Skocz do zawartości

Samochód z Hiszpani


Jarek Baran

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem.Na badanie przyjechał samochód sprowadzony z Hiszpanii na oryginalnych tablicach, natomiast na dowodzie jest pieczątka z informacją że dowód anulowano.Mogę zrobić mu badanie na hiszpańskich tablicach? Mam też małą niezgodność w dowodzie f.1 wynosi 1835kg a na tabliczce znamionowej jest 1880kg.Czy jeżeli wpiszę wartość z tabliczki do DIP, WK nie będzie robiło problemów że inne dane są w dowodzie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżeli wpiszę wartość z tabliczki do DIP, WK nie będzie robiło problemów że inne dane są w dowodzie ??

Było już tyle razy :)

Skorzystaj z opcji "szukaj",a najlepiej skonsultuj to ze swoim WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, jak jest niezgodność mas to w uwagach piszę że dane odczytano z tabliczki znamionowej pojazdu i jak dotąd jest ok.

 

A skąd wiesz czy WK weźmie pod uwagę to co napiszesz w zaświadczeniu :P . W moim WK już tak łatwo byś nie miał :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz czy WK weźmie pod uwagę to co napiszesz w zaświadczeniu :P

 

No właśnie??

Tym bardziej, że sam Qnick po czasie lubi się dopatrzeć co tak naprawdę jest na aucie zapisane... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radek.m napisał/a:

Ja, jak jest niezgodność mas to w uwagach piszę że dane odczytano z tabliczki znamionowej pojazdu i jak dotąd jest ok.

 

 

A skąd wiesz czy WK weźmie pod uwagę to co napiszesz w zaświadczeniu :P .

 

W UWAGACH DO ZAŚWIADCZENIA WPISZ UWAGĘ, ŻE DANE TECHNICZNE ODCZYTAŁES Z TABL. IDENT TEGO POJAZDU. U MNIE W WK TO PRZECHODZI.

 

A jaki jest wynik tego badania ,P czy N?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej, że sam Qnick po czasie lubi się dopatrzeć co tak naprawdę jest na aucie zapisane...

 

No bo czasem lepiej coś dobrze wyczyścić żeby znaleźć to i owo a nie pisać po świecie i kopać się w urzędzie lub czasem lepiej coś zgubić :x też po to żeby się nie kopać bo jak zaczniesz kopać się z koniem to dobrze na tym nie wyjdziesz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wynik jest ""P"" to piszę tą uwagę. Musisz dokładnie sprawdzić masę własną w dowodzie hiszpańskim - jest ona niekiedy zaniżana.

To znaczy że w dokumentach nie ma tych danych, czy że są ale niezgodne z tym co na TZ.

Bo jeśli jest to niezgodność to "N" , zgodnie z DzU 996 ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wynik jest ""P"" to piszę tą uwagę.

 

Jak jest niezgodność z dokumentami to powinien być wynik "N"

 

W tym wypadku jest wynik "N" ,klient udaje sie z zaświadczeniem do WK i............?

A jeszcze inna sytuacja :

-klient ma PC z danymi przepisanymi z zagranicznego dokumentu i są one niezgodne z tabliczką?? - zaświadczenie z "N" .Co na to wasze WK ,mieliście takie sytuacje??

 

Musisz dokładnie sprawdzić masę własną w dowodzie hiszpańskim - jest ona niekiedy zaniżana.

 

Jak mam to sprawdzić i skąd mam wiedzieć czy zaniżona czy nie ,jak pojazd nie ma homo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z Was ma rację. Ja wychodzę z założenia, że to diagnosta decyduje o parametrach. Podobnie jest z zielonymi DR Z Holandii. W nich masa własna jest zaniżona nawet o 100km. W ostateczności prosić o opinię rzeczoznawcy lub szukać danych w homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wychodzę z założenia, że to diagnosta decyduje o parametrach.

 

Tylko wtedy gdy są nieznane i je ustalasz - to owszem.

