Skocz do zawartości

Badanie Vat w nowym roku


Bratus2000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 292
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • IVVO

    30

  • Grzegorz Łódź

    26

  • Fredek

    22

  • mirek.g

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oświeć mnie bo nie mogę nigdzie odszukać tej daty

 

Od jutra obowiązuje a Ferdek w lesie - przeczytaj a dokładnie- dotyczy starych VAT- 3 i 4 będą musiały podjechać w tym okresie na przekwalifikowanie na 1a 1b lub 2 - dotyczy to właścicieli starych vat-ów nie diagnostów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jutra obowiązuje a Ferdek w lesie

no nie przesadzaj z tym lasem, tak żle to to nie jest

dotyczy starych VAT- 3 i 4 będą musiały podjechać w tym okresie na przekwalifikowanie na 1a 1b lub 2

Najbliższy termin badania lecz nie dalej jak 3 miesiące od 01.04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak PSKP na podejść do nie aktualnego Vat w dowodzie

Raczej nijak bo to nie jest w zakresie PSKP, tak mi sie wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy będą mogli wykonać OBT przed wykreśleniem starego VAT

teoretycznie przed 30.06.14 nic nie stoi na przeszkodzie, nieprawdaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o 996 zał. 2 7.1 - dość,że nie aktualny, to PSKP - chyba nie może wpisać w uwagach - nie dopowiada warunkom VAT - Robi OBT to i potwierdza zgodność z "wszystkimi" warunkami wpisanymi w DR - dla tego moim zdaniem do czasu wykreślenia nie powinni wykonać OBT z wynikiem P - nie robią Vat-u ale warunki mają sprawdzić - choć by były nie aktualne Okręgowa w uwagach noże dokonać wpisu ale podstawowa raczej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robią Vat-u ale warunki mają sprawdzić - choć by były nie aktualne

W sumie masz rację diagnostę z PSKP nic nie zwalnia z tego obowiązku , do momentu braku dostosowania 996 do nowego Dz.U poz 312 to stąpanie po cienkim lodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie rozważając ten problem postawiłem takie pytania:

1. Czy prawo może działać wstecz? (Moim zdaniem jest to podstawowa zasada stanowienia i przestrzegania prawa i prawo nie może działać wstecz. )

2. Czy np samochód specjalny asenizacyjny zarejestrowany i dopuszczony do ruchu na mocy wcześniej obowiązującego podziału obecnie dostanie wynik nadania N ? (Korzystając z powyższego moim zdaniem pojazd raz zarejestrowany jako specjalny do końca swych dni będzie specjalnym mimo, że zmieniło się rozrządzenie o rejestracji)

Moim zdaniem biorąc powyższe pod uwagę pojazd z wpisem VAT2 po 01-04-2014 nie będzie miał niezgodności. Ma w DR wpis zgodny z obowiązującymi wówczas przepisami a jedynie właściciel musi wiedzieć o tym, że nie uprawnia go do odliczenia VAT.

Do tego trzeba pamiętać, że badania dodatkowe z mocy ustawy PODR wykonuje się niezależnie od okresowych:

Dz.U. z 2012 poz 1137

"11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

.

.

7) dla którego określono wymagania techniczne w przepisach o podatku od towarów i usług, w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych;"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markes30, tu jest problem innego rodzaju. Zmiana ustawy o VAT narzuca weryfikację wpisu podczas OBT. Poza tym sam obowiązek sprawdzenia zgodności danych zawartych w DR ze stanem faktycznym wymusza sprawdzenie czy pojazd spełnia wymagania dla VAT. A, że z dniem 01 kwietnia zmieniają się warunki to zaczyna się robić problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że z dniem 01 kwietnia zmieniają się warunki to zaczyna się robić problem.
To pytanie zadał mi kolega z PSKP i za bardzo nie wiem jak odpowiedzieć - może czy nie może zrobić OBT - traktować jako prawa nabyte P czy dać N - niezgodność
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem na taką odpowiedź dla tego specjalnie napisałem o VAT2.

"W art. 9 ustawy zmieniającej wprowadzono przepis przejściowy. Zgodnie z nim (art., 9 ust. 1) dodatkowe badanie techniczne w brzmieniu nadanym ustawą zmieniającą, powinno być przeprowadzone w terminie (nie razem) najbliższego obowiązkowego okresowego badania technicznego, nie później jednak niż przed upływem 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy. Zaświadczenia wydane przed dniem wejścia w życie zmian do ustawy dla pojazdów spełniających obecnie wymagania VAT-1, zachowują ważność (art. 9 ust. 3)."

Przepis powyższy dotyczy odliczających a nie diagnostów.

