Skocz do zawartości

Problem z masami na haku - Seat Alhambra


Bartaz181

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! ::hey

Mój problem tkwi w masach pojazdu w/w tj. Seat Alhambra 2002r 1.9 TDI 115KM.

Spotkałem się z wieloma takimi samymi samochodami (miały one takie same parametry w DR) ale wszystkie różniły się od moich...

Dużo czytałem na ten temat i z moich obserwacji wynika, że w/w auto pod pozycją O.1 powinno mieć od 1900kg do 2000kg, a pozycja O.2 750kg..

Według mojego DR auto pod pozycją O.1 ma 1500kg, pozycja O.2 750kg po za tym masa własna tego samochodu tj. 1830kg (żaden ze spotkanych przeze mnie samochodów nie miał takiej masy własnej jak moja.. PS: ważyłem auto i jego waga rzeczywista to 1680kg)

pozycje F.1 i F.2 to 2470kg, a z tabliczki znamionowej maksymalna masa całego zestawu tj 4000kg...

 

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć dlaczego tak jest?

Moim zdaniem coś tu jest nie tak..

 

Powiem szczerze, że zależało by mi na zwiększeniu masy pod pozycją O.1 do 2000kg. (ciągniecie lawety) Jest to wgl realne w moim przypadku?

 

Gdzie mógłbym otrzymać wyciąg z homologacji tego pojazdu? (tzn. orientuje się że chyba ASO tj. VW, Seat itp., ale czy każdy serwis może takie coś wydać?)

 

Z góry przepraszam za ten temat, jeżeli ktoś będzie twierdził, że podobny już był. Ale podobny mnie nie urządza, takiego przypadku jak mój nie spotkałem (aa szukałem długo).

Liczę na waszą pomoc i liczne podpowiedzi, porady i niezbędne informacje.

 

Dziękuję i Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Bartaz181

    15

  • Grzegorz Łódź

    14

  • Psuj

    6

  • blakop

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć dlaczego tak jest?

Ja podejrzewam ze jest to auto sprowadzone z zagranicy.Mogę przypuszczać że takie dane ustalono podczas badania technicznego przed pierwszą rejestracją w kraju.Pozycję O1 pewnie wyliczono (4000-2470=1530) co nie powinno się tak robić.

Jeśli jest tak jak podejrzewam (pojazd sprowadzony) najłatwiej dotrzeć do dokumentów żródłowych auta.

 

[ Dodano: 20-05-2013, 07:21 ]

z tabliczki znamionowej maksymalna masa całego zestawu tj 4000kg...

To jest Dopuszczalna Masa Całkowita zespołu poj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm to tak kolego najlepiej jak pójdziesz do serwisu i poprosisz o wyciąg z homologacji bo raczej tego nie załatwisz inaczej jeśli chodzi o grupę VW to raczej wydają, odpłatnie oczywiście. Jak już będziesz miał ten wyciąg i tam będzie pisać O1 np. 2000kg to powinni ci to poprawić od razu w wydziale komunikacji aczkolwiek ostatnie moje przeżycie z podobną sytuacją skoczyło się tak że babka z WK przysłała klienta do mnie na dodatkowe badanie. koszt 60zł

Tak się dzieje nie kiedy kiedy diagnosta nie ma danych w dowodzie rej. (w tym przypadku brifie zagranicznym) więc szuka gdzie może :D, ja ogólnie zawsze zaczynam od katalogu ITS-u aczkolwiek znam też różne przypadki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak auto zostało sprowadzone w 2008r. z niemiec. Polak go miał do 2013r (początek roku), a teraz ja :)

 

Grzegorz Łódź przepraszam za pomyłkę.

 

Byłem przed chwilą w serwisie VW Zduńska Wola i Pan kierownik serwisu odesłał mnie do serwisu SEAT. Stwierdził, że on mi nic w tej kwestii nie pomoże...

 

Byłem również na stacji diagnostycznej i Pan diagnosta sprawdził w rejestrze kilka takich samych samochód jak mój (tj. ten sam rok, ten sam silnik) i wszystkie miały 2000/700...

