Skocz do zawartości

Przeróbka pojazdu na czterokołowiec


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie. Mam w tej chwili Mercedesa SMART, zarejestrowanego jako samochód osobowy z masą własną 550 kg - wiadomo o co chodzi.

 

Ale... Ja chcę zrobić przeróbkę i uzyskać od was opis zmian na SKP, że odtąd to już nie jest samochód osobowy, tylko pojazd samochodowy inny - czterokołowiec :) Co Wy na to? :)

 

Jakie widzicie przeciwwskazania? Jakie ewentualne przepisy, które by mówiły, że taki pojazd nie mógłby być zakwalifikowany jako czterokołowiec?

 

Trochę temat nam sie zboczył, więc tak do rzeczy:

ustawa o kierujących w przypadku kat. B1 mówi o tym że na tę kategorię można kierować tylko czterokołowcem i pojazdami na kat.AM

 

Przeróbka Smarta na czterokołowca w ogóle nie jest możliwa bo czterokołowiec inny niż lekki to pojazd który zgodnie z RMinInf DzU nr 32 dział II par.3 poz.8 ust 2 pkt. b

ma mieć masę własną nie większą niż 400 kg a do takiej MW to już Smarta nie da się obniżyć a nawet gdyby, to;

 

Zgodnie z RMinInf DzU 32 dział I poz. 1 pkt 3 ust.11 jeśli mowa o pojeździe czterokołowy,

to rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery koła, homologowane według kategorii L

Ponieważ Smart nie był homologowany w kategorii L to z tego powodu przeróbka go na czterokołowca nie jest możliwa tak samo jak każdego innego pojazdu jeśli nie był homologowany wg kategorii L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę temat nam sie zboczył, więc tak do rzeczy:
Koledzy skupcie się na meritum - ten SMART to przykład. Załóżmy że to inna marka, załóżmy też, że faktycznie tyle waży co waży, czyli 550 kg. Chodzi mi bardziej o to, czy można takiej zmiany dokonać.

:D

I trzeba zauważyć że w tym jak na razie teoretycznym przypadku to tak naprawdę chodzi o papierkową stronę ,bo praktycznie to nie dokonano żadnych zmian .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I trzeba zauważyć że w tym jak na razie teoretycznym przypadku to tak naprawdę chodzi o papierkową stronę ,bo praktycznie to nie dokonano żadnych zmian .

 

Ale czy w przypadku przeróbki Smarta na 550 kg MW, czy w przypadku przeróbki Smarta na czterokołowca czyli pojazd o MW nie większej niż 400 kg?

Bo w tym drugim przypadku to chyba i papier zacząłby protestować :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy w przypadku przeróbki Smarta na 550 kg MW, czy w przypadku przeróbki Smarta na czterokołowca czyli pojazd o MW nie większej niż 400 kg?

Bo w tym drugim przypadku to chyba i papier zacząłby protestować :lol:

 

Może na "ciężarowego" czterokołowca...

 

c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy - 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czterokołowiec (nie lekki) nie musi mieć 400 kg

 

2. W tej chwili wszyscy cytują zapis z rozp.o 15 kW. OK. Ale pamiętajcie, że od nowego roku wchodzi nowa definicja czterokołowca, tym razem przesunieta do naszej "zasadniczej" - tam już o mocy nie ma mowy. Który zapis ważniejszy?

 

Na forum jest podobny temat - Pan z Francji sprowadził autko. Z dokumentów nie wynika jednoznacznie jak był homologowany. Jak zakwalifikujecie pojazd w sytuacji kiedy dotarcie do homologacji nie będzie możliwe? Jak ustalić rodzaj pojazdu "z natury"? kiedy wrzucicie go do samochodów osobowych, a kiedy do czterokołowców??

 

[ Dodano: 01-12-2011, 19:18 ]

W zasadzie jedyne co w tej chwili sam jakoś widzę, to wspomniany tu przepis Dz.U.Nr 32:

 

"pojeździe czterokołowym - rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery koła, homologowane według kategorii L."

 

Z tego wniosek, że dla tego jednego podrodzaju pojazdu wymagana jest homologacja, tak?

