Skocz do zawartości
timo

Fiat Marea Weekend 1,9 diesel - DMC przyczepy

Rekomendowane odpowiedzi

timo

Czy mógłby mi ktoś podać DMC przyczepy (zarówno z hamulcem, jak i bez) dla Fiata Merea Weekend, 1997 rok, 1.9 diesel, 100 KM. Z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

W tej chwili mam tylko dane do Marei 1.6 - 1200/400

 

[ Dodano: 05-11-2012, 07:31 ]

Fiata Merea Weekend 1.9 - 1300/450

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kosma

Fiata Marea Weekend 1.9 - 1300/450

 

potwierdzam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timo

Dzięki :) Mam nadzieję, że to pewna informacja dla wersji 100 KM? Bo od tego zależy, czy kolega kupuje upatrzoną przyczepkę, która ma właśnie 1300 kg DMC, więc jeśli auto może ciągnąć 1300, to kupuje, a jakby było np. 1200 to niestety nie ;) Żeby się później nie okazało, że kupi, a tu zonk - nie może z nią jeździć.

 

Jeszcze dwa pytania:

1) Jaką DMC ma to auto? Wiadomo, o co chodzi ;) Pewnie ma poniżej 2000 kg, ale pytam tam na wszelki wypadek.

2) Gdzie w tym aucie jest tabliczka z podanymi masami przyczepy? Bo na jednej tabliczce jest tylko MW i DMC samochodu. Przynajmniej tak twierdzi kolega, a ja aktualnie nie mam do tego auta dostępu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kosma

Moc 74 kW [100 KM]

DMC pojazdu = 1845 kg

MW = 1250 kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Dzięki :) Mam nadzieję, że to pewna informacja dla wersji 100 KM? Bo od tego zależy, czy kolega kupuje upatrzoną przyczepkę, która ma właśnie 1300 kg DMC, więc jeśli auto może ciągnąć 1300, to kupuje, a jakby było np. 1200 to niestety nie ;) Żeby się później nie okazało, że kupi, a tu zonk - nie może z nią jeździć.

 

wnioskuję z tego, że jest w posiadaniu takiego auta? Jeśli tak to niech zajrzy do dowodu, przyczepy pozycja O1 i O2, dmc i mmc F1 i F2

 

Gdzie w tym aucie jest tabliczka z podanymi masami przyczepy?

 

Nigdzie. Nie ma takowej. Masy przyczep to są dane określane przez producenta i umieszczone w homologacji pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Mam nadzieję, że to pewna informacja dla wersji 100 KM?

Z katalogu ITS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dwa z pozoru identyczne pojazdy pojazdy mogą się minimalnie różnić WERSJĄ HOMOLOGACYJNĄ. Jeden będzie miał 1200, drugi 1300 przyczepy. Więc sprawdź po prostu co masz wpisane w dowodzie lub w homologacji jeśli posiadasz. Absolutnie nie porównuj z "podobnym" autem kolegi itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
timo

@Blakop: w dowodzie nie ma podanych wartosci w polach O1 i O2 - moze dlatego, ze pojazd nie ma jeszcze zamontowanego haka?

 

@Psuj: mowisz o tym aucie, czy ogolnie? Bo wiem, ze w niektorych autach masa przyczepy z hamulcem i bez jest podawana na TZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Rok 1997 to pewnie do homologacji też nie dotrzecie, zatem pozostanie to co ustali diagnosta na SKP. A diagnosta może się tu podeprzeć katalogiem ITS chociażby. Jak model o identycznych parametrach w katalogu ma tyle co Cię interesuje to OK.

Ale to najpierw proponuję sprawdź na SKP w oparciu o co i jaką wartość będzie skłonny Ci diagnosta wpisać...

 

mowisz o tym aucie, czy ogolnie? Bo wiem, ze w niektorych autach masa przyczepy z hamulcem i bez jest podawana na TZ.

 

To źle wiesz :) Nigdy na TZ nie wpisuje się mas przyczepy (pozycje O1 i O2 w dowodzie auta). W żadnym aucie. Ktoś Cię wprowadził w błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Nigdy na TZ nie wpisuje się mas przyczepy

No może prawie nigdy, bo co niektóre pojazdy z bloku postkomunistycznego miały podawane takie dane na TZ. Jak dobrze pamietam to Skoda Faworit, Łada,Polonez i jeszcze kilka aut miało podane te dane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No tak - ale rozmawiamy raczej o współczesnych autach i uwarunkowaniach myślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Skody, Polonezy i Łady to jak najbardziej wsołczesne auta, bo nie wiem jak na zachodzie ale na wschodzie ciągle jeszcze jeżdżą po drogach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Wszystkie pojazdy na tabliczce mają wartość DMC zestawu i DMC pojazdu -różnica to przecież wartość O1,są wyjątki -pojazdy bez homologacji do ciągnięcia przyczep,O2 to maksymalnie 1/2 masy własnej lub wartość określona przez producenta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
-różnica to przecież wartość O1

 

Grubo się mylisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
-różnica to przecież wartość O1

 

Grubo się mylisz...

