Skocz do zawartości

Mercedes 814 obniżenie masy o 1100 kg - autobus


michal_k

Rekomendowane odpowiedzi

Takie coś dzisiaj się trafiło:

 

Mercedes 814 zarejestrowany po raz pierwszy w kraju jako ciężarowy wielozadaniowy o masie własnej około 5400 kg (DMC 7490). W angielskim DR miał wpisane "furgonetka izotermiczna".

 

Dostałem opis zmian takiej treści "Zamontowano 21 foteli i wyposażenie autobusu", czyli w sumie po zmianach 23 miejsca siedzące + 14 stojących. Masa własna po zmianach 4300 kg.

 

Czy możliwe jest takie fizyczne odchudzenie izotermy (która i tak na I badaniu nie była już izotermą tylko wielozadaniowym) żeby mimo dołożenia foteli i wyposażenia autobusu jej masa własna spadła o około 1100 kg???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W WK bazujemy tylko na dokumentach...

 

Pomijając już inne kwestie - czy według Was możliwa jest taka masa własna czy została celowo zaniżona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możliwe jest takie fizyczne odchudzenie izotermy (która i tak na I badaniu nie była już izotermą tylko wielozadaniowym) żeby mimo dołożenia foteli i wyposażenia autobusu jej masa własna spadła o około 1100 kg???

Myślę że znasz odpowiedź. Obstawiałbym to

celowo zaniżona?
W WK bazujemy tylko na dokumentach

No właśnie, i co z tym fantem zrobisz ,pojedziesz z klientem na wagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, i co z tym fantem zrobisz ,pojedziesz z klientem na wagę ?

 

Na razie klientka wycofała wniosek, pewnie wróci do diagnosty, który uzupełni opis zmian o to, że coś zdemontowano (tylko co można zdemontować w wielozadaniowym?). A dalej to już tylko ewentualnie prokuratura zostaje, ewentualnie pytanie do producenta (tylko czy producent może wypowiedzieć się na temat zmian, których nie widzi?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli coś wymontowano no to przecież w te miejsce zamontowano fotele które to w końcu też coś ważą, i muszą być zamontowane w miejscach fabrycznych, ktoś się nieźle podłożył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak teoretycznie (raczej chyba czysto teoretycznie) mogła być źle określona masa własna przy I rejestracji jako 5400 kg (w angielskim DR w ogóle nie było masy własnej). Zarówno pierwszego badania jak i później opisu zmian dokonał ten sam diagnosta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W angielskim DR :?::shock::?: miał wpisane "furgonetka izotermiczna".

album_pic.php?pic_id=150

tak wygląda izoterma na mercu 814

 

album_pic.php?pic_id=151

a tak autobus

Danish Army Specific: N/A.

Historical: N/A.

Length: 7.21 m (281 inches).

Width: 2.19 m (85 inches).

Height: 2.84 m (110 inches).

Weight: 7.500 kg (16.500 lb.).

Engine: Own 4-cylinder, type OM364LA, 3.972 cm3 (242 cubic inches).

Horsepower: 136 at 2.600 rpm.

Transmission: 5-speed.

Transfer case: None.

Electrical system: 24 volt, negative ground.

Brakes: Hydraulic, vacuum assisted.

Tyres: 205/75 - 17.5.

Fuel type: Diesel.

Fuel capacity: 140 liter (30 gallons).

Range: 490 km (306 miles).

Crew: 1 + 22.

Additional: Servo assisted steering. Stroco 10000 hot water heater

http://www.armyvehicles.dk/merc814.htm

 

;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wielozadaniowy będzie wyglądał jak autobus, ale bez okien? Na pierwszym badaniu został określony jako wielozadaniowy (bez odniesienia się do zapisu o izotermie w angielskim DR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wielozadaniowy będzie wyglądał jak autobus, ale bez okien?

a gdyby nawet tak wyglądał, to myślisz, że posiadał w podłodze fabryczne punkty mocowania foteli :?:

 

a angielski DR podkreśliłem w jeszcze jednym celu - po której stronie ma kierownicę :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby nawet tak wyglądał, to myślisz, że posiadał w podłodze fabryczne punkty mocowania foteli :?:

a angielski DR podkreśliłem w jeszcze jednym celu - po której stronie ma kierownicę :?:

 

Co ja myślę to moje, ale muszę polegać na dokumentach - skoro diagnosta stwierdza, że spełnia warunki techniczne to znaczy, że miał punkty mocowania ;)

 

Kierownicę ma po właściwej - chyba nawet w aktach była faktura za przeróbkę (chociaż do niczego niepotrzebna).

