Marek1 Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 Oraz przez diagnostów "z niemieckiego DR" Nie potwierdzę tego, bo ilekroć, przy niezgodności mas dzwoniłem do WK tyle razy zawsze słyszałem że tk mają w homologacji i nie mogą napisać czegoś innego... Gdyby to był tylko błędny wpis diagnosty, to można by go sprostować zwykłą korektą I-go badania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Wrzesień 2013 Share Napisano 17 Wrzesień 2013 No widzisz, a ja widziałem w DR nacisk 183 kN, bo "diagnosta tak wpisał i tak było w briefie" A okazało się, że brief podawał nacisk sumaryczny dla dwóch tylnych osi. tk mają w homologacji i nie mogą napisać czegoś innego... Mogą wpisać, ale teoretycznie może to wymagać postępowania wyjaśniającego, czy był błędny wyciąg czy może błędna TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Wrzesień 2013 Share Napisano 18 Wrzesień 2013 Bo patrząc na wiele DR, podają one jednak zawyżone masy, bo tak zostały przepisane przez WK z katalogu ITS-u... Oraz przez diagnostów "z niemieckiego DR" Remis w niepisanym pojedynku. Lecz hierarchiczność czynu jest taka nie wiedzieć czemu: 1.diagnosta pomylił się... 2.diagnosta niech poprawi... 3.diagnosta zrobił źle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Wrzesień 2013 Share Napisano 18 Wrzesień 2013 Marek1 napisał/a: Dla takiego też byś je wpisał: MAN TGA, pompa do betonu, zgodnie z zagranicznym DR, MMC 46000, DMC 40000 , nacisk max 147,00 kN ? Wpisałbym wartości dopuszczalne ograniczone naszymi warunkami technicznymi. Hmm - no o jak już Polska czasówka z danymi ograniczonymi przez Michała, to chyba nawet odstępstwa nie trzeba, co?? Fajnie!! Michał - będę u Ciebie rejestrował mnóstwo aut czuję Powoli (aczkolwiek od dawna głosiłem te teorie przypominam), przychylam się do zdania GK, że auta, co do którego stanu technicznego ani warunków technicznych WK nie jest pewien nie powinno być rejestrowane nawet czasowo... No ale jak ustawa jest tak napisana, że nawet niesprawne auta każe rejestrować - w celu wykonania naprawy to... Eh.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 18 Wrzesień 2013 Share Napisano 18 Wrzesień 2013 przychylam się do zdania GK, Ciekawe czy informacja ta dotrze do zainteresowanego. Z tego co czytam, sądziłem że nigdy się nie zgadzacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Wrzesień 2013 Share Napisano 18 Wrzesień 2013 Taką opinię praktyk i ja głosiliśmy na tym forum już lata temu... Wtedy jakoś nikt nie przejawiał zainteresowania w dyskusji, czy pojazd niespełniający warunków technicznych może uczestniczyć w ruchu (legalnie?) Teraz tylko dlatego, że pojawił się temat tablic na badaniach problem wypłynął jako bardziej popularny... Ale zasada pozostaje ta sama, co nie wszyscy dostrzegają. Z tego co czytam, sądziłem że nigdy się nie zgadzacie Plotki... My się wręcz przyjaźnimy!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 18 Wrzesień 2013 Share Napisano 18 Wrzesień 2013 Każdy z Was ma rację. Ja wychodzę z założenia, że to diagnosta decyduje o parametrach. Podobnie jest z zielonymi DR Z Holandii. W nich masa własna jest zaniżona nawet o 100km. W ostateczności prosić o opinię rzeczoznawcy lub szukać danych w homologacji. W niektórych dokumentach jest mniejsza wartość ponieważ wpisują wagę na SUCHO. U nas wpisujesz z płynami. Stąd mogą być różnice nawet ponad 100kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Wrzesień 2013 Share Napisano 18 Wrzesień 2013 Hmm - no o jak już Polska czasówka z danymi ograniczonymi przez Michała, to chyba nawet odstępstwa nie trzeba, co?? Odstępstwo owszem, pod warunkiem, że chcesz wykroczyć poza wartości dopuszczalne albo już sama masa własna przekracza dopuszczalną warunkami masę całkowitą (np. w dźwigu). A dla typowego powiedzmy dwuosiowego pojazdu z MMC 19000 kg dostajesz administracyjne ograniczenie do 18000 kg i z głowy. Fajnie!! Michał - będę u Ciebie rejestrował mnóstwo aut czuję Straszysz, straszysz, a jakoś Cię nie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Michał - pytanie było o naciski!!! Ograniczysz je administracyjnie?? To kiedy i na co u Ciebie musi być odstępstwo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Michał - pytanie było o naciski!!! Ograniczysz je administracyjnie?? To kiedy i na co u Ciebie musi być odstępstwo?? Witam, włączę się do dyskusji. Dlaczego nie ograniczyć administracyjnie nacisków? Skoro utnę masę całkowitą , to zrozumiałe ,że i naciski się zmniejszą. Wpiszę administracyjnie max dopuszczalny i będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Dlaczego nie ograniczyć administracyjnie nacisków? Skoro utnę masę całkowitą , to zrozumiałe ,że i naciski się zmniejszą. Wpiszę administracyjnie max dopuszczalny i będzie OK. Nie zawsze tak można bo czasami bywa, że już sama masa własna jest większa od administracyjnie dopuszczonego DMC, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 No więc wiemy jaki jest dop... A maks?? Nie podoba mi się to administracyjne przycinanie, bo to oznacza, że odstępstwa na asy nie będzie nigdy (dopóki m.wł. nie przekroczy dopuszczalnej DMC)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Nie podoba mi się to administracyjne przycinanie, bo to oznacza, że odstępstwa na asy nie będzie nigdy (dopóki m.wł. nie przekroczy dopuszczalnej DMC)... Czemu nigdy? Bywają również odstępstwa na DMC dla pojazdów o znacznie mniejszej masie własnej. Wybór zawsze należy do właściciela - jak mu "wystarczy" DMC zgodne z warunkami to takie dostanie, ale jeśli ma potrzebę ładować więcej - to prosi pana ministra Michał - pytanie było o naciski!!! Ograniczysz je administracyjnie?? Zarówno masy jak i naciski albo patrz wyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.