 

Dokładnie!!!

O1 i O2 to Maksymalna Masa Przyczepy (z hamulcem i bez ) a nie Dopuszczalna Masa Całkowita (DMC).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Kolego wadi - są dwa wyjścia:

 

1. Albo jesteś młodym diagnostą i jeszcze wszystkiego nie wiesz...

2. Albo jesteś starym diagnostom i... nie będę pisał co ;)

 

Wartość będąca różnicą pomiędzy DMC zespołu pojazdów, a DMC pojazdu, które to dane są zawarte na TZ pojazdu można uznać za DMC przyczepy pojazdu, jednak w dzisiejszych czasach (od 8 lat) w DR pojazdu nie podaje się już DMC przyczepy, tylko MMC przyczepy, która nie jest wynikiem wspomnianego na wstępie odejmowania (choć faktycznie w wielu przypadkach ten wzór może się sprawdzić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Wartość będąca różnicą pomiędzy DMC zespołu pojazdów, a DMC pojazdu, które to dane są zawarte na TZ pojazdu można uznać za DMC przyczepy pojazdu

 

Też nie zawsze będzie to prawda, gdyż czasami zmienia się DMC pojazdu podczas ciągnięcia przyczepy, co producent podaje w wyciągu ze świadectwa homologacji albo można zaobserwować to np. w niemieckich DR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Też nie zawsze będzie to prawda, gdyż czasami zmienia się DMC pojazdu podczas ciągnięcia przyczepy, co producent podaje w wyciągu ze świadectwa homologacji albo można zaobserwować to np. w niemieckich DR.

 

Tak - oczywiście. Zmienia się zarówno DMC pojazd, który ma zaczepioną przyczepę (przeważnie do DMC dolicza się nacisk na urządzenie sprzęgające), jak również DMC samej przyczepy stopniuje się w zależności od stopnia nachylenia drogi (podjazdu), jednak w polskich uwarunkowaniach te zależności są nie do zobrazowania w dokumentach pojazdu (co zresztą jest przyczyna wielu nieporozumień).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs
do DMC dolicza się nacisk na urządzenie sprzęgające
Z tym się nie spotkałem. Spotkałem się ze zwiększeniem dopuszczalnego nacisku tylnej osi podczas holowania przyczepy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Z tym się nie spotkałem. Spotkałem się ze zwiększeniem dopuszczalnego nacisku tylnej osi podczas holowania przyczepy.

 

Tak faktycznie - takie zależności też spotykałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Wyjaśniam kolegom że jestem młodym diagnostą ,wykładowca na szkoleniu zaznaczał ,że wyznaczanie w ten sposób O1 w wiekszości przypadków jest trafne ,mówił o wyjątkach jakie stanowią auta francuskie oraz niektóre fiaty i vw,a w tych przypadkach należy korzystać z innych wiarygodnych źródeł.Przyznaję ,że nie sądziłem aby ta metoda była wręcz niedopuszczalna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Przyznaję ,że nie sądziłem aby ta metoda była wręcz niedopuszczalna

To nie jest metoda niedopuszczalna, bo w przypadku braku innych możliwości ustalenia wartości O1 i O2 w ostateczności taką metodę można zastosować. Metoda ta dla diagnosty jest dość bezpieczna, bo gwarantuje, ze tak ustalona masa przyczepy nie będzie przekraczała wartości dopuszczonej przez producenta samochodu. Niestety ale korzystanie z tej metody czesto prowadzi do zaniżenia mas przyczep.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Przyznaję ,że nie sądziłem aby ta metoda była wręcz niedopuszczalna

To nie jest metoda niedopuszczalna, bo w przypadku braku innych możliwości ustalenia wartości O1 i O2 w ostateczności taką metodę można zastosować. Metoda ta dla diagnosty jest dość bezpieczna, bo gwarantuje, ze tak ustalona masa przyczepy nie będzie przekraczała wartości dopuszczonej przez producenta samochodu. Niestety ale korzystanie z tej metody czesto prowadzi do zaniżenia mas przyczep.

 

Pięknie to wyjaśniłeś koledze :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.