Fredek Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 Osobiście uważam że fotografowanie silnika to lekka nadgorliwość A udokumentowanie poprawności zamontowania tego silnika to też nadgorliwość?karoserii ) Psuj nie pisałem o tym że nadgorliwością jest to co piszesz tylko sama fotografia, przecież wiadomo że jako diagnosta mam obowiązek sprawdzenia rzetelnego i uczciwego , poprawność i kompletność montażu , za to osobiście odpowiadam przecież uwiarygodniając to swoją pieczątko z uprawnieniami tak. Po co ten nerwy [ Dodano: 19-07-2013, 09:01 ] A ciekawe ile razy zrobiliście OBT nie wiedząc o tym że silnik był wymieniony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 Ale piszesz, że na h... urzędnikowi te zdjęcia... Tak jakby te zdjęcia go interesowały. Tak przepis każe i tyle. To po co takie teksty?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 Tak jakby te zdjęcia go To po co takie teksty?? Blakop nie wiem może lewą nogą wstałem z łóżka dzisiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 Ostatnio miałem Jeepa Cherokee z taką zmianą. A z jakiego silnika na jaki?? Z 2,0 D na 4,0 P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Lipiec 2013 Share Napisano 21 Lipiec 2013 Te pojazdy mają różne naciski osi. Również skrzynia jest inna. Zmieniłeś te naciski? (Dmc de facto tym samym też jest inne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Te pojazdy mają różne naciski osi. Również skrzynia jest inna. Zmieniłeś te naciski? (Dmc de facto tym samym też jest inne)Zrobiłem tak jak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Czyli zmieniłeś te naciski i DMC. Rozumiem. A WK się nie czepiało? Pozmieniało to wszystko w DR?? Zmiana DMC wywołuje zawsze wiele emocji, a tu proszę jak łatwo można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Czyli zmieniłeś te naciski i DMC. Ale po co? Czy zamontowanie silnika 4.0 nie mieści się w naciskach i DMC dla 2.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Ale po co? Czy zamontowanie silnika 4.0 nie mieści się w naciskach i DMC dla 2.0? No nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 No nie. Jak nie. Zmieni się jak już to masa własna, a ta nie ma wpływu na naciski i dmc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Nie rozumiesz mnie. Mamy niby ten sam samochód - załóżmy golfa z silnikiem diesla 2,0 i benzynowy 1,4. Czyli zasadniczo - jak sam głosisz - w granicach tego, co w aucie występuje (jest ) homologowane można sobie zmieniać podzespoły. Tylko właśnie - te silniki to dwie różne konstrukcje, o różnych masach i sposobie przeniesienia napędu. Tym samym tak naprawdę DMC pojazdu z silnikiem 1,4 i2,0 będzie całkowicie inne (często kilkadziesiąt kg), a tym samym auta mają inne naciski osi. Pytanie co z mi parametrami przy przekładce silnika?? Innymi słowy - jak z golfa 1,4benzyna, zrobisz 2,0D, ale pozostawisz mu masy i naciski z benzynówki to dopuszczasz do ruchu auto, które de facto w takiej konfiguracji z takimi parametrami nigdy nie było konfigurowane. Pewnie - jak mówimy o zjechaniu z parametrami w dół to inna rozmowa, ale jak wstawiamy coś "mocniejszego" w słabsze nadwozie?? Rozumiecie o co mi chodzi? To nie do końca tak IMHO, że jak dany silnik w ogóle występował w danym modelu, to już bez przeszkód można to przekładać, bo oba modele tak naprawdę mogę się różnić relatywnie sporo co do DMC, nacisków itd... (np. O1 i O2) Opisany przypadek jeepa xj silnikiem 2,0 i 4,0 jest takim przykładem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Pomińmy na tym etapie dyskusji sprawność układu hamulcowego i zawieszenia i skupmy się na masach. Pytanie co z mi parametrami przy przekładce silnika?? Zgodnie z prawem, DMc po zmianach nie może być większe (a co