Skocz do zawartości

Zdławienie motocykla do 35kW


Filomat

Rekomendowane odpowiedzi

W przypadkach, o których mówisz

 

to jest tylko przykład -chodzi o sens działania diagnostów i osób które odpowiadają za nadzór nad tymi stacjami .

Diagności którzy nie maja uprawnień i wykonują badania do których nie mają uprawnień :cool::x

stacje które wykonują badania pojazdów których nie mogą i pożnij wychodzą takie ja........a :cool::x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagności którzy nie maja uprawnień i wykonują badania do których nie mają uprawnień :cool::x

stacje które wykonują badania pojazdów których nie mogą i pożnij wychodzą takie ja........a :cool::x

Czyli krótko mówiąc nie wykonują badań tylko wypełniają dokumenty :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tematu pobocznego poruszonego w tym temacie (nie na temat):

Jacku pismo (uwagi do projektu) PISKP jak i OSDS-u (i wiele innych) można znaleźć na stronach ministerstwa:

http://bip.msw.gov.pl/bip/projekty-aktow-prawnyc/2014/23016,Projekt-zalozen-do-projektu-ustawy-o-zmianie-ustawy-Prawo-o-ruchu-drogowym-oraz-.html

 

Wracając zatem do tematu i pytań tak zacnych forumowiczów:

Nie można. Należny czytać przepisy.

 

Wskaż zatem przepis, który zabrania zmieniać mocy silnika.

Czy zgodnie z warunkami technicznymi można w ogóle zmienić w motocyklu o pojemności 599 cm3 moc silnika z 72 kW na 33,47 kW

 

Można.

Nie można. Należny czytać przepisy.

To wskaż, proszę.

 

Gdzie jest napisane, że nie można?

Z czego to wynika?

 

Pragnę poinformować, że po usilnych poszukiwaniach znalazłem coś takiego:

http://www.forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=226

Niestety, żeby ściągnąć rozporządzenie należy być zalogowanym.

W tym rozporządzeniu delegowanym Komisji UE w pkt 5.1 można między innymi poczytać :

"żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy."

 

Oznacza to, że skoro nie może mieć dwukrotnie większej = dwukrotnie miejszej

 

Myślę, że wreszcie umotywowałem dlaczego nie może być moc dwukrotnie miejsza.

Czy to wystarczy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie się z tym nie zgadzam.

Nie o to chodzi, że zgadzam się tym samym z bezgranicznym ograniczaniem mocy - nie o to chodzi.

Ale wyciąganie wniosku z przepisu o treści "coś tam nie może być większe niż dwa razy coś tam" tego samego, że to samo nie może być tym samym dwa razy mniejsze to więcej niż absurd!!! :razz:

 

Czyli jak na znaku w czerwonym kółku mam 80 to znaczy że nie mogę jechać więcej niż 80 km/h, ale że też nie mogę jechać mniej?? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie się z tym nie zgadzam.

Ja też, jeżeli zapis jest w jedna stronę to nie znaczy, że obowiązuje on równiez w druga stronę - pachnie mi to nadinterpretacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to spróbuje wam to wytłumaczyć

Jest pojazd (JEDEN MODEL TYP) o danych 30KW i 70

I teraz niezależnie czy była podnoszona czy obniżana moc definicja mówi:

 

"żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy."

więc w jednej wersji (a ściśle mówiąc w tym samym pojeździe)

30x2=60

Więc co tu jest naciągane - nikt nie mówi o obniżaniu czy podwyższaniu tylko :

NIE MOGĄ MIEĆ

:ok:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketiw - żebyś nawet Ty zrozumiał.

 

Przepis mówi, że nie mogą mieć mocy PRZEKRACZAJĄCEJ dany parametr...

Przekraczający, czyli wyższy niż...

 

Jak coś jest mniejsze to w ogóle nie łapie się pod PRZEKRACZANIE!!

Rozumiesz??

Czyli mniejszy może być i 10 razy. Ale przekraczać nie może tyle a tyle...

 

Innymi słowy. Gdyby przepis mówił, że nie może mieć maksymalnej mocy ODBIEGAJĄCEJ lub INNEJ NIŻ itd. - to ok. Ale tu jest tylko jedno obostrzenie. W GÓRĘ!!

Rozumiesz??

 

Jak mówię, że nie możesz przekraczać prędkości ponad 80 km/h to nie znaczy, że nie możesz jechać ani więcej, ani mniej... Nie można Ci jechać wyłącznie więcej! Mniej możesz!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy. Gdyby przepis mówił, że nie może mieć maksymalnej mocy ODBIEGAJĄCEJ lub INNEJ NIŻ itd. - to ok. Ale tu jest tylko jedno obostrzenie. W GÓRĘ!!