W innych sytuacjach niby kto i co daje Ci takie prawo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza to zarejestrować czasowo i w PC nie wpisywać mas.

Przynajmniej WK W-w takie praktyki ma.

Zdaje się zbędne w takim przypadku zagraniczne rejestracji potwierdzenie.

"Ustalić faktyczne dane pojazdu na podstawie oględzin i badań".

"Mądrze" opisać w zaświadczeniu co na podstawie czego, a to co zawiera zagraniczny dokument (jak jest podstawą do badania w przypadku PC???)

wynika najprawdopodobniej z wewnętrznych... przepisów. :x

Do dzisiaj problemów nie było, a najczęściej dotyczyło masy własnej pojazdu liczonej z ciężarem kierowcy w pojazdach sprowadzonych z Włoch.

Mało kto gwiazdki (***) lub podobne opisy z drugiej strony obcego dowodu tłumaczy, a tam objaśnienia najczęściej są.

Nie poruszam rodzaju pojazdu, liczby miejsc, czy innych spraw... tylko masy samochodu osobowego,

które z "zagranicznych przyczyn" plus/minus iks kilogramów nie pasują do tabliczki.

Obstaję za PC i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza to zarejestrować czasowo i w PC nie wpisywać mas.

Przynajmniej WK W-w takie praktyki ma.

 

A czemu miałbym wystawiać PC bez mas, które mam w zagranicznym DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu miałbym wystawiać PC bez mas, które mam w zagranicznym DR?

Dla takiego też byś je wpisał:

MAN TGA, pompa do betonu, zgodnie z zagranicznym DR, MMC 46000, DMC 40000 , nacisk max 147,00 kN ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu miałbym wystawiać PC bez mas, które mam w zagranicznym DR?

Żeby tego co z zagranicy ślepo nie brać za słuszne z powodu "spójności przepisów unijnych", li tylko dlatego, że lepsze bo... zagraniczne.

Mają swoje wytyczne w sprawie już tu wspominanej definicji masy własnej, mają swoje zdanie na temat zagłówków na tylnej kanapie, z niewiadomych powodów Autodata w dawniejszych silnikach podaje zaniżoną pojemność tego samego silnika... pewnie ubezpieczeniowe składki, albo podatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla takiego też byś je wpisał:

MAN TGA, pompa do betonu, zgodnie z zagranicznym DR, MMC 46000, DMC 40000 , nacisk max 147,00 kN ?

 

Wpisałbym wartości dopuszczalne ograniczone naszymi warunkami technicznymi.

 

Żeby tego co z zagranicy ślepo nie brać za słuszne z powodu "spójności przepisów unijnych", li tylko dlatego, że lepsze bo... zagraniczne.

 

Ani lepsze ani gorsze. Wpisuję dane z DR zakładając ich zgodność ze stanem faktycznym, a diagnosta na OBT to weryfikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisuję dane z DR zakładając ich zgodność ze stanem faktycznym, a diagnosta na OBT to weryfikuje.

- z czego w tematycznym przypadku najprawdopodobniej wystąpią "zgrzyty", a po wrocławsku niekoniecznie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czego w tematycznym przypadku najprawdopodobniej wystąpią "zgrzyty"

 

Ojtam "zgrzyty" od razu - jak się masa własna nie zgadza to diagnosta sprostuje w zaświadczeniu (np. tłumacząc, że odjął 75 kg z powodów wiadomych). Nie uważałbym tego za omyłkę w DR tylko za sprostowanie z uwagi na inną definicję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisałbym wartości dopuszczalne ograniczone naszymi warunkami technicznymi.

To w Wk te wartości są znane? :cool:

Bo patrząc na wiele DR, podają one jednak zawyżone masy, bo tak zostały przepisane przez WK z katalogu ITS-u...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w Wk te wartości są znane? :cool:

 

Niestety nie zawsze :razz:

 

Bo patrząc na wiele DR, podają one jednak zawyżone masy, bo tak zostały przepisane przez WK z katalogu ITS-u...

 

Oraz przez diagnostów "z niemieckiego DR" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.