Jarek Baran Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Mam mały problem.Na badanie przyjechał samochód sprowadzony z Hiszpanii na oryginalnych tablicach, natomiast na dowodzie jest pieczątka z informacją że dowód anulowano.Mogę zrobić mu badanie na hiszpańskich tablicach? Mam też małą niezgodność w dowodzie f.1 wynosi 1835kg a na tabliczce znamionowej jest 1880kg.Czy jeżeli wpiszę wartość z tabliczki do DIP, WK nie będzie robiło problemów że inne dane są w dowodzie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Myślę że nie powinno być problemu. Większość DR z zagranicy jest wyrejestrowanych. A jak problem będzie z WK to niech dadzą PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Czy jeżeli wpiszę wartość z tabliczki do DIP, WK nie będzie robiło problemów że inne dane są w dowodzie ?? Było już tyle razy Skorzystaj z opcji "szukaj",a najlepiej skonsultuj to ze swoim WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek.m Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Ja, jak jest niezgodność mas to w uwagach piszę że dane odczytano z tabliczki znamionowej pojazdu i jak dotąd jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Ja, jak jest niezgodność mas to w uwagach piszę że dane odczytano z tabliczki znamionowej pojazdu i jak dotąd jest ok. A skąd wiesz czy WK weźmie pod uwagę to co napiszesz w zaświadczeniu . W moim WK już tak łatwo byś nie miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 A skąd wiesz czy WK weźmie pod uwagę to co napiszesz w zaświadczeniu Właśnie, gdyby jeszcze widział co WK wpisze w DR ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 A skąd wiesz czy WK weźmie pod uwagę to co napiszesz w zaświadczeniu No właśnie?? Tym bardziej, że sam Qnick po czasie lubi się dopatrzeć co tak naprawdę jest na aucie zapisane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjk1972 Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 W UWAGACH DO ZAŚWIADCZENIA WPISZ UWAGĘ, ŻE DANE TECHNICZNE ODCZYTAŁES Z TABL. IDENT TEGO POJAZDU. U MNIE W WK TO PRZECHODZI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 radek.m napisał/a: Ja, jak jest niezgodność mas to w uwagach piszę że dane odczytano z tabliczki znamionowej pojazdu i jak dotąd jest ok. A skąd wiesz czy WK weźmie pod uwagę to co napiszesz w zaświadczeniu . W UWAGACH DO ZAŚWIADCZENIA WPISZ UWAGĘ, ŻE DANE TECHNICZNE ODCZYTAŁES Z TABL. IDENT TEGO POJAZDU. U MNIE W WK TO PRZECHODZI. A jaki jest wynik tego badania ,P czy N? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Tym bardziej, że sam Qnick po czasie lubi się dopatrzeć co tak naprawdę jest na aucie zapisane... No bo czasem lepiej coś dobrze wyczyścić żeby znaleźć to i owo a nie pisać po świecie i kopać się w urzędzie lub czasem lepiej coś zgubić też po to żeby się nie kopać bo jak zaczniesz kopać się z koniem to dobrze na tym nie wyjdziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjk1972 Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Jeżeli wynik jest ""P"" to piszę tą uwagę. Musisz dokładnie sprawdzić masę własną w dowodzie hiszpańskim - jest ona niekiedy zaniżana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Wrzesień 2013 Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Jeżeli wynik jest ""P"" to piszę tą uwagę. Musisz dokładnie sprawdzić masę własną w dowodzie hiszpańskim - jest ona niekiedy zaniżana. To znaczy że w dokumentach nie ma tych danych, czy że są ale niezgodne z tym co na TZ. Bo jeśli jest to niezgodność to "N" , zgodnie z DzU 996 .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Jeżeli wynik jest ""P"" to piszę tą uwagę. Jak jest niezgodność z dokumentami to powinien być wynik "N" W tym wypadku jest wynik "N" ,klient udaje sie z zaświadczeniem do WK i............? A jeszcze inna sytuacja : -klient ma PC z danymi przepisanymi z zagranicznego dokumentu i są one niezgodne z tabliczką?? - zaświadczenie z "N" .Co na to wasze WK ,mieliście takie sytuacje?? Musisz dokładnie sprawdzić masę własną w dowodzie hiszpańskim - jest ona niekiedy zaniżana. Jak mam to sprawdzić i skąd mam wiedzieć czy zaniżona czy nie ,jak pojazd nie ma homo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjk1972 Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Każdy z Was ma