michal_k Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 Takie coś dzisiaj się trafiło: Mercedes 814 zarejestrowany po raz pierwszy w kraju jako ciężarowy wielozadaniowy o masie własnej około 5400 kg (DMC 7490). W angielskim DR miał wpisane "furgonetka izotermiczna". Dostałem opis zmian takiej treści "Zamontowano 21 foteli i wyposażenie autobusu", czyli w sumie po zmianach 23 miejsca siedzące + 14 stojących. Masa własna po zmianach 4300 kg. Czy możliwe jest takie fizyczne odchudzenie izotermy (która i tak na I badaniu nie była już izotermą tylko wielozadaniowym) żeby mimo dołożenia foteli i wyposażenia autobusu jej masa własna spadła o około 1100 kg??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 I Ty chcesz to dopuścić do ruchu jako autobus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Marzec 2012 Autor Share Napisano 15 Marzec 2012 W WK bazujemy tylko na dokumentach... Pomijając już inne kwestie - czy według Was możliwa jest taka masa własna czy została celowo zaniżona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 Czy możliwe jest takie fizyczne odchudzenie izotermy (która i tak na I badaniu nie była już izotermą tylko wielozadaniowym) żeby mimo dołożenia foteli i wyposażenia autobusu jej masa własna spadła o około 1100 kg??? Myślę że znasz odpowiedź. Obstawiałbym to celowo zaniżona? W WK bazujemy tylko na dokumentach No właśnie, i co z tym fantem zrobisz ,pojedziesz z klientem na wagę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Marzec 2012 Autor Share Napisano 15 Marzec 2012 No właśnie, i co z tym fantem zrobisz ,pojedziesz z klientem na wagę ? Na razie klientka wycofała wniosek, pewnie wróci do diagnosty, który uzupełni opis zmian o to, że coś zdemontowano (tylko co można zdemontować w wielozadaniowym?). A dalej to już tylko ewentualnie prokuratura zostaje, ewentualnie pytanie do producenta (tylko czy producent może wypowiedzieć się na temat zmian, których nie widzi?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 Jeśli coś wymontowano no to przecież w te miejsce zamontowano fotele które to w końcu też coś ważą, i muszą być zamontowane w miejscach fabrycznych, ktoś się nieźle podłożył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Marzec 2012 Autor Share Napisano 15 Marzec 2012 Tak teoretycznie (raczej chyba czysto teoretycznie) mogła być źle określona masa własna przy I rejestracji jako 5400 kg (w angielskim DR w ogóle nie było masy własnej). Zarówno pierwszego badania jak i później opisu zmian dokonał ten sam diagnosta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 W angielskim DR miał wpisane "furgonetka izotermiczna". tak wygląda izoterma na mercu 814 a tak autobus Danish Army Specific: N/A.Historical: N/A. Length: 7.21 m (281 inches). Width: 2.19 m (85 inches). Height: 2.84 m (110 inches). Weight: 7.500 kg (16.500 lb.). Engine: Own 4-cylinder, type OM364LA, 3.972 cm3 (242 cubic inches). Horsepower: 136 at 2.600 rpm. Transmission: 5-speed. Transfer case: None. Electrical system: 24 volt, negative ground. Brakes: Hydraulic, vacuum assisted. Tyres: 205/75 - 17.5. Fuel type: Diesel. Fuel capacity: 140 liter (30 gallons). Range: 490 km (306 miles). Crew: 1 + 22. Additional: Servo assisted steering. Stroco 10000 hot water heater http://www.armyvehicles.dk/merc814.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 Jacdiag, To nie wiesz że Polak potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Marzec 2012 Autor Share Napisano 15 Marzec 2012 A wielozadaniowy będzie wyglądał jak autobus, ale bez okien? Na pierwszym badaniu został określony jako wielozadaniowy (bez odniesienia się do zapisu o izotermie w angielskim DR). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 A wielozadaniowy będzie wyglądał jak autobus, ale bez okien? a gdyby nawet tak wyglądał, to myślisz, że posiadał w podłodze fabryczne punkty mocowania foteli a angielski DR podkreśliłem w jeszcze jednym celu - po której stronie ma kierownicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Marzec 2012 Autor Share Napisano 15 Marzec 2012 a gdyby nawet tak wyglądał, to myślisz, że posiadał w podłodze fabryczne punkty mocowania foteli a angielski DR podkreśliłem w jeszcze jednym celu - po której stronie ma kierownicę Co ja myślę to moje, ale muszę polegać na dokumentach - skoro diagnosta stwierdza, że spełnia warunki techniczne to znaczy, że miał punkty mocowania Kierownicę ma po właściwej - chyba nawet w aktach była faktura za przeróbkę (chociaż do niczego niepotrzebna). Najbardziej oczywistą i widoczną z punktu widzenia dokumentów sprawą jest masa własna - dlaczego zmalała o 1100 kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Co