za tym idzie i naciski). Więc niestety wzrost masy własnej będzie kosztem ładowności. To nie do końca tak IMHO, że jak dany silnik w ogóle występował w danym modelu, to już bez przeszkód można to przekładać, bo oba modele tak naprawdę mogę się różnić relatywnie sporo co do DMC, nacisków itd... Oczywiście, że fabrycznie się różnią. Ale "montaż" silnika jest pasujący (zazwyczaj), czyli nie musisz stosować żadnych udziwnień, żeby je zamienić. A to, że silnik będzie cięższy i zamiast 5 osób będą mogły jeździć 4 to już problem klienta a nie mój. Jeżeli zmienią się u nas przepisy, że po takiej zmianie "wyciągnę" sobie parametry od "nowej" wersji i zostanie to przyjęte w wydziale to tak będę robił. Na dzień dzisiejszy taka zmiana nie może zwiększyć DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Było kilka zawirowań przy okazji ustalania danych tego wynalazku, ale DMC i naciski zostawiłem w spokoju. A to z tej prostej przyczyny, że znalazłem różne dane dla tych motorów i częściowo pokryły się one z tym co miałem w dowodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Na dzień dzisiejszy taka zmiana nie może zwiększyć DMC. A być może powinna. A skoro nie może to być może sama w sobie nie powinna być dopuszczalna?? Producent wyraźnie przewiduje inne parametry nacisku dla takiego pojazdu, inne DMC pojazdu i zespołu pojazdów (co też dla klienta może być ważne) - a my się tylko skupiamy na silniku (czy pasuje). Nie neguję takich zmian, ale zauważcie, że nawet tak proste zmiany jakby się wydawało mogą jak widzicie prowadzić do pewnych "niespodzianek". I tylko o to mi chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Producent wyraźnie przewiduje inne parametry nacisku dla takiego pojazdu, inne DMC pojazdu i zespołu pojazdów (co też dla klienta może być ważne) - a my się tylko skupiamy na silniku (czy pasuje). Zgadza się i co do tego nie ma żadnych watpliwości. Inna sprawa, to to, że bardzo często pojazdy danego modelu mają taką samą ładowność a DMC konkretnego warjantu jest określane jako suma jego masy własnej powiększona o ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 powiększona o ładowność A więc czy zasadne jest jej zmniejszanie? Przy tym jeepie na pewno bym wnosił o zwiększenie O1. Między 2.0 a 4.0 będzie z tona różnicy na haku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 A więc czy zasadne jest jej zmniejszanie? Z praktycznego punktu widzenia jak najbardziej, bo zamontowaniu cięższej jednostki napędowej o 70 kg może z pojazdu ubyć jedno miejsce; natomiast z formalnego punktu widzenia zmiana (zwiększenie)DMC jest kwestją nieco problematyczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Lipiec 2013 Share Napisano 23 Lipiec 2013 A być może powinna. Absolutnie się z Tobą zgadzam. (choć żona jak jej to powiedziałem, to stwierdziła, że jestem chory, albo mam depresję...) Producent wyraźnie przewiduje inne parametry nacisku dla takiego pojazdu, inne DMC pojazdu i zespołu pojazdów (co też dla klienta może być ważne) - a my się tylko skupiamy na silniku (czy pasuje). Ale niestety nasze prawo tego nie przewiduje i tu jest zonk. zamontowaniu cięższej jednostki napędowej o 70 kg może z pojazdu ubyć jedno miejsce; Może, ale nie musi. Zależy ile jest "zapasu" na bagaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Lipiec 2013 Share Napisano 23 Lipiec 2013 Ale niestety nasze prawo tego nie przewiduje i tu jest zonk. Może więc i nie przewiduje wymiany samego silnika? choć żona jak jej to powiedziałem, to stwierdziła, że jestem chory, albo mam depresję A widzisz - a jak ja Ci mówiłem, to nie chciałeś słuchać!! Swoją drogą... Jak Ty w domu z taką tematyką wyjeżdżasz to co się dziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.