Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie. Mam w tej chwili Mercedesa SMART, zarejestrowanego jako samochód osobowy z masą własną 550 kg - wiadomo o co chodzi.

 

Pomińmy sprawę tego, czy on faktycznie tyle waży, czy to jest prawidłowe, czy nie. Załóżmy, że faktycznie waży i tyle.

 

Ale... Ja chcę zrobić przeróbkę i uzyskać od was opis zmian na SKP, że odtąd to już nie jest samochód osobowy, tylko pojazd samochodowy inny - czterokołowiec :) Co Wy na to? :)

 

Jakie widzicie przeciwwskazania? Jakie ewentualne przepisy, które by mówiły, że taki pojazd nie mógłby być zakwalifikowany jako czterokołowiec?

 

Myślę, że temat niebawem będzie baaaaardzo na topie, więc może warto już się zastanowić :)

Napisano
No proszę Cię,lipa pierwszej wody.

Mirek ,może jakieś pomysły na paragrafy ?

Tak jak pisał blakop ,przyjdzie komuś do głowy i co ,nie bo nie ?

Napisano

Dz.U. 162 zał 1, poz 1360 pkt 2

(...)których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15kW(...)
Napisano

Było to już kiedyś przerabiane.np. ingerencja w homo.-najmniejsza masa wł. wg katalogu to 693 kg.

Napisano

Smart wg opinii osób które znają doskonale ten temat jest nie do przerobienia na masę własną poniżej 550kg, ktoś to próbował na L rejestrować i jednocześnie pozbawić diagnostę uprawnień. jest pismo PISKP w tej sprawie, może być M1 albo L ale smart na pewno nie może być.

Napisano
(...)których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15kW(...)

Ustawa o kierujących wprowadza to

„42b) czterokołowiec — pojazd samochodowy

przeznaczony do przewozu osób lub ładunków,

z wyłączeniem samochodu osobowego,

ciężarowego i motocykla, którego

masa własna nie przekracza:

a) w przypadku przewozu rzeczy 550 kg,

b) w przypadku przewozu osób 400 kg;

Nie ma tu mowy o mocy , pozostaje do przeskoczenia masa własna.

Napisano
Było to już kiedyś przerabiane.np. ingerencja w homo.-najmniejsza masa wł. wg katalogu to 693 kg.

 

Tutaj sprawa jest trochę bardziej zawiła.

To nie jest tylko obniżenie masy własnej pojazdu która nie wiadomo z powodu jakich zmian konstrukcyjnych miałaby nastąpić.

To jest przeróbka polegającą na zmianie rodzaju pojazdu a wiemy że zgodnie PoRD art.66 ust.4 pkt.6 podpkt.b

który mówi że dopuszczalne są zmiany rodzaju pojazdu dokonywane przez uprawnionego przedsiębiorcę.

To prawna podstawa do takiej przeróbki którą trudno podważyć.

Oczywiście przy całym bezsensie tego, bo byłoby to tak, że pojazd który jest już zarejestrowany jako M1 nagle staje się L7e podczas gdy firma np. Smart nigdy takiego pojazdu nie produkowała :razz:

Napisano
Smart nigdy takiego pojazdu nie produkowała :razz:

 

Więc tak jak piszę wyżej ingerencja w homo.

Napisano
Nie ma tu mowy o mocy

ALE,

z wyłączeniem samochodu osobowego,

ciężarowego i motocykla,

Napisano
Smart nigdy takiego pojazdu nie produkowała :razz:

 

Więc tak jak piszę wyżej ingerencja w homo.

 

W tym przypadku homo nie ma zastosowania.

Uzyskiwanie homo na zmiany dotyczy przypadku zmian w nowym pojeździe.

Napisano
ALE,

Ale rozważamy możliwość zmiany z osobowego na czterokołowca , więc biorąc pod uwagę tylko rodzaj to nie będzie już osobowy.

Podano przykład Smarta , co będzie z autem o mw 550kg ?

Napisano
ALE,

Ale rozważamy możliwość zmiany z osobowego na czterokołowca , więc biorąc pod uwagę tylko rodzaj to nie będzie już osobowy.

Podano przykład Smarta , co będzie z autem o mw 550kg ?

 

No przecież nie każdy pojazd z masą 550 kg to czterokołowiec.

Napisano
W tym przypadku homo nie ma zastosowania.

Wg mnie ma,skoro był homologowany jako osobowy to jak można poważyć homo i zmienić rodzaj pojazdu.Ps. Jest interpretacja MI ws obniżenia mocy Quadów i tam właśnie jest mowa o ingerencji w homo,jest niedopuszczalna.

Napisano
No przecież nie każdy pojazd z masą 550 kg to czterokołowiec.

Ale komuś się w głowie uroi żeby był . :D

Napisano

Koledzy skupcie się na meritum - ten SMART to przykład. Załóżmy że to inna marka, załóżmy też, że faktycznie tyle waży co waży, czyli 550 kg. Chodzi mi bardziej o to, czy można takiej zmiany dokonać.