ja myślę to moje, ale muszę polegać na dokumentach - skoro diagnosta stwierdza, że spełnia warunki techniczne to znaczy, że miał punkty mocowania Kierownicę ma po właściwej - chyba nawet w aktach była faktura za przeróbkę (chociaż do niczego niepotrzebna). Najbardziej oczywistą i widoczną z punktu widzenia dokumentów sprawą jest masa własna - dlaczego zmalała o 1100 kg? Zmalała dlatego że sama buda izotermiczna waży ponad tonę a fotele dużo mniej. Ale to jest najmniejszy problem.większy polega na tym jak z furgona można zrobić autobus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Ale to jest najmniejszy problem.większy polega na tym jak z furgona można zrobić autobus? może mają takie same "furgony" jak u nas: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Michał - pytanie podstawowe - czy to był "blaszak", czy kabina na ramie? Kontener izotermiczny (jeśli z agregatem i windą np.) mógł swoje ważyć, więc ucieczka z masą jest możliwa, ale z kolei zabudowanie na tym kabiny pasażerskiej, oszklenie, fotele, to praktycznie powrót do tej wagi... Jeśli to od początku był blaszak, to usunięcie wkładu ze środka, sklejki z podbudówki no to il? 300 kg max. Tylko że przeszklenie go to wręcz dodanie wagi. Liczba miejsc też za duża nieco. Warto przyjrzeć się bliżej odległością między siedzeniami. Pamiętaj, że zgodnie z kpa możesz zażądać okazania rzeczy. Odległości pomierzysz sam - dogadaj się z drogówką, żeby podjechali do Was z wagą najazdową (jak mają) i macie gościa na widelcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Marzec 2012 Autor Share Napisano 16 Marzec 2012 Nie wiem czy był to blaszak - podejrzewam, że tak... chociaż znając niektórych diagnostów... Załóżmy, że był ten kontener izotermiczny - to dlaczego na I badaniu został zakwalifikowany jako wielozadaniowy? Może był już wtedy pozbawiony cech izotermy - ale dlaczego masa własna wynosiła aż 5400 kg? Na razie "poprawione" BT nie wróciło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 ... ucieczka z masą....Liczba miejsc też za duża nieco. 23x68kg=1564kg 1564kg+ 75kg=1639 1639kg + 5400kg MW=7039kg Przy 7490kg DMC ani LM nie jest zbyt duża ani z MW nie trzeba kombinować żeby wyjść na swoje. Nie zmienia to jednak faktu dziwnego, znacznego obniżenia MW po zmianach i pozostaje pytanie z jakiego pojazdu wykonano ten "autobus" Jeśli z furgona-izotermy z podwójnym nadwoziem to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Kierownicę ma po właściwej -? Mercedes 10 znak w vin-ie 1- kiera po naszemu, 2 - po angielsku. Historii przełożenia w mercu nie da się ukryć. dogadaj się z drogówką, lepiej z ITD, ich temat zainteresuje na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Marek - ja nie liczę mas. Chodzi o wymiary. Po prostu wiem, że upchnięcie w tego typu nadwoziach fotela nr 22 i 23 odbywa się kosztem zmniejszenia poniżej wszelkich norm odległości między fotelami pozostałymi. Owszem - można wydłużać nadwozie itd. ale to kosztowne i nikt tego nie robi przeważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Marek - ja nie liczę mas. Chodzi o wymiary. Po prostu wiem, że upchnięcie w tego typu nadwoziach fotela nr 22 i 23 odbywa się kosztem zmniejszenia poniżej wszelkich norm odległości między fotelami pozostałymi. Owszem - można wydłużać nadwozie itd. ale to kosztowne i nikt tego nie robi przeważnie. Tutaj to nie można na razie ustalić z jakiego nadwozia jest zrobiony ten "autobus" Natomiast "pilnowanie" odległości pomiędzy siedzeniami jak najbardziej wskazane. Ja bym do tego dorzucił też pytanie czy ma NOWE siedzenia zintegrowane z pasami i pomartiłbym się o punkty kotwiczenia pasów/siedzeń, bo ta przeróbka jest jakaś śmierdząca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Marzec 2012 Autor Share Napisano 16 Marzec 2012 Marek - a miejsca stojące liczysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Do tych stojących to nie bardzo warunki znalazłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Marzec 2012 Autor Share Napisano 16 Marzec 2012 Do tych stojących to nie bardzo warunki znalazłem... A to nie takie same jak dla siedzących? Coś się zmieniło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 No ale co decyduje o tym, że autobus może mieć lub nie miejsca stojące? Nie jest to takie proste - ja już szukałem kiedyś o tym i jak zwykle w naszych przepisach jest to pogmatwane... Poszukaj - była o tym mowa na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 Marek - a miejsca stojące liczysz? No ja nie mam opisu dokonanych zmian więc nie wiem czy są stojące. Jak są to prawdopodobnie nie musi mieć pasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.