Marek1 Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 No to jak DMC może być niższe, skoro nie może byc wyższe, no wiec się zdecyduj. A moze poprostu nie wiesz ? A co to za różnica? Widać, że Ty wiesz, więc może coś do meritum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moro Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Witam Ja również chciałem zmienić DMC z powodu potrzeby robienia przeze mnie i żonę kat. E i dodatkowo opłacania wyższych winiet za granicą a w Polsce e-myta. Przeglądając dziennik ustaw znalazłem taki wpis: 4.35) W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Czy to oznacza że jeżeli producent prześle mi potrzebne dokumenty to będę mógł zjechać z DMC? Obecnie mam MW 1030kg a DMC 1320kg a potrzebowałbym 1200kg. Rozmawiałem z oficjalnym przedstawicielem producenta na Polskę i oni mogą mi wydać takie oświadczenie tylko że odpłatnie i stąd moje pytanie czy to przejdzie? Cała ustawa jest tutaj: http://static1.money.pl/d/akty_prawne/pdf/DU/2007/186/DU20071861322.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Cała ustawa jest tutaj: To jest rozporządzenie a nie ustawa. Znamy je. Rozmawiałem z oficjalnym przedstawicielem producenta na Polskę i oni mogą mi wydać takie oświadczenie tylko że odpłatnie i stąd moje pytanie czy to przejdzie? Niech tylko nie zapomni o nowej tabliczce znamionowej na tą przyczepę, bo stara stanie się nieaktualna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moro Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Cała ustawa jest tutaj: To jest rozporządzenie a nie ustawa. Znamy je. Rozmawiałem z oficjalnym przedstawicielem producenta na Polskę i oni mogą mi wydać takie oświadczenie tylko że odpłatnie i stąd moje pytanie czy to przejdzie? Niech tylko nie zapomni o nowej tabliczce znamionowej na tą przyczepę, bo stara stanie się nieaktualna... Czy w związku z tym można legalnie obniżyć DMC? A czy tabliczki znamionowej nie dostanę wtedy od diagnosty? Czy wtedy byłby potrzebny też rzeczoznawca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Czy w związku z tym można legalnie obniżyć DMC? Pytaj w swoim Urzędzie. Ten przepis w różnych urzędach jest różnie interpretowany. A czy tabliczki znamionowej nie dostanę wtedy od diagnosty? Nie. Producent powinien dać Ci nową, jeśli już. Czy wtedy byłby potrzebny też rzeczoznawca? Nie widzę takiej potrzeby, ale to konkretny diagnosta decyduje czy chce się podeprzeć opinią rzeczoznawcy przy badaniu, czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Tylko trochę "słaba" ta przyczyna zmian,poza tym zmiany bez zmian,no nie wiem.Wg mnie jest to tylko w gestii WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Czy w związku z tym można legalnie obniżyć DMC? Pytaj w swoim Urzędzie. Ten przepis w różnych urzędach jest różnie interpretowany. ...w przypadku zmian konstrukcyjnych dotyczących zmiany mas i nacisków osi - oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi,...... http://bip.poznan.pl/bip/sprawy/wydzialy/wydzial-komunikacji,20/zgloszenie-zmian-konstrukcyjnych-lub-danych-technicznych-w-zarejestrowanym-pojezdzie,6332/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 ...w przypadku zmian konstrukcyjnych dotyczących zmiany mas i nacisków osi - oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi,...... Oki,ale czy SKP czy WK ma to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Oki,ale czy SKP czy WK ma to zrobić? WK, bo to kwestia czysto formalna nie majaca nic wspólnego ze zmianami konstrukcyjnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Oki,ale czy SKP czy WK ma to zrobić? Wydział/Jednostka prowadząca Wydział Komunikacji Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz: ...........w przypadku ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 4.35) W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazduwniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Moim zdaniem przepis ten dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, kiedy zmieniły