Psuj Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Czy ktokolwiek tego przestrzega i rozróżnia te wpisy?? NIE oj tam, oj tam... u mnie jak klient robi badanie na HAK to dostaje taki zapis w uwagach zaświadczenia: Parametr haka D - x [kN], Maksymalny uciąg haka wyliczony z parametru D - x [kg] Maksymalna/dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem[O.1/--] - x / x [kg], bez hamulca [O.2] - x [kg], Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów [F.3] .... x [kg] I na przykład Mitsubishi Pajero może dostać taki wpisik Parametr haka D - 15,2[kN], Maksymalny uciąg haka wyliczony z parametru D - 3461[kg], Maksymalna/dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem - [O.1/--] - 3300/ 2810[kg], bez hamulca [O.2] - 750[kg] Maksymalna masa zespołu pojazdów [F3] .... 6200 [kg] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Maksymalna masa zespołu pojazdów [F3] .... 6200 [kg] Kolego Psujku A nie powinno być Dopuszczalna masa zespołu pojazdów [F3] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 Czy ktokolwiek tego przestrzega i rozróżnia te wpisy?? NIE Ja I prawdę mówiąc często po prostu nie wpisuję do KP DMC przyczepy, bo nie mam takich danych, a klienta wysyłać na dodatkowe z tego powodu to chyba też nie za bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 No i robisz źle Psuj Bo mylisz MMC zespołu z F3 A tu znów - de facto powinny być oba parametry ustalone - i DMC zespołu, które wpisuje się w pozycji F3 dowodu, a także MMC zespołu, które wpisuje się w adnotacjach dowodu pod hasłem "ZESPÓŁ" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Baran Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 jeden wielki ambaras w tym wszystkim... tysiące opcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 tysiące opcji... oj tam oj tam tysiąc i o jeden dzień dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 24 Kwiecień 2013 Share Napisano 24 Kwiecień 2013 tysiące opcji... Szóstkę w totka wygrać też trudno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 25 Kwiecień 2013 Share Napisano 25 Kwiecień 2013 Maksymalna masa zespołu pojazdów [F3] .... 6200 [kg] Kolego Psujku A nie powinno być Dopuszczalna masa zespołu pojazdów [F3] Podoba mi się, że w tych zapisach kolega Psuj pomija słowo "całkowita" bo to bardzo porządkuje rozważania tego problemu, tylko że koledzy tego nie dostrzegacie. W takim wyrażeniu nie ma znaczenia dopuszczalna czy maksymalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Kwiecień 2013 Share Napisano 25 Kwiecień 2013 W takim wyrażeniu nie ma znaczenia dopuszczalna czy maksymalna. Co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Kwiecień 2013 Share Napisano 25 Kwiecień 2013 Bo mylisz MMC zespołu z F3 Oooo... widzisz... zaraz poprawię... A nie... nie muszę. W nowy program już wpisałem dopuszczalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 W dowodzie rej nadal widnieje DMC przyczepy. Ale nie w tym sprawa. Nie zauważyliście ostatnio (przynajmniej u mnie) że są spore niezgodności zapisów w dowodzie rej DMC przyczepy z ham. z obliczeną wartością z tabliczki znamionowej? Ja to zaczynam nagminnie prostować (nie jest łatwo walczyć z WK). Dane nie są spisywane nie z natury tylko z homologacji, bądź z "briefu". Taka bzdura widnieje następnie w dowodzie rej. i jest większa o 300kg od obliczonej na podstawie tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 W dowodzie rej nadal widnieje DMC przyczepy. A w którym polu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 Nie zauważyliście ostatnio (przynajmniej u mnie) że są spore niezgodności zapisów w dowodzie rej DMC przyczepy z ham. z obliczeną wartością z tabliczki znamionowej? A nie dzieje się tak najczęściej we francuzach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 