michal_k Napisano 28 Luty 2013 Share Napisano 28 Luty 2013 Usterki inne i tak były, więc nie ma co dyskutować o zasadności zatrzymania. Samo zatrzymanie oczywiście było zasadne, ale powinno być w całości zgodne z prawem, czyli litania powinna zakończyć się na dwóch usterkach. Policjant powinien wiedzieć za co się zatrzymuje DR i tego powinien się trzymać. [ Dodano: 28-02-2013, 19:30 ] co w wielu przypadkach jest na korzyść właściciela tak naprawdę... W wielu tak - zwłaszcza, że bywają przypadki, że później czeka aż DR dotrze do WK np. przez 2 tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Luty 2013 Share Napisano 28 Luty 2013 Albo jak użytkuje auto 500km od miejsca rejestracji (leasing). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 28 Luty 2013 Share Napisano 28 Luty 2013 Ja bym przede wszystkim wysmarował skargę na policjanta do jego przełożonego. Hehe a przejąłby się tym Komendant, że aż strach Za to Twój DR pewnie częściej byłby zatrzymywany - pewnie miałbyś pecha do częstszych kontroli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Luty 2013 Share Napisano 28 Luty 2013 Za to Twój DR pewnie częściej byłby zatrzymywany - pewnie miałbyś pecha do częstszych kontroli Dlatego zrobiłbym tak jedynie poza swoim terenem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stabilo Napisano 28 Luty 2013 Autor Share Napisano 28 Luty 2013 dowód zabrany na śląsku, a auto zarejestrowane gdzieś w zielonogórskim, klient niby dogadał się z policjantem że odbierze na śląsku w komendzie w katowicach bo tam firma robi jakieś usługi i cały sprzęt i ludzie tam są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Luty 2013 Share Napisano 28 Luty 2013 klient niby dogadał się z policjantem że odbierze na śląsku w komendzie w katowicach Zrób mu DBT na 2 usterki, a z kolorem to już się sam dogada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Jeżeli DR został zabrany celem "wyjaśnienia" dlaczego kolor samochodu jest inny niż w "danych pojazdu" - to jest to działanie chyba jak najbardziej prawidłowe. Klient ma 30 dnia na zgłoszenie do WK Porównam to do zmian konstrukcyjnych. W DR jest napisane samochód ciężarowy (a WK - samochód ciężarowy - furgon) a w rzeczywistości jest to skrzynia Lub jeszcze inaczej: W DR jest napisane samochód osobowy i jest to sedan (a w WK jest samochód osobowy - kombi - oczywiście dotyczy to też CEP-a) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Porównam to do zmian konstrukcyjnych.W DR jest napisane samochód ciężarowy (a WK - samochód ciężarowy - furgon) a w rzeczywistości jest to skrzynia Lub jeszcze inaczej: W DR jest napisane samochód osobowy i jest to sedan (a w WK jest samochód osobowy - kombi - oczywiście dotyczy to też CEP-a) Cóż... Przeciętny klient nie ma obowiązku wiedzieć, że struktura i zakres danych gromadzonych w CEP jest nieco większy, niż dane zawarte w DR. Z kolei obowiązek zgłaszania zmian warunkuje wyraźnie ten obowiązek zaistnieniem zmian w DR. Nie ma zatem obowiązku zgłaszania zmiany przebudowy np. zabudowy kontenerowej na wywrotkę (zakładam, że masy będą identyczne). Nie ma tez obowiązku zgłaszania zmian koloru... Choć tu oczywiście w interesie wszystkich myślę byłoby jednak zgłaszanie tego. No ale to już tylko pobożne życzenie Myślę jednak, że wolałbym powrotu do DR rubryki kolor, niż utrzymywania rubryki z rokiem produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Myślę jednak, że wolałbym powrotu do DR rubryki kolor, niż utrzymywania rubryki z rokiem produkcji. Według Ciebie "artystyczne dzieła" miałyby zostać zakazane ,chyba żeee artysta musiałby nazwać swoje dzieło i wpisać w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Według Ciebie "artystyczne