kowal Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 W przypadkach, o których mówisz to jest tylko przykład -chodzi o sens działania diagnostów i osób które odpowiadają za nadzór nad tymi stacjami . Diagności którzy nie maja uprawnień i wykonują badania do których nie mają uprawnień stacje które wykonują badania pojazdów których nie mogą i pożnij wychodzą takie ja........a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 Diagności którzy nie maja uprawnień i wykonują badania do których nie mają uprawnień stacje które wykonują badania pojazdów których nie mogą i pożnij wychodzą takie ja........a Czyli krótko mówiąc nie wykonują badań tylko wypełniają dokumenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 i to jest następny problem o którym się wie i tylko mówi na dowód to pismo w który PISKP mówi o tym fakcie......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 co do tematu pobocznego poruszonego w tym temacie (nie na temat): Jacku pismo (uwagi do projektu) PISKP jak i OSDS-u (i wiele innych) można znaleźć na stronach ministerstwa: http://bip.msw.gov.pl/bip/projekty-aktow-prawnyc/2014/23016,Projekt-zalozen-do-projektu-ustawy-o-zmianie-ustawy-Prawo-o-ruchu-drogowym-oraz-.html Wracając zatem do tematu i pytań tak zacnych forumowiczów: Nie można. Należny czytać przepisy. Wskaż zatem przepis, który zabrania zmieniać mocy silnika. Czy zgodnie z warunkami technicznymi można w ogóle zmienić w motocyklu o pojemności 599 cm3 moc silnika z 72 kW na 33,47 kW Można. Nie można. Należny czytać przepisy. To wskaż, proszę. Gdzie jest napisane, że nie można? Z czego to wynika? Pragnę poinformować, że po usilnych poszukiwaniach znalazłem coś takiego: http://www.forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=226 Niestety, żeby ściągnąć rozporządzenie należy być zalogowanym. W tym rozporządzeniu delegowanym Komisji UE w pkt 5.1 można między innymi poczytać : "żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy." Oznacza to, że skoro nie może mieć dwukrotnie większej = dwukrotnie miejszej Myślę, że wreszcie umotywowałem dlaczego nie może być moc dwukrotnie miejsza. Czy to wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 Absolutnie się z tym nie zgadzam. Nie o to chodzi, że zgadzam się tym samym z bezgranicznym ograniczaniem mocy - nie o to chodzi. Ale wyciąganie wniosku z przepisu o treści "coś tam nie może być większe niż dwa razy coś tam" tego samego, że to samo nie może być tym samym dwa razy mniejsze to więcej niż absurd!!! Czyli jak na znaku w czerwonym kółku mam 80 to znaczy że nie mogę jechać więcej niż 80 km/h, ale że też nie mogę jechać mniej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 Absolutnie się z tym nie zgadzam. Ja też, jeżeli zapis jest w jedna stronę to nie znaczy, że obowiązuje on równiez w druga stronę - pachnie mi to nadinterpretacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 to spróbuje wam to wytłumaczyć Jest pojazd (JEDEN MODEL TYP) o danych 30KW i 70 I teraz niezależnie czy była podnoszona czy obniżana moc definicja mówi: "żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy." więc w jednej wersji (a ściśle mówiąc w tym samym pojeździe) 30x2=60 Więc co tu jest naciągane - nikt nie mówi o obniżaniu czy podwyższaniu tylko : NIE MOGĄ MIEĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 Ketiw - żebyś nawet Ty zrozumiał. Przepis mówi, że nie mogą mieć mocy PRZEKRACZAJĄCEJ dany parametr... Przekraczający, czyli wyższy niż... Jak coś jest mniejsze to w ogóle nie łapie się pod PRZEKRACZANIE!! Rozumiesz?? Czyli mniejszy może być i 10 razy. Ale przekraczać nie może tyle a tyle... Innymi słowy. Gdyby przepis mówił, że nie może mieć maksymalnej mocy ODBIEGAJĄCEJ lub INNEJ NIŻ itd. - to ok. Ale tu jest tylko jedno obostrzenie. W GÓRĘ!! Rozumiesz?? Jak mówię, że nie możesz przekraczać prędkości ponad 80 km/h to nie znaczy, że nie możesz jechać ani więcej, ani mniej... Nie można Ci jechać wyłącznie więcej! Mniej możesz!