Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ,Panowie jak teraz wygląda sprawa z zmianą silnika .Mamy autko z zatartym silnikiem diesela 1,9d i chcemy teraz włożyć do niego silnik benzyna 1,6 .Czy teraz po zmianie przepisów można takie zmiany dokonywać i jak wygląda sprawa czy potrzeba robić jakieś badania techniczne czy trzeba to zgłaszać w WK.

Napisano

Badanie dotyczące wymiany elementów powodujących zmiany danych w DR powinno wystarczyć. Poz 6.7 z cennika. Tak, trzeba zgłaszać do WK.

Napisano

Zmienią ci sie dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym, więc jest zobowiazany zgłosić

Zmieni sie pojemność, moc, mozliwe iż rodzaj paliwa i ciężar własny.

chodzi o zapis w PORD art. 78 pkt.2 podpunkt 2 "Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest zobowiązany zawiadomić w terminie nieprzeraczającym 30 dni starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym "(DR).

Byłeś szybszy ;)

Napisano

To tak po krótce to można zmienić diesla na benzyne ,tylko potem musimy podjechać na stację kontroli i potem do WK.

Napisano
To tak po krótce to można zmienić diesla na benzyne ,tylko potem musimy podjechać na stację kontroli i potem do WK.

W podanym przypadku, tak. Gorzej, jak byś chciał zmienić z mniejszego na większy.

Napisano

Problem może się też pojawić, jeśli się okaże, że zamontowany przez Ciebie silnik nigdy nie występował w tym pojeździe.

Napisano
W podanym przypadku, tak. Gorzej, jak byś chciał zmienić z mniejszego na większy.

 

Z diesla na benzynę / i na odwrót/ dziś już nie tak prosto, bo co z sondami, katalizatorem/ DPF-em i układem OBD?

Napisano

Chodzi o VW golfa z 1990 roku ma silnik 1.9d (wystawił korbowód) klient chce wstawić 1.6 lub 1.4 benzyne ,starszy gościu sporadycznie jeżdzi i niepotrzebny mu teraz diesel a autko ma od nowości stan ideal i nie chce się go pozbywać.

Napisano

Nie - no jak starszy gościu, a do tego jeździ tylko do kościoła, to wiadomo, że stosujemy inne warunki techniczne :evil:

Napisano

blakop, nadużywasz sarkazmu :x:lol: Kolega raczej odniósł się do wypowiedzi

co z sondami, katalizatorem/ DPF-em i układem OBD?
Napisano
co z sondami, katalizatorem/ DPF-em i układem OBD?

 

To wszystko się da przełożyć...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
To wszystko się da przełożyć...

Przekładka układu EOBD z benzyniaka do diesla w dzisiejszych samochodach?

Bez żartów...

Napisano
Przekładka układu EOBD

 

EOBD to tylko kabelki, czujniki i sterowniki. zmieniając silnik można (a wręcz trzeba) zmienić okablowanie silnika i sterowniki (w fabryce jakoś to robią - prawda?). Wydech również można przełożyć. A jeśli silnik i pojazd jest z lat kiedy nie musiało być tego systemu to i nie trzeba go montować. Demonizujesz trochę sprawę...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
EOBD to tylko kabelki, czujniki i sterowniki. zmieniając silnik można (a wręcz trzeba) zmienić okablowanie silnika i sterowniki (w fabryce jakoś to robią - prawda?). Wydech również można przełożyć. A jeśli silnik i pojazd jest z lat kiedy nie musiało być tego systemu to i nie trzeba go montować. Demonizujesz trochę sprawę...

 

Od poziomu EOBD czyli OBDII nie jest tak łatwo.

Sterownik silnika nie występuje już jako samodzielna jednostka ale jest częścią jednostki centralnej która zarządza pracą wszystkich podzespołów.

Zmiana sterownika silnika już nawet od innej wersji silnikowej wymaga przeprogramowywania ale zmiana rodzaju silnika benzyna/diesel, jest po prostu niemożliwa.

Taki pojazd nigdy nie zaliczy badania OBD.

W przypadku zanieczyszczeń gazowych dyskwalifikuje to

DzU 996 Dział I tabela poz. 8.2.1.2. to pkt. a)

a) Brak zamontowanego urządzenia kontrolnego emisji spalin, przeróbka urządzenia lub wyraźnie nieprawidłowe działanie.

 

natomiast w przypadku diesla jeszcze gorzej

poz. 8.2.2.1 pkt. a)

a) Brak fabrycznie montowanego urządzenia kontrolnego emisji spalin lub wyraźnie nieprawidłowe działanie urządzenia.

 

Zatem Psuj, bagatelizujesz i spłaszczasz ten temat...

Napisano
Sterownik silnika nie występuje już jako samodzielna jednostka ale jest częścią jednostki centralnej która zarządza pracą wszystkich podzespołów.