Załóżmy, że mam stary wis VAT2 w DR. Wiem, że nie spełnię nowego i nie będę odliczał VAT. Ja ten przepis czytam tak jeśli doliczałem i nadal chcę odliczać to powinienem. A jeśli już nie chcę to co? - kto i gdzie zabronił mi zostawić wpis i nie odliczać. Pamiętajcie badanie VAT jest na wniosek posiadacza pojazdu. Musi on spełnić 2 warunki jednocześnie :

1. Zaświadczenie z OSKP dla poprzednich VAT2,3,4 nowe

2. Wpis VAT w DR.

Powtarzam diagnosta robi badanie VAT niezależnie i na wniosek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markes30, tu jest problem innego rodzaju. Zmiana ustawy o VAT narzuca weryfikację wpisu podczas OBT. Poza tym sam obowiązek sprawdzenia zgodności danych zawartych w DR ze stanem faktycznym wymusza sprawdzenie czy pojazd spełnia wymagania dla VAT. A, że z dniem 01 kwietnia zmieniają się warunki to zaczyna się robić problem

 

Czyli podsumowując ,każdemu pojazdowi z wpisem VAT w DR, podczas OBT będziesz wykonywać badanie VAT wg nowych zasad. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując ,każdemu pojazdowi z wpisem VAT w DR, podczas OBT będziesz wykonywać badanie VAT wg nowych zasad. :shock:
Nie, bo pracuje na PSKP. Natomiast chodzi o kwestię wpisów w DR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas OBT będziesz wykonywać badanie VAT wg nowych zasad

 

Czyli PSKP z VAT lipa

Marek zadał pytanie retoryczne. Moim zdaniem niekoniecznie ponieważ są: dodatkowe, niezależne i na wniosek. Warto zapytać WK o interpretacje.

 

[ Dodano: 31-03-2014, 10:48 ]

Nie, bo pracuje na PSKP. Natomiast chodzi o kwestię wpisów w DR.

We wpisach w DR też nie widzę niezgodności. Ustalcie z własnym WK tryb postępowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markes30, tu jest problem innego rodzaju. Zmiana ustawy o VAT narzuca weryfikację wpisu podczas OBT. Poza tym sam obowiązek sprawdzenia zgodności danych zawartych w DR ze stanem faktycznym wymusza sprawdzenie czy pojazd spełnia wymagania dla VAT. A, że z dniem 01 kwietnia zmieniają się warunki to zaczyna się robić problem.

 

Podzielam zdanie markes30.

Według mnie skoro zmieniła się ustawa VAT to stare wpisy VAT2 VAT3 VAT4 tracą z automatu swoją ważność.Ja będę je traktował tak jakby ich nie było.Czyli pojazd bez spełniania dodatkowych warunków dla VAT.Jeśli klient będzie chciał odliczać to wykonam mu nowy VAT.

Nie wiem czy to dobry przykład ale jak zmieniła się ustawa PoRD i motorowery podlegają OBT to wpis w dowodzie "bezterminowo" także stracił swoją ważność i klienci nie wymieniali DR tylko z tymi pojawiali się na OBT i w następnej rubryce miał wyznaczony nowy termin OBT.

Takie moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek zadał pytanie retoryczne. Moim zdaniem niekoniecznie ponieważ są: dodatkowe, niezależne i na wniosek. Warto zapytać WK o interpretacje.

 

Dzwoniłem od WK - czekają co My będziemy robić - a my na nich - bez flaszki nie rozbierzesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja doleję trochę oliwy do ognia, jak po nowemu zakwalifikować samochód ciężarowy, który miał stary wpis VAT-3 lub VAT-4, posiada dwa rzędy siedzeń tzw. "dubelkabina" i skrzynię ładunkową tzw. "pakę" czyli popularna "doka" często używane w firmach budowlanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja doleję trochę oliwy do ognia, jak po nowemu zakwalifikować samochód ciężarowy, który miał stary wpis VAT-3 lub VAT-4, posiada dwa rzędy siedzeń tzw. "dubelkabina" i skrzynię ładunkową tzw. "pakę" czyli popularna "doka" często używane w firmach budowlanych.

Trzeba sobie powiedzieć wprost, że ustawodawca z premedytacją "wyciął" te pojazdy bo przedsiębiorcy nagminnie kupowali Nawary, L200 i inne by odliczać i jeździć prywatnie.

Uczciwi ucierpią i będą musieli zgłosić i prowadzić ewidencję przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jakiekolwiek WK przesłało coś na temat Vat na stacje - u mnie nic nie wiedzą i za bardzo Ich to nie interesuje, gdyż wpis w dowodzie jest "na wniosek właściciela"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.