cezary Napisano 14 Marzec 2012 Share Napisano 14 Marzec 2012 OBT + Dodatkowe, opłata łączna z TERMINEM NASTĘPNEGO BADANIA OBOWIĄZKOWO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 14 Marzec 2012 Share Napisano 14 Marzec 2012 cezary , jaki obowjązek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Marzec 2012 Share Napisano 14 Marzec 2012 OBT + Dodatkowe, opłata łączna z TERMINEM NASTĘPNEGO BADANIA OBOWIĄZKOWO No przecież badanie dodatkowe nie wpływa na termin OBT jesli nie jest sprzeczne z ustawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 90 procent badań dotyczy zdięcia kratki alb przerobienia przyczepy ciężarowej na rolniczą. Bez opisu nie robię. Jeszcze żądam w uzasadnionych przypadkach zważenia pojazdu za zalegalizowanej wadze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 przerobienia przyczepy ciężarowej na rolniczą A co poza zmianą kół wchodzi w skład zmian konstrukcyjnych przyczepy aby z ciężarowej stała się rolniczą bo koła i dołożenie zaczepu i złącza z tyłu to chyba za mało Może ktoś w końcu to rozjaśni bo ja jak narazie nie robię takich zmian a może powinienem bo dudki uciekają i rolnicy byliby wdzięczni że co 2 lata mają OBT i kasa nie taka straszna za to OBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 co poza zmianą kół wchodzi w skład zmian konstrukcyjnych przyczepy aby z ciężarowej stała się rolniczą bo koła i dołożenie zaczepu i złącza z tyłu to chyba za mało Może ktoś w końcu to rozjaśni bo ja jak narazie nie robię takich zmian a może powinienem bo dudki uciekają Czy ktos ostatnio widuje przyczepę ciągnioną przez sam.ciężarowy , bo dla mnie to żadkość Poza tym co napisałeś to jeszcze zmienić trzeba napięcie z 24 na 12 Volt i finito. Można już śmigać przyczepą rolniczą Pytanie tylko czy twój WK zgodzi się na taką zmianę konstrukcyjną , bo niektóre Urzedy nie chcą robić takiej zmiany. Tłumacza sie tym że jeżeli jest chomologowana na cięzarową to juz nie można jej przekształcić Ciekawe że samoch€d można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Czy ktos ostatnio widuje przyczepę ciągnioną przez sam.ciężarowy , bo dla mnie to żadkość Jeszcze dość sporo tego jeździ z samochowami wyposazonymi w HDS. jeszcze zmienić trzeba napięcie z 24 na 12 Volt Niby dlaczego? Jaki przepis nakazuje aby ciągnik miał instalacje elektryczna 12V? Pytanie tylko czy twój WK zgodzi się na taką zmianę konstrukcyjną Pytanie jest raczej inne: Czy zmiana rozmiaru i konstrukcji ogumienia i zamontowanie zaczepu jest zmiana konstrukcyjną? Ja uważam, że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Ja uważam, że nie Bo tak faktycznie nic nie zmienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Tłumacza sie tym że jeżeli jest chomologowana na cięzarową to juz nie można jej przekształcić Ciekawe że samoch€d można Można, nie można... zdania od lat są podzielone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 winerek, z jakiego okresu pochodzi to pismo? Jak dla mnie osoba piszaca ta opinię skoncentrowała się na interpretacji jednego tylko przepisu a nie na całym zagadnieniu zmian konstrukcyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Można, nie można... zdania od lat są podzielone. Zmiany na podstawie homologacji odnoszą się do pojazdów fabrycznie nowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Pytanie jest raczej inne: Czy zmiana rozmiaru i konstrukcji ogumienia i zamontowanie zaczepu jest zmiana konstrukcyjną? Ja uważam, że nie. Ja też uważam że nie , ale już to przerabiałem ze swoim WK. Oni muszą miec papier o przeróbce,nieważne czy było cos przerobione czy nie ,papierek od zakładu z kodem PKD 5020A lub PKD 4520Z musi byc jako podkładka do akt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Pytanie jest raczej inne: Czy zmiana rozmiaru i konstrukcji ogumienia i zamontowanie zaczepu jest zmiana konstrukcyjną? Ja uważam, że nie. Ja też uważam że nie Jednak, co by nie uważać to D47B tym się właśnie różniła od D47A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Chyba 2006 - 2007 rok, ale dotyczyło wznowień tych starych spraw z 1999 roku. Orzecznictwo NSA w tej kwestii nie zaprzecza że można zrobić badania i na tej podstawie zmienić dane w DR, ale o rodzaju przesądza tylko homologacja... być może ktoś to zrozumie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 o rodzaju przesądza tylko homologacja W takim układzie większość autobusów o DMC około 5 t nie powinna być dopuszczona do ruchu, bo były one homologowane jako samochody ciężrowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Niestety opinie te piszą teoretycy, prawnicy, którzy tak jak Daniel pisze nie widzą szerszego aspektu sprawy, a analizują wyłącznie pod kątem literalnym daną jednostkę redakcyjną aktu prawnego - nie mając najczęściej pojęcia, czego ona w sumie dotyczy. Trzeba zdać sobie sprawę, że istota udzielania homologacji wyklucza jej wydawanie dla pojazdów używanych!!! Taka instytucja - wydania homologacji na używany pojazd po prostu z samej istoty rzeczy istnieć nie może, więc taka sentencja wypowiedzi jak wklejona powyżej jest bez sensu trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.