Skocz do zawartości

Trójkołowe Piaggio


klosek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    11

  • michal_k

    11

  • danielg539

    10

  • JANUSZ60

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skoro pojazd nie jest motocyklem to musi spełniać wszystkie warunki techniczne dla pojazdu samochodowego wymienione tutaj:

np.

12) istniała możliwość jazdy do tyłu; przepisu nie stosuje się do motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale nie miałem czasu ostanio żeby odwiedzić forum.

Podstawa homologacyjna:

Dyrektywa 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 18,03,2002r. o sprawie homologacji typy dwu- i trzykołowych pojazdów mechanicznych.

Artykuł 2 pkt 8

 

"podwójnych kołach”, oznacza to dwa koła umieszczone na

tej samej osi, przy czym odległość między środkami ich

powierzchni styku z nawierzchnią jest mniejsza niż 460 mm.

Koła podwójne należy uważać za jedno koło;"

No fakt jest.

A dla Pana neko link do wersju ujednoliconej http://www.forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=215 i obowiązującej.

Żeby mógł nauczać diagnostów :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie, dziękuję za wszystkie sugestie i pomoc w formie przepisów, do czytania w zimne wrześniowe wieczory :-) Cytujecie Pana "klosek", lecz jest tam mowa o zwykłym MP3 o rozstawie kół 420mm. A ja mam pytanie i kolejną dla Was "drzazgę", jak się odnieść do Piaggio MP3 o większym rozstawie kół. Firma ta wychodząc do klienta, od kilku lat robi też wersję MP3 LT o poszerzonym rozstawie kół (powyżej 460), specjalnie pod to, by był to pełnoprawny trzykołowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specjalnie pod to, by był to pełnoprawny trzykołowiec.

i każdy normalny klient kupując produkt tej firmy wie, że nabywa motocykl i do poruszania się takim pojazdem wymagane jest prawo jazdy "motocyklowe" - w naszym przypadku kategorii A

"kolejny cwaniaczek" "kombinator" itp., ja zaś uważam, że polskie przepisy są nieprecyzyjne i można je wieloznacznie interpretować i wykorzystywać, by żyło się łatwiej/lepiej.
w tym przypadku może być zdecydowanie krócej ...
To po co jej dodawać stres i naukę na 600cm3, do tego egzamin + zwolnienia z pracy na kurs prawka, nie mówiąc już o $, jeśli da się to obejść.
czyli $$$ ważniejsze niż zdrowie,

a stres może w takim razie zaliczyć na zakręcie lub drzewie, którego NIE UDA SIĘ JEJ OBEJŚĆ ...

 

np

:?:

&

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się odnieść do Piaggio MP3 o większym rozstawie kół. Firma ta wychodząc do klienta, od kilku lat robi też wersję MP3 LT o poszerzonym rozstawie kół (powyżej 460), specjalnie pod to, by był to pełnoprawny trzykołowiec.

Nawet jeśli trzykołowiec to nadal o symetrycznym rozstawie kół a więc bez wątpienia motocykl a nie pojazd samochodowy inny.

Może po nr homo z TZ moglibyśmy ustalić kat. homologacyjną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

neko,

Z ustawy i nic tu nie ma jak odległość jednego koła od drugiego:

45) motocykl – pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej przekraczającej 50 cm3,

dwukołowy lub z bocznym wózkiem – wielośladowy;

określenie to obejmuje również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół;

Nie ma co rozkminiać darmo jak zachowują się koła w skręcie jeżeli rozchodzi się o użytą w definicji symetrię.

Podczas skręcania nadal są symetryczne względem siebie z tym, że jedno większy promień zatacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e-eskape, nazbyt to uprościłeś. Ustawa zawiera tylko ogólne wytyczne a uszczegółowiają ją przepisy zawarte w rozrorządzeniach, które często zwierają odnośniki do innych aktów prawnych w tym unijnych jak np.:

§ 5a.23) Wymagania w zakresie zwrotności pojazdów i zespołów pojazdów, z zastrzeżeniem § 6 ust. 1, § 7 ust. 1 i § 8

ust. 1 określa pkt 7.6. załącznika nr 1 dyrektywy 97/27/WE24).

§ 5b.25) Wymagania w zakresie maksymalnej masy ciągniętej określa pkt 2.2. załącznika nr IV dyrektywy 97/27/WE.

§ 5c.23) Warunki równoważności zawieszeń dla osi napędowej lub osi napędowych pojazdu określa załącznik nr II dyrektywy 96/53/WE26).

Nie może być tak, że te sam pojazd rejestrowany w oparciu o homo jest klasyfikowany inaczej jak dokładnie taki sam pojazd klasyfikowany przez diagnoste podczas OBT przed pierwsza rejestracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może być tak, że te sam pojazd rejestrowany w oparciu o homo jest klasyfikowany inaczej jak dokładnie taki sam pojazd klasyfikowany przez diagnoste podczas OBT przed pierwsza rejestracją.

Powiedz raczej, nie powinno być tak,,,

Skoro czterokołowy AIXAM 400 w Austrii chodzi jako L2e a u nas (zgodnie z przepisami) nawet na samochodowy inny się nie łapie, to coś tu nie tak ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce Piaggio MP3 oficjalnie wszystkie wersje są sprzedawane jako motocykl. Na zachodzie, wszystkie wersje MP3 LT o rozstawie przednich kół 465mm, sprzedawane są jako pojazd samochodowy i sprowadzając takiego z zagranicy z homologacją na L7e (chociaż mają powyżej 15kW !, tak jak większość quadów - które też jeżdżą jako pojazd samochodowy inny choć nie powinny ), rejestruje się go jako pojazd samochodowy inny.

Pojawiłem się tu z moim problemem po to, żeby go rozwiązać, a nie słuchać kiepskich rad, umoralniającego pouczania etc.

