Skocz do zawartości

Przyszłosc badan technicznych


rafpuk

Rekomendowane odpowiedzi

Przyjdzie czas i "dobra zmiana" zrobi z nas łapówkarzy i sprzedawczyków, tak jak teraz robi z sędziów i nikomu nawet oko nie drgnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na forum cicho

 

Dlaczego cicho? Na forum Diagnostów jest dyskusja. To jest forum o bardziej komercyjnym charakterze.

 

przecież przynajmniej 80% obecnych diagnostów straci pracę

 

Skąd taki wniosek - możesz rozwinąć?

 

Gdyby była Izba Diagnostów..............

 

Albo w ogóle gdyby był pokój i dobrobyt na świecie... 8)

 

No dobra - a czemu takiej izby nie ma i co ona niby mogła by zdziałać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2

. Diagnosta przeprowadza badanie techniczne w sposób rzetelny i bezstronny,

zgodnie z posiadaną przez niego wiedzą.

 

A ja mam mało w móżdżku i niewiele wiem :evil::-)

 

Ogólnie po wstępnej lekturze, jestem trochę przerażony ilością nieścisłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi podoba się to

[hide]

13. Decyzji, o której mowa w ust. 8, nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności

[/hide]

 

8. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego przywraca diagnoście, w drodze decyzji administracyjnej, świadectwo kompetencji diagnosty w przypadku usunięcia naruszeń stanowiących podstawę zawieszenia świadectwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego przywraca diagnoście, w drodze decyzji administracyjnej, świadectwo kompetencji diagnosty w przypadku usunięcia naruszeń stanowiących podstawę zawieszenia świadectwa

 

To jak obieca że nie będzie "brał" to papiery oddadzą :evil: Naruszenia usunie i nie będzie podstawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego gromadzi na wyodrębnionym rachunku w Banku Gospodarstwa Krajowego opłaty przeznaczone na zapewnienie prawidłowej jakości badań technicznych pojazdów:

a) opłatę za nadanie numeru nadwozia, podwozia lub ramy, o której mowa w art. 66a ust. 2,

b) opłatę za badanie techniczne tramwaju i trolejbusu, o których mowa w art. 82 ust.1,

– 16 –

c) opłatę przeznaczoną na zapewnienie prawidłowej jakości badań technicznych pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2,

d) opłaty za badania techniczne przeprowadzane w Centrach Badawczych Transportowego Dozoru Technicznego, o których mowa w art. 86 ust. 4 -8,

e) opłatę za sprawdzenie, o którym mowa w art. 86a ust.7,

f) opłatę za sprawdzenie uzupełniające, o którym mowa w art. 86f ust. 2,

g) opłatę za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, o których mowa w art. 86b ust. 3,

h) opłatę za wydanie świadectwa kompetencji diagnosty, o której mowa w art. 86m ust. 3,

i) opłatę za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia diagnostów, o których mowa w art. 86s ust. 9,

j) opłatę za egzamin dla kandydatów na diagnostów i diagnostów, o której mowa w art. 86 w ust. 3,

k)opłata za seminaria dla wykładowców w ośrodkach szkolenia diagnostów, o której mowa w art. 86r ust. 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieoznakowane pojazdy, Kolego, aby cichym nalotem "In Koguto" zagwarantować

zapewnienie prawidłowej jakości badań technicznych pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytał ktoś na temat Zaświadczenia Kompetencji Diagnosty?

Ktos kto nie pracuje w zawodzie, szuka zatrudnienia ale ma uprawnienia wydane prze wejściem bubla (przepraszam ustawy) - dostanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 24 lub 36 miesięcy wykonywać możesz badania na "starych" uprawnieniach w wciągu tego czasu musisz wykonać szkolenie i przesłać je do TDT.

 

Art. 10.

1. Uprawnienia wydane diagnostom przez starostów przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy zachowują ważność i uprawniają do wykonywania badań technicznych do dnia wydania świadectwa kompetencji diagnosty, nie dłużej niż przez okres 36 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

2. Diagności, którzy uzyskali uprawnienia:

1) do dnia 21 sierpnia 2004 r. w okresie 24 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy,

2) po dniu 21 sierpnia 2004 r. w okresie 36 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy,

- są obowiązani do odbycia pierwszych warsztatów doskonalenia zawodowego i przekazania do Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego zaświadczenia potwierdzającego uczestnictwo w tych warsztatach.