dzieła" miałyby zostać zakazane ,chyba żeee artysta musiałby nazwać swoje dzieło i wpisać w DR Przecież jest taki kolor - wielokolorowy Jeżeli DR został zabrany celem "wyjaśnienia" dlaczego kolor samochodu jest inny niż w "danych pojazdu" - to jest to działanie chyba jak najbardziej prawidłowe. Podaj podstawę prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 J...Lub jeszcze inaczej:W DR jest napisane samochód osobowy i jest to sedan (a w WK jest samochód osobowy - kombi - oczywiście dotyczy to też CEP-a) albo typowy VW Passat a w DR "sanitarny" (w cepie też). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 albo typowy VW Passat a w DR "sanitarny" (w cepie też). Skoro w DR - to niezgodność danych. Ale podrodzaj w DR nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Przecież jest taki kolor - wielokolorowy Jest też kolor tęczy i kolor kameleon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Jest też kolor tęczy i kolor kameleon Skoro mowa o kolorach to jakie kolory wpisujecie do DIP'ów, bo gdzieś obiła mi się o uszy i oczy taka mała tabelka z jakiegoś Dz.U. w której były wymienione kolory podstawowe które należy określać dla pojazdów znalazłem to jest objaśnieniach do DIP'u 2) Wskazać tylko jeden z podstawowych kolorów, np.: biały, żółty, pomarańczowy, czerwony, fioletowy, niebieski, zielony, szary, brązowy, czarny. Tylko ja to mam u siebie w pracy w formie tabelki Czy określacie tylko te podstawowe czy inne też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Czy określacie tylko te podstawowe czy inne też Ja określam podstawowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Podstawowe tylko i wyłącznie - najbezpieczniej szary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 3 Marzec 2013 Share Napisano 3 Marzec 2013 Ja określam podstawowe. No i zobaczy taki policjant w Cepiku szary a w rzeczywistości jest srebrny i zatrzyma "szmatę" bo się kolor nie zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Marzec 2013 Share Napisano 3 Marzec 2013 Ja określam podstawowe. No i zobaczy taki policjant w Cepiku szary a w rzeczywistości jest srebrny i zatrzyma "szmatę" bo się kolor nie zgadza Jeśli pojawi mi się taki przypadek to w zaświadczeniu napiszę:Przyczyna zatrzymania DR nie występuje-Dz.U poz 996 załącznik nr.4 (wzór dokumentu identyfikacyjnego pojazdu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Marzec 2013 Share Napisano 3 Marzec 2013 No i zobaczy taki policjant w Cepiku szary a w rzeczywistości jest srebrny i zatrzyma "szmatę" bo się kolor nie zgadza :evil: Gdyby był to jedyny powód zatrzymania to policjant powinien ponieść wszelkie możliwe konsekwencje swojego bezprawnego działania. Miałem inny przypadek - policjant zatrzymał DR z powodu "zbyt dużej DMC przyczepy w polu O.1" - według niego DMC przyczepy przy samochodzie osobowym nie może przekroczyć DMC tego pojazdu. I miałby rację (DMC pojazdu ok. 2800 KG, a wpis O.1 3500 kg) - tylko nie wiedział, że w polu O.1 wpisuje się MMC, a nie DMC przyczepy. DR zwróciłem gościowi, poinformowałem pisemnie komendanta, a właściciel zamierzał wystąpić do sądu o odszkodowanie za poniesione straty. Nie wiem jak się sprawa skończyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 4 Marzec 2013 Share Napisano 4 Marzec 2013 I miałby rację (DMC pojazdu ok. 2800 KG, a wpis O.1 3500 kg) - tylko nie wiedział, że w polu O.1 wpisuje się MMC, a nie DMC przyczepy. Już kiedyś pisałem o braku logiki tych zapisów ale napiszę jeszcze raz w formie prośby (może kogoś ważnego przekonam). Niech objaśnienie do rubryki O1 brzmi "Największa dopuszczalna masa holowanej przyczepy z hamulcem" Bardzo proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.