Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny


galancik25

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 536
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    92

  • slawek78

    30

  • blakop

    21

  • adam1501

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Obyś miał rację. Też znalazłem parę materiałów odnośnie tej stacji ale nic co by mnie konkretnie interesowało. Widzę że będę ' przecierał szlak ', dam znać po wszystkim co i jak.

 

[ Dodano: 18-05-2015, 21:07 ]

Mam jeszcze pytanie odnośnie egzaminu praktycznego. Jak wygląda taki egzamin ? Czy pytania się losuje, czy jest jakiś czas na przygotowanie się do odpowiedzi, czy można korzystać z Dz.u podczas egzaminu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jadę na ten egzamin z tego co wyczytałem na forum, pytania się losuje, jest czas na przygotowanie, trzeba znać podstawowe tabele na pamięć, regulaminy, światła, opony czyli cały zakres 305 i 996 plus adr. Mogą się trafić dodatkowe pytania od egzaminatora. Jeżeli coś więcej niech ktoś mnie poprawi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam tak z ciekawości bo każdy inaczej myśli, najlepiej to znać wszystkie tabele, czas pokaże co będzie.

 

[ Dodano: 27-05-2015, 21:51 ]

Więc żeby nie było że jestem ' gołosłowny ' chciałem się podzielić wiadomościami odnośnie dzisiejszego egzaminu w miejscowości Domasław koło Wrocławia. Dzisiaj odbył się tam pierwszy egzamin w którym miałem okazje uczestniczyć :-D .

Podstawione były cztery pojazdy, t.j:

- pojazd cysterna ADR, 2008 r.

- Peugeot Berlingo z gazem, rocznika nie pamiętam

- Renault Master, na bliżniaku, kat. M1

- Autobus M3

Pytania się losowało, egzamin zaczął się około 8.30 a skończył około 15.00 ( 30 osób ). Pytali między innymi o instalację gazową, autobus tempo 100 + wypełnianie papierów, pytania o światła, ADR, badanie układu kierowniczego, zawieszenia ( Dz.U. 996 załącznik 1 ) jak się sprawdza, badanie szyb, wypełnianie papierów ( przeliczanie na kN ), odnośnie haka holowniczego, opony, tacho, zwalniacz, itd.

Co do komisji to przyjażnie nastawiona, jak widzieli że ktoś wie o co chodzi to nie czepiali się, jak ktoś kręcił to dostawał 'pytania pomocnicze' :D , na 30 osób 50 % zdało.

Dużo ludzi ' zmoczyło ' na tym że nie sprawdzili dokładnie nr. TDT z zaświadczenia z tabliczką cysterny, złe lub brak pieczątki na zaświadczeniu dla zbiornika gazu, itd.

Moja rada: odpowiadać konkretnie tylko i wyłącznie na pytanie jakie wylosujesz lub jakie ci zadadzą.

Jeśli cos pominąłem to niech mnie ktos poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było dokładnie tak jak ozi napisał, ale był to chyba Mercedes Sprinter M1 a nie Master. Należy wspomnieć o miłej obsłudze na stacji; Diagnosty, Pani w biurze i Pana w sklepiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie wczoraj praktyczny zdawał mój szef jako ósmy i zdał za pierwszym razem. Przed nim nie zdało dwóch. Nie czekał do końca. Był podobno Star cysterna z ADR, Skoda Octavia z gazem i jeszcze coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egzamin praktyczny Kraków 27.05 - zdawalność wysoka, z grupy ok. 25 osobowej nie zdało jakieś 6 osób.

 

Często powtarzało się pytanie odnośnie sprawdzenia świateł mijania i drogowych za pomocą przyrządu, przy tym należy pamiętać wszelkie odchyłki dot. świateł mijania oraz światłości świateł drogowych, różnica światłości, suma światłości.

 

Były pytania odnośnie wypełniania zaświadczeń, ustalenia danych potrzebnych do rejestracji: kategorię pojazdu, z tabliczki znamionowej DMC pojazdu, DMC zespołu, naciski przeliczyć na kN, na podstawie tabliczki pytania o maksymalne masy ciągniętych przyczep.

