Qnick Napisano 3 Maj 2013 Share Napisano 3 Maj 2013 Na forum był dość obszernie był omawiany temat mas przyczep w Fordzie Galaxy. No w tych bliźniakach (Galaxy, Alhambra, Sharan) właśnie wychodzi 1500 kg z TZ a homologacji podobno 2000 kg, nie pamiętam czy we wszystkich wersjach. Jak robię BT I przed rej. w PL takiego pojazdu to przepisuję z DR zagranicznego, a jak nie są tam wpisane O.1 i O.2. to mam zgryz i wgląd w homologację by nieco rozjaśnił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Maj 2013 Share Napisano 4 Maj 2013 Na forum był dość obszernie był omawiany temat mas przyczep w Fordzie Galaxy. No w tych bliźniakach (Galaxy, Alhambra, Sharan) właśnie wychodzi 1500 kg z TZ a homologacji podobno 2000 kg, nie pamiętam czy we wszystkich wersjach. Jak robię BT I przed rej. w PL takiego pojazdu to przepisuję z DR zagranicznego, a jak nie są tam wpisane O.1 i O.2. to mam zgryz i wgląd w homologację by nieco rozjaśnił. To kup sobie książkowe katalogi ITS i tam masz dane z homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Maj 2013 Share Napisano 4 Maj 2013 To kup sobie książkowe katalogi ITS i tam masz dane z homologacji. Jakoś nie mogę namówić w Firmie osób za to odpowiedzialnych, wolą kupować tańsze wersje katalogów niestety a tam pustych rubryk nie brakuje (pewnie wiesz o którym katalogu pisze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 4 Maj 2013 Share Napisano 4 Maj 2013 To kup sobie książkowe katalogi ITS i tam masz dane z homologacji. tylko szkoda że nigdzie nie mówi się w przepisach że takowe,katalogi są wymagane na SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 tylko szkoda że nigdzie nie mówi się w przepisach że takowe,katalogi są wymagane na SKP Tak nigdzie nie jest napisane, ale z takich katalogów korzystają również WK a w razie czego masz czym się podeprzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 ale z takich katalogów korzystają również WK Czy mają obowiązek posiadać takie katalogi czy to tylko dobra wola naczelnika że kupi swoim pracownikom aby było łatwiej pracować. No fajnie, to ciekawe czego nie chcą uzupełniać danych w DR skoro mają katalogi i korzystają , tylko wszystko na SKP odsyłają z tekstem "Jedź Pan(i) na SKP zrobić badanie (ustalenie danych) i z papierkiem od diagnosty proszę wrócić " Nie to żebym płakał bo fajne są takie badania 5 minut roboty a kasa jest ale skoro WK ma katalogi i korzysta, to czego tak bezdusznie "łupią" klientów po kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 ale skoro WK ma katalogi i korzysta, to czego tak bezdusznie "łupią" klientów po kieszeni___ To postępowanie ma swoje uzasadnienie, bo w katalogu są zawarte dane z jakimi pojazd został wyprodukowany a podczas użytkowania pojazdu bywa, że w pojeździe zachodzą jakieś zmiany, co jest do wychwycenia tylko podczas kontroli organoleptycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Poza tym zdarza się, że w katalogu jest zakres od-do - i nie wiadomo co wybrać (mówię o katalogu w wersji elektronicznej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 WK nie potrzebuje katalogów książkowych bo ma dostęp do katalogu ITS w kompie Tylko, skąd wiedzieć jaki parametr wpisać? Są widełki, są różne warianty i wersje i nie tak łatwo uzupełnić dane. Poza tym żaden przepis nie reguluje możliwości ustalania nieznanych danych pojazdu samodzielnie przez pracownika WK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Poza tym żaden przepis nie reguluje możliwości ustalania nieznanych danych pojazdu samodzielnie przez pracownika WK... A par. 8 rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności: 4. Katalog jest materiałem źródłowym do ustalania danych technicznych pojazdu lub porównania ich z danymi technicznymi określonymi w dokumentach przedstawionych do rejestracji pojazdu. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Oj nie chce mi się szukać, ale gdzieś tam było, że dane wpisuje się na podstawie homo lub badania... Cytowany przepis zresztą bardziej określa rangę i charakter katalogu ITS, niż nakazuje wprost jego stosowanie pracownikowi WK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Maj 2013 Share Napisano 6 Maj 2013 Poza tym zdarza się, że w katalogu jest zakres od-do - W takim przypadku jest zakres nie wiadomo co wpisać to można zrobić badanie, diagnosta obejrzy i wpisze odpowiednie wartości. WK nie potrzebuje katalogów książkowych bo ma dostęp do katalogu ITS w kompie Dobra, dobra nie mądrzyj się też mam katalog w kompie, ale mam i książkowy ten sam bo tak było to sprzedawane, ale zawiera on więcej pustych pól niż wypełnionych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Bardzo ładnie piszecie natomiast jak podchodzicie do badania (nie w pierwszym albo DIP) jeżeli z tabliczki znamionowej wynika 300 kg większa przyczepa niż w dowodzie rej? Proste pytanie. Przecież sprawdzamy "masy" zawarte w tabliczce znamionowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 jeżeli z tabliczki znamionowej wynika 300 kg większa przyczepa niż w dowodzie rej? A gdzie na tabliczce masz przyczepy???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Jak to gdzie DMC zestawu - dmc pojazdu = przyczepa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Jak to gdzie DMC zestawu - dmc pojazdu = przyczepa DMC zespołu - DMC pojazdu = DMC przyczepy. A w dowodzie pozycje O1 O2 to MAX masa przyczepy z hamulcem i bez. A to nie to samo co DMC przyczepy. Było juz o tym wiele razy pisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 To poczytaj DW rej tam jest DMC przyczzepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 To poczytaj DW Co to jest DW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Dowód Rejestracyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 To poczytaj DW rej tam jest DMC przyczzepy Jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Aaaa. Ale to chyba stary wzór masz na myśli. Tylko ile takich jest jeszcze w obiegu? To już niemal 10 lat jak zmienił się druk DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Nie Jaki? ale jaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Nie Jaki? ale jaka Pytam o dowód rej. [ Dodano: 08-05-2013' date=' 15:02[/i'] ] Aaaa. Ale to chyba stary wzór masz na myśli. Tylko ile takich jest jeszcze w obiegu? To już niemal 10 lat jak zmienił się druk DR. Nawet w DIPie jest O1 i O2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Przepraszam w nowym dowodzie rej jest MMC przyczepy ale to nie zmienia zapytania o tabliczkę znamionową. To w takim razie dlaczego "zestaw" jest napisany? (przepraszam za zamieszanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Tak to jest jak kolega jaka przez minimum 2 lata na forum nie zagląda. Są na forum przynajmniej 3 tematy wyjaśniające tą kwestię (łącznie z pismami z ministerstwa). W telegraficznym skrócie. O1 i O2 - Maksymalne masy przyczepy czyli parametry ustalone w procesie projektowania i homologacji pojazdu. ( tylko i wyłącznie) Na tabliczce znamionowej jest F3 - masa zestawu, której kierujący podczas holowania przyczepy nie może przekroczyć. Odejmowanie obecnie nie sprawdza się w ponad 50% pojazdów ! Jak ustalić O1 i O2 - dotrzeć do danych homologacyjnych ( wyciąg ze św. homo lub katalogi ITS) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.