Skocz do zawartości

Nieduże zmniejszenie DMC przyczepy kempingowej.


Misio

Rekomendowane odpowiedzi

No to jak DMC może być niższe, skoro nie może byc wyższe, no wiec się zdecyduj. :evil:

A moze poprostu nie wiesz ?

A co to za różnica?

Widać, że Ty wiesz, więc może coś do meritum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam

 

Ja również chciałem zmienić DMC z powodu potrzeby robienia przeze mnie i żonę kat. E i dodatkowo opłacania wyższych winiet za granicą a w Polsce e-myta.

 

Przeglądając dziennik ustaw znalazłem taki wpis:

4.35) W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu

wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu

dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie

rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych,

określonych w przepisach warunków technicznych,

do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub

przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd

był homologowany zgodnie z wnioskowanymi

danymi technicznymi.

 

 

 

 

Czy to oznacza że jeżeli producent prześle mi potrzebne dokumenty to będę mógł zjechać z DMC?

 

Obecnie mam MW 1030kg a DMC 1320kg a potrzebowałbym 1200kg.

 

Rozmawiałem z oficjalnym przedstawicielem producenta na Polskę i oni mogą mi wydać takie oświadczenie tylko że odpłatnie i stąd moje pytanie czy to przejdzie?

 

Cała ustawa jest tutaj:

 

http://static1.money.pl/d/akty_prawne/pdf/DU/2007/186/DU20071861322.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała ustawa jest tutaj:

 

To jest rozporządzenie a nie ustawa. Znamy je.

 

Rozmawiałem z oficjalnym przedstawicielem producenta na Polskę i oni mogą mi wydać takie oświadczenie tylko że odpłatnie i stąd moje pytanie czy to przejdzie?

 

Niech tylko nie zapomni o nowej tabliczce znamionowej na tą przyczepę, bo stara stanie się nieaktualna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała ustawa jest tutaj:

 

To jest rozporządzenie a nie ustawa. Znamy je.

 

Rozmawiałem z oficjalnym przedstawicielem producenta na Polskę i oni mogą mi wydać takie oświadczenie tylko że odpłatnie i stąd moje pytanie czy to przejdzie?

 

Niech tylko nie zapomni o nowej tabliczce znamionowej na tą przyczepę, bo stara stanie się nieaktualna...

 

Czy w związku z tym można legalnie obniżyć DMC?

 

A czy tabliczki znamionowej nie dostanę wtedy od diagnosty? Czy wtedy byłby potrzebny też rzeczoznawca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w związku z tym można legalnie obniżyć DMC?

 

Pytaj w swoim Urzędzie. Ten przepis w różnych urzędach jest różnie interpretowany.

 

A czy tabliczki znamionowej nie dostanę wtedy od diagnosty?

 

Nie. Producent powinien dać Ci nową, jeśli już.

 

Czy wtedy byłby potrzebny też rzeczoznawca?

 

Nie widzę takiej potrzeby, ale to konkretny diagnosta decyduje czy chce się podeprzeć opinią rzeczoznawcy przy badaniu, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trochę "słaba" ta przyczyna zmian,poza tym zmiany bez zmian,no nie wiem.Wg mnie jest to tylko w gestii WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w związku z tym można legalnie obniżyć DMC?

 

Pytaj w swoim Urzędzie. Ten przepis w różnych urzędach jest różnie interpretowany.

 

 

...w przypadku zmian konstrukcyjnych dotyczących zmiany mas i nacisków osi - oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi,......

 

http://bip.poznan.pl/bip/sprawy/wydzialy/wydzial-komunikacji,20/zgloszenie-zmian-konstrukcyjnych-lub-danych-technicznych-w-zarejestrowanym-pojezdzie,6332/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w przypadku zmian konstrukcyjnych dotyczących zmiany mas i nacisków osi - oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi,......

 

Oki,ale czy SKP czy WK ma to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki,ale czy SKP czy WK ma to zrobić?

WK, bo to kwestia czysto formalna nie majaca nic wspólnego ze zmianami konstrukcyjnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki,ale czy SKP czy WK ma to zrobić?

