Skocz do zawartości

Trójkołowe Piaggio


klosek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    11

  • michal_k

    11

  • danielg539

    10

  • JANUSZ60

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

No ja tez nie byłem na bieżąco i zapodał bym go jak o3-kołowego

 

Tylko dlaczego MY DIAGNOŚCI mamy znać wszystkie przepisy w tym również dyrektywy europejskie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tez nie byłem na bieżąco i zapodał bym go jak o3-kołowego

 

Tylko dlaczego MY DIAGNOŚCI mamy znać wszystkie przepisy w tym również dyrektywy europejskie?

 

Czasem po prostu warto wierzyć zapisom w dokumentach pojazdu przedstawianego do BT a nie od razu, na swój rozum je podważać... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem po prostu warto wierzyć zapisom w dokumentach pojazdu przedstawianego do BT a nie od razu, na swój rozum je podważać...

 

Niby tak, ale jest zawsze mozliwoś, że dokument taki zwiera błąd.

To raczej ustawodawca powinien nadążać ze zmianą przepisów krajowych tak aby były one zgodne z europejskimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem po prostu warto wierzyć zapisom w dokumentach pojazdu przedstawianego do BT a nie od razu, na swój rozum je podważać...

 

Niby tak, ale jest zawsze mozliwoś, że dokument taki zwiera błąd.

To raczej ustawodawca powinien nadążać ze zmianą przepisów krajowych tak aby były one zgodne z europejskimi.

 

Też sie trochę pałowałem z tym przy I-OBT takiego pojazdu ale trudno było zakładać że i w briefie i w scheinie jest ten sam błąd a trzeba by było mieć mocne podstawy do podważania tego zapisu importerowi który sprowadził jednoczesnie dwa takie pojazd i miały tę samą homologację L7e...

Dlatego czasem też warto wierzyć że jak ktoś coś mówi, to wie co i dlaczego mówi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam. Odświeżam temat. Panowie właśnie miałem klienta. Sprowadził nieszczęsne trójkołowe Piaggio MP3 125 RL. W dokumentach kat. L3E pojemność 124cm. Klient chce zarejestrować go żeby mógł jeżdzić na kategorii B, a jak wiadomo jest to motocykl czyli kat. do kierowania A. Gość twierdzi że jest możliwość rejestracji na kat.B. Sprawdziłem na Otto Motto i faktycznie są zarejestrowane na kat.B. Moje pytanie brzmi czy jest możliwość legalnie go tak zarejestrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dokumentach kat. L3E pojemność 124cm.

 

2) motocykle, to jest pojazdy dwukołowe bez bocznego wózka (kategoria L3e) lub z bocznym wózkiem (kategoria L4e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h;

 

3) motocykle trójkołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.

 

Właśnie tak nasze przepisy są zgodne z unijnymi ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legalnie nie. Jest to motocykl kat L5e. A na oto moto różne cuda piszą żeby ktoś kupił, jak kupi to niech się martwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to rejestrują na kat.B?

Prawdopodobnie jako samochód osobowy. Wynika z tego, że u nas wystarczy nie znać przepisów ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiemy się z TV jak rejestrują. Ale najpierw musi się zdarzyć jakiś śmiertelny wypadek z udziałem takiego trójkołowca żeby prokurator wszedł do sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak nasze przepisy są zgodne z unijnymi ,,,

 

Janusz. Są zgodne. Poczytaj ten temat od początku. Rozstaw tych kół jest tak mały, że uważa się je jako jedno. I jest de facto dwukołowy.

 

Przepraszam ale nie miałem czasu ostanio żeby odwiedzić forum.

Podstawa homologacyjna:

Dyrektywa 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 18,03,2002r. o sprawie homologacji typy dwu- i trzykołowych pojazdów mechanicznych.

Artykuł 2 pkt 8

 

"podwójnych kołach”, oznacza to dwa koła umieszczone na

tej samej osi, przy czym odległość między środkami ich

powierzchni styku z nawierzchnią jest mniejsza niż 460 mm.

Koła podwójne należy uważać za jedno koło;"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zgodne. Poczytaj ten temat od początku. Rozstaw tych kół jest tak mały, że uważa się je jako jedno. I jest de facto dwukołowy.

Nie znam tego modelu Piagio i nie wiem czy spełnia :

Cytat"przy czym odległość między środkami ich

powierzchni styku z nawierzchnią jest mniejsza niż 460 mm."

 

Jakie jest jednak Twoje zdanie na temat :

 

Jak to rejestrują na kat.B?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno rozstaw tych przednich kół to 420mm. Według dyrektywy o której pisze Psuj dwukołowy, według rozporządzenia o którym pisze Janusz6o trzykołowy. Ale tak czy inaczej motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest jednak Twoje zdanie na temat :

Demart napisał/a: Jak to rejestrują na kat.B?

 

W/g mnie tylko kat A upoważnia do jazdy tym "czymś"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie tylko kat A upoważnia do jazdy tym "czymś"

Wracając do zgodności naszych przepisów z unijnymi przypomnę tylko przykład czterokołowego AIXAM 400, który w Austrii chodził jako L2e a u nas do niedawna mógł być tylko samochodem osobowym ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas do niedawna mógł być tylko samochodem osobowym ,,,

 

Nie takiego niedawna... pojęcie czterokołowca wprowadzono chyba w 2004r (jeśli się mylę to mnie poprawcie, tak z głowy walnąłem) a to, że wielu diagnostów i urzędników do dzisiaj w nich widzi ciągniki rolnicze i inne dziwa to już kwestia niedouczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dzisiaj w nich widzi ciągniki rolnicze i inne dziwa to już kwestia niedouczenia...

 

A jeśli były tak homologowane to na jakiej podstawie to kwestionować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli były tak homologowane to na jakiej podstawie to kwestionować?

 

Kiedyś tak było, zgadza się. Ale ja mówię, że:

wielu diagnostów i urzędników do dzisiaj w nich widzi ciągniki rolnicze i inne dziwa to już kwestia niedouczenia...

 

 

Z półtora roku temu widziałem quada sprowadzonego zza granicy i dwa lata wcześniej zarejestrowanego na ciągnik rolniczy. Ani diagnoście który robił pierwsze to nie przeszkadzało, ani urzędnikowi nie wydało się dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takiego niedawna... pojęcie czterokołowca wprowadzono chyba w 2004r

Mówiąc niedawna, miałem na myśli tę zmianę w 2011,

Dz.U. z 2011 nr 36 poz. 182 • Brzmienie od 21 marca 2011

http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-z-dnia-17-listopada-2010-r-zmieniajace-rozporzadzenie-w-sprawie-szczegolowych-czynnosci-organow-w-sprawach-zwiazanych-z-dopuszczeniem-pojazdu-do-ruchu-oraz/zal2/

, gdyż dopiero ta zmiana zniosła ten zapis;

 

Samochód osobowy - M1 oraz L2,5 w przypadku czterokołowych pojazdów samochodowych z nadwoziem zamkniętym,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.