Skocz do zawartości

DR zatrzymany za kolor niezgodny ze stanem faktycznym


stabilo

Rekomendowane odpowiedzi

Usterki inne i tak były, więc nie ma co dyskutować o zasadności zatrzymania.

 

Samo zatrzymanie oczywiście było zasadne, ale powinno być w całości zgodne z prawem, czyli litania powinna zakończyć się na dwóch usterkach. Policjant powinien wiedzieć za co się zatrzymuje DR i tego powinien się trzymać.

 

[ Dodano: 28-02-2013, 19:30 ]

co w wielu przypadkach jest na korzyść właściciela tak naprawdę...

 

W wielu tak - zwłaszcza, że bywają przypadki, że później czeka aż DR dotrze do WK np. przez 2 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przede wszystkim wysmarował skargę na policjanta do jego przełożonego.

 

Hehe a przejąłby się tym Komendant, że aż strach :)

Za to Twój DR pewnie częściej byłby zatrzymywany - pewnie miałbyś pecha do częstszych kontroli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to Twój DR pewnie częściej byłby zatrzymywany - pewnie miałbyś pecha do częstszych kontroli :)

 

Dlatego zrobiłbym tak jedynie poza swoim terenem :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dowód zabrany na śląsku, a auto zarejestrowane gdzieś w zielonogórskim, klient niby dogadał się z policjantem że odbierze na śląsku w komendzie w katowicach bo tam firma robi jakieś usługi i cały sprzęt i ludzie tam są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klient niby dogadał się z policjantem że odbierze na śląsku w komendzie w katowicach

 

Zrób mu DBT na 2 usterki, a z kolorem to już się sam dogada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli DR został zabrany celem "wyjaśnienia" dlaczego kolor samochodu jest inny niż w "danych pojazdu" - to jest to działanie chyba jak najbardziej prawidłowe.

Klient ma 30 dnia na zgłoszenie do WK :x

 

Porównam to do zmian konstrukcyjnych.

W DR jest napisane samochód ciężarowy (a WK - samochód ciężarowy - furgon) a w rzeczywistości jest to skrzynia :x

 

Lub jeszcze inaczej:

W DR jest napisane samochód osobowy i jest to sedan (a w WK jest samochód osobowy - kombi - oczywiście dotyczy to też CEP-a) :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównam to do zmian konstrukcyjnych.

W DR jest napisane samochód ciężarowy (a WK - samochód ciężarowy - furgon) a w rzeczywistości jest to skrzynia :x

 

Lub jeszcze inaczej:

W DR jest napisane samochód osobowy i jest to sedan (a w WK jest samochód osobowy - kombi - oczywiście dotyczy to też CEP-a) :evil:

 

Cóż... Przeciętny klient nie ma obowiązku wiedzieć, że struktura i zakres danych gromadzonych w CEP jest nieco większy, niż dane zawarte w DR. Z kolei obowiązek zgłaszania zmian warunkuje wyraźnie ten obowiązek zaistnieniem zmian w DR.

 

Nie ma zatem obowiązku zgłaszania zmiany przebudowy np. zabudowy kontenerowej na wywrotkę (zakładam, że masy będą identyczne).

Nie ma tez obowiązku zgłaszania zmian koloru... Choć tu oczywiście w interesie wszystkich myślę byłoby jednak zgłaszanie tego. No ale to już tylko pobożne życzenie :)

Myślę jednak, że wolałbym powrotu do DR rubryki kolor, niż utrzymywania rubryki z rokiem produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę jednak, że wolałbym powrotu do DR rubryki kolor, niż utrzymywania rubryki z rokiem produkcji.

 

Według Ciebie "artystyczne dzieła" miałyby zostać zakazane ,chyba żeee ;) artysta musiałby nazwać swoje dzieło i wpisać w DR :-P

car.jpg.fb30d4a11ece00cf006a09a2d577cd32.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Ciebie "artystyczne dzieła" miałyby zostać zakazane ,chyba żeee ;) artysta musiałby nazwać swoje dzieło i wpisać w DR :-P

 

Przecież jest taki kolor - wielokolorowy :)

 

Jeżeli DR został zabrany celem "wyjaśnienia" dlaczego kolor samochodu jest inny niż w "danych pojazdu" - to jest to działanie chyba jak najbardziej prawidłowe.

 

Podaj podstawę prawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J...Lub jeszcze inaczej:

W DR jest napisane samochód osobowy i jest to sedan (a w WK jest samochód osobowy - kombi - oczywiście dotyczy to też CEP-a) :evil:

albo typowy VW Passat a w DR "sanitarny" (w cepie też).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo typowy VW Passat a w DR "sanitarny" (w cepie też).

 

Skoro w DR - to niezgodność danych. Ale podrodzaj w DR nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też kolor tęczy i kolor kameleon

 

Skoro mowa o kolorach to jakie kolory wpisujecie do DIP'ów, bo gdzieś obiła mi się o uszy i oczy taka mała tabelka z jakiegoś Dz.U. w której były wymienione kolory podstawowe które należy określać dla pojazdów :D

 

:ok znalazłem to jest objaśnieniach do DIP'u

 

2) Wskazać tylko jeden z podstawowych kolorów, np.: biały, żółty, pomarańczowy, czerwony, fioletowy, niebieski, zielony, szary, brązowy, czarny.

 

Tylko ja to mam u siebie w pracy w formie tabelki ::D

 

Czy określacie tylko te podstawowe czy inne też :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja określam podstawowe.

 

No i zobaczy taki policjant w Cepiku szary a w rzeczywistości jest srebrny i zatrzyma "szmatę" bo się kolor nie zgadza :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja określam podstawowe.

 

No i zobaczy taki policjant w Cepiku szary a w rzeczywistości jest srebrny i zatrzyma "szmatę" bo się kolor nie zgadza :evil::evil::evil:

 

Jeśli pojawi mi się taki przypadek to w zaświadczeniu napiszę:Przyczyna zatrzymania DR nie występuje-Dz.U poz 996 załącznik nr.4 (wzór dokumentu identyfikacyjnego pojazdu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zobaczy taki policjant w Cepiku szary a w rzeczywistości jest srebrny i zatrzyma "szmatę" bo się kolor nie zgadza :evil: :evil: :evil:

 

Gdyby był to jedyny powód zatrzymania to policjant powinien ponieść wszelkie możliwe konsekwencje swojego bezprawnego działania.

 

Miałem inny przypadek - policjant zatrzymał DR z powodu "zbyt dużej DMC przyczepy w polu O.1" - według niego DMC przyczepy przy samochodzie osobowym nie może przekroczyć DMC tego pojazdu. I miałby rację (DMC pojazdu ok. 2800 KG, a wpis O.1 3500 kg) - tylko nie wiedział, że w polu O.1 wpisuje się MMC, a nie DMC przyczepy. DR zwróciłem gościowi, poinformowałem pisemnie komendanta, a właściciel zamierzał wystąpić do sądu o odszkodowanie za poniesione straty. Nie wiem jak się sprawa skończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I miałby rację (DMC pojazdu ok. 2800 KG, a wpis O.1 3500 kg) - tylko nie wiedział, że w polu O.1 wpisuje się MMC, a nie DMC przyczepy.

Już kiedyś pisałem o braku logiki tych zapisów ale napiszę jeszcze raz w formie prośby (może kogoś ważnego przekonam). Niech objaśnienie do rubryki O1 brzmi "Największa dopuszczalna masa holowanej przyczepy z hamulcem" Bardzo proszę :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.