 

Wystawienie zaświadczenia z badania pojazdu w którym wykryto usterki, w jednym przypadku była to różnica sił hamowania osi 37%, brak trójkąta, głośność pojazdu przekroczona.

 

Pyt. dotyczące pomiaru hałasu zewnętrznego, czym zmierzymy, jakie warunki, cała procedura.

 

Jedna z osób zdających dostała sprawdzenie układu kierowniczego w autobusie.

 

Było pytanie o opony, omówić wszystkie oznaczenia na oponie

 

Autobus na 100 km/h wymagania ogólne, kiedy zwalniacz wymagany, sprawdzenie opon pod kątem wymogów "100kmh"

 

Sprawdzenie pasów bezpieczeństwa i foteli, dodatkowe pytania o wymagania dot. zagłówka na środkowym tylnym miejscu, od kiedy wymagany w jakich przypadkach (pasy trzypunktowe)

 

Sprawdzenie szyb w autobusie (wymagane wyjścia awaryjne, ocechowanie szyb, przepuszczalność itd)

 

Sprawdzenie gazu elektronicznym detektorem, sprawdzenie ważności protokołu, homologacji na elementach instalacji LPG, omówienie budowy instalacji.

 

Co do ADR to pytań nie pamiętam, ale również się kilka pojawiło, na pewno były dotyczące ABS oraz zwalniacza.

 

Samochody w Krakowie: Skoda Fabia ~2004 rok, Skoda Octavia LPG ~2003 rok, Star 200 ADR FL rocznik 1991 (tablica ADR na przewóz ON), autobus zwykły autosan nie pamiętam modelu, 39 miejsc siedzących + chyba 13 stojących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie tabliczki pytania o maksymalne masy ciągniętych przyczep

 

MMC przyczepy nie da się określić z tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybaczcie chodziło o DMC, zakręciłem. w odpowiedzi trzeba było zwrócić uwagę na to, że różnica między DMC a DMC zespołu nie zawsze określi nam prawidłową dopuszczalna mase przyczepy z hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dziś w Warszawie zdawalność była bardzo dobra. Był podstawiony zestaw ciągnik (MAN) + cysterna do ADR, Skoda z gazem oraz autobus tempo "100". Z tego co pamiętam były pytania o badanie powypadkowe pojazdu z LPG, sprawdzenie szczelnośći instalacji LPG, warunki autobusu miejskiego, szkolnego, ABS i zwalniacz w autobusie M3 tempo 100. Tyle pamiętam. Myślę, że komisja była nastawiona dość pozytywnie ale wiadomości trzeba było trochę mieć.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam, mam do was Panowie pytanie, troche opisowe i pewnie już nie raz wałkowane.

Zdałem teorię, wiem co i jak - poniekad na tyle na ile można zdac teorię.

Pora na praktyczny teraz.

Będe zdawał w Warszawie.

Czy ktoś z was moze opisać jak to wygląda?

Wszyscy madrzy którzy pisza ze praktyczny to taka teoria praktyczna to bardzo dziękuje za odpowiedź... naprawde interesują mnie konkretya nie nabijanie postów.

 

Wiem iż badanie techniczne to w każdym przypadku wygląda tak samo:

-identyfikacja pojazdu,

-układ hamulcowy,

-układ kierowniczy,

-widoczność,

-światłą i wyposażenie elektryczne,

-osie, koła, opony, zawieszenie

-podwozie i elementy przymocowane do podwozia,

-inne wyposazenie,

-uciążliwosć,

-warunki dodatkowe dotyczące Kat:M2,M3 do przewozu osób oraz trolejbusu

-pozostałe warunki dodatkowe.

 

Jednak chciałbym zapytać jak ono wygląda w przypadku jaki był podany:

- "Był podstawiony zestaw ciągnik (MAN) + cysterna do ADR, Skoda z gazem oraz autobus tempo "100""

 

Jak do tego teraz podejść, nie mam doświadczenia na stacji diagnostycznej i nie wiem jak się zachować na niej z tej pozycji doagnosty - znam sporo tych teoretycznych rzeczy. Jednak stacja to czarna magia.

