Skocz do zawartości

Badanie po zmianach


benz13

Rekomendowane odpowiedzi

OBT + Dodatkowe, opłata łączna z TERMINEM NASTĘPNEGO BADANIA OBOWIĄZKOWO

 

No przecież badanie dodatkowe nie wpływa na termin OBT :) jesli nie jest sprzeczne z ustawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90 procent badań dotyczy zdięcia kratki alb przerobienia przyczepy ciężarowej na rolniczą. Bez opisu nie robię. Jeszcze żądam w uzasadnionych przypadkach zważenia pojazdu za zalegalizowanej wadze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerobienia przyczepy ciężarowej na rolniczą

 

A co poza zmianą kół wchodzi w skład zmian konstrukcyjnych przyczepy aby z ciężarowej stała się rolniczą :P bo koła i dołożenie zaczepu i złącza z tyłu to chyba za mało :-P Może ktoś w końcu to rozjaśni bo ja jak narazie nie robię takich zmian a może powinienem bo dudki uciekają :cry: i rolnicy byliby wdzięczni że co 2 lata mają OBT i kasa nie taka straszna za to OBT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co poza zmianą kół wchodzi w skład zmian konstrukcyjnych przyczepy aby z ciężarowej stała się rolniczą bo koła i dołożenie zaczepu i złącza z tyłu to chyba za mało Może ktoś w końcu to rozjaśni bo ja jak narazie nie robię takich zmian a może powinienem bo dudki uciekają

Czy ktos ostatnio widuje :cool: przyczepę ciągnioną przez sam.ciężarowy , bo dla mnie to żadkość :razz:

Poza tym co napisałeś to jeszcze zmienić trzeba napięcie z 24 na 12 Volt i finito. Można już śmigać przyczepą rolniczą :-D

Pytanie tylko czy twój WK zgodzi się na taką zmianę konstrukcyjną , bo niektóre Urzedy nie chcą robić takiej zmiany.

Tłumacza sie tym że jeżeli jest chomologowana na cięzarową to juz nie można jej przekształcić :o

Ciekawe że samoch€d można :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos ostatnio widuje przyczepę ciągnioną przez sam.ciężarowy , bo dla mnie to żadkość

Jeszcze dość sporo tego jeździ z samochowami wyposazonymi w HDS.

jeszcze zmienić trzeba napięcie z 24 na 12 Volt

Niby dlaczego? Jaki przepis nakazuje aby ciągnik miał instalacje elektryczna 12V?

Pytanie tylko czy twój WK zgodzi się na taką zmianę konstrukcyjną

Pytanie jest raczej inne: Czy zmiana rozmiaru i konstrukcji ogumienia i zamontowanie zaczepu jest zmiana konstrukcyjną?

Ja uważam, że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumacza sie tym że jeżeli jest chomologowana na cięzarową to juz nie można jej przekształcić :o

Ciekawe że samoch€d można :evil:

 

Można, nie można... zdania od lat są podzielone.

 

 

<a href=60026355306259292211_thumb.jpg' alt='600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winerek, z jakiego okresu pochodzi to pismo?

Jak dla mnie osoba piszaca ta opinię skoncentrowała się na interpretacji jednego tylko przepisu a nie na całym zagadnieniu zmian konstrukcyjnych :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, nie można... zdania od lat są podzielone.

url]

 

Zmiany na podstawie homologacji odnoszą się do pojazdów fabrycznie nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest raczej inne: Czy zmiana rozmiaru i konstrukcji ogumienia i zamontowanie zaczepu jest zmiana konstrukcyjną?

Ja uważam, że nie.

Ja też uważam że nie , ale już to przerabiałem ze swoim WK.

Oni muszą miec papier o przeróbce,nieważne czy było cos przerobione czy nie ,papierek od zakładu z kodem PKD 5020A lub PKD 4520Z musi byc jako podkładka do akt :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest raczej inne: Czy zmiana rozmiaru i konstrukcji ogumienia i zamontowanie zaczepu jest zmiana konstrukcyjną?

Ja uważam, że nie.

Ja też uważam że nie

 

Jednak, co by nie uważać to D47B tym się właśnie różniła od D47A :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba 2006 - 2007 rok, ale dotyczyło wznowień tych starych spraw z 1999 roku. Orzecznictwo NSA w tej kwestii nie zaprzecza że można zrobić badania i na tej podstawie zmienić dane w DR, ale o rodzaju przesądza tylko homologacja... być może ktoś to zrozumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o rodzaju przesądza tylko homologacja

W takim układzie większość autobusów o DMC około 5 t nie powinna być dopuszczona do ruchu, bo były one homologowane jako samochody ciężrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety opinie te piszą teoretycy, prawnicy, którzy tak jak Daniel pisze nie widzą szerszego aspektu sprawy, a analizują wyłącznie pod kątem literalnym daną jednostkę redakcyjną aktu prawnego - nie mając najczęściej pojęcia, czego ona w sumie dotyczy.

Trzeba zdać sobie sprawę, że istota udzielania homologacji wyklucza jej wydawanie dla pojazdów używanych!!! Taka instytucja - wydania homologacji na używany pojazd po prostu z samej istoty rzeczy istnieć nie może, więc taka sentencja wypowiedzi jak wklejona powyżej jest bez sensu trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.