 

Za chwilkę wykonam telefon do serwisu SEAT-a, jeżeli to nie pomoże to udam się do WK, aby tzw. "załatwili" papiery niemieckie z WK gdzie auto było pierwszy raz rejestrowane.

 

 

PS: Dzwoniłem już do serwisu SEAT-a (łódź). Stwierdzili, że wszystko jest okey i żebym nie drążył tematu. Pytając ich o homologację nie umieli mi nawet odpowiedzieć jakie są koszta uzyskania odpisu homologacji. Także tutaj chyba mi się nie uda. Może spróbuję w innym serwisie.

 

Wykonałem również telefon do WK tam gdzie auto było 1raz rejestrowane w PL (gdzie znajdują się briefy niemieckie) Przemiła i uprzejma Pani, która odebrała ode mnie telefon pomoże mi w tej kwestii. (przejrzy dokumenty niemieckie w/w samochodu, które znajdują się w archiwum) Jutro mam zadzwonić i dowiem się czy jest sens działać dalej.

 

 

Ja podejrzewam ze jest to auto sprowadzone z zagranicy.Mogę przypuszczać że takie dane ustalono podczas badania technicznego przed pierwszą rejestracją w kraju.Pozycję O1 pewnie wyliczono (4000-2470=1530) co nie powinno się tak robić.

A jak prawidłowo powinno to wyglądać? Rozwiń tą myśl. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak prawidłowo powinno to wyglądać? Rozwiń tą myśl

Odpowiem krótko bo było już to na forum.Myślę że O1 i O2 znajdują się w niemieckim dokumencie.Wystarczyło je przenieść do DIP-u.

A jeśli nie to

ja ogólnie zawsze zaczynam od katalogu ITS-u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już wiem... Według dokumentów z zagranicy O1. i O2 wynosi 2000kg i 750kg...

A ktoś obniżył tą pierwszą wartość na 1 przeglądzie do 1500kg.. :(

 

Jutro będę posiadał kserokopie dokumentów (brief itp.) wraz z tłumaczeniami (potwierdzone zgodnością z oryginałem)

I co teraz mam zrobić?

 

Z dokumentami jadę do diagnosty i co otrzymam od diagnosty?

 

Jak załatwić sprawę w moim wydziale komunikacji? Co, gdzie i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co teraz mam zrobić?

Jesteś ciągle w punkcie wyjścia i możliwości masz kilka;

wszystko zależy od tego na kogo trafisz na SKP czy w WK.

Jedni dają z dokumentów zagranicznych(2000), inni z różnicy mas na TZ (czyli 1530), a jeszcze inni zażądają homologacji (lub przynajmniej potwierdzenia w mocnym katalogu ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już wiem... Według dokumentów z zagranicy O1. i O2 wynosi 2000kg i 750kg...

A ktoś obniżył tą pierwszą wartość na 1 przeglądzie do 1500kg..

czyli potwierdziły się moje przypuszczenia.

Jutro będę posiadał kserokopie dokumentów (brief itp.) wraz z tłumaczeniami (potwierdzone zgodnością z oryginałem)

I co teraz mam zrobić?

Według mnie udaj się najpierw do swojego Wydziału Komunikacji i tam się dowiedz jakie są szanse.(najlepiej do naczelnika :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od tego na kogo trafisz na SKP czy w WK.

Na SKP Pan diagnosta powiedział, że bez problemu na podstawie dokumentów zagranicznych (brief itp.) wypisze dokumenty potwierdzające, że auto jest przystosowane do ciągnięcia przyczepy o wadze 2t.

 

Obawiam się, że w WK mogą być problemy. Jakie mam szanse na skorygowanie tych zmian? Posiadając dokumenty: 1.) kserokopie zgodne z oryginałem dokumentów zagranicznych

w ostatnim poście masz skan danych technicznych alhambry

2.)W razie czego wydrukuję te dane. Dzięki kolego za przydatną rzecz.

