Filomat Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 Witajcie, niestety jestem zielony w tych sprawach. Co zmieniło się z nowymi przepisami 22.06 ? Posiadam homologowaną blokadę z wystawionym orzeczeniem na numer identyfikacyjny pojazdu (czyli nie potrzeba żadnej hamownii). Czy mogę samemu zamontować tę blokadę i udać się na dodatkowe badanie techniczne? Potrzebny jest warsztat motocyklowy, a może nawet jakiś specjalny serwis? Czy podbiją mi jak dotychczas w każdej okręgowej stacji, czy muszę podróżować z motocyklem po Polsce i szukać upoważnionej stacji kontroli pojazdów ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 A tak ogólnie to o co Ci chodzi? Bo nie bardzo rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filomat Napisano 19 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2013 Według nowych przepisów od dnia 19.01 powstało prawo jazdy kat. A2. Posiadając takie, można kierować motocyklem o mocy do 35kW. Motocykl taki może powstać przez zdławienie go, jeśli moc fabryczna nie wyniesie więcej niż 70kW. Tzn. chcę założyć blokadę do motocykla np. 50kW, aby miał tylko 35kW. Przed zmianą z 22.06 wystarczyło mieć homologowaną blokade lub zwykłą i mieć wykaz z hamownii i od rzeczoznawcy, udać się na badanie technicze i do urzędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 Zmiany przepisów wprowadzone 22.06 nie mają żadnego wpływu na możliwość zmian w pojeździe - to zostaje jak dotychczas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 Motocykl taki może powstać przez zdławienie go, jeśli moc fabryczna nie wyniesie więcej niż 70kW. podaj namiary na §§ (nr dziennika ustaw) gdzie to zostało napisane bo w tej chwili to jest "radosna twórczość ... " a może prościej kupić moto z odpowiednią mocą do posiadanej kategorii PJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 podaj namiary na §§ (nr dziennika ustaw) gdzie to zostało napisane Definicja kategorii z ustawy o kierujących pojazdami: 3) kategorii A2: a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filomat Napisano 19 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2013 Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, która w swoich rozporządzeniach zmienia ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, ustawę z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym oraz ustawę z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym. Art. 6. Kategoria A2 uprawnienia do kierowania: Motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Lipiec 2013 Share Napisano 19 Lipiec 2013 znalazłem ... Dz.U. 2011 nr 30 poz. 151 Art. 6. 3) a) poczytałem ... ale znając życie jestem za kupić moto z odpowiednią mocą do posiadanej kategorii PJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Możesz sobie zdławić, przerobić czy jak by to nie nazwał. Zmiany są dopuszczalne. Problem możesz mieć ze znalezieniem diagnosty który się pod tym podpisze dlatego że nie ma na SKP możliwości zweryfikowania tych zmian. To że dostarczysz pismo że ten pojazd ma X mocy to wcale nie znaczy że tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Kategora A2 upoważnia do jazdy motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe czyli nie można go "zdławić" do wartości takiej jak wnioskuje zainteresowany czyli ze stwora 70 KW na 35 KW. Dlatego takie zmiany są niedopuszczalne a tym bardziej badanie z wynikiem P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Możesz sobie zdławić, przerobić czy jak by to nie nazwał. Zmiany są dopuszczalne. Problem możesz mieć ze znalezieniem diagnosty który się pod tym podpisze dlatego że nie ma na SKP możliwości zweryfikowania tych zmian. To że dostarczysz pismo że ten pojazd ma X mocy to wcale nie znaczy że tak jest. Myślę że nie powinno być problemu. Blokada jest czy nie i tak nie ma jak sprawdzić. Motorowerów też nie ma jak sprawdzać a przechodzą. Poza tym pojedzie na SKP gdzie rozdają gratisy albo robią za połowę ceny (uszczypliwość do innego tematu) to już w ogóle nie ma o czym mówić. ... i jeszcze dostanie płyn do spryskiwaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Dlatego takie zmiany są niedopuszczalne a tym bardziej badanie z wynikiem