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 Innymi słowy. Gdyby przepis mówił, że nie może mieć maksymalnej mocy ODBIEGAJĄCEJ lub INNEJ NIŻ itd. - to ok. Ale tu jest tylko jedno obostrzenie. W GÓRĘ!! Rozumiesz?? Nie zgadzam się Jak mówię, że nie możesz przekraczać prędkości ponad 80 km/h to nie znaczy, że nie możesz jechać ani więcej, ani mniej... Nie można Ci jechać wyłącznie więcej! Mniej możesz!!! Dobrze skoro przykłady to proszę bardzo przykład z rękawa Blakop nie może dwa razy więcej zarabiać niż ketiw38 - jak możesz zauważyć jest obostrzenie w górę W związku z powyższym czy może zajść taka sytuacja, że ketiw38 zarabia trzy razy mniej od Blakopa? Czy wręcz ketiw38 nie może zarabiać mniej jak połowę zarobków Blakopa To podobno nazywa się logika Rozumiesz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 czy może zajść taka sytuacja, że ketiw38 zarabia trzy razy mniej od Blakopa? To nie jest adekwatny przykład. Nie chodzi bowiem wyłącznie o dysproporcję, ale o jej zmianę co do pierwotnej wartości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 "żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy." A czy to aby nie dotyczy tylko producenta w procesie homologacji? [ Dodano: 04-08-2014, 16:38 ] A ponadto - w rozporządzeniu jest dokładnie: 5.1.Dla pojazdów podkategorii L3e-A2 lub L4e-A2 żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy. Więc jak rozumiem, dotyczy to wyłącznie pojazdów "A2" - czyżby chodziło tylko o pojazdy na kategorię A2, a nie ogólnie wszystkie pojazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 Więc jak rozumiem, dotyczy to wyłącznie pojazdów "A2" - czyżby chodziło tylko o pojazdy na kategorię A2, a nie ogólnie wszystkie pojazdy? L3e-A1 Motocykl o niskich osiągach 7) pojemność silnika ≤ 125 cm3 oraz 8 ) maksymalna ciągła moc znamionowa lub netto (1 ) ≤ 11 kW oraz 9) stosunek moc (1 )/masa ≤ 0,1 kW/kg L3e-A2 Motocykl o średnich osiągach 7) maksymalna ciągła moc znamionowa lub netto (1 ) ≤ 35 kW oraz 8 ) stosunek moc (1 )/masa ≤ 0,2 kW/kg oraz 9) nie pochodzi z pojazdu wyposażonego w silnik o ponad dwukrotnie większej mocy (1 ) oraz 10) pojazd L3e, którego nie można sklasyfikować na podstawie dodatkowych kryteriów podklasyfikacji 7, 8 i 9 pojazdów L3e-A1 L3e-A3 Motocykl o wysokich osiągach 7) każdy inny pojazd L3e, którego nie można sklasyfikować w oparciu o kryteria klasyfikacji pojazdu L3e-A1 lub L3e-A2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 Jak dla mnie to sformułowanie "nie może mieć mocy.... dwa razy większej od tej mocy" jest wymysłem troglodyty, ale może ja się nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 L3e-A3Motocykl o wysokich osiągach 7) każdy inny pojazd L3e, którego nie można sklasyfikować w oparciu o kryteria klasyfikacji pojazdu L3e-A1 lub L3e-A2 Czyli w takim A3 wszystkie przeróbki są dozwolone - tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 To co wkleiłem pochodzi z innego rozporządzenia. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców http://www.forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=103 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 A ponadto - w rozporządzeniu jest dokładnie: 5.1.Dla pojazdów podkategorii L3e-A2 lub L4e-A2 żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy. Tak Michale,ale tylko Tobie chciało się tam zajrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Sierpień 2014 Share Napisano 4 Sierpień 2014 Co do zmniejszania mocy to zaraz przypominają mi się tematy Hummerów z pomysłami zaniżania w wiadomym celu ich d.m.c. przekraczającej 3,5 t. Owszem są silniki w quadach o ograniczonej mocy, są silniki w samochodach o ograniczonej mocy, są motorowery o ograniczonej prędkości, ale coś mi się zdaję, że te fabryczne ograniczenia powstają w myśl czegoś innego niż kategorie prawa jazdy, czegoś innego niż suchych paragrafów zapisy w prawie – jakiś cel temu musiał przyświecać. Odchudzanie małych pojazdów pod prawko też nie zawsze się udawało. Czyżby zbliżała się era piłowania głowic, cylindrów, zmniejszania objętości komór spalania, nadlewania denek tłoków, czy innych wynalazków aby z pojemności 900 ccm zejść na 125 ccm??? Ja nie mówię, że nie można zmniejszyć mocy. I tak sama maleje wprost proporcjonalnie do przebiegu i dbałości o serce samochodu. Nie ważne o ile, czy o 10%, czy o 1/3, czy o połowę. Auto jedzie energicznie, przyzwoicie i OK. Z rolek nie może się wytarabanić znaczy coś źle (przyczyny daruję sobie). No gdzie czterocylindrowemu bykowi takie kuku robić. Przecież podczas jazdy sam się na bok obali. Pomijam kwestię badań, pomijam kwestię opinii rzeczoznawców. Ale nie pominę narodowych zachcianek szukania dziur w prawie. Bo chyba o to idzie by mieć duży