Rozumiesz??

Nie zgadzam się

 

Jak mówię, że nie możesz przekraczać prędkości ponad 80 km/h to nie znaczy, że nie możesz jechać ani więcej, ani mniej... Nie można Ci jechać wyłącznie więcej! Mniej możesz!!!

Dobrze skoro przykłady to proszę bardzo przykład z rękawa

 

Blakop nie może dwa razy więcej zarabiać niż ketiw38 - jak możesz zauważyć jest obostrzenie w górę

W związku z powyższym czy może zajść taka sytuacja, że ketiw38 zarabia trzy razy mniej od Blakopa?

 

Czy wręcz ketiw38 nie może zarabiać mniej jak połowę zarobków Blakopa

To podobno nazywa się logika

Rozumiesz??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może zajść taka sytuacja, że ketiw38 zarabia trzy razy mniej od Blakopa?

 

To nie jest adekwatny przykład. Nie chodzi bowiem wyłącznie o dysproporcję, ale o jej zmianę co do pierwotnej wartości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy."

 

A czy to aby nie dotyczy tylko producenta w procesie homologacji? :P

 

[ Dodano: 04-08-2014, 16:38 ]

A ponadto - w rozporządzeniu jest dokładnie:

 

5.1.Dla pojazdów podkategorii L3e-A2 lub L4e-A2 żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy.

 

Więc jak rozumiem, dotyczy to wyłącznie pojazdów "A2" - czyżby chodziło tylko o pojazdy na kategorię A2, a nie ogólnie wszystkie pojazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak rozumiem, dotyczy to wyłącznie pojazdów "A2" - czyżby chodziło tylko o pojazdy na kategorię A2, a nie ogólnie wszystkie pojazdy?

L3e-A1

Motocykl o niskich osiągach

7) pojemność silnika ≤ 125 cm3 oraz

8 ) maksymalna ciągła moc znamionowa lub netto (1 ) ≤ 11 kW oraz

9) stosunek moc (1 )/masa ≤ 0,1 kW/kg

 

L3e-A2

Motocykl o średnich osiągach

7) maksymalna ciągła moc znamionowa lub netto (1 ) ≤ 35 kW oraz

8 ) stosunek moc (1 )/masa ≤ 0,2 kW/kg oraz

9) nie pochodzi z pojazdu wyposażonego w silnik o ponad dwukrotnie większej mocy (1 ) oraz

10) pojazd L3e, którego nie można sklasyfikować na podstawie dodatkowych kryteriów podklasyfikacji 7, 8 i 9 pojazdów L3e-A1

 

L3e-A3

Motocykl o wysokich osiągach

7) każdy inny pojazd L3e, którego nie można sklasyfikować w oparciu o kryteria klasyfikacji pojazdu L3e-A1 lub L3e-A2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L3e-A3

Motocykl o wysokich osiągach

7) każdy inny pojazd L3e, którego nie można sklasyfikować w oparciu o kryteria klasyfikacji pojazdu L3e-A1 lub L3e-A2

 

Czyli w takim A3 wszystkie przeróbki są dozwolone - tak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ponadto - w rozporządzeniu jest dokładnie:

 

5.1.Dla pojazdów podkategorii L3e-A2 lub L4e-A2 żaden wariant ani wersja w ramach tego samego typu nie mogą mieć maksymalnej mocy netto silnika ani maksymalnej ciągłej mocy znamionowej przekraczającej podwojoną wartość tej mocy.

Tak Michale,ale tylko Tobie chciało się tam zajrzeć :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmniejszania mocy to zaraz przypominają mi się tematy Hummerów z pomysłami zaniżania w wiadomym celu ich d.m.c. przekraczającej 3,5 t.

Owszem są silniki w quadach o ograniczonej mocy, są silniki w samochodach o ograniczonej mocy, są motorowery o ograniczonej prędkości, ale coś mi się zdaję, że te fabryczne ograniczenia powstają w myśl czegoś innego niż kategorie prawa jazdy, czegoś innego niż suchych paragrafów zapisy w prawie – jakiś cel temu musiał przyświecać.

Odchudzanie małych pojazdów pod prawko też nie zawsze się udawało.

Czyżby zbliżała się era piłowania głowic, cylindrów, zmniejszania objętości komór spalania, nadlewania denek tłoków, czy innych wynalazków aby z pojemności 900 ccm zejść na 125 ccm???

Ja nie mówię, że nie można zmniejszyć mocy. I tak sama maleje wprost proporcjonalnie do przebiegu i dbałości o serce samochodu. Nie ważne o ile, czy o 10%, czy o 1/3, czy o połowę.