P Jak najbardziej są dopuszczalne i oczywiście może być wynik P. Natomiast takim motocyklem nie wolno kierować z kategorią A2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe Nie idź na skróty, proszę ,,, nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla. czyli taki może ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Myślę że nie powinno być problemu. Blokada jest czy nie i tak nie ma jak sprawdzić. Motorowerów też nie ma jak sprawdzać a przechodzą. Każdy ma swój rozum. Trzeba zdecydować co jest ważniejsze święty spokój czy portfel szefa. wszystko jest fajnie jak nic się nie dzieje ale jak zaczną się problemy to każdy mówi ja się nie znam diagnosta jest winien bo on jest fachowcem w tej dziedzinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Jak najbardziej są dopuszczalne i oczywiście może być wynik P. Natomiast takim motocyklem nie wolno kierować z kategorią A2. michal a z chęcią pobił byś taki motor po przeróbce bo ja nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Natomiast takim motocyklem nie wolno kierować z kategorią A2. Wieczorem osobiście podałeś definicję, której treść na to zezwala ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Wieczorem osobiście podałeś definicję, której treść na to zezwala ,,, Chodziło mi o moc przekraczającą dwukrotność. 70 kW łapie się na styk. [ Dodano: 20-07-2013, 09:54 ] michal a z chęcią pobił byś taki motor po przeróbce bo ja nie Nie jestem diagnostą, ale z sensowną opinią rzeczoznawcy to czemu nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Nie jestem diagnostą, ale z sensowną opinią rzeczoznawcy to czemu nie? Michal , rzeczoznawca może sobie pisać , dupeczkę nadstawia diagnosta i ewentualnie po niej dostaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Michal , rzeczoznawca może sobie pisać , dupeczkę nadstawia diagnosta i ewentualnie po niej dostaje Wiem, ale z drugiej strony czemu nie? W jaki sposób na każdym okresowym badasz moc motocykla? Może był zdławiony i jest już odblokowany (bez zmiany w DR)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Oczywiście że nie będę tego wiedzieć podczas OBT to logiczne przecież, ale w sytuacja takich jak ta przedstawiona czyli zamiar konkretnej zmiany parametrów wolę unikać i tyle, już taki ze mnie gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Tak bezpieczniej i można spać spokojnie Ale na 100% trafi się inna stacja, gdzie diagnosta się pod tym podpisze, a Ty na kolejnym okresowym też to poświadczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 20 Lipiec 2013 Share Napisano 20 Lipiec 2013 Oczywiście, moja przewaga będzie polegała na tym że nie dokonam zmiany konstrukcyjnej, a w normalnym OBT nie będę w stanie zbadać mocy silnika , bo niby jak i takie masło maślane z tego wychodzi ogólnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Gdyby tematem było podniesienie mocy to jest problem. Bo hamulce za słabe, bo zawieszenie nie przystosowane itp. natomiast w takim przypadku to nie widzę żadnego problemu (ustawodawca też). Moc mniejsza niż konstruktor przewidział. I jeśli przedstawi odpowiednie papierki to bez problemu bym to podbił. Poza tym to czuć czy ma 35kW czy 70kW. A w razie "W" diagnosta obrywa... już widzę jak po wypadku (odpukać) rozbierają silnik i szukają dławika. Co nie zmienia faktu że szybciej, prościej i bezpieczniej kupić motocykl już seryjnie z 35kW motorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Poza tym to czuć czy ma 35kW czy 70kW. czy to 35% ,czy 70% to ja wyczuję ,ale ile kW no..no...? Tego dławika nie będzie w motorku w 2h po bt . W cuda nie wierzę że on tam zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 A w razie "W" diagnosta obrywa... już widzę jak po wypadku (odpukać) rozbierają silnik i szukają dławika. Nie szukają dławika tylko z obliczeń przy rekonstrukcji wypadku wyjdzie jaka była prędkość kolizyjna. (a z prędkości moc jaką miał w chwili kolizji) Jeśli okaże się, że pojazd miał wczoraj zrobione badanie ( na zmiany konstrukcyjne) diagnosta na pewno będzie przesłuchiwany. Z opinią rzeczoznawcy w ręku na przesłuchaniu się skończy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.