Skocz do zawartości

Zwiększenie DMC


Arizona

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 91
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    22

  • ketiw38

    13

  • Szalony

    7

  • Fredek

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

IVVO Ale niech to załatwi handlarz - homo +TZ

 

Z tym homo to tak trochę nie fortunnie ale wiadomo o co chodzi /oświadczenie/ - czasami sie człowiek trochę zagalopuje :D Ale jak by nie było to niech to załatwi handlarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi.

 

Jeśli producent wyda homo na 5000 - to nie ma problemu. Ale niech to załatwi handlarz - homo +TZ

Ale co konkretnie macie na mysli mowiac producent? Czy te rzeczy mozna zalatwic w dowolnym ASO VW?

 

Inna kwestia to punkty mocowania foteli -UZ

Mozesz kolego rozwinac to zdanie? Nie jestem z branzy i nie mam pojecia o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz kolego rozwinac to zdanie? Nie jestem z branzy i nie mam pojecia o co chodzi.

 

Chodzi o to, że zgodnie z prawem nie można sobie przewiercić podłogi w busie i zamontować foteli. Nawet krokodyle mogą zakwestionować taką przeróbkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że zgodnie z prawem nie można sobie przewiercić podłogi w busie i zamontować foteli. Nawet krokodyle mogą zakwestionować taką przeróbkę...

 

Tym akurat sie nie przejmuje, zaklad ktory bedzie robil zabudowe to doswiadczona firma, majaca uprawnienia do wydawania odpowiedniej homologacji. A co do samych foteli to, o ile mi wiadomo, montuje sie je na "podestach" lub szynie, a nie przez bezposrednie przykrecenie do podlogi.

 

A co do drugiego pytania: dokumenty o ktorych mowa tj TZ i oswiadczenie zalatwia sie w ASO, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do samych foteli to, o ile mi wiadomo, montuje sie je na "podestach" lub szynie, a nie przez bezposrednie przykrecenie do podlogi.

 

A szyna to co? Luzem pewnie na pace wrzucona...

 

Tym akurat sie nie przejmuje, zaklad ktory bedzie robil zabudowe to doswiadczona firma, majaca uprawnienia do wydawania odpowiedniej homologacji.

 

To się przejmij, bo żadnej homologacji Ci żadna firma nie wystawi... Nie wierz w takie kity...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szyna to co? Luzem pewnie na pace wrzucona...

 

Nie. Przymocowana do podłogi. Generalnie tak to się robi właśnie. Skoro w pojazdach homologowanych tak to wygląda, to niby dlaczego w drodze zmian konstrukcyjnych w zarejestrowanym pojeździe miałoby wyglądać inaczej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro w pojazdach homologowanych tak to wygląda, to niby dlaczego w drodze zmian konstrukcyjnych w zarejestrowanym pojeździe miałoby wyglądać inaczej??

Jeżeli w wyniku tych zmian otrzyma jakikolwiek dokument po badaniach wytrzymałościowych (dla tego konkretnego pojazdu) tych mocowań, to robię badanie w ciemno, nawet nie zważając na zapisy ustawowe "...e) Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w wyniku tych zmian otrzyma jakikolwiek dokument po badaniach wytrzymałościowych (dla tego konkretnego pojazdu) tych mocowań, to robię

adam a czy kiedykolwiek spotkałeś się z takim dokumentem po przeróbkach z busa ? W praktyce klient robi wtedy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to zmartwienie klienta, nie moje. Kilka razy przychodzono do mnie z różnej maści przeróbkami. Jeżeli ich zakres był znaczny, to wymagałem opinii rzeczoznawcy z kpl. wyliczeń wytrzymałościowych. Tłumaczyłem klientowi, że jak rzeczoznawca na jednej lub dwóch stronach "wypoci", że to spełnia warunki to nie przyjmę takiej opinii. Jeden z nich był bardzo zdeterminowany i chciał przebudować Opla Fronterę osobową na pikapa dwuosobowego. Po wyłożeniu czego oczekuję, okazało się, że żaden z rzeczoznawców na terenie trzech województw nie był w stanie tego zrobić. Dotarł do doktora na politechnice (chyba białostockiej), który chciał podjąć się takiej opinii ale pieniądze jakie sobie zażyczył skutecznie go zniechęciły. Nie jestem przeciwnikiem zmian konstrukcyjnych, ale jak ktoś chce to zrobić niech to wykona profesjonalnie lub wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to zmartwienie klienta, nie moje. Kilka razy przychodzono do mnie z różnej maści przeróbkami. Jeżeli ich zakres był znaczny, to wymagałem opinii rzeczoznawcy z kpl. wyliczeń wytrzymałościowych.

