Janusz S Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Witam Przyjechał na badanie techn. pojazd sprowadzony z anglii.I juz pierwszy problem na poczatek:numer vin w dow. rej. nie zgadza sie z numerem na samochodzie-dokladnie chodzi o jedna litere której brakuje w dowodzie(dziewiata) Co z tym zrobic Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Klient musi naprostować papiery w Anglii a potem dopiero wrócić do Ciebie.Czasami można to załatwić meilowo/telefonicznie i pocztą,ale to już zależy od uprzejmości urzędników w anglii ( pewnie problemy będa tym większe im wiecej "naszych" mieszka w okolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Co z tym zrobic OBT wynik N - niezgodność VIN pojazdu z dokumentami i skąd pewność że brakuje akurat znaku na 9 pozycji przykładowy VIN SARRFMWNYY5080361 SARRFMWNNYY508036 określ w którym jest błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Witam!Ja przeprowadziłbym badanie ale wydałbym zaświadczenie z wynikiem N. Dz.U 155 $6 ust3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 22 Listopad 2011 Autor Share Napisano 22 Listopad 2011 Dzieki za szybkie podpowiedzi!! Też myslalem zeby nic nie robic bo identyfikacja nie przechodzi,a jesli chodzi o dziewiata pozycje to widze to na tabliczce i na "ramie" bo brakuje tylko w papierach (dopisana tyle ze olowkiem) A jeszcze jedno prosze :kierownica przelozona juz czy zadac jeszcze jakies dodatkowe dokPozdrawiamumenty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Oj ja to pewnie zbytnio nie pomogę CI.Dopiero uczę się może wypowiedzą się doświadczeni diagności.Ja to widzę tak.Jest to auto po zmianach konstrukcyjnych dlatego wykonać trzeba jeszcze badanie ZMIANY KONSTRUKCYJNE czyli musisz zażądać dokumentu z zakładu których tych zmian dokonał oraz dla własnego bezpieczeństwa OPINII RZECZOZNAWCY.Tak ja bym zrobił ale niech się wypowiedzą inni bardziej doświadczeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 kierownica przelozona juz czy zadac jeszcze jakies dodatkowe dokPozdrawiamumenty? Jak chcesz go posłać na drzewo to niech przyniesie zaświadczenie od producenta pojazdu lub jego uprawnionego przedstawiciela że dany pojazd może zostać przerobiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 A jeszcze jedno prosze :kierownica przelozona juz czy zadac jeszcze jakies dodatkowe dokPozdrawiamumenty? Wszystko zależy od tego jak wygląda ta przeróbka, jeżeli widzisz i jesteś jej pewny to niczego nie żądasz tylko działasz normalne badanie, jeżeli masz wątpliwości to opinia rzeczoznawcy itd... Jest to auto po zmianach konstrukcyjnych dlatego wykonać trzeba jeszcze badanie ZMIANY KONSTRUKCYJNE Według naszych przepisów, przełożenie kierownicy, to nie są zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Dzięki Kolego Adamie za poprawienie i sprostowanie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Według naszych przepisów, przełożenie kierownicy, to nie są zmiany konstrukcyjne. http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/E16FB099A5 2011-04-21 orzeczenie prawomocne ODNOŚNIE POZOSTAŁYCH OŚMIU SAMOCHODÓW, W KTÓRYCH DOKONANO PRZEŁOŻENIA UKŁADU KIEROWNICZEGO Z STRONY PRAWEJ NA LEWĄ, SKARŻĄCY STWIERDZIŁ, ŻE PRZEPISY PRAWA NIE ZABRANIAJĄ TEGO TYPU MODYFIKACJI UKŁADU KIEROWNICZEGO. ART. 66 UST. 4 USTAWY OKREŚLAJĄC ZAKRES DOPUSZCZALNYCH MODYFIKACJI SAMOCHODU NIE ZABRANIA DOKONYWANIA ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH POJAZDU, W TYM PRZEŁOŻENIA UKŁADU KIEROWNICZEGO. WYRAŹNIE ZABRANIA SIĘ JEDYNIE DOKONYWANIA ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH ZMIENIAJĄCYCH RODZAJ POJAZDU. PRZY ZMIANIE KIEROWNICY RODZAJ POJAZDU NIE ZMIENIA SIĘ, POZOSTAJE ON SAMOCHODEM OSOBOWYM. CO WIĘCEJ Z OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW PRAWA WYNIKA, ŻE NIE WYMAGA SIĘ W TAKIEJ SYTUACJI DODATKOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO. MIANOWICIE ART. 81 USTAWY ORAZ § 2 UST. 1 PKT 2 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY Z DNIA 16 GRUDNIA 2003 R. W SPRAWIE ZAKRESU I SPOSOBU PRZEPROWADZENIA BADAŃ TECHNICZNYCH POJAZDÓW ORAZ WZORÓW DOKUMENTÓW STOSOWANYCH PRZY TYCH BADANIACH, NAKAZUJĄ PRZEPROWADZENIE DODATKOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO TYLKO W PRZYPADKU ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH, KTÓRE POWODUJĄ ZMIANĘ DANYCH ZAPISANYCH W DOWODZIE REJESTRACYJNYM. DOWÓD REJESTRACYJNY NATOMIAST NIE ZAWIERA INFORMACJI DOTYCZĄCEJ POŁOŻENIA UKŁADU KIEROWNICZEGO. POLSKIE PRZEPISY NIE ZABRANIAJĄ DOKONYWANIA PRZEŁOŻENIA UKŁADÓW KIEROWNICZYCH. W DOWODZIE REJESTRACYJNYM NIE MA DANYCH WSKAZUJĄCYCH PO KTÓREJ STRONIE UMIESZCZONA JEST KIEROWNICA, A NADTO Z POUCZENIA ZAMIESZCZONEGO W TYM DOKUMENCIE WYNIKA, IŻ WŁAŚCICIEL POJAZDU ZOBOWIĄZANY JEST ZGŁOSIĆ ORGANOWI, KTÓRY WYDAŁ DOWÓD REJESTRACYJNY W TERMINIE 30 DNI WSZELKIE ZMIANY DANYCH ALE TYLKO TYCH, KTÓRE ZAWARTE SĄ W DOWODZIE REJESTRACYJNYM. MAJĄC POWYŻSZE ROZWAŻANIA NA UWADZE WOJEWÓDZKI SĄD ADMINISTRACYJNY W GDAŃSKU NA MOCY ART. 145 § 1 UST. 1 PKT 1 LIT. C) W ZWIĄZKU Z ART. 135 USTAWY Z DNIA 30 SIERPNIA 2002 R. – PRAWO O POSTĘPOWANIU PRZED SĄDAMI ADMINISTRACYJNYMI (DZ. U. NR 153, POZ. 1270 ZE ZM.) UCHYLIŁ ZASKARŻONĄ DECYZJĘ A TAKŻE POPRZEDZAJĄCĄ JĄ DECYZJĘ ORGANU PIERWSZEJ I DRUGIEJ INSTANCJI. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 22 Listopad 2011 Autor Share Napisano 22 Listopad 2011 dzieki za szybka pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 A tak na marginesie z jakich przepisów wynika że przełożenie kierownicy to nie są zmiany konstrukcyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 A tak na marginesie z jakich przepisów wynika że przełożenie kierownicy to nie są zmiany konstrukcyjne? DzU32 par. 3 ust.1 pkt.5 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, Czyli zmiany konstrukcyjne to zmiany które zmieniają rodzaj pojazdu albo powodują zmiane zapisów w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Może nie mam racji ale przełożenie kierownicy to zmiana konstrukcyjna i powinno być wykonane dodatkowe badanie techniczne(Art.81 pkt.11 ppkt.3),(Dz.u 155 $3.1 ust5) W którym dokonano zmian konstrukcyjnych LUB wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rej.....,z wyłączeniem montażu do zasilania gazem... Czyli zmiana konstrukcyjna nie musi powodować zmian danych w dowodzie rej.Wyklucza się tylko montaż instalacji gazowej. Przynajmniej ja tak to rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 W którym dokonano zmian konstrukcyjnych LUB wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rej... Też tak uważam, ale jak widać Polski nadal są dwie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Zmiana przeznaczenia użytkowania pojazdu nie jest zmianą konstrukcyjną. A tu zmienia się przeznaczenie z lewostronnego na prawostronny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Zmiana przeznaczenia