motor, a śmigać małym prawkiem. Jak to dobrze, że d.m.c. warunkuje prawo jazdy na samochody, a nie pojemność i moc silnika na przykład. Oj by się działo, by się zaniżało... nie wiadomo w imię czego tak naprawdę. Kategoria A2motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (46,9357KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla, (wyjaśnienie: ostatnie zdanie oznacza, że motocykle, których moc została zdławiona o więcej niż połowę, nie spełniają wymagań kategorii A2; tym samym, wyeliminowano możliwość użycia motocykli o mocy sprzed wprowadzenia modyfikacji powyżej 70 kW, czyli około 95,2 KM), Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin409 Napisano 23 Marzec 2015 Share Napisano 23 Marzec 2015 Wiele wypowiedzi ale mało konkretnych informacji odnośnie ww. tematu A więc jeszcze raz: 1. Czy jeśli klient przedstawi mi dokumenty z zakładu zajmującego się przeróbkami motocykli oraz z hamowni mogę napisać zmianę konstrukcyjną? Zaznaczam, że firma wystawiająca zaświadczenie nie jest przedstawicielem producenta motocykla. 2. Czy potrzebuję opinii rzeczoznawcy dodatkowo? 3. Czy blokada ograniczająca moc musi posiadać homologację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Marzec 2015 Share Napisano 23 Marzec 2015 1. Czy jeśli klient przedstawi mi dokumenty (.....) z hamowni mogę napisać zmianę konstrukcyjną? Ja osobiście mówię klientowi, żeby wyrzucił dokosza - podobnie jak pieniądze. Raz się upierał to zadzwoniłem do takiej hamowni (może po napisaniu tego tak nie będzie) i w rozmowie (udawałem klienta) dowiedziałem się, że wydruk dostanę jaki będę chciał. To tyle odnośnie hamowni i zmniejszania mocy. Przypomnę tylko temat zdławienia mocy poprzez podkładanie cegłówki pod gaz tylko nie podali ceny przeróbki - tzn ceny cegłówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Marzec 2015 Share Napisano 23 Marzec 2015 Osobiście tylko jeden z wielu "przeszedł" zdławienie. Klient dostarczył mi dokumenty wystawione przez producenta, z nr ramy, homologacją na "dławik" oraz dokumentację fotograficzną dokonanego montażu i wypis z hamowni - które dołączyłem do badania dla WK. Kosztowało to 2500pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Marzec 2015 Share Napisano 23 Marzec 2015 Wiele wypowiedzi ale mało konkretnych informacji odnośnie ww. tematu Ponieważ każda sytuacja jest indywidualna. Czy klient coś musi dostarczać, robić, wymyślać? Nie, nie musi. Czy Ty musisz żądać jakiś papierów, oświadczeń, zaświadczeń, opinii... . Nie nie musisz. Możesz dokonać zmian konstrukcyjnych bez żadnego dodatkowego "świstka", tylko musisz wziąć pod uwagę, że w razie W będzie ciężko się obronić. Nawet jak zbierzesz pół tony makulatury, to też może być ciężko. Niestety taki zawód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romcio Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Właśnie kilka dni temu, miałem motocykl z dławieniem -dosłownie. Klient oczytany w naszych i niemieckich dokumentach przyjechał z zakupionym i już ZDŁAWIONYM . Dławienie przeprowadzono poprzez zmniejszenie skoku manetki biegu - wkręcając śrubkę z nakrętką kontrującą (bez żadnej plomby czy innego zabezpieczenia!) Twierdził, że nie mam podstaw prawnych domagać się jakiejś plomby ... . Firma wystawiła dokumenty, wydruk z hamowni a na moje pytanie stwierdzili, że nikt do tej pory tego nie wymagał i było zawsze OK. Rzeczoznawca w rozmowie tel. stwierdził wręcz, że takie zdławienie jest niedopuszczalne - musi mieć zabezpieczenie TRWAŁE a nie na 5 minut i klienta wyśmiał a bez opinii ja nie zatwierdzę zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Lipiec 2015 Share Napisano 17 Lipiec 2015 Gutachten 35 kW für Yamaha XJ6 / ABS, XJ6 Diversion / ABS, Fzg. Typ: RJ19, Modelljahr 2009-, EG-BE-Nr.:e13*2002/24*0323* mit Umbauteilen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Lipiec 2015 Share Napisano 17 Lipiec 2015 Już widzę jak autoryzowany serwis dysponuje analizatorem laboratoryjnym, żeby podawać w g/km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Lipiec 2015 Share Napisano 17 Lipiec 2015 Już widzę jak autoryzowany serwis dysponuje analizatorem laboratoryjnym, żeby podawać w g/km. Przypuszczam, - jak homologowali ten "ogranicznik" i dostali e13 to wykonali jakieś tam próby a teraz tylko przepisuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.