Jarek Baran Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 bo przyczepy nie może być cięższa niż samochód kiedy są w zespole, nie można przekroczyć dmc zespołu 5950kg , więc przyjmuje że samochód jest obciążony 2975kg i taką samą może ciągnąć przyczepe żeby nie przekroczyć 5950kg i właśnie 2975kg to max przyczepa jaką może ciągnąć po drodze publicznej. Dobrze myślę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 maksymalna masa przyczepy z hamulcem: 3350 kg Maksymalna masa przyczepy to nie to samo co dopuszczalna masa całkowita przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 maksymalną określa producent a dopuszczalną - przepisy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 maksymalną określa producent a dopuszczalną - przepisy ?? Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 czyli z maksymalną mogę sobie jeździć w terenie a jak na drogę to dopuszczalna? a jak ustalić dmc przyczepy: 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3.500 kg, kiedy mam np takie wartości: a)3000kg- podnosimy na 4500kg bo terenowy? b)3200kg c)3350kg d)3500kg czyli wyjdzie na to że mogę ciągnąć przyczepe o dmc 3200kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 Tak wychodzi, DMC przyczepy to 3200 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 czyli w O.1 będzie 3350kg ? w F.2 3200kg w F.3 5950kg czy jest dobrze??? co na to policja podczas kontroli? a np: jestem załadowany na 3200kg i ciągnę przyczepę 3200kg-przekroczyłem dmc zespołu. Czyli w praktyce nigdy nie będę mógł ciągnąć przyczepy która waży 3200kg ?? Gdzie potrzebne jest DMC przyczepy skoro w DR jest MMC ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 Moim zdaniem trzeba wziąć pod uwagę jeszcze to maksymalna masa zespołu : 5950kg (chyba powinno być DMC zaspołu) I dmc przyczepy 2750. A na drodze bierzemy wartości rzeczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 a skąd wartość 2750kg ? [ Dodano: 23-04-2013, 23:34 ] już wiem skąd te 2750kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 Gdzie potrzebne jest DMC przyczepy skoro w DR jest MMC ??? Dla kierowcy żeby wiedział jak obciążoną przyczepę może ciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 23 Kwiecień 2013 Share Napisano 23 Kwiecień 2013 tylko dalej nie wiem ile to dmc przyczepy ma być bo tak naprawdę przyczepy 3200kg nie pociągniemy nigdy ,bo przekroczymy dmc zaspołu [ Dodano: 23-04-2013, 23:41 ] czyli zostaje 2750 kg ? a co z tym ?? czyli w O.1 będzie 3350kg ? w F.2 3200kg w F.3 5950kg czy jest dobrze??? co na to policja podczas kontroli? [ Dodano: 23-04-2013, 23:44 ] a jak robimy badanie dodatkowe haka to wpisujemy na zaświadczeniu dmc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 tylko dalej nie wiem ile to dmc przyczepy ma być bo tak naprawdę przyczepy 3200kg nie pociągniemy nigdy ,bo przekroczymy dmc zaspołu Jak to nigdy? Wystarczy pojazdu nie załadowywać na max. Jest na forum na to pismo Bogdanowicza z Ministerstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 a co z warunkiem że przyczepa nie może być cięższa od samochodu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Jak, co? Obowiązuje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 ok, czyli przyczepy 3200kg nie pociągnę bo samochód też musi mieć 3200kg a w sumie przekroczę dmc zespołu (5950kg)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Jeśli taka jest DMC zespołu to nie można jej przekroczyć. Przyczepa o masie 3200 kg jest za ciężka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Skoro obowiązuje, to autor ma rację, że 3200 nie przekroczy nigdy, bo tyle będzie maks. auta, a w tym układzie markes się myli, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 No nie wiem co Markes ma na myśli. Może pokpiwa z interpretacji pana B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 więc jak mam ustalić dmc przyczepy? korzystając z tych warunków: 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3.500 kg, czy zrobić to F.3 - F.2 z DR ?? jeżeli za dużo mieszam proszę o wyrozumiałość, dopiero się uczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Mieszasz, mieszasz... Do czego potrzebne to ustalenie? Bo jeśli do ustalenia danych do rejestracji pojazdu, to chodzi o wartość MMC przyczepy. Tę z kolei ustala producent pojazdu, więc powinieneś korzystać z dokumentacji pojazdu a nie z własnych rozważań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Tak czy inaczej - auto nigdy nie wykorzysta pełnej wartości z pola O1, czyli 3350, bo: a) maks.masa przyczepy i tak nie może być większa niż masa pojazdu, czyli 3200 b) nawet gdyby wziął to 3200 to z kolei hamuje go F3 - czyli nawet do 3200 się nie zbliży, o wartości 3350 nie mówiąc... Czy tak? A co do DMC - przypominam, że choć wszyscy to olewają i samowolnie wpisują co innego (producenci), to w karcie pojazdu jest właśnie DMC, a nie MMC przyczepy z hamulcem Czy ktokolwiek tego przestrzega i rozróżnia te wpisy?? NIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Tak czy inaczej - auto nigdy nie wykorzysta pełnej wartości z pola O1, czyli 3350, Czy tak? Tak! A co do DMC - przypominam, że choć wszyscy to olewają i samowolnie wpisują co innego (producenci), to w karcie pojazdu jest właśnie DMC, a nie MMC przyczepy z hamulcem Czy ktokolwiek tego przestrzega i rozróżnia te wpisy?? NIE Natomiast w DiPie jest MMC przyczepy, więc z czego WK bierze wartość DMC przyczepy wpisywaną do KP Niezły bałagan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 czyli już tak na koniec: 1.jeżeli dobrze myślę to będę mógł ciągnąć przyczepę 2975kg- zachowam wszystkie warunki? 2.czyli dmc przyczepy jest tylko dla mojej wiedzy? skoro w DR jest MMC i w dip też MMC 3. mmc przyczepy (3350kg)mogę sobie ciągnąć poza drogą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Natomiast w DiPie jest MMC przyczepy, więc z czego WK bierze wartość DMC przyczepy wpisywaną do KP Niezły bałagan... Typowo powinieneś wypełnić cały DIP, po czym w adnotacjach dopisać jeszcze nie uwzględnioną w rubrykach DIP DMC przyczepy właśnie... Myślę, że w praktyce jednak mocno byś się zdziwił dostając takie skierowanie na ustalenie danych z WK, skoro nawet producenci wystawiający KP "zrównują" to pole z O1/O2... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 czyli już tak na koniec:1.jeżeli dobrze myślę to będę mógł ciągnąć przyczepę 2975kg- zachowam wszystkie warunki? 2.czyli dmc przyczepy jest tylko dla mojej wiedzy? skoro w DR jest MMC i w dip też MMC 3. mmc przyczepy (3350kg)mogę sobie ciągnąć poza drogą ? Tak. [ Dodano: 24-04-2013, 13:03 ] Myślę, że w praktyce jednak mocno byś się zdziwił dostając takie skierowanie na ustalenie danych z WK, skoro nawet producenci wystawiający KP "zrównują" to pole z O1/O2... Dobrze myślisz... Zdziwiłbym się! Ja natomiast myślę że to DMC w KP to pomyłka kogoś kto opracowywał wzór druku KP bo raczej nie jest to troska o informowanie właściciela o możliwościach transportowych pojazdu. Nie widzę żadnej użyteczności dla tej wartości DMC przyczepy umieszczonej w dokumencie, który z zasady leży w domu a i nie ma w nim też masy przyczepy bez hamulca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.