Tak więc Panom, którzy nie wnoszą nic do tematu, a chcieliby zaistnieć wypowiedziami typu " u mnie nie przejdzie" niech żona zrobi prawko" - dziękuję. (walczycie na ilość postów czy jak?) :) W moim rozumieniu, forum własnie po to istnieje by móc pytać, wymieniać spostrzeżenia i wiedzę. Zamykanie tematu, czy udzielanie wymijających odpowiedzi, to zamiatanie tematu pod miotłę. Więc proszę pozostawić temat tym, którzy chcą go konstruktywnie zgłębić i rozwiązać do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) to zamiatanie tematu pod miotłę. Więc proszę pozostawić temat tym, którzy chcą go konstruktywnie zgłębić i rozwiązać do końca.

Jeżeli już to pod dywan.

Poproszę o pytanie bo nie wiem czego jeszcze nie rozumiesz :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie , odpuścić należy wątek niesymetryczności na zakręcie , ponieważ żaden motor przy skręconej kierownicy nie będzie symetryczny względem pionowej wzdłużnej płaszczyzny przechodzącej przez środek.

Nie widziałem go , to nie będę się wypowiadał o jeździe na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz raczej, nie powinno być tak,,,

Skoro czterokołowy AIXAM 400 w Austrii chodzi jako L2e a u nas (zgodnie z przepisami) nawet na samochodowy inny się nie łapie, to coś tu nie tak ,,,

Skoro pojazd ma homo L2e to jako nowy w Polsce też tak zostanie zarejestrowany pomimo, że pewnych warunków nie spełnia :( . Ciekawe czy kiedyś doczekamy się jednolitych przepisów w UE, czy może wcześniej nastąpi koniec UE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojazd ma homo L2e to jako nowy w Polsce też tak zostanie zarejestrowany pomimo, że pewnych warunków nie spełnia .

Czyżby samochód anglo-kierowniczy też ???

5ae1a5c05a5d9_O.jpg.928f0dc5fef4439332ff9e67c920673f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że sam mam zamiar taki wynalazek kupić to troche temat zgłębiłem. MP3 jest produkowane w 2 wersjach i posiada dwie rózne homologacje l3e oraz L5e W pierwszej wersji mimo że pojazd ma trzy koła jest zarejestrowany jako pojazd jednośladowy ze względu na mały rozstaw kół (podobnie jak dwie osie oddalone o mniej niż metr są jedną osią) Druga wersja homologowana jest jako motocykl trójkołowy . W wielu krajach wersja LT można się poruszać na kat. b ale wynika to z lokalnego prawa odnośnie praw jazdy gdyż MP3 LT nadal pozostaje motocyklem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po nr homo z TZ moglibyśmy ustalić kat. homologacyjną?

Może być ciężko ,MP3 nie ma w katalogu ITS(przynajmniej po modelu ) .

A po tym da radę?

 

1. mniejszy rozstaw kół:

0.1. Marka: PIAGGIO (nazwa handlowa producenta)

0.2. Typ: M63

Wariant: 3

Wersja: 00

0.2.1 Nazwa handlowa (jeśli dotyczy): //

0.4. Kategoria: L3e

0.4.1 Kategoria pojazdu zgodnie z dyrektywa 97/24/WE rozdział.7: C

odpowiada pod kadym względem typowi opisanemu w świadectwie homologacji typu

nr: e11*2002/24*0761*01 z dnia: 29.09.2008

Pojazd może być zarejestrowany na stałe bez dalszych czynności homologacyjnych i jest

przewidziany do ruchu prawostronnego oraz jego prędkościomierz ma wskazania według metrycznego układu jednostek miar.

 

1. Liczba osi: 2; oraz kół: 2

.

.

.

51. Odstępstwa

2. większy rozstaw kół:

0.1. Marka: PIAGGIO (nazwa handlowa producenta)

0.2. Typ: M64

Wariant: 3

Wersja: 00

0.2.1 Nazwa handlowa (jeśli dotyczy): //

0.4. Kategoria: L5e

0.4.1 Kategoria pojazdu zgodnie z dyrektywa 97/24/WE rozdział.7: //

odpowiada pod kadym względem typowi opisanemu w świadectwie homologacji typu

nr: e11*2002/24*0794*03 z dnia: 01.06.2011

Pojazd może być zarejestrowany na stałe bez dalszych czynności homologacyjnych i jest

przewidziany do ruchu prawostronnego oraz jego prędkościomierz ma wskazania według metrycznego układu jednostek miar.

 

1. Liczba osi: 2; oraz kół: 3

.

.

.

51. Odstepstwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest jest jeden - nie daliście jednoznacznej odpowiedzi czy to motorower, czy samochodowy inny...

Bo takiej odpowiedzi nie ma - czemu tylko nikt nie odpowiedział??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie daliście jednoznacznej odpowiedzi czy to motorower

Z motojowejkiem troszku lipka bo...

bo to najmniej ze trzy setki pojemności ma nad denkiem tłoka i 125 km/h pomyka. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest jest jeden - nie daliście jednoznacznej odpowiedzi czy to motorower, czy samochodowy inny...

Bo to ani motorower ani poj. samochodowy inny tylko motocykl i w zależności od wersji jest to motocykl jednośladowy lub motocykl trójkołowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłóci mi się wersja, ale... nie będę się czepiał.

Tym bardziej, że w wyżej zapodanych skrótach wyciągów świadectw wersje są opisane

i jakby między jednym, a drugim modelem mało znaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e11*2002/24*0761*01

Motocykl dwukołowy bez bocznego wózka.

Nie ma określonego modelu, typ - M63,wariantów jest 3 . Kategoria L3e .

 

Tego drugiego nie ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.