Tytus Napisano 23 Listopad 2011 Share Napisano 23 Listopad 2011 Witam Mam tego typu sprawe bo nie zdarzaja mi sie takie tematy - klient zakupił nowe Volvo i na rame polozyl sprzet do przewozu ciezarowek. W zwiazku z tym ze mieszcza sie tam dwa ciagniki siodlowe a ich masa przekracza ladownosc dolozyl trzecia os. I teraz - czy jest prawnie mozliwosc zwiekszenia ladownosci tego pojazdu??? (bo DMC chyba nie???) Kto ma wymienic TZ - czy ten co robil zabudowe??? Ew na co jeszcz zwrocic uwage??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Listopad 2011 Share Napisano 23 Listopad 2011 Znane mi są takie przypadki, ale 3 oś została dołożona przez aso (jest specjalny zestaw części do dołoóżenia 3 osi) i aso wymieniło TZ na taką z poprawnymi danymi technicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Listopad 2011 Share Napisano 23 Listopad 2011 I teraz - czy jest prawnie mozliwosc zwiekszenia ladownosci tego pojazdu??? (bo DMC chyba nie???) dokładając trzecią ośkę, która waży np 0,5t zwiększymy masę własną i "ubędzie" ładowności więc taka zmiana to u producenta i nowa TZ z poprawnymi masami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 23 Listopad 2011 Autor Share Napisano 23 Listopad 2011 Czesc Tak tez powiedzialem - os oczywiscie jest nowa od producenta, ale zabudowa juz jest robiona w firmie specjalizujacej sie w budowie/naprawie takch rzeczy. Z tym ze zabudowa jest po renowacji - nie jest nowa. Czyli chyba caly sens "sprytnego" dzialania szlag trafi...no chyba ze producent da nowa TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Listopad 2011 Share Napisano 23 Listopad 2011 mieszcza sie tam dwa ciagniki siodlowe a ich masa przekracza ladownosc Tu masz i pytanie i odpowiedź. Przecież dołożenie osi mu ładowności nie zwiększy!! Owszem - zwiększy techniczną nośność ramy poprzez rozłożenie nacisków, ale w tym układzie konieczne będzie zwiększenie DMC (dołożona oś przecież jeszcze odejmie mu i tak już za małą dopuszczalna ładowność). Nowa homo, nowa tabliczka i wtedy OK. Zabudowa ma spełniać warunki. czy nowa czy używana nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 23 Listopad 2011 Share Napisano 23 Listopad 2011 Przecież dołożenie osi mu ładowności nie zwiększy!! Owszem - zwiększy techniczną nośność ramy poprzez rozłożenie nacisków, ale w tym układzie konieczne będzie zwiększenie DMC To mu zwiększą DMC (tylko nie piszcie że nie wolno bo to wszyscy wiemy) . Znając nasze "polskie" realia znajdzie się taki "rzeczoznawca" który za odpowiednią opłatą napisze, że wsio jest dobre i wytrzyma potem pewnie diagnosta też się znajdzie bo rzeczoznawca napisał że będzie dobre. Mi jakiś czas temu trafiła się zmiana konstrukcyjna z ciągnika siodłowego na sam. ciężarowy, rozstaw osi coś ok. 3,6 m a zwis tylny 3,5 m i rzeczoznawca napisał że jest to wszystko dobrze poskładane . Pognałem z powrotem do pana rzeczoznawcy po obliczenia wytrzymałościowe i obliczenia stateczności pojazdu przy pełnym załadowaniu i tyle klienta widziałem. Pojechało to do innej SKP i tam takich problemów nie mieli i jeździ to to już zarejestrowane , ale ja przynajmniej spokojnie śpię i nie snią mi się koszmary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 24 Listopad 2011 Autor Share Napisano 24 Listopad 2011 Czesc No i mam urzadzenie pod stacja - DMC z tabliczki org 18000/20000 naciski 1os 8000 i druga 11500 naklejka z przerobki DMC 23000 8000 4500 11500 Ale to tylko naklejka ala TZ. Czekam na papiery z Volvo i firmy przerabiajacej. Inna sprawa ze to nie jest zarejestrowane wiec chyba pierw do WK a potem bedziemy ustalac co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 Powinien mieć homo na pojazd podstawowy - co tam jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 24 Listopad 2011 Autor Share Napisano 24 Listopad 2011 Powinien mieć homo na pojazd podstawowy - co tam jest? Na razie czekam na papiery od firmy leasingowej - ale nie ma sie co spodziewac cudow - bylo dwuosiowe Volvo a teraz ma trzy. Podobno homo rowniez nie potrzebne - wczesniej takie pojazdy byly rejestrowane na oswiadczenie o imporcie jednostkowym... P.S. i wyslalem go na wage. