Skocz do zawartości

Dopuszczalna masa całkowita przyczepy


Diagnose

Rekomendowane odpowiedzi

Na forum był dość obszernie był omawiany temat mas przyczep w Fordzie Galaxy.

 

No w tych bliźniakach (Galaxy, Alhambra, Sharan) właśnie wychodzi 1500 kg z TZ a homologacji podobno 2000 kg, nie pamiętam czy we wszystkich wersjach. Jak robię BT I przed rej. w PL takiego pojazdu to przepisuję z DR zagranicznego, a jak nie są tam wpisane O.1 i O.2. to mam zgryz i wgląd w homologację by nieco rozjaśnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    18

  • Marek1

    16

  • Jarek Baran

    14

  • Qnick

    11

Top Posters In This Topic

Na forum był dość obszernie był omawiany temat mas przyczep w Fordzie Galaxy.

 

No w tych bliźniakach (Galaxy, Alhambra, Sharan) właśnie wychodzi 1500 kg z TZ a homologacji podobno 2000 kg, nie pamiętam czy we wszystkich wersjach. Jak robię BT I przed rej. w PL takiego pojazdu to przepisuję z DR zagranicznego, a jak nie są tam wpisane O.1 i O.2. to mam zgryz i wgląd w homologację by nieco rozjaśnił.

To kup sobie książkowe katalogi ITS i tam masz dane z homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kup sobie książkowe katalogi ITS i tam masz dane z homologacji.

 

Jakoś nie mogę namówić w Firmie osób za to odpowiedzialnych, wolą kupować tańsze wersje katalogów niestety a tam pustych rubryk nie brakuje (pewnie wiesz o którym katalogu pisze) :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kup sobie książkowe katalogi ITS i tam masz dane z homologacji.

tylko szkoda że :razz: nigdzie nie mówi się w przepisach że takowe,katalogi są wymagane na SKP :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko szkoda że :razz: nigdzie nie mówi się w przepisach że takowe,katalogi są wymagane na SKP :?

Tak nigdzie nie jest napisane, ale z takich katalogów korzystają również WK a w razie czego masz czym się podeprzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z takich katalogów korzystają również WK

 

Czy mają obowiązek posiadać takie katalogi czy to tylko dobra wola naczelnika że kupi swoim pracownikom aby było łatwiej pracować.

 

No fajnie, to ciekawe czego nie chcą uzupełniać danych w DR skoro mają katalogi i korzystają :D , tylko wszystko na SKP odsyłają z tekstem "Jedź Pan(i) na SKP zrobić badanie (ustalenie danych) i z papierkiem od diagnosty proszę wrócić "

 

Nie to żebym płakał bo fajne są takie badania 5 minut roboty a kasa jest :D ale skoro WK ma katalogi i korzysta, to czego tak bezdusznie "łupią" klientów po kieszeni :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale skoro WK ma katalogi i korzysta, to czego tak bezdusznie "łupią" klientów po kieszeni___

To postępowanie ma swoje uzasadnienie, bo w katalogu są zawarte dane z jakimi pojazd został wyprodukowany a podczas użytkowania pojazdu bywa, że w pojeździe zachodzą jakieś zmiany, co jest do wychwycenia tylko podczas kontroli organoleptycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym zdarza się, że w katalogu jest zakres od-do - i nie wiadomo co wybrać (mówię o katalogu w wersji elektronicznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK nie potrzebuje katalogów książkowych bo ma dostęp do katalogu ITS w kompie :)

Tylko, skąd wiedzieć jaki parametr wpisać? Są widełki, są różne warianty i wersje i nie tak łatwo uzupełnić dane. Poza tym żaden przepis nie reguluje możliwości ustalania nieznanych danych pojazdu samodzielnie przez pracownika WK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym żaden przepis nie reguluje możliwości ustalania nieznanych danych pojazdu samodzielnie przez pracownika WK...

 

A par. 8 rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności:

 

4. Katalog jest materiałem źródłowym do ustalania danych technicznych pojazdu lub porównania ich z danymi technicznymi określonymi w dokumentach przedstawionych do rejestracji pojazdu.

 

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie chce mi się szukać, ale gdzieś tam było, że dane wpisuje się na podstawie homo lub badania... Cytowany przepis zresztą bardziej określa rangę i charakter katalogu ITS, niż nakazuje wprost jego stosowanie pracownikowi WK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym zdarza się, że w katalogu jest zakres od-do -

 

W takim przypadku :ok jest zakres nie wiadomo co wpisać to można zrobić badanie, diagnosta obejrzy i wpisze odpowiednie wartości.

 

WK nie potrzebuje katalogów książkowych bo ma dostęp do katalogu ITS w kompie

 

Dobra, dobra nie mądrzyj się :) też mam katalog w kompie, ale mam i książkowy ten sam bo tak było to sprzedawane, ale zawiera on więcej pustych pól niż wypełnionych :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie piszecie natomiast jak podchodzicie do badania (nie w pierwszym albo DIP) jeżeli z tabliczki znamionowej wynika 300 kg większa przyczepa niż w dowodzie rej? Proste pytanie. Przecież sprawdzamy "masy" zawarte w tabliczce znamionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli z tabliczki znamionowej wynika 300 kg większa przyczepa niż w dowodzie rej?

 

A gdzie na tabliczce masz przyczepy????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to gdzie DMC zestawu - dmc pojazdu = przyczepa

 

DMC zespołu - DMC pojazdu = DMC przyczepy.

A w dowodzie pozycje O1 O2 to MAX masa przyczepy z hamulcem i bez.

A to nie to samo co DMC przyczepy.

Było juz o tym wiele razy pisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa. Ale to chyba stary wzór masz na myśli. Tylko ile takich jest jeszcze w obiegu? To już niemal 10 lat jak zmienił się druk DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie
Jaki?
ale jaka :evil:

Pytam o dowód rej. :)

 

[ Dodano: 08-05-2013' date=' 15:02[/i'] ]

Aaaa. Ale to chyba stary wzór masz na myśli. Tylko ile takich jest jeszcze w obiegu? To już niemal 10 lat jak zmienił się druk DR.

Nawet w DIPie jest O1 i O2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam w nowym dowodzie rej jest MMC przyczepy ale to nie zmienia zapytania o tabliczkę znamionową. To w takim razie dlaczego "zestaw" jest napisany? (przepraszam za zamieszanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak kolega jaka przez minimum 2 lata na forum nie zagląda. Są na forum przynajmniej 3 tematy wyjaśniające tą kwestię (łącznie z pismami z ministerstwa).

W telegraficznym skrócie.

O1 i O2 - Maksymalne masy przyczepy czyli parametry ustalone w procesie projektowania i homologacji pojazdu. ( tylko i wyłącznie) Na tabliczce znamionowej jest F3 - masa zestawu, której kierujący podczas holowania przyczepy nie może przekroczyć. Odejmowanie obecnie nie sprawdza się w ponad 50% pojazdów !

Jak ustalić O1 i O2 - dotrzeć do danych homologacyjnych ( wyciąg ze św. homo lub katalogi ITS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.