 

Niestety w przepisach napisano co innego. Do rzeczoznawcy kierujesz wtedy gdy masz problemy z ustaleniem parametrów pojazdu. Nie ma słowa o poprawności konstrukcji ani o obliczeniach wytrzymałościowych. Z resztą diagnosta musi radzić sobie sam ! " sorry takie mamy prawo"

 

Dz.U.996

Oględziny zewnętrzne, sporządzenie opisu zmian, ustalenie nieznanych lub nowych danych pojazdu (w przypadku, o którym mowa w art. 81 ust. 13 ustawy – opinia rzeczoznawcy).

3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach – dodatkowo odpowiednio innej specjalności.

Ustawa PORD

Art 81

13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak w praktyce miałby wyglądać taki laborat odnośnie cech wytrzymałościowych i niby czym miałby być poparty na badaniu technicznym ( próbami, badaniami w laboratorium , w zakładzie badawczym ) , przecież normalnie się tego nie da tak po prostu teoretycznie przelać na papier bo niby jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam serdecznie, przepraszam ale rzeczoznawca ani diagnosta nie jestem a mam "mały" problem.

Mam problem, posiadam kampera Integra na pojeździe Iveco daily 35e12a o DMC 3,5t (według dokumentów ) niestety stan faktyczny jest znacznie inny _ osobiście byłem na wadze (skup złomu) i przeżyłem szok waży 3680 a był na pusto tzn bez wody ciuchów i 2 osób .

Czy istnieje możliwość podniesienia DMC do 4200t ?? Identyczny model pojazdu znalazłem na stronie niemieckiej i on miał DMC 4200t . Jeśli jest taka możliwość to jak to zrobić ?

A pojazd jest na blizniakach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na podstawie czego te dokumenty takie się porobiły?

Może gdzieś jest druga tabliczka nadana, może gdzieś są bardziej szczegółowe dane jak homologacja?

Z którego rocznika ten model? Jakiś życiorys, pochodzenie?

Może ktoś słusznej kategorii prawa jazdy nie posiadał i zakombinował z masą trochę. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd pochodzi z Niemiec i DMC takie miał w brifie na tabliczce też niby jest 3,5t . Rocznik to 1999 niby według informacji (Wikipedia) oznaczenie modelu 35e12a odpowiada 3,5t ale są wyjątki i może być 4,2t ale jak to zrobić ?? Nie chcę ćwiczyć i odchudzać go, wolę zmienić DMC he he he wiem pod górkę sobie robię ale chciałbym spokojnie spędzać urlop a nie z myślami aby czy nie jestem przeładowany ?

Rozmawiałem z producentem Iveco Włochy gdzie poprosiłem o kopię homologacji na pojazd , nie y mają mi ją przesłać ale czekam już 2 tygodnie i cisza ser.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent zabudowy (też Włoch) z tego co wyczytałem na forach (także zagranicznych) miał w czterech literach DMC pojazdu, niby to standard u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczny model pojazdu znalazłem na stronie niemieckiej i on miał DMC 4200t .
- no ale jak widać, ktoś coś po ludzku jednak zrobił
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tabliczce też niby jest 3,5t

 

To niby, czy faktycznie? :)

 

W Niemczech popularna "trzydziestka piątka" faktycznie była homologowana na 4200, ale:

- takie miała oznaczenie typu handlowego - a więc np. 40C15

- takie też były wartości na tabliczce

- nr VIN zaczynał się od ZCFC40... a nie ZCFC35...

 

Poza tym te oznaczenia literowe w modelu to jakiś kosmos - nie ma i nie było takich.

Po pierwszych dwóch cyfrach może być tylko "C" albo "S", a z kolei "A" na końcu oznaczałoby skrzynię automatyczną, ale w tamtym roku chyba jej nie oferowano.

 

Dla mnie sprawa nie do ruszenia, o ile nie dojdziesz do jakichś pierwotnych dokumentów, które wyjaśniłyby skąd taka a nie inna sytuacja obecna tego pojazdu.

W chwili obecnej pojazd bez wątpienia posiada istotną wadę prawną, która uniemożliwia mu legalne uczestniczenie w ruchu drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce jest 3,5t a niby miało być w cudzysłowie :razz: Wadą jest waga i niestety auto stoi do czasu wyjaśnienia lub odchudzania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z podobnym przypadkiem, w niektórych WK jest to do przejścia, tylko trzeba się zwrócić do producenta, który sprawdzi czy

 

W Niemczech popularna "trzydziestka piątka" faktycznie była homologowana na 4200

 

to wtedy może wystawi homologację, oświadczenie i nową TZ, a WK zmieni dmc, przy czym będzie pewnie żądał identyfikacji na SKP.

:D

Ciężka sprawa, ale widziałem zmianę kampera z 3500 na aż 6500 :D ten ważył sporo ponad 3500 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.