Mógłby ktoś opisać jeśli to nie problem albo przybliżyć jak do niego podejsć na egzaminie?

 

Chodzi mi o to że: Załóżmy jest losowanie tych samochodów, wylosowuje np samochód osobowy z gazem (podana powyżej Skoda) i co dalej?

Wiem ze identyfikacja etc.. ale w jaki sposób?

Podchodze do samochodu prosze o dowód rejestracyjny (najczęsciej z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym GAZ), protokół ważności butli TDT (ma być ważny)

 

To na sam początek?

Nastepnie przechodzę do badania okresowego a na sam koniec badanie instalacji gazowej (wg Dz.U. 2012 poz 996 na świeżym powietrzu - co mówię po sprawdzeniu wszystkich pozostałych warunków badania okresowego)

 

Następnie jade po koleii hamulcowy, kierowniczy etc - mówię co bym sprawdził?Czy sprawdzam na egzaminie? pokazuje palcem itd. Myslę iż to było by pewnie odrazu postrzegana ze mam pojecie i większe szanse na zdanie.

 

Nie mam Panowie obycia z kolejnościa i chcałbym zeby ktoś mi to poprostu napisał jak "krowie na granicy":)

 

Ktoś kto naprawde by mi to wyjaśnił raz a pożądnie, byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że: Załóżmy jest losowanie tych samochodów, wylosowuje np samochód osobowy z gazem (podana powyżej Skoda) i co dalej?

Nie losujesz samochodu! Tylko konkretne zagadnienie.Nie będziesz też wykonywał całego badania technicznego,tylko omawiał i zazwyczaj jakąś część..Na pytaniu masz tylko jakiś zakres....Np.dowód rejestracyjny zatrzymany za zużyte ogumienie.Jakie badanie,jakie dokumenty potrzebuje diagnosta,jakie wystawia dokumenty (oczywiście wiedza z wypełniania zaświadczenia).Tutaj też kłania się wiedza na temat opon (indeksy nośności,prędkości itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i o takie odpowiedzi mi chodziło.

Na kursie uczyli nas ze dostajemy samochód, na skutek losowania czy czegoś tam.

Np wspomniany samochód z gazem i omawia się badanie samochodu.

Mówili o autobusach w których były pozamieniane opony itd.

Nie było mowy o zagadnieniach tylko pełnym zakresie.

 

A jeśli chodzi o napisany przez Ciebie temat to jak należy postąpić?

Czyli ze co badanie dodatkowe?

Dokumenty to: dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe - dobrze myślę?

Wiedza z wypełniania zaświadczenia to mowa o zaświadczeniu po pozytywnym badaniu?

A indeksy opon itd to znany temat.

W autobusach itd kłania sie jeszcze umiejscownienie opony tzn na przednią oś, napędową itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o napisany przez Ciebie temat to jak należy postąpić?

Czyli ze co badanie dodatkowe?

Dokumenty to: dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe - dobrze myślę?

Pierwsza rada to czytać polecenia uważnie i ze zrozumieniem! Już w temacie masz "Np.dowód rejestracyjny zatrzymany za zużyte ogumienie"

Dalej nie będę pisał co i jak ponieważ bardziej mogę zaszkodzić niż pomóc.A to tylko dlatego gdyż:

-nie pamiętam dokładnie pytania (a to jest bardzo ważne)

-kiedy ja zdawałem obowiązywał jeszcze stary wzór zaświadczenia z BT nie mówiąc o uchylonym już dz.u.155

-lepiej dla Ciebie jeśli Ty sam napiszesz a Koledzy zweryfikują Twoją odpowiedź-w końcu to Ty zdajesz i lepiej dla Ciebie jak sam napiszesz a nie czekać na "podanie na tacy"-na błędach najlepiej człowiek się uczy-uwierz mi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tego teraz podejść, nie mam doświadczenia na stacji diagnostycznej i nie wiem jak się zachować na niej z tej pozycji doagnosty - znam sporo tych teoretycznych rzeczy. Jednak stacja to czarna magia.