Czyli np. ściągam coś ze stanów - załóżmy, że w 100% spełnia warunki na czterokołowca, ma silnik odpowiedniej mocy, wszelkie mozliwe zaswiadczenia od producenta - co tylko chcecie. Jak nie ma homologacji na L (a nie ma bo jest z USA) to u nas czterokolowcem nie zostanie? :razz:

 

No to klient od razu uderzy, że to jednostkowe... i znów punkt wyjścia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. W tej chwili wszyscy cytują zapis z rozp.o 15 kW. OK. Ale pamiętajcie, że od nowego roku wchodzi nowa definicja czterokołowca, tym razem przesunieta do naszej "zasadniczej" - tam już o mocy nie ma mowy. Który zapis ważniejszy?

 

Ale warunki techniczne się nie zmieniają, to tylko uzupełnienie definicji na liści pojazdów. Przecież np. określenie, również w "zasadniczej"

41) autobus - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą

nie oznacza że może mieć dowolną masę i wymiary skoro definicja ich nie określa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czterokołowiec (nie lekki) nie musi mieć 400 kg

 

No to może już jednak dokładnie cytujmy przepisy :-?

 

Jak do przewozu osób to "nie musi mieć 400kg" tylko ma mieć nie więcej niż 400kg.

Jeśli do przewozy rzeczy to nie więcej niż 550kg.

Tylko gdzie w Smarcie przewozić ten ładunek :shock:

 

A nawet już gdyby to i tak nie był homologowany jako kategoria L i dlatego nie może być czterokołowcem.

 

Pozostaje tylko "import jednostkowy ze Stanów" ciężarowych Smartów których jest tam zatrzesienie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby racja. Niestety mętne tłumaczenia MI i presja opinii publicznej mogą dać różne efekty.

 

Zadzwońcie dziś do dowolnego ośrodka w kraju i zapytajcie, czy możecie chłopaczka na B1 przysłać. Pytanie w ilu ośrodkach Wam powiedzą, że już nie szkolą, bo to bez sensu ? (a bez sensu dlatego, że zanim młody zrobi na dzień dzisiejszy kurs, zda egzamin i wyrobi prawko to będzie gdzieś w najlepszym razie końcówka stycznia - a od lutego i tak lekkich samochodów osobowych nie będzie mógł prowadzić, więc po co?)

 

No chyba, że ja o czymś nie wiem? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na forum jest podobny temat - Pan z Francji sprowadził autko.

Nie tylko ten jeden,

jest jeszcze ten: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=473&postdays=0&postorder=asc&start=360

i co, ma wpisaną kategorię L2 a WK też nie chce go tak zarejestrować

 

W zasadzie jedyne co w tej chwili sam jakoś widzę, to wspomniany tu przepis Dz.U.Nr 32:

"pojeździe czterokołowym - rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery koła, homologowane według kategorii L."

 

No i ten jeden wystarczy :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale warunki techniczne się nie zmieniają, to tylko uzupełnienie definicji

Też myślę, że tak właśnie należy to czytać ,,,

 

A na omawiany wcześniej przypadek z Austrii , Aixama L2, polscy handlarze załatwiają we Francji homo jako L7 , widać wszystko jest dziś możliwe ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ylko gdzie w Smarcie przewozić ten ładunek

Marek ,coś się czepił tego Smarta? Zapomnij o nim ,Smart nie istnieje . :D

 

To nie ja, to Blak wymyślił tego Smarta w przeróbce na czterokołowaca

Jesli już jest dziś na B1 to ma MW 550 kg a jeśli miałby być czterokołowcem to z taką masą tylko do przewozu rzeczy, czyli kratka w Smarcie :shock:

 

[ Dodano: 02-12-2011, 09:17 ]

Ale zaznaczam - w przypadku importu jednostkowego trudno będzie to wyegzekwować...

 

a może być jednostkowy z Chin?

Bo tam jest ich ho,ho,ho, albo i jeszcze więcej :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art. 68.17.pkt 4 PoRD

 

Chcę to ogarnąć, jak to wygląda formalnie,potrzebne jakieś oświadczenie ,czy zaświadczenie?Proszę o wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osoba fizyczna też,czy tylko podmiot? I czy to dotyczy tylko nowych,czy rownież używanych?

 

Podmiot to każdy kto sprowadza, nie ma znaczenia czy nowy czy używany.

 

Ale musi mieć przejść BT przed pierwszą rejestracją w kraju.

Żeby jednak przeszedł jako czterokołowiec to zgodnie z RMinInfr. DzU. 32 dział I par.1 ust.3 pkt.11 pojeździe czterokołowym - rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery kota, homologowane według kategorii L

 

Więc jeśli nie był tak homologowany to lipa :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.