Skocz do zawartości

Badanie Vat w nowym roku


Bratus2000

Rekomendowane odpowiedzi

Klient wymontowuje tylny rząd siedzeń w pick-upie, tzn. robi zmiany konstrukcyjne

Nie jest to zmiana konstrukcyjna , rodzaj pojazdu dalej pozostaje ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 292
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • IVVO

    30

  • Grzegorz Łódź

    26

  • Fredek

    22

  • mirek.g

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

a zmiana miejsc to nie zmiana konstrukcyjna ?

Nie jest tylko wtedy kiedy rodzaj pojazdu się nie zmienia , jeśli rodzaj jest N1 i z 6 zmienisz na 3 ( S.1) - to dalej jest N1, czyli zmiany konstrukcyjnej dalej nie mamy .

 

[ Dodano: 28-03-2014, 07:43 ]

Oceniasz i dokumentujesz stan faktyczny.

Sporządzam opis zmian do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym,

z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem – obej-

muje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego

pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1–2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób

określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika

nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporządzam opis zmian do tego

Czyli jest jakaś zmiana skoro wystawiasz opis zmian.

Zmiany konstrukcyjne nie muszą powodować zmiany kat. homo.

Badanie po zmianach konstr, WK wystawi PC z liczbą miejsc 2(3) i dopiero potem OSKP w celu dokonania badania Vat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymiana silnika z diesla na benzynowy nie jest zmianą konstrukcyjną ?

Wydaje mi się że zmiana ilości miejsc z 5 na 2 ( z dwóch rządów siedzeń ja jeden ) jest zmianą konstrukcyjną . Nie zmienia się rodzaj pojazdu ale zmienia się liczba miejsc i rzędów siedzeń i teoretycznie pod nowy vat 1 podchodzi .Tylko pytanie czy potrzebna jest oświadczenie przedsiębiorcy z przeróbki ? bo przecież rodzaj pojazdu zostaje ten sam .. dalej ciężarowy .

No i trzeba się też zastanowić czy taka przeróbka jest ok ? !!!! Wyjęta kanapa ,zdemontowane pasy .. i co taka tak dziura zostanie ? . Pamiętacie autka L na B1 , Tam też były odchudzane żeby mieć Dmc 550 kg. I u mnie jak się taki pojawiał bez tapicerki , boczków itp to był skazany na porażkę .

A teraz będą może jeździć pickupy ciężarowe na vat 1 bez tylnej kanapy . :shock: To jakaś farsa ..

Nie ogarniam już tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz będą może jeździć pickupy ciężarowe na vat 1 bez tylnej kanapy . :shock: To jakaś farsa ..

Nie ogarniam już tego.

Sorry, takie mamy przepisy :x

 

[ Dodano: 28-03-2014, 08:15 ]

Każdy ma swoje co nie? jeden przepis różne interpretacje
Tu nie ma co interpretować. Przepis jest wyraźny i czytelny. To o czym pisałeś to jest tylko ta część
z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany konstrukcyjne nie muszą powodować zmiany kat. homo.

Tego "kat. homo." w żaden sposób nie idzie zmienić.

To jest raz na cały żywot wpisane w homologacji samochodu, następnie z homologacji do dowodów jest przepisywane, a z dowodów do rejestrów i zaświadczeń na stacji.

I jak się zmienia rodzaj pojazdu z różnych powodów, to później przy czynnościach administracyjnych (rejestracja, badanie) pomija się ten parametr.

Kategorię homologacyjną ustala się w procesie homologacji, a nie na stacji!

I nie ma, że ktoś będzie sobie wpisywał M1 / N1 według własnego uznania!

Patrz punkt 2 objaśnień do wzoru zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zmiana konstrukcyjna to jest to samo co zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym? Bo mamy zapis Art 81. pkt 3 w którym dokonano zmian lub ...zmianę danych w dowodzie . Czy zmiana (S.1) jest w tym przypadku zmianą rodzaju o którym mówi przytoczony art 66 pkt 6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie czy potrzebna jest oświadczenie przedsiębiorcy z przeróbki ? bo przecież rodzaj pojazdu zostaje ten sam .. dalej ciężarowy .

W takim wypadku nie ma potrzeby żadnego oświadczenia.

Utarło się jednak w naszym zawodowym światku, że na wszystko papiery się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana (S.1) jest w tym przypadku zmianą rodzaju o którym mówi przytoczony art 66 pkt 6 ?

Nie jest zmianą rodzaju, ale zgodnie z przepisami wykonujesz to samo dodatkowe badanie, które nazywamy tu zmianami "zmianami konstrukcyjnymi", czego Ty nie możesz zrozumieć ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana (S.1) jest w tym przypadku zmianą rodzaju o którym mówi przytoczony art 66 pkt 6 ?

Nie jest. Mowa jest o zmianach powodujących zmianę rodzaju pojazdu!

Art. 66. w ustępie 4. Zabrania się:

pkt 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest zmianą rodzaju, ale zgodnie z przepisami wykonujesz to samo dodatkowe badanie, które nazywamy tu zmianami "zmianami konstrukcyjnymi", czego Ty nie możesz zrozumieć ,,,

Janusz dla mnie zmiana S.1 to zmiana danych w DR , ze " zmianą konstrukcyjną" mamy do czynienia w przypadku pkt 6 . Art 81 pkt 3 wyraznie określa zmianę konstrukcyjną lub zmianę danych.

 

[ Dodano: 28-03-2014, 08:51 ]

ale zgodnie z przepisami wykonujesz to samo dodatkowe badanie

Co nie zmienia faktu na tą małą różnicą w zapisie lub,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz dla mnie zmiana S.1 to zmiana danych w DR , ze " zmianą konstrukcyjną" mamy do czynienia w przypadku pkt 6 . Art 81 pkt 3 wyraznie określa zmianę konstrukcyjną lub zmianę danych.

Jak zwał tak zwał ale i tak wykonujesz badanie (dz.u.poz 996):

 

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem – obej-

muje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1–2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych;

 

I trzymajmy się tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fredek, nie do końca rozumiesz ten zapis. Rozłożę Ci na elementy to będzie łatwiej. Czytaj to tak: zmiany konstrukcyjne powodujące zmianę danych w dowodzie rej. lub wymiana elementów powodująca zmianę w dowodzie rej. Usunięcie siedzeń nie jest wymianą elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwał tak zwał ale i tak wykonujesz badanie (dz.u.poz 996):

Oczywiście że wykonujesz badanie z Dz.U poz. 996 , nie zaprzeczałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że aby otrzymać vat, to klient musi już przyjechać przynajmniej z PC z nowymi danymi po zmianach konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, bo nie wystarczy przecież, że wymontuje drugi rząd siedzeń i otrzyma sobie VAT.

Panowie, rozumiem że jeśli klient przyjedzie po 31.06.2014 na VAT, to możemy mu zrobić, ale i tak VAT-u już nie odliczy, bo upłynie termin 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, czy może po 31.06.2014 nie mamy prawa już zrobić mu VAT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystkie pojazdy które mają adnotacje Vat w DR muszą w ciągu 3 miesięcy przyjechać na dodatkowe badanie techniczne w celu sprawdzenia dodatkowych warunków dla Nowego wat-u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystkie pojazdy które mają adnotacje Vat w DR muszą w ciągu 3 miesięcy przyjechać na dodatkowe badanie techniczne w celu sprawdzenia dodatkowych warunków dla Nowego wat-u?

wszystkie poza vat1 bo ten zachowuje ważność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.