Skocz do zawartości

Samochód z Hiszpani


Jarek Baran

Rekomendowane odpowiedzi

Oraz przez diagnostów "z niemieckiego DR" ;)

Nie potwierdzę tego, bo ilekroć, przy niezgodności mas dzwoniłem do WK tyle razy zawsze słyszałem że tk mają w homologacji i nie mogą napisać czegoś innego...

Gdyby to był tylko błędny wpis diagnosty, to można by go sprostować zwykłą korektą I-go badania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, a ja widziałem w DR nacisk 183 kN, bo "diagnosta tak wpisał i tak było w briefie" ;) A okazało się, że brief podawał nacisk sumaryczny dla dwóch tylnych osi.

 

tk mają w homologacji i nie mogą napisać czegoś innego...

 

Mogą wpisać, ale teoretycznie może to wymagać postępowania wyjaśniającego, czy był błędny wyciąg czy może błędna TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo patrząc na wiele DR, podają one jednak zawyżone masy, bo tak zostały przepisane przez WK z katalogu ITS-u...
Oraz przez diagnostów "z niemieckiego DR"

Remis w niepisanym pojedynku. :D

 

Lecz hierarchiczność czynu jest taka nie wiedzieć czemu:

1.diagnosta pomylił się...

2.diagnosta niech poprawi...

3.diagnosta zrobił źle...

:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1 napisał/a:

Dla takiego też byś je wpisał:

MAN TGA, pompa do betonu, zgodnie z zagranicznym DR, MMC 46000, DMC 40000 , nacisk max 147,00 kN ?

 

 

Wpisałbym wartości dopuszczalne ograniczone naszymi warunkami technicznymi.

 

 

Hmm - no o jak już Polska czasówka z danymi ograniczonymi przez Michała, to chyba nawet odstępstwa nie trzeba, co?? 8)

Fajnie!! Michał - będę u Ciebie rejestrował mnóstwo aut czuję :)

 

Powoli (aczkolwiek od dawna głosiłem te teorie przypominam), przychylam się do zdania GK, że auta, co do którego stanu technicznego ani warunków technicznych WK nie jest pewien nie powinno być rejestrowane nawet czasowo... No ale jak ustawa jest tak napisana, że nawet niesprawne auta każe rejestrować - w celu wykonania naprawy to... Eh....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką opinię praktyk i ja głosiliśmy na tym forum już lata temu...

Wtedy jakoś nikt nie przejawiał zainteresowania w dyskusji, czy pojazd niespełniający warunków technicznych może uczestniczyć w ruchu (legalnie?)

 

Teraz tylko dlatego, że pojawił się temat tablic na badaniach problem wypłynął jako bardziej popularny... Ale zasada pozostaje ta sama, co nie wszyscy dostrzegają.

 

Z tego co czytam, sądziłem że nigdy się nie zgadzacie

 

Plotki... My się wręcz przyjaźnimy!! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z Was ma rację. Ja wychodzę z założenia, że to diagnosta decyduje o parametrach. Podobnie jest z zielonymi DR Z Holandii. W nich masa własna jest zaniżona nawet o 100km. W ostateczności prosić o opinię rzeczoznawcy lub szukać danych w homologacji.
W niektórych dokumentach jest mniejsza wartość ponieważ wpisują wagę na SUCHO. U nas wpisujesz z płynami. Stąd mogą być różnice nawet ponad 100kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm - no o jak już Polska czasówka z danymi ograniczonymi przez Michała, to chyba nawet odstępstwa nie trzeba, co?? 8)

 

Odstępstwo owszem, pod warunkiem, że chcesz wykroczyć poza wartości dopuszczalne albo już sama masa własna przekracza dopuszczalną warunkami masę całkowitą (np. w dźwigu).

 

A dla typowego powiedzmy dwuosiowego pojazdu z MMC 19000 kg dostajesz administracyjne ograniczenie do 18000 kg i z głowy.

 

 

Fajnie!! Michał - będę u Ciebie rejestrował mnóstwo aut czuję :)

 

Straszysz, straszysz, a jakoś Cię nie widać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - pytanie było o naciski!!! Ograniczysz je administracyjnie??

 

To kiedy i na co u Ciebie musi być odstępstwo??

 

Witam, włączę się do dyskusji.

Dlaczego nie ograniczyć administracyjnie nacisków? Skoro utnę masę całkowitą , to zrozumiałe ,że i naciski się zmniejszą. Wpiszę administracyjnie max dopuszczalny i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie ograniczyć administracyjnie nacisków? Skoro utnę masę całkowitą , to zrozumiałe ,że i naciski się zmniejszą. Wpiszę administracyjnie max dopuszczalny i będzie OK.

Nie zawsze tak można bo czasami bywa, że już sama masa własna jest większa od administracyjnie dopuszczonego DMC,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wiemy jaki jest dop... A maks??

Nie podoba mi się to administracyjne przycinanie, bo to oznacza, że odstępstwa na asy nie będzie nigdy (dopóki m.wł. nie przekroczy dopuszczalnej DMC)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się to administracyjne przycinanie, bo to oznacza, że odstępstwa na asy nie będzie nigdy (dopóki m.wł. nie przekroczy dopuszczalnej DMC)...

 

Czemu nigdy? Bywają również odstępstwa na DMC dla pojazdów o znacznie mniejszej masie własnej. Wybór zawsze należy do właściciela - jak mu "wystarczy" DMC zgodne z warunkami to takie dostanie, ale jeśli ma potrzebę ładować więcej - to prosi pana ministra ;)

 

Michał - pytanie było o naciski!!! Ograniczysz je administracyjnie??

 

Zarówno masy jak i naciski albo patrz wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.