Auto jedzie energicznie, przyzwoicie i OK. Z rolek nie może się wytarabanić znaczy coś źle (przyczyny daruję sobie).

No gdzie czterocylindrowemu bykowi takie kuku robić. Przecież podczas jazdy sam się na bok obali.

Pomijam kwestię badań, pomijam kwestię opinii rzeczoznawców.

Ale nie pominę narodowych zachcianek szukania dziur w prawie. Bo chyba o to idzie by mieć duży motor, a śmigać małym prawkiem.

Jak to dobrze, że d.m.c. warunkuje prawo jazdy na samochody, a nie pojemność i moc silnika na przykład.

Oj by się działo, by się zaniżało... nie wiadomo w imię czego tak naprawdę.

Kategoria A2

motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (46,9357KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla, (wyjaśnienie: ostatnie zdanie oznacza, że motocykle, których moc została zdławiona o więcej niż połowę, nie spełniają wymagań kategorii A2; tym samym, wyeliminowano możliwość użycia motocykli o mocy sprzed wprowadzenia modyfikacji powyżej 70 kW, czyli około 95,2 KM),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Wiele wypowiedzi ale mało konkretnych informacji odnośnie ww. tematu

A więc jeszcze raz:

 

1. Czy jeśli klient przedstawi mi dokumenty z zakładu zajmującego się przeróbkami motocykli oraz z hamowni mogę napisać zmianę konstrukcyjną? Zaznaczam, że firma wystawiająca zaświadczenie nie jest przedstawicielem producenta motocykla.

2. Czy potrzebuję opinii rzeczoznawcy dodatkowo?

3. Czy blokada ograniczająca moc musi posiadać homologację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy jeśli klient przedstawi mi dokumenty (.....) z hamowni mogę napisać zmianę konstrukcyjną?

Ja osobiście mówię klientowi, żeby wyrzucił dokosza - podobnie jak pieniądze.

Raz się upierał to zadzwoniłem do takiej hamowni (może po napisaniu tego tak nie będzie) i w rozmowie (udawałem klienta) dowiedziałem się, że wydruk dostanę jaki będę chciał. To tyle odnośnie hamowni i zmniejszania mocy.

 

Przypomnę tylko temat zdławienia mocy poprzez podkładanie cegłówki pod gaz tylko nie podali ceny przeróbki - tzn ceny cegłówki. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście tylko jeden z wielu "przeszedł" zdławienie. Klient dostarczył mi dokumenty wystawione przez producenta, z nr ramy, homologacją na "dławik" oraz dokumentację fotograficzną dokonanego montażu i wypis z hamowni - które dołączyłem do badania dla WK. Kosztowało to 2500pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele wypowiedzi ale mało konkretnych informacji odnośnie ww. tematu

Ponieważ każda sytuacja jest indywidualna. Czy klient coś musi dostarczać, robić, wymyślać? Nie, nie musi. Czy Ty musisz żądać jakiś papierów, oświadczeń, zaświadczeń, opinii... . Nie nie musisz. Możesz dokonać zmian konstrukcyjnych bez żadnego dodatkowego "świstka", tylko musisz wziąć pod uwagę, że w razie W będzie ciężko się obronić. Nawet jak zbierzesz pół tony makulatury, to też może być ciężko. Niestety taki zawód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kilka dni temu, miałem motocykl z dławieniem -dosłownie. Klient oczytany w naszych i niemieckich dokumentach przyjechał z zakupionym i już ZDŁAWIONYM . Dławienie przeprowadzono poprzez zmniejszenie skoku manetki biegu - wkręcając śrubkę z nakrętką kontrującą (bez żadnej plomby czy innego zabezpieczenia!) Twierdził, że nie mam podstaw prawnych domagać się jakiejś plomby ... . Firma wystawiła dokumenty, wydruk z hamowni a na moje pytanie stwierdzili, że nikt do tej pory tego nie wymagał i było zawsze OK. Rzeczoznawca w rozmowie tel. stwierdził wręcz, że takie zdławienie jest niedopuszczalne - musi mieć zabezpieczenie TRWAŁE a nie na 5 minut i klienta wyśmiał a bez opinii ja nie zatwierdzę zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Gutachten 35 kW für Yamaha XJ6 / ABS, XJ6 Diversion / ABS, Fzg. Typ: RJ19, Modelljahr 2009-, EG-BE-Nr.:e13*2002/24*0323* mit Umbauteilen

blokada00021.thumb.jpg.74f3677f9c9a2114785d15dfec9cb945.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już widzę jak autoryzowany serwis dysponuje analizatorem laboratoryjnym, żeby podawać w g/km.

Przypuszczam, - jak homologowali ten "ogranicznik" i dostali e13 to wykonali jakieś tam próby a teraz tylko przepisuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.