Skocz do zawartości

Dopuszczalna masa całkowita przyczepy


Diagnose

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktokolwiek tego przestrzega i rozróżnia te wpisy?? NIE

 

oj tam, oj tam... u mnie jak klient robi badanie na HAK to dostaje taki zapis w uwagach zaświadczenia:

 

Parametr haka D - x [kN], Maksymalny uciąg haka wyliczony z parametru D - x [kg] Maksymalna/dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem[O.1/--] - x / x [kg], bez hamulca [O.2] - x [kg], Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów [F.3] .... x [kg]

 

I na przykład Mitsubishi Pajero może dostać taki wpisik :)

 

Parametr haka D - 15,2[kN], Maksymalny uciąg haka wyliczony z parametru D - 3461[kg], Maksymalna/dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem - [O.1/--] - 3300/ 2810[kg], bez hamulca [O.2] - 750[kg] Maksymalna masa zespołu pojazdów [F3] .... 6200 [kg]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    18

  • Marek1

    16

  • Jarek Baran

    14

  • Qnick

    11

Top Posters In This Topic

Czy ktokolwiek tego przestrzega i rozróżnia te wpisy?? NIE :razz:

 

Ja :cool: I prawdę mówiąc często po prostu nie wpisuję do KP DMC przyczepy, bo nie mam takich danych, a klienta wysyłać na dodatkowe z tego powodu to chyba też nie za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i robisz źle Psuj :)

Bo mylisz MMC zespołu z F3 :P

 

A tu znów - de facto powinny być oba parametry ustalone - i DMC zespołu, które wpisuje się w pozycji F3 dowodu, a także MMC zespołu, które wpisuje się w adnotacjach dowodu pod hasłem "ZESPÓŁ" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna masa zespołu pojazdów [F3] .... 6200 [kg]

Kolego Psujku :) A nie powinno być Dopuszczalna masa zespołu pojazdów [F3] :?;)

Podoba mi się, że w tych zapisach kolega Psuj pomija słowo "całkowita" bo to bardzo porządkuje rozważania tego problemu, tylko że koledzy tego nie dostrzegacie. W takim wyrażeniu nie ma znaczenia dopuszczalna czy maksymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie rej nadal widnieje DMC przyczepy. Ale nie w tym sprawa. Nie zauważyliście ostatnio (przynajmniej u mnie) że są spore niezgodności zapisów w dowodzie rej DMC przyczepy z ham. z obliczeną wartością z tabliczki znamionowej? Ja to zaczynam nagminnie prostować (nie jest łatwo walczyć z WK). Dane nie są spisywane nie z natury tylko z homologacji, bądź z "briefu". Taka bzdura widnieje następnie w dowodzie rej. i jest większa o 300kg od obliczonej na podstawie tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyliście ostatnio (przynajmniej u mnie) że są spore niezgodności zapisów w dowodzie rej DMC przyczepy z ham. z obliczeną wartością z tabliczki znamionowej?

 

A nie dzieje się tak najczęściej we francuzach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie dzieje się tak najczęściej we francuzach :)

 

Nie tylko. Dlatego takie "obliczanie z tabliczki" jest bez sensu i widząc homologację podważam nieuzasadnione zapisy diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim wyrażeniu nie ma znaczenia dopuszczalna czy maksymalna.

 

Co?? :shock:

A to. Czy mógłbyś mi podać definicję dopuszczalnej lub maksymalnej masy zespołu (nie mylić z dopuszczalną, maksymalną masą całkowitą zespołu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko. Dlatego takie "obliczanie z tabliczki" jest bez sensu i widząc homologację podważam nieuzasadnione zapisy diagnostów.

 

Niekoniecznie bez sensu, bo w większości samochodów te zapisy się zgadzają, wyjątkiem są auta francuskie gdzie te zapisy się nigdy nie zgadzają i tam masa przyczepy z hamulcem z TZ jest dużo mniejsza niż pojazd może ciągnąć.

Ostatnio miałem przypadek Renault Scenic robiłem badanie przed I rej. w PL auto miało wyciąg i tam p-pa była 1300 kg a z TZ wychodziło 855 kg. Oczywiście wpisałem 1300 kg do DIP. Na drugi dzień miałem taki sam pojazd na badanie haka i :shock: bo w DR miał p-pę 855 kg wpisaną z I badania przed rej. w PL. Ja poprawiłem na 1300 kg poszło do WK zobaczymy czy będzie odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem przypadek Renault Scenic robiłem badanie przed I rej. w PL auto miało wyciąg i tam p-pa była 1300 kg a z TZ wychodziło 855 kg. Oczywiście wpisałem 1300 kg do DIP. Na drugi dzień miałem taki sam pojazd na badanie haka i :shock: bo w DR miał p-pę 855 kg wpisaną z I badania przed rej. w PL. Ja poprawiłem na 1300 kg poszło do WK zobaczymy czy będzie odzew.

 

Taki sam problem miałem ze swoim Scenikiem, kupionym od pośrednika, tuż po sprowadzeniu - ja go rejestrowałem, ale już miał zrobione pierwsze BT w Polsce i właśnie diagnosta wpisał coś koło 800 kg. Sporo nerwów mnie kosztowało wyprostowanie tego - diagnostka nijak nie chciał zobaczyć swojego błędu, rzucał słuchawką i ku*wami werbalnymi (SKP daleko ode mnie, dlatego nie załatwiałem osobiście) i dopiero rozmowa z właścicielem stacji, który na szczęście był kumaty i wiedział o co chodzi, załatwiła sprawę... Niby taki drobiazg, a potrafi krwi napsuć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjątkiem są auta francuskie

 

Nie tylko. Coraz więcej modeli spoza aut na F ma takie "niezgodności"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko. Coraz więcej modeli spoza aut na F ma takie "niezgodności"...

 

Być może ja się jeszcze nie spotkałem z innymi autami jak na F, dlatego przydałby się wgląd do homologacji żeby móc określić prawidłowo masy przyczep dla danego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może ja się jeszcze nie spotkałem z innymi autami jak na F

 

Niektóre Ople mają w homologacji określone inne DMC samochodu przy ciągnięciu przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre Ople mają w homologacji

 

Widzisz tylko ja homologacji nie widuję :razz: i na czym mam się opierać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się jeszcze nie spotkałem z innymi autami jak na F

Na forum był dość obszernie był omawiany temat mas przyczep w Fordzie Galaxy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.