użytkowania pojazdu nie jest zmianą konstrukcyjną. Kwestia na ile jest to ingerencja w konstrukcję pojazdu i znowu będzie to zależało od interpretacji ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Kwestia na ile jest to ingerencja w konstrukcję pojazdu i znowu będzie to zależało od interpretacji ,,, Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 A tu zmienia się przeznaczenie z lewostronnego na prawostronny. coś nie widzę takiej pozycji w tabelach załącznika 4 http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1878.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 W którym dokonano zmian konstrukcyjnych LUB wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rej... Też tak uważam, ale jak widać Polski nadal są dwie ,,, Jakie dwie... Nie ważne co zmienisz, konstrukcję czy jakieś elementy. Istotna jest tylko ta zmiana która prowadzi do zmian zapisów w DR i tylko ta podlega DBT dla pojazdu w którym dokonano zmian. W tym również zmiana rodzaju pojazdu jeżeli jest dokonana przez uprawnionego przedsiębiorcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Istotna jest tylko ta zmiana która prowadzi do zmian zapisów w DR To znaczy, że przekładane angliki rejestrujesz bez jakichkolwiek dokumentów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Zgadzam sięz Markiem1. Gdyby każda zmiana konstrukcyjna powodowała konieczność wykonania DBT wtedy musielibyśmy uzyskać definicję zmiany konstrukcyjnej lub katalog zmian w pojeździe, które oznaczają zmianę konstrukcyjną. Przykład: zmiana skrzyni biegów z 5-cio biegowej na 6-cio biegową, zmiana ogumienia dętkowego na bezdętkowe, zmian wycieraczek przegubowych na bezprzegubowe, wymiana szyby białej na "solarną" itp. Popadlibyśmy w paranoję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Zgadzam sięz Markiem1 Zgoda, ale spójrzcie pod kątem przekładki anglika,,, po pierwsze, nie jest to tylko kwestia kierownicy, po drugie, często odbywa się z ingerencją w konstrukcję, a po trzecie co z homologacją ??? zawsze będą różne zdania na ten temat ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Po zastanowieniu się i analizie tego co napisali w ustawie i rozporządzeniu przyznaję rację Markowi1.Tzn.przełożenie kierownicy nie jest zmianą konstrukcyjną która powoduje dodatkowa badanie(zmiany konstrukcyjne).Rzeczywiście źle interpretowałem ten zapis:"w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę w dow.rej." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Zgadzam sięz Markiem1 Zgoda, ale spójrzcie pod kątem przekładki anglika,,, po pierwsze, nie jest to tylko kwestia kierownicy, po drugie, często odbywa się z ingerencją w konstrukcję, a po trzecie co z homologacją ??? zawsze będą różne zdania na ten temat ,,, Anglikowi, po przeróbce nie robi się przecież DBT po zmianach konstrukcyjnych bo zresztą co należałoby wtedy napisać w tym badaniu? Przepisy o obowiązku uzyskiwania homologacji dotyczą tylko nowych pojazdów: Art. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ci.gnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotow ich wyposażenia lub cz..ci jest obowi.zany uzyska. dla ka.dego nowego typu tych pojazdow, przedmiotu ich wyposażenia i cz..ci .wiadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu. Są dokonywane naprawy pojazdów z ingerencjami w konstrukcję większymi niż przekładka anglika i nie ma z nimi problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.