się warunki techniczne, czyli rozporządzenie w sprawie warunków technicznych. Najlepszym przykładem jest tutaj zmiana DMC z 16 t na 18 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Luty 2013 Share Napisano 8 Luty 2013 Moim zdaniem przepis ten dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, kiedy zmieniły się warunki techniczne, Ja uważam, że niekoniecznie. Z praktyki wiem, że pojawiają się pojazdy w których jest niezgodność pomiędzy homo a TZ, z reguły sprawa kończy sie wymiana TZ ale bywają też przypadki gdy wydawane jest nowe homo dopasowane do TZ a wówczas w mojej ocenie jedyną możliwością zmiany parametrów pojazdu jest zastosowanie powyzszego zapisu. Chyba, że michal_k, masz jakąś inną propozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 8 Luty 2013 Share Napisano 8 Luty 2013 Czy w związku z tym można legalnie obniżyć DMC? A czy tabliczki znamionowej nie dostanę wtedy od diagnosty? Czy wtedy byłby potrzebny też rzeczoznawca? Mieliśmy taki przypadek na poprzedniej OSKP. Problemem dla właściciela było to, że w Karvinie (Czechy) zmieniło się ograniczenie tonażu na jednej drodze. Klient załatwił sobie wiec papier od producenta i TZ (DMC 2200kg na 2000kg). Kolega zrobił mu ustalenie danych na wniosek właściciela i przeszło w WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Luty 2013 Share Napisano 8 Luty 2013 Z praktyki wiem, że pojawiają się pojazdy w których jest niezgodność pomiędzy homo a TZ, z reguły sprawa kończy sie wymiana TZ ale bywają też przypadki gdy wydawane jest nowe homo dopasowane do TZ a wówczas w mojej ocenie jedyną możliwością zmiany parametrów pojazdu jest zastosowanie powyzszego zapisu.Chyba, że michal_k, masz jakąś inną propozycje. Czym innym jest błędnie wydana homologacja czy tabliczka, a czym innym kiedy dane są prawidłowe, a potem nagle klient chce je zmienić. Dlatego błąd - uważam - należy wyprostować czy to przez zmianę tabliczki czy wydanie prawidłowego wyciągu ze świadectwa homologacji. A sama zmiana "bo tak" w sytuacji kiedy nie nastąpiła zmiana przepisów o warunkach technicznych (np. DMC z 16 na 18 t) - jest niemożliwa bez zmian konstrukcyjnych (ale wtedy wiadomo - DMC nie może przekraczać wartości pierwotnej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 8 Luty 2013 Share Napisano 8 Luty 2013 A sama zmiana "bo tak" w sytuacji kiedy nie nastąpiła zmiana przepisów o warunkach technicznych (np. DMC z 16 na 18 t) - jest niemożliwa bez zmian konstrukcyjnych (ale wtedy wiadomo - DMC nie może przekraczać wartości pierwotnej). Też tak uważam .Obniżenie DMC powinno być dopuszczalne w pewnym zakresie.Podnoszenie DMC,tylko za zgodą producenta z wystawieniem nowej homologacji i TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Luty 2013 Share Napisano 8 Luty 2013 Podnoszenie DMC,tylko za zgodą producenta z wystawieniem nowej homologacji i TZ. Ale tylko w sytuacji zmiany przepisów, a nie zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 9 Luty 2013 Share Napisano 9 Luty 2013 Podnoszenie DMC,tylko za zgodą producenta z wystawieniem nowej homologacji i TZ. A to juz byłoby jak OBT z samym DR na stacji, nie uważasz? Jak chcesz nowe homo wystawić zaocznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Luty 2013 Share Napisano 9 Luty 2013 Jak chcesz nowe homo wystawić zaocznie? Normalnie. Powiedzmy, że konstrukcyjnie pojazd był przystosowany do DMC 18 ton (i tak był homologowany w jakimś kraju). Natomiast w Polsce obowiązywało DMC 16 ton, więc w naszym kraju ten pojazd wychodził z homologacją właśnie na 16 ton. Po zmianie przepisów po wejściu do UE (rozporządzenie w sprawie warunków technicznych podniosło DMC do 18 ton) wystarczy oświadczenie producenta, że pojazd był homologowany na 18 ton i na tej podstawie WK wymieni DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 9 Luty 2013 Share Napisano 9 Luty 2013 Czyli ta homologacja musi już istnieć, a to zasadnicza różnica od wystawienia nowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.