3.) Oraz posiadając dokumenty od diagnosty potwierdzające zdolność do ciągnięcia w/w 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego widzę że lubisz robić sobie problemy.Jak już napisałem udaj się najpierw do swojego WK (z dokumentami jakie będziesz miał) a nie na SKP.Tam przedstaw problem i dalej powiedzą Ci co masz zrobić.Dobrze będzie jak będziesz miał też dokumenty z badania technicznego przed pierwszą rej.w kraju (DIP). I na razie nie kombinuj nic więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie diagnosta postapił prawidłowo ustalając O1=1500kg z TZ (no może prawie dobrze bo poprawnie 1530kg zaokrąglając do 10 kg , analogicznie jak z ustalaniem masy własnej, lub ładowności).Nie obchodzi mnie , że w zagranicznym DR jest 2000kg pomimo podejrzenia, że może być to prawda.Jedynym dokumentem, który stanowi dla mnie wyrocznię jest wyciąg ze świadectwa homologacji- dla tego VIN i nasze Dz.U .Więc albo wyciąg albo TZ i finito!Jeśli kogoś stać na sprowadzenie pojazdu , niestety musi mieć potrzebne dokumenty do I-rejestracji w kraju(obowiązek powtarzam , dla klienta pewnie szykana) , bo to jest w jego interesie! Jaki ja mam interes żeby ryzykować w razie "w" i spowiadać się różnym przewidzianym prawem " spowiednikom"?Jeśli O1 z TZ pokrywa sie z DR sprawy niet- co w większości na szczęście występuje w praktyce dla s.o. i s.c do 3.5t dmc.W tym konkretnym przypadku należało przed kupnem O1 sprawdzić a tak masz co masz (proszę nie traktować to jako złośliwość )..........Tak wygląda nasza codzienna praca diagnostów .Ustawodawca i ministerstwo nas nie rozpieszcza ( a może aż tak nam ufa?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli O1 z TZ pokrywa sie z DR sprawy niet

Sprawa jest, bo na TZ nie ma parametru O1 i żadne "odejmowanki" nie wchodzą w rachubę, bo takowe nie istnieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego vega:

1. Podważasz tym samym dokument urzędowy jakim jest dowód rejestracyjny (poważne uchybienie)

2. Obliczasz nieprawidłowo parametr "O", którego z TZ nie jesteś w stanie wyliczyć

 

Polecam lekturę forum, bo było o tym milion razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartaz 181 rzeczywiście masy masz w DR nieprawidłowe ale niepotrzebnie komplikujesz tę sprawę.

Najprostszy sposób jej załatwienia to ustalenie poprzez swoje WK gdzie, na której SKP wykonywany pierwszy przegląd tego pojazdu.

Następnie należy tam zażądać wystawienia korekty DIP-u z prawidłowymi wartościami masy przyczepy.

Bo sposób jej wyliczenia tak jak przedstawia to Vega jest absolutnie nieprawidłowy.

Jeśli w dokumentach z zagranicy była taka wartość O1 to taka wartość ma się znaleźć w DIP-ie.

To jest najprostszy sposób wyprostowania tego błędu, ale jeśli trafisz na kogoś takiego jak Vega to może ci robić niepotrzebne trudności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku należało przed kupnem O1 sprawdzić a tak masz co masz (proszę nie traktować to jako złośliwość )

Kolego, sprawa jest do sprostowania. Jeżeli auto było tzw. "igła" stan, to dlaczego miałbym go nie kupić? Wole wyprostować taką rzecz i mieć full opcje, zadbaną i śmigającą alhambre.

 

Bartaz 181 rzeczywiście masy masz w DR nieprawidłowe ale niepotrzebnie komplikujesz tę sprawę.

Najprostszy sposób jej załatwienia to ustalenie poprzez swoje WK gdzie, na której SKP wykonywany pierwszy przegląd tego pojazdu.

Następnie należy tam zażądać wystawienia korekty DIP-u z prawidłowymi wartościami masy przyczepy.

Bo sposób jej wyliczenia tak jak przedstawia to Vega jest absolutnie nieprawidłowy.