Proszę mi nie mówić o homo, bo na to, że dany pojazd nie był tak homologowany paragrafu nie ma. Zresztą - jak każecie mi dać homo, to ja mówię, że to jedna sztuka w roku i jesteśmy w punkcie wyjścia.

 

To co mówi Iamthelow (sędzia Dred?) :D ma pewien sens. Ale mamy mały kłopot. Otóż czterokołowiec musi mieć do 15 kW wg ROZP.o homologacji. Ale jedno ale - USTAWA PORD jako akt wyższej rangi już nie przewiduje ograniczeń dla czterokołowców jeśli chodzi o moc. I co teraz??Ustawa ważniejsza... Bo teraz pytanie o którego czterokołowca chodzi w ustawie o kierujących pojazdami? O tego z rozp.o homologacjach, czy o tego z kodeksu? :)

 

I teraz oliwa do ognia, bo choć ja o tym mówię już od dawna, to do szerszego grona to dopiero dociera: od lutego B1 nie będzie już uprawniało do jazdy samochodem osobowym niezależnie od masy. Ale MI informuje:

 

"Po wejściu w życie ustawy osoba posiadająca prawo jazdy kategorii B1 będzie mogła poruszać się wyłącznie pojazdem określonym dla tej kategorii. Nie będzie mogła kierować samochodami osobowymi. Z tym że nie wszystkie dostępne na rynku "małe samochodziki" są samochodami osobowymi ?- mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury." :)

 

No i zgłasza się taki właściciel takiej "B1" i mówi, że to de facto nie samochód osobowy właśnie... :)

 

Co odróżnia tzw. microcary od przerobionych SAMRTów? (jeszcze raz zaznaczam - ten SMART to przykład... Po prostu większość WORDów właśnie na smartach egzaminuje na B1)

 

[ Dodano: 01-12-2011, 14:12 ]

A jak będziecie cytować mi ten gniot z MI co mirek.g podaje to pytam się, po co w ogóle badania po zmianach konstrukcyjnych, skoro zgodnie z pismem MI w zasadzie nie ma okazji, żeby te miany wprowadzić :)

Napisano
W tym przypadku homo nie ma zastosowania.

Wg mnie ma,skoro był homologowany jako osobowy to jak można poważyć homo i zmienić rodzaj pojazdu.Ps. Jest interpretacja MI ws obniżenia mocy Quadów i tam właśnie jest mowa o ingerencji w homo,jest niedopuszczalna.

 

Ministerstwa już swoje wykładnie nie raz zmieniały.

W przypadku tego pisma to mają rację w przypadku zmiany dokonywanej w nowym pojeździe, trzeba uzyskać na nie homo.

Art. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika

rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotow ich wyposa.enia lub

cz..ci jest obowi.zany uzyska. dla ka.dego nowego typu tych pojazdow, przedmiotu ich

wyposa.enia i cz..ci .wiadectwo homologacji wydane przez ministra w.a.ciwego do spraw

transportu.

 

Jednak w przypadku pojazdu używanego już tak nie jest z uwagi na wspomniane przepisy art.66 PoRD.

Napisano

Jak ktoś chce to niech dopuści taką przeróbkę,ja w życiu.Pozdrawiam blakopa.

Napisano
Jak ktoś chce to niech dopuści taką przeróbkę,ja w życiu.

 

Ale jaką taką?

Bo Ty rozumiem w ogóle nie dopuszczasz zmian konstrukcyjnych w autach - tak?

Napisano
Bo Ty rozumiem w ogóle nie dopuszczasz zmian konstrukcyjnych w autach - tak?

Dopuszczam.

Napisano
Otóż czterokołowiec musi mieć do 15 kW wg ROZP.o homologacji.

 

A samochodowy inny podrodzaj inny? Nie ma już mowy o mocy.

 

Jak ktoś chce to niech dopuści taką przeróbkę,ja w życiu.Pozdrawiam blakopa.

 

Mirek - wyluzuj, bo Ci żyłka pęknie. Blakop nie nakłania nikogo do takich przeróbek, tylko zadał bardzo sensowne "pytanie co by było gdyby...?" Warto się przygotować na takie okoliczności bo kiedyś mogą się trafić...

Napisano
Jak ktoś chce to niech dopuści taką przeróbkę,ja w życiu.

 

Ale jaką taką?

Bo Ty rozumiem w ogóle nie dopuszczasz zmian konstrukcyjnych w autach - tak?

 

No wiesz Blakop, sa takie WK które nie rejestruja pojazdów jako czterokołowce pomimo że juz były tak zarejestrowane, i powinny byc tak zarejestrowane,

więc troche tu kocioł garnkowi przygania...

Napisano
blakop napisał/a:

Otóż czterokołowiec musi mieć do 15 kW wg ROZP.o homologacji.

 

 

A samochodowy inny podrodzaj inny? Nie ma już mowy o mocy.

 

Ale nie jest czterokołowcem - w rozumieniu przepisów o homologacji i warunków technicznych - więc nie łapie się chyba pod B1.

 

15) pojeździe czterokołowym - rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery koła, homologowane według kategorii L.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.