Psuj Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 ale to nie zmienia zapytania o tabliczkę znamionową. Ja się pytam, gdzie na tabliczce masz masy przyczep, a nie jakie działania sobie wyliczasz. Na TZ NIE MA mas przyczep. Koniec i kropka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Na TZ NIE MA mas przyczep. Koniec i kropka. Wyjątkiem od reguły, którą podał Psuj jest Skoda gdzie na marginesie tabliczki znamionowej masz masę przyczepy bez hamulca ( O2 ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 To ja odpuszczam temat może jestem zbyt dociekliwy. Nie obliczajmy tych "kiepskich zapisów"Gozej hak będzie wypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 W tym wypadku, to diagnosta ma grubo kryte tyły.. jeżeli z tabliczki znamionowej wynika 300 kg większa przyczepa niż w dowodzie rej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 W dowodzie rej nadal widnieje DMC przyczepy. Ale nie w tym sprawa. Nie zauważyliście ostatnio (przynajmniej u mnie) że są spore niezgodności zapisów w dowodzie rej DMC przyczepy z ham. z obliczeną wartością z tabliczki znamionowej? Ja to zaczynam nagminnie prostować (nie jest łatwo walczyć z WK). Dane nie są spisywane nie z natury tylko z homologacji, bądź z "briefu". Taka bzdura widnieje następnie w dowodzie rej. i jest większa o 300kg od obliczonej na podstawie tabliczki. Myślę Kolego że niepotrzebnie walczysz bo nie masz racji [ Dodano: 08-05-2013, 18:26 ] To ja odpuszczam temat może jestem zbyt dociekliwy. Nie obliczajmy tych "kiepskich zapisów"Gozej hak będzie wypadek. Proponuję przeczytać od początku ten temat na spokojnie i ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Maj 2013 Share Napisano 8 Maj 2013 Ja to zaczynam nagminnie prostować (nie jest łatwo walczyć z WK). Taka wyliczanka z mas na TZ sprawdza się ale nie zawsze i nie dla każdego pojazdu. Koronny pojazd w którym to nie gra to Renault Thalia: MW 960kg, DMC 1460kg, DMC zespołu pojazdów 2260 kg, O1 1150kg, O2 510kg i są to prawidłowe, fabryczne dane pojazdu. At stanowisko MI na ten temat: pismo_its_2004-0100 (4).pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekkos Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 A co jeżeli na TZ nie ma drugiej pozycji, i nie chodzi mi o małe aut ale np Renault Master Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 A co jeżeli na TZ nie ma drugiej pozycji Jak nie ma, to nie ciągnie przyczepy a poważnie zostaje zobaczyć tylko w homologacji lub wyciągu z niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekkos Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 A jak ma w brifie inne F1 i F3 a na tabliczce inne F1 i F3 to które wpisać do DIP-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 A jak ma w brifie inne F1 i F3 a na tabliczce inne F1 i F3 to które wpisać do DIP-u To poprawić w Niemczech i dopiero do Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 To poprawić w Niemczech i dopiero do Polski. Już to widzę!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Maj 2013 Share Napisano 13 Maj 2013 A jak ma w brifie inne F1 i F3 a na tabliczce inne F1 i F3 to które wpisać do DIP-u Prawidłowe z tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 Prawidłowe z tabliczki. Miałem taki przypadek. Klienta WK wygnał do producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 Prawidłowe z tabliczki. A skąd wiesz, że to tabliczka nie jest błędna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 § 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źrodłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typow pojazdow homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 A skąd wiesz, że to tabliczka nie jest błędna? Nie wiemy, ale to tabliczka obrazuje stan faktyczny. Jeśli posiadacz pojazdu uważa, że jest błędna to niech wystąpi do producenta o nową. Diagnosta tego za niego nie załatwi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 ale to tabliczka obrazuje stan faktyczn A nie dokument urzędowy którym jest dowód rejestracyjny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 ale to tabliczka obrazuje stan faktyczn A nie dokument urzędowy którym jest dowód rejestracyjny?? 2. Porównanie zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 Więc po odczytaniu masz niezgodność. Tyle stwierdzasz i na tym postępowanie na SKP się kończy. Natomiast nie można jednoznacznie powiedzieć, że to co na TZ jest prawidłowe. To staram się przekazać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 14 Maj 2013 Share Napisano 14 Maj 2013 Natomiast nie można jednoznacznie powiedzieć, że to co na TZ jest prawidłowe znam osobiście przypadki w których wlasciciel zmieniał TZ ,a nie zapisy w DR po stwierdzeniu niezgodności na bt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Maj 2013 Share Napisano 15 Maj 2013 znam osobiście przypadki w których wlasciciel zmieniał TZ ,a nie zapisy w DR po stwierdzeniu niezgodności na bt Bo tak naprawdę po uderzeniu w beton w WK jest to prostsze rozwiązanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 15 Maj 2013 Share Napisano 15 Maj 2013 Bo tak naprawdę po uderzeniu w beton w WK jest to prostsze rozwiązanie... I czasem szybsze, bo Decyzja jest od ręki i kosztuje 10 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Maj 2013 Share Napisano 15 Maj 2013 Bo tak naprawdę po uderzeniu w beton w WK jest to prostsze rozwiązanie... To nie do końca prawda. W większości przypadków jakie ja znam, to właśnie niedbalstwo producenta/importera związane z pominięciem konieczności wymiany TZ były przyczyną niezgodności... I tu akurat to po stronie tegoż producenta można natrafić na beton w postaci niemożności wyegzekwowania prawidłowych oznaczeń pojazdu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Maj 2013 Share Napisano 15 Maj 2013 I tu akurat to po stronie tegoż producenta można natrafić na beton w postaci niemożności wyegzekwowania prawidłowych oznaczeń pojazdu... Pamiętacie jaka jest kara za sprzedaż pojazdu niezgodnie z homologacją? Ja kojarzę zakres od 100`000zł do 1`000`000zł. Jak producent usłyszy milion złoty kary to "pędzikiem" wymieni tabliczkę na prawidłową. W ciężarowej Hondzie HR-V w 3 dni przysłali naklejkę z drugiego etapu homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Maj 2013 Share Napisano 15 Maj 2013 Ale producent powie, że to nie sprzedaż pojazdu niezgodnego z homologacją, tylko pomyłka, błąd w oznaczeniu itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.