Jeśli w dokumentach z zagranicy była taka wartość O1 to taka wartość ma się znaleźć w DIP-ie.

To jest najprostszy sposób wyprostowania tego błędu, ale jeśli trafisz na kogoś takiego jak Vega to może ci robić niepotrzebne trudności.

 

Dobra sprawa się trochę rozwiązała. Mam już wszystkie dokumenty zagraniczne potwierdzone oryginałami. Byłem po nie aż w częstochowie, wg WK w częstochowie sprawa jest do rozwiązania bez problemowo. Niestety mój WK nie jest tak przychylny do petentów i się czepia.

Do rzeczy: mając dokumenty zagraniczne wraz z tłumaczeniami, pojechałem na SKP. Dostałem dokument stwierdzający skorygowanie wpisu dot. DMC p-py z ham O.1 2000kg na podstawie dokumentów I rej za granicą.

Pan diagnosta również twierdzi, że na tej podstawie powinni w WK zmienić tą wartość poprzez wpis w adnotacje w DR.

Z wszystkimi dokumentami tj. 11 kartek (dokumenty, zaswiadczenia z SKP itp.) Pani w WK nie wiedziała co zrobić i stwierdziła że muszę sie najpierw umowić na wizytę... Czas oczekiwania połowa czerwca.. I na razie stoję w miejscu. Nie była mi w stanie nawet określić czy da się to zmienić. Miałem wrażenie, że nigdy nie spotkała sie z takim przypadkiem, albo nie dysponuje odpowiednią wiedzą na ten temat.

Było już poźno i nie było kierownika WK (a on wydaje decyzje) także jutro z rana podjadę porozmawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan diagnosta również twierdzi, że na tej podstawie powinni w WK zmienić tą wartość poprzez wpis w adnotacje w DR.

Pan diagnosta jest w błędzie.Nic nie powinni.To tylko dobra wola WK.Nie zdziwię się jak będzie wymiana DR (Dowodu Rejestracyjnego)

Z wszystkimi dokumentami tj. 11 kartek (dokumenty, zaswiadczenia z SKP itp.) Pani w WK nie wiedziała co zrobić

Czasami " co za dużo to nie zdrowo" :)

Ale spokojnie będzie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo nie dysponuje odpowiednią wiedzą na ten temat

 

Tu trafiłeś w sedno sprawy. Z Panem kierownikiem może nie być lepiej niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w WK i niestety, ale wątpie że to załatwie. Urzędnicy mi wyliczają maksymalną mase przyczepy jaką mogę ciągnąć 4000kg-2470kg=1530kg....

Twierdzą, że auto jest stare i nie może mieć 2000kg na haku, mówią że te auta mogą tylko 1500kg.

W związku z tym zapytałem się ich: To dlaczego w dokumentach zagranicznych z 1 rej auta za granicą (które były wystawione na podstawie homologacji) wynika że auto ma 2t na haku? Odpowiedź ich: Bo tam są inne przepisy.

 

Byłem u naczelnika WK i muszę złożyć podanie o dokonanie zmian.

Widziałem po nim, że jest przeciwny takiej zmianie. Także nie wiem już jak to załatwić.

 

Koledzy mam teraz do was pytanie. JAK TO TERAZ ZAŁATWIĆ? JAK WSZYSCY W WK SĄ NEGATYWNIE DO MNIE NASTAWIENI I GADAJĄ MI TAKIE GŁUPOTY?

Może opinia rzeczoznawcy? Wyciąg z homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy na tabliczce lub w dokumentach zagranicznych nie ma numeru homologacji ,jak jest to wrzuć na forum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokumentach zagranicznych nie ma numeru homologacji

OM54743B nr homologacji wg. dokumentów włoskich (PS: wkradła mi się pomyłka w którymś z wcześniejszych postów, sprzedający twierdził że auto jest z niemiec, a okazało się że jest z WŁOCH)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gucio ,nie pomogę ,hyba że na tabliczce jest europejski .

Pójdę sprawdzić i napiszę poźniej. A co mógłbyś sprawdzić mając EU nr homo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.