A nie dzieje się tak najczęściej we francuzach Nie tylko. Dlatego takie "obliczanie z tabliczki" jest bez sensu i widząc homologację podważam nieuzasadnione zapisy diagnostów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 jaka - o czym Ty piszesz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 W takim wyrażeniu nie ma znaczenia dopuszczalna czy maksymalna. Co?? A to. Czy mógłbyś mi podać definicję dopuszczalnej lub maksymalnej masy zespołu (nie mylić z dopuszczalną, maksymalną masą całkowitą zespołu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 Ani tego, ani tego nie ma o czym dobrze wiesz Ale rozróżnienie nazewnictwa (i rubryk) jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 Nie tylko. Dlatego takie "obliczanie z tabliczki" jest bez sensu i widząc homologację podważam nieuzasadnione zapisy diagnostów. Niekoniecznie bez sensu, bo w większości samochodów te zapisy się zgadzają, wyjątkiem są auta francuskie gdzie te zapisy się nigdy nie zgadzają i tam masa przyczepy z hamulcem z TZ jest dużo mniejsza niż pojazd może ciągnąć. Ostatnio miałem przypadek Renault Scenic robiłem badanie przed I rej. w PL auto miało wyciąg i tam p-pa była 1300 kg a z TZ wychodziło 855 kg. Oczywiście wpisałem 1300 kg do DIP. Na drugi dzień miałem taki sam pojazd na badanie haka i bo w DR miał p-pę 855 kg wpisaną z I badania przed rej. w PL. Ja poprawiłem na 1300 kg poszło do WK zobaczymy czy będzie odzew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 Ostatnio miałem przypadek Renault Scenic robiłem badanie przed I rej. w PL auto miało wyciąg i tam p-pa była 1300 kg a z TZ wychodziło 855 kg. Oczywiście wpisałem 1300 kg do DIP. Na drugi dzień miałem taki sam pojazd na badanie haka i bo w DR miał p-pę 855 kg wpisaną z I badania przed rej. w PL. Ja poprawiłem na 1300 kg poszło do WK zobaczymy czy będzie odzew. Taki sam problem miałem ze swoim Scenikiem, kupionym od pośrednika, tuż po sprowadzeniu - ja go rejestrowałem, ale już miał zrobione pierwsze BT w Polsce i właśnie diagnosta wpisał coś koło 800 kg. Sporo nerwów mnie kosztowało wyprostowanie tego - diagnostka nijak nie chciał zobaczyć swojego błędu, rzucał słuchawką i ku*wami werbalnymi (SKP daleko ode mnie, dlatego nie załatwiałem osobiście) i dopiero rozmowa z właścicielem stacji, który na szczęście był kumaty i wiedział o co chodzi, załatwiła sprawę... Niby taki drobiazg, a potrafi krwi napsuć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Maj 2013 Share Napisano 3 Maj 2013 wyjątkiem są auta francuskie Nie tylko. Coraz więcej modeli spoza aut na F ma takie "niezgodności"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 3 Maj 2013 Share Napisano 3 Maj 2013 Nie tylko. Coraz więcej modeli spoza aut na F ma takie "niezgodności"... Być może ja się jeszcze nie spotkałem z innymi autami jak na F, dlatego przydałby się wgląd do homologacji żeby móc określić prawidłowo masy przyczep dla danego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Maj 2013 Share Napisano 3 Maj 2013 Być może ja się jeszcze nie spotkałem z innymi autami jak na F Niektóre Ople mają w homologacji określone inne DMC samochodu przy ciągnięciu przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 3 Maj 2013 Share Napisano 3 Maj 2013 Niektóre Ople mają w homologacji Widzisz tylko ja homologacji nie widuję i na czym mam się opierać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Maj 2013 Share Napisano 3 Maj 2013 i na czym mam się opierać ? Na zapisach w DR - i nie prostować "według tabliczki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Maj 2013 Share Napisano 3 Maj 2013 ja się jeszcze nie spotkałem z innymi autami jak na F Na forum był dość obszernie był omawiany temat mas przyczep w Fordzie Galaxy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.