Skocz do zawartości

Zmiana konstrukcyjna przyczepka SAM do 750 kg


Arizona

Rekomendowane odpowiedzi

jak fabryczna to zgoda producenta

 

Żadne zgody producenta nie są potrzebne. Co najwyżej producent mógłby potwierdzić, że pierwotna wartość DMC wynosiła tyle i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To złap gumę - tak z oka wysokość około 3m przy rozstawie 1,8m

 

No i?? Widziałeś filmik Michała? To może w ogóle pojazdom o wysokości powyżej powiedzmy 1m od ziemi zabronić jeździć?? Bo to albo guma, albo wiatr może przewrócić. A generalnie jeżdżenie jest niebezpieczne - prawda? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne zgody producenta nie są potrzebne

Jeśli na przyczepkę została wydana homologacja na 500 a nie 500 do 750 /zakres/ to bez zgody ani rusz i wymiana TZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, a jak dany typ przyczepy był homologowany w zakresie DMC 400-750 kg to czy uważasz, że jest możliwe podniesienie DMC takiej przyczepy np. do 750 kg jak dany egzemplarz miał homo na 400 kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dany typ przyczepy był homologowany w zakresie DMC 400-750 kg to czy uważasz, że jest możliwe podniesienie DMC takiej przyczepy np. do 750 kg

 

W POZ jak najbardziej, ale oświadczenie producenta + nowa TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy uważasz, że jest możliwe podniesienie DMC takiej przyczepy np. do 750 kg jak dany egzemplarz miał homo na 400 kg?

 

Odpowiem tak - jeśli diagnosta po zmianach podniesie DMC to zapytam producenta o "pierwotną wartość" i jeśli potwierdzi, że była 750 kg to jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli diagnosta po zmianach podniesie DMC to zapytam producenta o "pierwotną wartość" i jeśli potwierdzi, że była 750 kg to jest OK.
jeżeli nie potwierdzi? Zawnioskujesz o pozbawienie uprawnień diagnoście, który wykonał badanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co burty? Platforma starczy ;)

 

A swoją drogą - jaka u Ciebie markes w takim razie jest dopuszczalna wysokość przyczepki? Bo jak rozumiem jakby to była klasyczna towarowa przyczepka z plandeką, to też nie dopuszczasz do ruchu? :?

Jak sam widziałeś na filmiku nawet fabryczne pojazdy wiatr jest w stanie przewrócić. Wyobraź sobie, że taka reklama przygniotła dziecko. Trafia sprawa do sądu. Jako diagnosta wolałbyś dopuścić przyczepę ciężarową bez stelaża reklamowego czy przyczepkę "reklamową" ???

Z mojego doświadczenia wynika, że w sądach diagnosta jest zawsze 1 do ukarania

( i najczęściej jedyny).

Biorąc to wszystko pod uwagę będę zapierał się nogami i rękoma by nie dopuścić takiej przyczepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc to wszystko pod uwagę będę zapierał się nogami i rękoma by nie dopuścić takiej przyczepki.

 

A okresowego tez nie podbijasz w takich przyczepach?? :shock:

 

Co za różnica czy fabryczna czy SAM? Czy reklama, czy zwykła plandeka? Powierzchnia boczna taka sama, więc obie w tracie wiatru tak samo polecą i takich samych szkód narobią. Więc co - nie badać w ogóle?? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem.

 

Ale mi już teraz bardziej o zasady chodzi. Analogiczna konstrukcja - załóżmy, że nie lekka. Nie robisz okresowego bo się może przewrócić? OBT to tez rodzaj dopuszczenia do ruchu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

Co za różnica czy fabryczna czy SAM? Czy reklama, czy zwykła plandeka? Powierzchnia boczna taka sama, więc obie w tracie wiatru tak samo polecą

 

Bez urazy ....ale powierzchnia boczna może i taka sama, jednak plandeka inaczej się zachowuje niż reklama, której powierzchnia boczna jest przesunięta. I nie trzeba tutaj burzy mózgów by zrozumieć, iż reklama będzie bardziej podatna na przewrócenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklama stanowi płaszczyznę pośrodku przyczepy o MW +/- 100kg

Plandeka jest przy kole przyczepy o MW +/- 250 kg

 

a dalej kłania się fizyka i rozkład sił

szkic.jpg.0d391de4806171f6b22ea1e23d083813.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacdiag, ale trzeba uwzględnić oprócz pacia również i ssanie wiatru!

Tak na prawdę to nie rozchodzi się o miejsce umieszczenie płaszczyzny ssania czy parcia wiatru a bardziej o jej masę własną. Bez odpowiedniego balastu niewątpliwie przyczepa reklamowa o długości ok 6m będzie ważyła ok 200 kg co jest stanowczo zbyt mało aby zapewniało to stabilność przy podmuchach wiatru. Kiedyś w pracy mieliśmy taka przyczepę i dociążona była 4 krawężnikami drogowymi o wadze 100 kg każde i żadnych problemów z jej stabilnością nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawdę to nie rozchodzi się o miejsce umieszczenie płaszczyzny ssania czy parcia wiatru a bardziej o jej masę własną.
zamiast rozważań teoretycznych można przejść do praktyki i zaproponować klientowi montaż Asystenta Bocznego Wiatru? :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.