Marek1 Napisano 1 Grudzień 2011 Share Napisano 1 Grudzień 2011 Panowie. Mam w tej chwili Mercedesa SMART, zarejestrowanego jako samochód osobowy z masą własną 550 kg - wiadomo o co chodzi. Ale... Ja chcę zrobić przeróbkę i uzyskać od was opis zmian na SKP, że odtąd to już nie jest samochód osobowy, tylko pojazd samochodowy inny - czterokołowiec Co Wy na to? Jakie widzicie przeciwwskazania? Jakie ewentualne przepisy, które by mówiły, że taki pojazd nie mógłby być zakwalifikowany jako czterokołowiec? Trochę temat nam sie zboczył, więc tak do rzeczy: ustawa o kierujących w przypadku kat. B1 mówi o tym że na tę kategorię można kierować tylko czterokołowcem i pojazdami na kat.AM Przeróbka Smarta na czterokołowca w ogóle nie jest możliwa bo czterokołowiec inny niż lekki to pojazd który zgodnie z RMinInf DzU nr 32 dział II par.3 poz.8 ust 2 pkt. b ma mieć masę własną nie większą niż 400 kg a do takiej MW to już Smarta nie da się obniżyć a nawet gdyby, to; Zgodnie z RMinInf DzU 32 dział I poz. 1 pkt 3 ust.11 jeśli mowa o pojeździe czterokołowy, to rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery koła, homologowane według kategorii L Ponieważ Smart nie był homologowany w kategorii L to z tego powodu przeróbka go na czterokołowca nie jest możliwa tak samo jak każdego innego pojazdu jeśli nie był homologowany wg kategorii L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 1 Grudzień 2011 Share Napisano 1 Grudzień 2011 Trochę temat nam sie zboczył, więc tak do rzeczy: Koledzy skupcie się na meritum - ten SMART to przykład. Załóżmy że to inna marka, załóżmy też, że faktycznie tyle waży co waży, czyli 550 kg. Chodzi mi bardziej o to, czy można takiej zmiany dokonać. I trzeba zauważyć że w tym jak na razie teoretycznym przypadku to tak naprawdę chodzi o papierkową stronę ,bo praktycznie to nie dokonano żadnych zmian . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Grudzień 2011 Share Napisano 1 Grudzień 2011 I trzeba zauważyć że w tym jak na razie teoretycznym przypadku to tak naprawdę chodzi o papierkową stronę ,bo praktycznie to nie dokonano żadnych zmian . Ale czy w przypadku przeróbki Smarta na 550 kg MW, czy w przypadku przeróbki Smarta na czterokołowca czyli pojazd o MW nie większej niż 400 kg? Bo w tym drugim przypadku to chyba i papier zacząłby protestować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 1 Grudzień 2011 Share Napisano 1 Grudzień 2011 Ale czy w przypadku przeróbki Smarta na 550 kg MW, czy w przypadku przeróbki Smarta na czterokołowca czyli pojazd o MW nie większej niż 400 kg?Bo w tym drugim przypadku to chyba i papier zacząłby protestować Może na "ciężarowego" czterokołowca... c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy - 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2011 1. Czterokołowiec (nie lekki) nie musi mieć 400 kg 2. W tej chwili wszyscy cytują zapis z rozp.o 15 kW. OK. Ale pamiętajcie, że od nowego roku wchodzi nowa definicja czterokołowca, tym razem przesunieta do naszej "zasadniczej" - tam już o mocy nie ma mowy. Który zapis ważniejszy? Na forum jest podobny temat - Pan z Francji sprowadził autko. Z dokumentów nie wynika jednoznacznie jak był homologowany. Jak zakwalifikujecie pojazd w sytuacji kiedy dotarcie do homologacji nie będzie możliwe? Jak ustalić rodzaj pojazdu "z natury"? kiedy wrzucicie go do samochodów osobowych, a kiedy do czterokołowców?? [ Dodano: 01-12-2011, 19:18 ] W zasadzie jedyne co w tej chwili sam jakoś widzę, to wspomniany tu przepis Dz.U.Nr 32: "pojeździe czterokołowym - rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery koła, homologowane według kategorii L." Z tego wniosek, że dla tego jednego podrodzaju pojazdu wymagana jest homologacja, tak? Czyli np. ściągam coś ze stanów - załóżmy, że w 100% spełnia warunki na czterokołowca, ma silnik odpowiedniej mocy, wszelkie mozliwe zaswiadczenia od producenta - co tylko chcecie. Jak nie ma homologacji na L (a nie ma bo jest z USA) to u nas czterokolowcem nie zostanie? No to klient od razu uderzy, że to jednostkowe... i znów punkt wyjścia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 1 Grudzień 2011 Share Napisano 1 Grudzień 2011 2. W tej chwili wszyscy cytują zapis z rozp.o 15 kW. OK. Ale pamiętajcie, że od nowego roku wchodzi nowa definicja czterokołowca, tym razem przesunieta do naszej "zasadniczej" - tam już o mocy nie ma mowy. Który zapis ważniejszy? Ale warunki techniczne się nie zmieniają, to tylko uzupełnienie definicji na liści pojazdów. Przecież np. określenie, również w "zasadniczej" 41) autobus - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą nie oznacza że może mieć dowolną masę i wymiary skoro definicja ich nie określa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Grudzień 