 

Wydział/Jednostka prowadząca

 

Wydział Komunikacji

Wymagane dokumenty

 

Wypełniony wniosek oraz:

 

...........w przypadku ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.35) W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu

wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu

dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie

rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych,

określonych w przepisach warunków technicznych,

do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub

przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd

był homologowany zgodnie z wnioskowanymi

danymi technicznymi.

 

Moim zdaniem przepis ten dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, kiedy zmieniły się warunki techniczne, czyli rozporządzenie w sprawie warunków technicznych. Najlepszym przykładem jest tutaj zmiana DMC z 16 t na 18 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przepis ten dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, kiedy zmieniły się warunki techniczne,

Ja uważam, że niekoniecznie.

Z praktyki wiem, że pojawiają się pojazdy w których jest niezgodność pomiędzy homo a TZ, z reguły sprawa kończy sie wymiana TZ ale bywają też przypadki gdy wydawane jest nowe homo dopasowane do TZ a wówczas w mojej ocenie jedyną możliwością zmiany parametrów pojazdu jest zastosowanie powyzszego zapisu.

Chyba, że michal_k, masz jakąś inną propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Czy w związku z tym można legalnie obniżyć DMC?

 

A czy tabliczki znamionowej nie dostanę wtedy od diagnosty? Czy wtedy byłby potrzebny też rzeczoznawca?

 

Mieliśmy taki przypadek na poprzedniej OSKP. Problemem dla właściciela było to, że w Karvinie (Czechy) zmieniło się ograniczenie tonażu na jednej drodze. Klient załatwił sobie wiec papier od producenta i TZ (DMC 2200kg na 2000kg). Kolega zrobił mu ustalenie danych na wniosek właściciela i przeszło w WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktyki wiem, że pojawiają się pojazdy w których jest niezgodność pomiędzy homo a TZ, z reguły sprawa kończy sie wymiana TZ ale bywają też przypadki gdy wydawane jest nowe homo dopasowane do TZ a wówczas w mojej ocenie jedyną możliwością zmiany parametrów pojazdu jest zastosowanie powyzszego zapisu.

Chyba, że michal_k, masz jakąś inną propozycje.

 

Czym innym jest błędnie wydana homologacja czy tabliczka, a czym innym kiedy dane są prawidłowe, a potem nagle klient chce je zmienić. Dlatego błąd - uważam - należy wyprostować czy to przez zmianę tabliczki czy wydanie prawidłowego wyciągu ze świadectwa homologacji.

 

A sama zmiana "bo tak" w sytuacji kiedy nie nastąpiła zmiana przepisów o warunkach technicznych (np. DMC z 16 na 18 t) - jest niemożliwa bez zmian konstrukcyjnych (ale wtedy wiadomo - DMC nie może przekraczać wartości pierwotnej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sama zmiana "bo tak" w sytuacji kiedy nie nastąpiła zmiana przepisów o warunkach technicznych (np. DMC z 16 na 18 t) - jest niemożliwa bez zmian konstrukcyjnych (ale wtedy wiadomo - DMC nie może przekraczać wartości pierwotnej).

 

Też tak uważam .Obniżenie DMC powinno być dopuszczalne w pewnym zakresie.Podnoszenie DMC,tylko za zgodą producenta z wystawieniem nowej homologacji i TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnoszenie DMC,tylko za zgodą producenta z wystawieniem nowej homologacji i TZ.

 

Ale tylko w sytuacji zmiany przepisów, a nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnoszenie DMC,tylko za zgodą producenta z wystawieniem nowej homologacji i TZ.

A to juz byłoby jak OBT z samym DR na stacji, nie uważasz? Jak chcesz nowe homo wystawić zaocznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz nowe homo wystawić zaocznie?

 

Normalnie. Powiedzmy, że konstrukcyjnie pojazd był przystosowany do DMC 18 ton (i tak był homologowany w jakimś kraju). Natomiast w Polsce obowiązywało DMC 16 ton, więc w naszym kraju ten pojazd wychodził z homologacją właśnie na 16 ton. Po zmianie przepisów po wejściu do UE (rozporządzenie w sprawie warunków technicznych podniosło DMC do 18 ton) wystarczy oświadczenie producenta, że pojazd był homologowany na 18 ton i na tej podstawie WK wymieni DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.