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 wczesniej takie pojazdy byly rejestrowane na oswiadczenie o imporcie jednostkowym... Ale to nie uwzględniało zwiększenia DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 24 Listopad 2011 Autor Share Napisano 24 Listopad 2011 Ale to nie uwzględniało zwiększenia DMC. No tylko skad wiadomo jakie jest DMC (oficjalnie) skoro nie ma homo??? i sa dwie TZ??? G=11080kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 No tylko skad wiadomo jakie jest DMC (oficjalnie) skoro nie ma homo???i sa dwie TZ??? G=11080kg Zaraz, zaraz... TABLICZKA ZNAMIONOWA jest jedna. Drugie to: tylko naklejka ala TZ Będziesz miał homologację - to inna sprawa. Bez ingerencji producenta (nowe homo i tabliczka) DMC nie zwiększysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 24 Listopad 2011 Autor Share Napisano 24 Listopad 2011 Będziesz miał homologację - to inna sprawa. Bez ingerencji producenta (nowe homo i tabliczka) DMC nie zwiększysz. Producent nie da homo z prostej przyczyny - taki pojazd u niego kosztuje wiecej niz dolozenie osi + zabudowa. Czyli auto bedzie rejestrowane na oswiadczenie o imporcie jednostkowym. Okazuje sie ze jest tylko naklejka - spelniajaca wymogi TZ. No i??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 No i??? No i DMC po zmianach można zmniejszyć a nie zwiększyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 24 Listopad 2011 Autor Share Napisano 24 Listopad 2011 No i??? No i DMC po zmianach można zmniejszyć a nie zwiększyć... Po raz kolejny pytam - skad wiesz o DMC???(import jednostkowy - nie ma homo) Na naklejce jest 23000kg Naklejka spelnia wymogi TZ. P.S. Bad1.4 + DIP dla nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilosci 1 szt rocznie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 skad wiesz o DMC??? DMC z tabliczki org 18000/20000 Prowokujesz czy w ciula lecisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 No ale obok jest też druga tabliczka, nie? Czy już poszli po rozum do głowy i nie ma? Od Ciebie wiemy - co się pytasz Tak masz rację - jak będzie tylko jedna tabliczka i będzie to import jednostkowy bez papierów to przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 24 Listopad 2011 Autor Share Napisano 24 Listopad 2011 skad wiesz o DMC??? DMC z tabliczki org 18000/20000 Prowokujesz czy w ciula lecisz? Omylilem sie przy ogledzinach, moja wina - na szczescie stalo sie to 50 m przed stacja gdzie bylem osoba prywatna Sa jeszcze jakies przeciwwskazania??? Pytam hipotetycznie - bo nie podchodze do sprawy w ten sposob zeby klientowi utrudnic zycie a pomoc. Piekne auto z profesionalna zabudowa - jedno z identycznych w duzej flocie jezdzacej po Europie. Zeby mi nie powiedzieli ze dokladali ta os to bym nie wiedzial - wszystko jest w 100% nowka i orginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 Zeby mi nie powiedzieli ze dokladali ta os to bym nie wiedzial Pomyśl ile anglików po przekładce tak puściłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 jak będzie tylko jedna tabliczka i będzie to import jednostkowy bez papierów to przejdzie Takie są nasze przepisy. Legalnie nie można zwiększyć DMC ale jak zginie TZ to nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 Wczoraj 10:44 klient zakupił nowe Volvo Dzisiaj 11:09 DMC z tabliczki org 18000/20000 Dzisiaj 12:44 Po raz kolejny pytam - skad wiesz o DMC??? a skoro nowe to "jakieś" homo mieć powinno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 Omylilem sie przy ogledzinach, moja wina I sumienie cię nie boli? wszystko jest w 100% nowka i orginalne. Z tym ze zabudowa jest po renowacji - nie jest nowa. To weź się chłopie kur@a zdecyduj, bo ja już nie mam siły... A klient nie powinien mieć homo na pojazd niekompletny? Jesteś w końcu diagnostą czy rzecznikiem klienta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 24 Listopad 2011 Autor Share Napisano 24 Listopad 2011 No ale obok jest też druga tabliczka, nie? Czy już poszli po rozum do głowy i nie ma? Od Ciebie wiemy - co się pytasz Tak masz rację - jak będzie tylko jedna tabliczka i będzie to import jednostkowy bez papierów to przejdzie. Dzieki... Racja - zastosowalem skrot myslowy - pytanie winno brzmiec. Skąd WK wie o DMC ? - odp. ode mnie bo nie ma homo Przepraszam Psuju Jeszcze jedno - badanie tego jednostkowego importu moge wykonac przed rejestracja czy gonic klienta po czerwone tablice??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 Jeszcze jedno - badanie tego jednostkowego importu moge wykonac przed rejestracja czy gonic klienta po czerwone tablice??? hmm... najlepiej po czerwone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 24 Listopad 2011 Autor Share Napisano 24 Listopad 2011 Zeby mi nie powiedzieli ze dokladali ta os to bym nie wiedzial Pomyśl ile anglików po przekładce tak puściłeś Tu sie mylisz - ciety jestem na angliki, juz z 15 szt pogonilem - tych zarejestrowanych. A to auto - tu juz bardzo dokladnie sie przyjrzalem to nowka sztuka - na szafie ma 4,2 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.