 

8. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego na podstawie zaświadczenia, o którym mowa w ust. 2, wydaje diagnoście na jego wniosek w terminie 30 dni od dnia złożenia zaświadczenia, świadectwo kompetencji diagnosty i wpisuje do rejestru, o którym mowa w art. 86p ust. 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonywać możesz badania na "starych" uprawnieniach

 

I jeszcze pkt 4

 

4. Diagności nieposiadający uprawnienia do wykonywania pełnego zakresu badań technicznych w dniu wejścia w życia niniejszej ustawy, powinni w okresie 36 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy uzupełnić posiadane uprawnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagności nieposiadający uprawnienia do wykonywania pełnego zakresu badań technicznych w dniu wejścia w życia niniejszej ustawy, powinni w okresie 36 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy uzupełnić posiadane uprawnienia

Tylko po co pytam? To tak jak z Prawem Jazdy, mam B to jeżdżę do 3,5T, mam D to jeżdżę autobusem. Może być tylko warunek, że na OSKP musi mieć pełne uprawnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem stronę wsześniej, że 80% obecnych daignostów straci uprawnienia. Widzę, że znaleźliście już 50% (naloty in koguto i konieczność dopełnienia uprawnień do poziomu OSKP).

Miłej lektury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co pytam?

 

Do uzupełnienia mam ADR ,dla mnie czarna magia :P . :-D

Jako diagnosta pracuje non stop na podstawowej SKP i nie zamierzam zmieniać pracy na okręgówkę.

Ja też pytam- po co :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No taki diagnosta z prl, co "pieczonke" ma i rządzi co to nie on na podstawowej, zniknie. Ale w ogóle mi takich nie szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co "pieczonke" ma i rządzi co to nie on na podstawowej, zniknie.

:shock:

Kolego masz coś do mnie???

Przeszkadza Ci że pracuje nnna podstawówce??,zlikwidują je??

Ty rzadzisz na okręgówce???

Kolego nie ma co rządzic na SKP ,tylko dobrze wykonywać swoją pracę.

Powodzenia w rzadzeniu na okregówce diagnosto- "dobrej zmiany" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu kolegów pracuje na podstawowych przy serwisach, salonach itp. Tam w życiu nic ponad sprzedawane tam osobówki się nie pojawi. Na co im ADR'y i inne? Dla zasady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co pytam?

 

Do uzupełnienia mam ADR ,dla mnie czarna magia :P . :-D

Jako diagnosta pracuje non stop na podstawowej SKP i nie zamierzam zmieniać pracy na okręgówkę.

Ja też pytam- po co :(

 

Spora grupa starych diagnostów na tym się wykruszy.

TDT ma plan, go realizuje i nikt im nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz coś do mnie???

Broń Boże! Absolutnie! Zamieściłem tylko swoje zdanie.

 

Ale skoro zadajesz pytania, odpowiem

Przeszkadza Ci że pracuje nnna podstawówce??,zlikwidują je??

Nie przeszkadza, nie zlikwidują.

Ty rzadzisz na okręgówce???

Pracuję na podstawowej.

tylko dobrze wykonywać swoją pracę.

To właśnie chciałem przekazać w swojej wypowiedzi, odebrane zostało inaczej. Obserwuję coś co nie powinno mieć miejsca.

Powodzenia w rzadzeniu na okregówce diagnosto- "dobrej zmiany" ;)

Jak wspomniałem pracuję na podstawowej i nie jestem zwolennikiem dobrej zmiany. Jestem zwolennikiem uczciwej, rzetelnej i sumiennej pracy i dbanie o BRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze inne pytanie, co jak co dwa lata nie odbędzie sie szkoleń wymaganych?

 

A szczerze to Wam powiem że obawiam, sie tych zmian. Nie do Końca wiem czemu maja służyć oprócz pieniędzy. Można inaczej na to popatrzeć też. Znikną SKP a przynajmniej zaczną znikać i co będzie? Konia z rzędem temu kto pojedzie 200km od miejsca zamieszkania na badania, mieli wyeliminować pojazdy bez badań a chyba się zwiększy ta liczba.

Kasy w państwie zaczyna brakować a jeszcze wiecej ma być wydane.

 

Pytanie z innej strony, czy ktoś to powstrzyma i czy ktoś zechce posłuchać że to idzie w złą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieli wyeliminować pojazdy bez badań a chyba się zwiększy ta liczba.

Kasy w państwie zaczyna brakować

Na oba te problemy jest już przygotowana nowelizacja

W ustawie z dnia 20 maja 1971 Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2015 r. poz. 1094, 1485, 1634 i 1707) po art. 95a dodaje się art. 95b w brzmieniu:

„Art.95b. Kto prowadzi na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu pojazd, który nie został poddany obowiązkowemu badaniu technicznemu, podlega karze grzywny 500 zł.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.