rację. Ja wychodzę z założenia, że to diagnosta decyduje o parametrach. Podobnie jest z zielonymi DR Z Holandii. W nich masa własna jest zaniżona nawet o 100km. W ostateczności prosić o opinię rzeczoznawcy lub szukać danych w homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Ja wychodzę z założenia, że to diagnosta decyduje o parametrach wytłumacz to w wszystkim pracownikom WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Ja wychodzę z założenia, że to diagnosta decyduje o parametrach. Tylko wtedy gdy są nieznane i je ustalasz - to owszem. W innych sytuacjach niby kto i co daje Ci takie prawo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Trza to zarejestrować czasowo i w PC nie wpisywać mas. Przynajmniej WK W-w takie praktyki ma. Zdaje się zbędne w takim przypadku zagraniczne rejestracji potwierdzenie. "Ustalić faktyczne dane pojazdu na podstawie oględzin i badań". "Mądrze" opisać w zaświadczeniu co na podstawie czego, a to co zawiera zagraniczny dokument (jak jest podstawą do badania w przypadku PC???) wynika najprawdopodobniej z wewnętrznych... przepisów. Do dzisiaj problemów nie było, a najczęściej dotyczyło masy własnej pojazdu liczonej z ciężarem kierowcy w pojazdach sprowadzonych z Włoch. Mało kto gwiazdki (***) lub podobne opisy z drugiej strony obcego dowodu tłumaczy, a tam objaśnienia najczęściej są. Nie poruszam rodzaju pojazdu, liczby miejsc, czy innych spraw... tylko masy samochodu osobowego, które z "zagranicznych przyczyn" plus/minus iks kilogramów nie pasują do tabliczki. Obstaję za PC i będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Trza to zarejestrować czasowo i w PC nie wpisywać mas.Przynajmniej WK W-w takie praktyki ma. A czemu miałbym wystawiać PC bez mas, które mam w zagranicznym DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 A czemu miałbym wystawiać PC bez mas, które mam w zagranicznym DR? Dla takiego też byś je wpisał: MAN TGA, pompa do betonu, zgodnie z zagranicznym DR, MMC 46000, DMC 40000 , nacisk max 147,00 kN ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 A czemu miałbym wystawiać PC bez mas, które mam w zagranicznym DR? Żeby tego co z zagranicy ślepo nie brać za słuszne z powodu "spójności przepisów unijnych", li tylko dlatego, że lepsze bo... zagraniczne. Mają swoje wytyczne w sprawie już tu wspominanej definicji masy własnej, mają swoje zdanie na temat zagłówków na tylnej kanapie, z niewiadomych powodów Autodata w dawniejszych silnikach podaje zaniżoną pojemność tego samego silnika... pewnie ubezpieczeniowe składki, albo podatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Dla takiego też byś je wpisał:MAN TGA, pompa do betonu, zgodnie z zagranicznym DR, MMC 46000, DMC 40000 , nacisk max 147,00 kN ? Wpisałbym wartości dopuszczalne ograniczone naszymi warunkami technicznymi. Żeby tego co z zagranicy ślepo nie brać za słuszne z powodu "spójności przepisów unijnych", li tylko dlatego, że lepsze bo... zagraniczne. Ani lepsze ani gorsze. Wpisuję dane z DR zakładając ich zgodność ze stanem faktycznym, a diagnosta na OBT to weryfikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Wpisuję dane z DR zakładając ich zgodność ze stanem faktycznym, a diagnosta na OBT to weryfikuje. - z czego w tematycznym przypadku najprawdopodobniej wystąpią "zgrzyty", a po wrocławsku niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 z czego w tematycznym przypadku najprawdopodobniej wystąpią "zgrzyty" Ojtam "zgrzyty" od razu - jak się masa własna nie zgadza to diagnosta sprostuje w zaświadczeniu (np. tłumacząc, że odjął 75 kg z powodów wiadomych). Nie uważałbym tego za omyłkę w DR tylko za sprostowanie z uwagi na inną definicję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Wpisałbym wartości dopuszczalne ograniczone naszymi warunkami technicznymi. To w Wk te wartości są znane? Bo patrząc na wiele DR, podają one jednak zawyżone masy, bo tak zostały przepisane przez WK z katalogu ITS-u... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 To w Wk te wartości są znane? Niestety nie zawsze Bo patrząc na wiele DR, podają one jednak zawyżone masy, bo tak zostały przepisane przez WK z katalogu ITS-u... Oraz przez diagnostów "z niemieckiego DR" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.