 

To zależy od marki pojazdu. Kiedyś jak bawiłem się skanerem podpiętym do Vectry C to znalazłem... dwadzieścia parę sterowników... Tyle tylko, że komunikowały się poprzez CAN

 

, przeróbka urządzenia

 

Wymiana i przeprogramowanie to nie przeróbka (patrz układy hamulcowe - wymiana pompy, czy klocków)

Pominięcie katalizatora czy DPF-a to jest przeróbka...

 

a) Brak fabrycznie montowanego urządzenia kontrolnego emisji spalin

 

Tu faktycznie może być nieścisłość, ale jak wyżej - jak wymienisz sterownik to jeszcze będzie fabryczny czy już nie? Każde auto po awarii sterownika do stacji demontażu rozumiem?

 

Zatem Psuj, bagatelizujesz i spłaszczasz ten temat...

 

Nie. To Ty spłaszczasz temat wymagając dla starych aut nowych warunków technicznym. Bezpodstawnie i nieprawnie zresztą...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Nie. To Ty spłaszczasz temat wymagając dla starych aut nowych warunków technicznym. Bezpodstawnie i nieprawnie zresztą...

Gdybyś obserwował dyskusję to widziałbyś, że moja uwaga o OBD padła zanim został podany rocznik tego pojazdu.

 

Tak czy tak swoją uwagę nt. OBD przy tym temacie uważam za jak najbardziej na miejscu.

bo nawet w tym roczniku Audi już wychodziło w wersji benzynowej z układem OBD na linii K i L.

To zależy od marki pojazdu. Kiedyś jak bawiłem się skanerem podpiętym do Vectry C to znalazłem... dwadzieścia parę sterowników...

Tyle tylko, że komunikowały się poprzez CAN

Tym to bawię się na co dzień więc może wstrzymam się od komentarza...

Natomiast powtórzę, że we samochodzie takim jak np. ta Vectra nie jest możliwe zastosowanie silnika benzynowego w miejsce diesla poprzez zamianę tylko silnika i jego sterownika tak żeby pojazd zaliczał wszystkie obowiązkowe monitory EOBD.

Czyli dla potrzeb OBT na SKP, żeby spełnił wymagania dla pojazdu z układem EOBD.

Napisano
Natomiast powtórzę, że we samochodzie takim jak np. ta Vectra nie jest możliwe zastosowanie silnika benzynowego w miejsce diesla poprzez zamianę tylko silnika i jego sterownika tak żeby pojazd zaliczał wszystkie obowiązkowe monitory EOBD.

 

Ale nie jest to niemożliwe, jak sugerujesz. Niekoniecznie opłacalne.

 

Czyli dla potrzeb OBT na SKP, żeby spełnił wymagania dla pojazdu z układem EOBD.

Odbiegając od tematu i słuszności postępowania. W przypadku nie zaliczenia testu EOBD to analiza spalin jest wiążąca na SKP...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Ale nie jest to niemożliwe, jak sugerujesz. Niekoniecznie opłacalne.

 

Jest to niemożliwie nieopłacalne 8)

 

W przypadku nie zaliczenia testu EOBD to analiza spalin jest wiążąca na SKP...

Tak, ale nie w przypadku gdy zgodnie z DzU 996 Dział I Tabela poz.8.2.1.2. ppkt.b)

System OBD wykazuje kody usterek związane z emisją.

  • 1 month later...
Napisano
To tak po krótce to można zmienić diesla na benzyne ,tylko potem musimy podjechać na stację kontroli i potem do WK.

W podanym przypadku, tak. Gorzej, jak byś chciał zmienić z mniejszego na większy.

 

 

Czyli w czym problem ?

Chodzi o fakt czy pojazd jest w stanie wytrzymać większą moc (hamulce, wytrzymałość konstrukcji) ? Czy o coś innego także ?

Bo jesli chodzi o występowanie owego silnika w danym modelu to rozumiem i zostało to także napisane w tym temacie.

Napisano
Chodzi o fakt czy pojazd jest w stanie wytrzymać większą moc (hamulce, wytrzymałość konstrukcji)

Tak, różni ludzie mogą różnie podchodzić do takich zmian.

Napisano

Dzięki za utwierdzenie mnie w swoim toku rozumowania.

Myślałem, że jest jeszcze coś czego nie ogarniam.

  • 1 month later...
Napisano

Witam.czy w 2014 roku zmieniły się w jakiś sposób przepisy dotyczące zmiany pojemności silnika??czy po staremu zostało??

zmiana z mniejszego na większy(z 1,8 na 2,8)silnik z tradycyjnym katalizatorem.

Napisano
Witam.czy w 2014 roku zmieniły się w jakiś sposób przepisy dotyczące zmiany pojemności silnika??czy po staremu zostało??

 

po staremu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.