Mógłby ktoś opisać jeśli to nie problem albo przybliżyć jak do niego podejsć na egzaminie?

Koniecznie załatw sobie tydzień praktyki na OSKP. ( np za pomoc w utrzymaniu czystości) Poćwicz wypełnianie zaświadczeń i obsługę urządzeń a następnie badania - okresowe, wszystkie dodatkowe z naciskiem na ADR i BUS 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak do końca, że losuje się samochody - egzaminator ma koperty z pytaniami podzielone na działyi daje do losowania ten dział, który akurat jest wolny. Można wylosować np dział II ale pytanie będzie dotyczyło np. sprawdzenia układu kierowniczego autobusu w ramach badania okresowego. Dobrze jest się "zapoznać" z Regulaminem EKG ONZ nr 13. Zestaw ADR jest podstawiany parę chwil wcześniej (przed 08.00) - kierowcy są dość sympatyczni i parę rzeczy pokażą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo powiedzieć o tych pratykach na SKP.. byłem w dwóch w Warszawie.. panowie diagnosci jedyne co mi powiedzieli to to że: dowiem się jak zaczne pracować..

W Warszawie boją się chyba że jestem z TDT czy coś:D

A nie powiem mam naprawde duzo pytań... wiadomo każdy pracuje ale na weekendzie chętnie bym się przeszedł i popytał.. popatrzył... może ktoś zna jakaś taka przyjazną stację? Właścciela czy coś?

 

Dz.u. 155 uchwalony ale chyba jeszcze nie ma możliwości badania anglików etc więc tym się narazie nie martwie:)

Wiem ze się człowiek uczy najlepiej na błędach... ale trzeba mieć możliwośc ich popełniania:)

Narazie uczę się dokłądnie pomiarów hałasu samochodu, klaksonu, zadmienie przed i po 1 lipca 1995 roku. Badanie ukłądu hamulcowego.. bo wiadomo.. na teori to można było pomyśleć ale na żywo to jednak trzea znac na pamieć...

 

A powiedzcie mi jak jest z tymi:ABS i zwalniacz w autobusie M3 tempo 100.

Gdzie mozna znaleźć jakąś rozpiskę w jakich autach powinien być i kiedy? Bo szukanie tego po całych rozporządzeniach to normalnie meksyk:) jest jakaś nie wiem tabela na forum, czy opis?Jakaś taka dogodniejsza forma w której jest opisane wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.u. 155 uchwalony

Że co :?

 

Chodziło mi o to:

weszło w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 21 kwietnia 2015, zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2015 r., poz. 670).

Rozporządzenie to wprowadza nowa adnotację do dowodu rejestracyjnego pojazdu „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE”. Dotyczy ona pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jako:

– konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej

stronie pojazdu) albo

– konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej

stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego

(z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu).

Powyższe nie oznacza, że stacje kontroli pojazdów mogą już wykonywać z wynikiem pozytywnym badania techniczne tzw. anglików, czyli pojazdów konstrukcyjnie przystosowanych do ruchu lewostronnego z kierownicą po prawej stronie. Nie ma jeszcze przepisów wykonawczych, które by na to pozwalały. Stosowane zmiany rozporządzenia są już gotowe, ale trwa procedura podpisu rozporządzenia. Powinna się ona zakończyć do końca czerwca.

W obecnym stanie prawnym można wykonać okresowe badanie techniczne, przed pierwszą rejestracją na terytorium RP, pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego z kierownicą po prawej stronie, ale wynik tego badania będzie NEGATWYNY.

Dopóki rozporządzenie, o którym mowa wyżej, nie zostanie podpisane i ogłoszone, a przepisy nie wejdą w życie, stacje kontroli pojazdów nie mają podstaw prawnych, aby takie badanie zakończyło się wynikiem pozytywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.