 

Najbardziej oczywistą i widoczną z punktu widzenia dokumentów sprawą jest masa własna - dlaczego zmalała o 1100 kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja myślę to moje, ale muszę polegać na dokumentach - skoro diagnosta stwierdza, że spełnia warunki techniczne to znaczy, że miał punkty mocowania

Kierownicę ma po właściwej - chyba nawet w aktach była faktura za przeróbkę (chociaż do niczego niepotrzebna).

Najbardziej oczywistą i widoczną z punktu widzenia dokumentów sprawą jest masa własna - dlaczego zmalała o 1100 kg?

Zmalała dlatego że sama buda izotermiczna waży ponad tonę a fotele dużo mniej.

Ale to jest najmniejszy problem.większy polega na tym jak z furgona można zrobić autobus? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest najmniejszy problem.większy polega na tym jak z furgona można zrobić autobus? :shock:

może mają takie same "furgony" jak u nas:

mercedes_sprinter_furgon_d.JPG.54fcd14d71ed6eb31e79438eb2de38a7.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - pytanie podstawowe - czy to był "blaszak", czy kabina na ramie?

 

Kontener izotermiczny (jeśli z agregatem i windą np.) mógł swoje ważyć, więc ucieczka z masą jest możliwa, ale z kolei zabudowanie na tym kabiny pasażerskiej, oszklenie, fotele, to praktycznie powrót do tej wagi...

Jeśli to od początku był blaszak, to usunięcie wkładu ze środka, sklejki z podbudówki no to il? 300 kg max. Tylko że przeszklenie go to wręcz dodanie wagi. Liczba miejsc też za duża nieco. Warto przyjrzeć się bliżej odległością między siedzeniami.

 

Pamiętaj, że zgodnie z kpa możesz zażądać okazania rzeczy. Odległości pomierzysz sam - dogadaj się z drogówką, żeby podjechali do Was z wagą najazdową (jak mają) i macie gościa na widelcu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy był to blaszak - podejrzewam, że tak... chociaż znając niektórych diagnostów... ;)

 

Załóżmy, że był ten kontener izotermiczny - to dlaczego na I badaniu został zakwalifikowany jako wielozadaniowy? Może był już wtedy pozbawiony cech izotermy - ale dlaczego masa własna wynosiła aż 5400 kg?

 

Na razie "poprawione" BT nie wróciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ucieczka z masą....Liczba miejsc też za duża nieco.

23x68kg=1564kg

1564kg+ 75kg=1639

1639kg + 5400kg MW=7039kg

Przy 7490kg DMC ani LM nie jest zbyt duża ani z MW nie trzeba kombinować żeby wyjść na swoje.

Nie zmienia to jednak faktu dziwnego, znacznego obniżenia MW po zmianach i pozostaje pytanie z jakiego pojazdu wykonano ten "autobus"

Jeśli z furgona-izotermy z podwójnym nadwoziem to :shock::shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicę ma po właściwej -?

 

Mercedes 10 znak w vin-ie 1- kiera po naszemu, 2 - po angielsku. Historii przełożenia w mercu nie da się ukryć. :)

 

dogadaj się z drogówką,

 

lepiej z ITD, ich temat zainteresuje na pewno ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - ja nie liczę mas. Chodzi o wymiary. Po prostu wiem, że upchnięcie w tego typu nadwoziach fotela nr 22 i 23 odbywa się kosztem zmniejszenia poniżej wszelkich norm odległości między fotelami pozostałymi. Owszem - można wydłużać nadwozie itd. ale to kosztowne i nikt tego nie robi przeważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - ja nie liczę mas. Chodzi o wymiary. Po prostu wiem, że upchnięcie w tego typu nadwoziach fotela nr 22 i 23 odbywa się kosztem zmniejszenia poniżej wszelkich norm odległości między fotelami pozostałymi. Owszem - można wydłużać nadwozie itd. ale to kosztowne i nikt tego nie robi przeważnie.

Tutaj to nie można na razie ustalić z jakiego nadwozia jest zrobiony ten "autobus"

Natomiast "pilnowanie" odległości pomiędzy siedzeniami jak najbardziej wskazane.

Ja bym do tego dorzucił też pytanie czy ma NOWE siedzenia zintegrowane z pasami i pomartiłbym się o punkty kotwiczenia pasów/siedzeń, bo ta przeróbka jest jakaś śmierdząca... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych stojących to nie bardzo warunki znalazłem...

 

A to nie takie same jak dla siedzących? Coś się zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co decyduje o tym, że autobus może mieć lub nie miejsca stojące? Nie jest to takie proste - ja już szukałem kiedyś o tym i jak zwykle w naszych przepisach jest to pogmatwane... Poszukaj - była o tym mowa na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - a miejsca stojące liczysz?

 

No ja nie mam opisu dokonanych zmian więc nie wiem czy są stojące.

Jak są to prawdopodobnie nie musi mieć pasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.