abcs Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 jeżeli pojazd BB do 3,5 T ma wiecej niż 6 miejsc siedzących oprócz siedzenia kierowcy to NIE JEST ON UZNAWANY z pojazd kat. N No przecież to samo napisałem.. Taki pojazd nie dostanie homologacji na N1 czyli nie wyjedzie z fabryki jakoN1, ale przepisy o warunkach technicznych dopuszczaję zmiany konstrukcyjne. I gdzie tu rewelacje?uważanie nieprawidłowości montażu siedzeń za UD' date=' to jednak jest bardzo kuriozalne[/quote'] Ja nie dyskutuję o odczuciach tylko cytuję przepis.użycie pasów bezpieczeństwa i siedzeń zintegrowanych z pasami zagraża BRD Nikt tu nie pisał o ponownym montażu używanych pasów a jedynie o teoretycznej możliwości przebudowania pojazdu BB-van na osiem miejsc plus kierowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Nikt tu nie pisał o ponownym montażu używanych pasów a jedynie o teoretycznej możliwości przebudowania pojazdu BB-van na osiem miejsc plus kierowca. Czyli reasumując, można czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Moim zdaniem można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Moim zdaniem można. Moim zdaniem nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Dz. U. 32: § 9a. W samochodzie cięŜarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeŜeli: 1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i 2) P - ((M +75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie: P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg, M - masa własna pojazdu, N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy. No to co z tym paragrafem? O czym on mówi i w jakich przypadkach można z niego skorzystać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Ja to widzę tak - pojazd ciężarowy o podrodzaju AB, AC, AF lub BB który po przebudowie nie spełni warunków określonych dalszą częścią przepisu nie będzie dłużej samochodem ciężarowym o podrodzaju AB, AC, AF lub BB. ALE!!! Może być nadal samochodem ciężarowym o podrodzaju "INNY". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Może być nadal samochodem ciężarowym o podrodzaju "INNY". lub furgon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Ale taki 9-cio miejscowy to własnie spełni dalsze warunki przepisu. Dlaczego więc miałby nie pozostać N1, van. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Ale taki 9-cio miejscowy to własnie spełni dalsze warunki przepisu. Dlaczego więc miałby nie pozostać N1, van. W rozporządzeniu z 24.10.2005 w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep jest zupełnie inny zapis, który mówi o max 6-miejsc bez kierowcy dla pojazdu BB do 3,5 T VAN. Przy większej ilości miejsc nie jest on uważany z pojazd kat. N1. Tak samo stoi w piśmie ITS. Wygląda na to, że par. 9a z DzU 32 rzeczywiście dopuszcza 8 miejsc bez kierowcy przy takiej przeróbce. Pismo ITS.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 W rozporządzeniu z 24.10.2005 w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep jest zupełnie inny zapis, który mówi o max 6-miejsc bez kierowcy dla pojazdu BB do 3,5 T VAN. Przy większej ilości miejsc nie jest on uważany z pojazd kat. N1. Ja jestem "za krótki" aby ocenić czy rozporządzenie o homologacji może być aktem prawnym, na który można się powołać podczas badania na SKP czy nie. Nie wiem dlaczego jest taka rozbieżność w tych rozporządzeniach. Być może zadziałał tu mechanizm "lub czasopisma"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Z jednej strony w rozporządzeniu o homologacjach jest jasny zapis, że jak N1/VAN, to liczba miejsc max.6, a z drugiej strony są wydawane homologacje na VAN z liczbą miejsc 9... No chyba, że były wydane wcześniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Listopad 2012 Share Napisano 30 Listopad 2012 Ja jestem "za krótki" aby ocenić czy rozporządzenie o homologacji może być aktem prawnym, na który można się powołać podczas badania na SKP czy nie. Myślę, że zapis który zacytowałeś z DzU 32 jednoznacznie to rozstrzyga i jest wystarczającą podstawą. Można dokonać takich zmian w samochodzie ciężarowym i może to być do 8 miejsc bez kierowcy, czyli w sumie 9 miejsc. Inną sprawą jest że zapis ten jest inny niż w rozporządzeniu o homo i interpretacji ITS wyprowadzonej z tego rozporządzenia. Natomiast jest zgodny z zapisem w PoRD który mówi że ciężarowy może mieć 9 miejsc. [ Dodano: 30-11-2012, 08:21 ] Z jednej strony w rozporządzeniu o homologacjach jest jasny zapis, że jak N1/VAN, to liczba miejsc max.6, a z drugiej strony są wydawane homologacje na VAN z liczbą miejsc 9... No chyba, że były wydane wcześniej? Możliwe że tak. Rozporządzenie o homologacji z takim zapisem weszło w 2004 roku. Jednak ciekawe że par. 9 z DzU 32 daje podstawę do zmian konstrukcyjnych liczby miejsc na większą niż dopuszczona w rozporządzeniu o homo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Listopad 2012 Share Napisano 30 Listopad 2012 Czyli nadal, dwie szkoły i dwie metody i jakbyś nie zrobił to może być dobrze i źle zarazem,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.