podniesie DMC to zapytam producenta o "pierwotną wartość" i jeśli potwierdzi, że była 750 kg to jest OK. jeżeli nie potwierdzi? Zawnioskujesz o pozbawienie uprawnień diagnoście, który wykonał badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 Zawnioskujesz o pozbawienie uprawnień diagnoście, który wykonał badanie? Raczej z nim porozmawiam żeby "wycofał" badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 Po co burty? Platforma starczy A swoją drogą - jaka u Ciebie markes w takim razie jest dopuszczalna wysokość przyczepki? Bo jak rozumiem jakby to była klasyczna towarowa przyczepka z plandeką, to też nie dopuszczasz do ruchu? Jak sam widziałeś na filmiku nawet fabryczne pojazdy wiatr jest w stanie przewrócić. Wyobraź sobie, że taka reklama przygniotła dziecko. Trafia sprawa do sądu. Jako diagnosta wolałbyś dopuścić przyczepę ciężarową bez stelaża reklamowego czy przyczepkę "reklamową" ??? Z mojego doświadczenia wynika, że w sądach diagnosta jest zawsze 1 do ukarania ( i najczęściej jedyny). Biorąc to wszystko pod uwagę będę zapierał się nogami i rękoma by nie dopuścić takiej przyczepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Styczeń 2015 Share Napisano 17 Styczeń 2015 Biorąc to wszystko pod uwagę będę zapierał się nogami i rękoma by nie dopuścić takiej przyczepki. A okresowego tez nie podbijasz w takich przyczepach?? Co za różnica czy fabryczna czy SAM? Czy reklama, czy zwykła plandeka? Powierzchnia boczna taka sama, więc obie w tracie wiatru tak samo polecą i takich samych szkód narobią. Więc co - nie badać w ogóle?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 17 Styczeń 2015 Share Napisano 17 Styczeń 2015 Ale lekka nie podlega pod BO. Ta zawitała bo są zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Styczeń 2015 Share Napisano 17 Styczeń 2015 Wiem. Ale mi już teraz bardziej o zasady chodzi. Analogiczna konstrukcja - załóżmy, że nie lekka. Nie robisz okresowego bo się może przewrócić? OBT to tez rodzaj dopuszczenia do ruchu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Styczeń 2015 Share Napisano 17 Styczeń 2015 ..Co za różnica czy fabryczna czy SAM? Czy reklama, czy zwykła plandeka? Powierzchnia boczna taka sama, więc obie w tracie wiatru tak samo polecą Bez urazy ....ale powierzchnia boczna może i taka sama, jednak plandeka inaczej się zachowuje niż reklama, której powierzchnia boczna jest przesunięta. I nie trzeba tutaj burzy mózgów by zrozumieć, iż reklama będzie bardziej podatna na przewrócenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Styczeń 2015 Share Napisano 17 Styczeń 2015 No to mi wytłumacz, bo ja nie do końca rozumiem o co z tym przesunięciem chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Styczeń 2015 Share Napisano 17 Styczeń 2015 Reklama stanowi płaszczyznę pośrodku przyczepy o MW +/- 100kg Plandeka jest przy kole przyczepy o MW +/- 250 kg a dalej kłania się fizyka i rozkład sił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2015 Share Napisano 18 Styczeń 2015 Jacdiag, ale trzeba uwzględnić oprócz pacia również i ssanie wiatru! Tak na prawdę to nie rozchodzi się o miejsce umieszczenie płaszczyzny ssania czy parcia wiatru a bardziej o jej masę własną. Bez odpowiedniego balastu niewątpliwie przyczepa reklamowa o długości ok 6m będzie ważyła ok 200 kg co jest stanowczo zbyt mało aby zapewniało to stabilność przy podmuchach wiatru. Kiedyś w pracy mieliśmy taka przyczepę i dociążona była 4 krawężnikami drogowymi o wadze 100 kg każde i żadnych problemów z jej stabilnością nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 18 Styczeń 2015 Share Napisano 18 Styczeń 2015 Tak na prawdę to nie rozchodzi się o miejsce umieszczenie płaszczyzny ssania czy parcia wiatru a bardziej o jej masę własną. zamiast rozważań teoretycznych można przejść do praktyki i zaproponować klientowi montaż Asystenta Bocznego Wiatru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.