2011 Share Napisano 1 Grudzień 2011 1. Czterokołowiec (nie lekki) nie musi mieć 400 kg No to może już jednak dokładnie cytujmy przepisy Jak do przewozu osób to "nie musi mieć 400kg" tylko ma mieć nie więcej niż 400kg. Jeśli do przewozy rzeczy to nie więcej niż 550kg. Tylko gdzie w Smarcie przewozić ten ładunek A nawet już gdyby to i tak nie był homologowany jako kategoria L i dlatego nie może być czterokołowcem. Pozostaje tylko "import jednostkowy ze Stanów" ciężarowych Smartów których jest tam zatrzesienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2011 No niby racja. Niestety mętne tłumaczenia MI i presja opinii publicznej mogą dać różne efekty. Zadzwońcie dziś do dowolnego ośrodka w kraju i zapytajcie, czy możecie chłopaczka na B1 przysłać. Pytanie w ilu ośrodkach Wam powiedzą, że już nie szkolą, bo to bez sensu ? (a bez sensu dlatego, że zanim młody zrobi na dzień dzisiejszy kurs, zda egzamin i wyrobi prawko to będzie gdzieś w najlepszym razie końcówka stycznia - a od lutego i tak lekkich samochodów osobowych nie będzie mógł prowadzić, więc po co?) No chyba, że ja o czymś nie wiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Grudzień 2011 Share Napisano 1 Grudzień 2011 Na forum jest podobny temat - Pan z Francji sprowadził autko. Nie tylko ten jeden, jest jeszcze ten: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=473&postdays=0&postorder=asc&start=360 i co, ma wpisaną kategorię L2 a WK też nie chce go tak zarejestrować W zasadzie jedyne co w tej chwili sam jakoś widzę, to wspomniany tu przepis Dz.U.Nr 32:"pojeździe czterokołowym - rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery koła, homologowane według kategorii L." No i ten jeden wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2011 Ale zaznaczam - w przypadku importu jednostkowego trudno będzie to wyegzekwować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 ylko gdzie w Smarcie przewozić ten ładunek Marek ,coś się czepił tego Smarta? Zapomnij o nim ,Smart nie istnieje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 Ale warunki techniczne się nie zmieniają, to tylko uzupełnienie definicji Też myślę, że tak właśnie należy to czytać ,,, A na omawiany wcześniej przypadek z Austrii , Aixama L2, polscy handlarze załatwiają we Francji homo jako L7 , widać wszystko jest dziś możliwe ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 ylko gdzie w Smarcie przewozić ten ładunek Marek ,coś się czepił tego Smarta? Zapomnij o nim ,Smart nie istnieje . To nie ja, to Blak wymyślił tego Smarta w przeróbce na czterokołowaca Jesli już jest dziś na B1 to ma MW 550 kg a jeśli miałby być czterokołowcem to z taką masą tylko do przewozu rzeczy, czyli kratka w Smarcie [ Dodano: 02-12-2011, 09:17 ] Ale zaznaczam - w przypadku importu jednostkowego trudno będzie to wyegzekwować... a może być jednostkowy z Chin? Bo tam jest ich ho,ho,ho, albo i jeszcze więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 a może być jednostkowy z Chin? Jednak znalazłeś sposób na ominięcie mas , i pewnie homo dadzą jakie tylko będziesz chciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 Dopytam,gdzie jest zapis o tej 1 szt rocznie,tudzież jednostkowy?Pytam serio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,-quot-prawo-jazdy-od-16-lat-quot-pod-lupa-prokuratury,332765.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2011 Art. 68.17.pkt 4 PoRD Co do SMARTA, tudzież innego - zapewne ktoś gdzieś tam z tyłu zamontuje jakąś mini platformę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 Art. 68.17.pkt 4 PoRD Chcę to ogarnąć, jak to wygląda formalnie,potrzebne jakieś oświadczenie ,czy zaświadczenie?Proszę o wyjaśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2011 Wystarczy oświadczenie importera/producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 Osoba fizyczna też,czy tylko podmiot? I czy to dotyczy tylko nowych,czy rownież używanych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 Osoba fizyczna też,czy tylko podmiot? I czy to dotyczy tylko nowych,czy rownież używanych? Podmiot to każdy kto sprowadza, nie ma znaczenia czy nowy czy używany. Ale musi mieć przejść BT przed pierwszą rejestracją w kraju. Żeby jednak przeszedł jako czterokołowiec to zgodnie z RMinInfr. DzU. 32 dział I par.1 ust.3 pkt.11 pojeździe czterokołowym - rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery kota, homologowane według kategorii L Więc jeśli nie był tak homologowany to lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iamthelaw Napisano 2 Grudzień 2011 Share Napisano 2 Grudzień 2011 Więc jeśli nie był tak homologowany to lipa Też tak uważam i rozwiewa to chyba wątpliwości co do rejestracji takiego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.