Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

mirek.g

Sam ciężarowy DB Sprinter 9 miejsc.

Polecane posty

mirek.g

Może być Sprinter Dmc 3,5 T ładowność 1500 samochodem ciężarowym o liczbie miejsc 9 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

W katalogu ITS nic takiego nie ma ,z wzoru pewnie wyjdzie ,pozostaje kwestia punktów kotwiczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Jeszcze przegroda oddzielająca przestrzeń ładunkową od pasażerskiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JACEK GUZ
Może być Sprinter Dmc 3,5 T ładowność 1500 samochodem ciężarowym o liczbie miejsc 9 ?

 

Nie może być.może mieć najwyżej 6 miejsc i obowiązkowo ściana za ostatnim rzędem siedzeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Nie może być.może mieć najwyżej 6 miejsc i obowiązkowo ściana za ostatnim rzędem siedzeń

 

PoRD - samochód ciężarowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków;określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą;

 

Więc może być 9-cio osobowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Nie może być.może mieć najwyżej 6 miejsc i obowiązkowo ściana za ostatnim rzędem siedzeń

Nie licząc miejsca kierowcy.Też tak uważam,ale ciągle nie ogarniam tego wzoru z Dz.U 238

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Więc może być 9-cio osobowy

Teoretycznie tak ,tylko co jeśli producent nie robił płyty z punktami na 9 miejsc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
tylko co jeśli producent nie robił płyty z punktami na 9 miejsc.

 

I od tego należałoby zacząć, czyli od sprawdzenia płyty podłogowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Nie może być.może mieć najwyżej 6 miejsc i obowiązkowo ściana za ostatnim rzędem siedzeń

 

Możesz podać który Dz.U. o tym traktuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)
Może być Sprinter Dmc 3,5 T ładowność 1500 samochodem ciężarowym o liczbie miejsc 9 ?

 

Kogoś nieźle fantazja poniosła :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A pokazać Ci homologację na takie coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
A pokazać Ci homologację na takie coś?

 

Możesz wrzucić, będzie jeden problem z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A pokazać Ci homologację na takie coś?

Bardzo chętnie zobaczymy , będzie to odpowiedź na zadane pytanie, bo nie wszystko jest w katalogach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jak tylko będę miał gdzieś dostęp do katalogu ITS w kompie, to zaraz Wam takie homologowane rodzynki wyłuskam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Jak tylko będę miał gdzieś dostęp do katalogu ITS

No ale ja kukałem , najwięcej było 7 miejsc i to przy aucie powyżej 3,5t, chyba że mi na oczy padło. Masz ponad 8000 Mercedesów do oblukania. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Myślę, że chodzi o idee - mam być 3,5 tony i 9 miejsc - nieważne jaka marka myślę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Jeżeli chodzi o ideę ,to masz rację są takie ,sam kiedyś wrzucałem takiego na forum ,tylko nie pamiętam marki ,ale chyba VW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tak - VW króluje w homo łamiących podstawowe przepisy i kryteria 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tak - VW króluje w homo łamiących podstawowe przepisy i kryteria 8)

Jednak na SKP przyjeżdża Sprinter po takiej przeróbce i co dalej? :twisted:

Zgodnie z wzorem z homo na VAN, może mieć co najwyżej 7 miejsc i co najmniej 891 kg ładowności żeby był uznawany za pojazd N1.

Zgodnie z PoRD /jak zauważył Pentagram/ ciężarowy może mieć od 4 do 9 miejsc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traper
Jeszcze przegroda oddzielająca przestrzeń ładunkową od pasażerskiej.

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z pźn. zm.)

 

 

Paragr. 8. 4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:

...

 

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego

zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;

 

Przegroda ? Owszem ale w samochodzie ciężarowym rejestrowanym po ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Zgodnie z wzorem z homo na VAN, może mieć co najwyżej 7 miejsc i co najmniej 891 kg ładowności żeby był uznawany za pojazd N1.

 

Trochę uprościłeś te zapis. W rzeczywistości mówi on o takiej prawidłowości - owszem - ale tylko w odniesieniu wybranych podrodzajów pojazdów...

 

A co jeśli po przebudowie pojazd zmienił podrodzaj na CIĘŻAROWY - INNY ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Trochę uprościłeś te zapis. W rzeczywistości mówi on o takiej prawidłowości - owszem - ale tylko w odniesieniu wybranych podrodzajów pojazdów...

Cytat z pisma ITS :)

 

A co jeśli po przebudowie pojazd zmienił podrodzaj na CIĘŻAROWY - INNY ? :)

 

To jest jednak nadal wielozadaniowy VAN.

 

[ Dodano: 27-11-2012, 13:23 ]

zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;

 

Przegroda ? Owszem ale w samochodzie ciężarowym rejestrowanym po ...

 

Ten jest akurat zarejestrowany po 1999 roku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
To jest jednak nadal wielozadaniowy VAN.

 

Z czego to wynika, że jest nadal?? A ja zaraz podpowiem właścicielowi, żeby właśnie wnioskował o zmianę podrodzaju :) Skontaktujcie mnie tylko z nim, policzę sobie prowizję za doradztwo i wszyscy będą zadowoleni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
na SKP przyjeżdża Sprinter po takiej przeróbce

Jeśli pojazd podlega zmianom konstrukcyjnym to podpada pod przepis:

§ 9a. W samochodzie cięŜarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeŜeli:

1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i

2) P - ((M +75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie:

P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

M - masa własna pojazdu,

N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy.

Chciałbym zwrócić uwagę, że dotyczy to rodzaju nadwozia nie podrodzaju pojazdu. Sprinter posiada kabinę kierowcy zawartą w bryle nadwozia więc jest to opisane w przepisach o homologacji jako BB.

Z moich obliczeń wynika, że jeśli ma MW mniejszą niż 2338kg to może mieć 9 miejsc (z kierowcą). Osobną kwestią jest przegroda za ostatnim rzędem siedzeń.

Pojazd nie może być zaliczony do kategorii N1 (BB- van) jeśli ma więcej niż 6 miejsc (bez kierowcy) ale tylko w procesie homologacji (przynajmniej teoretycznie), natomiast przepisy dopuszczają taką zmianę konstrukcyjną. Jeśli do tego dodamy, że zamontowanie foteli w miejscach innych niż przewiduje producent może być usterką drobną....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

abcs, nie wiem skąd masz te rewelacje ale zgodnie z RMinInfr z 24.10.2005, w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep,

jeżeli pojazd BB do 3,5 T ma wiecej niż 6 miejsc siedzących oprócz siedzenia kierowcy to NIE JEST ON UZNAWANY z pojazd kat. N

 

Natomiast przy przeprowadzaniu DBT po zmianach konstrukcyjnych, uważanie nieprawidłowości montażu siedzeń za UD, to jednak jest bardzo kuriozalne...

 

Poza tym wszystkim, jednak wciąż obowiązuje to rozporządzenie:

Dz.U. 2005 nr 201 poz. 1666

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r. w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko,

 

wg którego powtórne użycie pasów bezpieczeństwa i siedzeń zintegrowanych z pasami zagraża BRD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.