Fredek Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Klient wymontowuje tylny rząd siedzeń w pick-upie, tzn. robi zmiany konstrukcyjne Nie jest to zmiana konstrukcyjna , rodzaj pojazdu dalej pozostaje ten sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 czyli ciężarowy [ Dodano: 28-03-2014, 07:35 ] a zmiana miejsc to nie zmiana konstrukcyjna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 a zmiana miejsc to nie zmiana konstrukcyjna ? Nie jest tylko wtedy kiedy rodzaj pojazdu się nie zmienia , jeśli rodzaj jest N1 i z 6 zmienisz na 3 ( S.1) - to dalej jest N1, czyli zmiany konstrukcyjnej dalej nie mamy . [ Dodano: 28-03-2014, 07:43 ] Oceniasz i dokumentujesz stan faktyczny. Sporządzam opis zmian do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem – obej- muje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1–2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Sporządzam opis zmian do tego Czyli jest jakaś zmiana skoro wystawiasz opis zmian. Zmiany konstrukcyjne nie muszą powodować zmiany kat. homo. Badanie po zmianach konstr, WK wystawi PC z liczbą miejsc 2(3) i dopiero potem OSKP w celu dokonania badania Vat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 a zmiana miejsc to nie zmiana konstrukcyjna ? ależ owszem, że jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Koledzy bo odbiegamy od tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 a zmiana miejsc to nie zmiana konstrukcyjna ? ależ owszem, że jest. Ferdek ma inne zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bratus2000 Napisano 28 Marzec 2014 Autor Share Napisano 28 Marzec 2014 A wymiana silnika z diesla na benzynowy nie jest zmianą konstrukcyjną ? Wydaje mi się że zmiana ilości miejsc z 5 na 2 ( z dwóch rządów siedzeń ja jeden ) jest zmianą konstrukcyjną . Nie zmienia się rodzaj pojazdu ale zmienia się liczba miejsc i rzędów siedzeń i teoretycznie pod nowy vat 1 podchodzi .Tylko pytanie czy potrzebna jest oświadczenie przedsiębiorcy z przeróbki ? bo przecież rodzaj pojazdu zostaje ten sam .. dalej ciężarowy . No i trzeba się też zastanowić czy taka przeróbka jest ok ? !!!! Wyjęta kanapa ,zdemontowane pasy .. i co taka tak dziura zostanie ? . Pamiętacie autka L na B1 , Tam też były odchudzane żeby mieć Dmc 550 kg. I u mnie jak się taki pojawiał bez tapicerki , boczków itp to był skazany na porażkę . A teraz będą może jeździć pickupy ciężarowe na vat 1 bez tylnej kanapy . To jakaś farsa .. Nie ogarniam już tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Ferdek ma inne zdanie Każdy ma swoje co nie? jeden przepis różne interpretacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 A teraz będą może jeździć pickupy ciężarowe na vat 1 bez tylnej kanapy . To jakaś farsa ..Nie ogarniam już tego. Sorry, takie mamy przepisy [ Dodano: 28-03-2014, 08:15 ] Każdy ma swoje co nie? jeden przepis różne interpretacjeTu nie ma co interpretować. Przepis jest wyraźny i czytelny. To o czym pisałeś to jest tylko ta część z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Zmiany konstrukcyjne nie muszą powodować zmiany kat. homo. Tego "kat. homo." w żaden sposób nie idzie zmienić. To jest raz na cały żywot wpisane w homologacji samochodu, następnie z homologacji do dowodów jest przepisywane, a z dowodów do rejestrów i zaświadczeń na stacji. I jak się zmienia rodzaj pojazdu z różnych powodów, to później przy czynnościach administracyjnych (rejestracja, badanie) pomija się ten parametr. Kategorię homologacyjną ustala się w procesie homologacji, a nie na stacji! I nie ma, że ktoś będzie sobie wpisywał M1 / N1 według własnego uznania! Patrz punkt 2 objaśnień do wzoru zaświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 A czy zmiana konstrukcyjna to jest to samo co zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym? Bo mamy zapis Art 81. pkt 3 w którym dokonano zmian lub ...zmianę danych w dowodzie . Czy zmiana (S.1) jest w tym przypadku zmianą rodzaju o którym mówi przytoczony art 66 pkt 6 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Tylko pytanie czy potrzebna jest oświadczenie przedsiębiorcy z przeróbki ? bo przecież rodzaj pojazdu zostaje ten sam .. dalej ciężarowy . W takim wypadku nie ma potrzeby żadnego oświadczenia. Utarło się jednak w naszym zawodowym światku, że na wszystko papiery się zbiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Czy zmiana (S.1) jest w tym przypadku zmianą rodzaju o którym mówi przytoczony art 66 pkt 6 ? Nie jest zmianą rodzaju, ale zgodnie z przepisami wykonujesz to samo dodatkowe badanie, które nazywamy tu zmianami "zmianami konstrukcyjnymi", czego Ty nie możesz zrozumieć ,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Czy zmiana (S.1) jest w tym przypadku zmianą rodzaju o którym mówi przytoczony art 66 pkt 6 ? Nie jest. Mowa jest o zmianach powodujących zmianę rodzaju pojazdu! Art. 66. w ustępie 4. Zabrania się:pkt 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Nie jest zmianą rodzaju, ale zgodnie z przepisami wykonujesz to samo dodatkowe badanie, które nazywamy tu zmianami "zmianami konstrukcyjnymi", czego Ty nie możesz zrozumieć ,,, Janusz dla mnie zmiana S.1 to zmiana danych w DR , ze " zmianą konstrukcyjną" mamy do czynienia w przypadku pkt 6 . Art 81 pkt 3 wyraznie określa zmianę konstrukcyjną lub zmianę danych. [ Dodano: 28-03-2014, 08:51 ] ale zgodnie z przepisami wykonujesz to samo dodatkowe badanie Co nie zmienia faktu na tą małą różnicą w zapisie lub, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Janusz dla mnie zmiana S.1 to zmiana danych w DR , ze " zmianą konstrukcyjną" mamy do czynienia w przypadku pkt 6 . Art 81 pkt 3 wyraznie określa zmianę konstrukcyjną lub zmianę danych. Jak zwał tak zwał ale i tak wykonujesz badanie (dz.u.poz 996): 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem – obej- muje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1–2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych; I trzymajmy się tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Fredek, nie do końca rozumiesz ten zapis. Rozłożę Ci na elementy to będzie łatwiej. Czytaj to tak: zmiany konstrukcyjne powodujące zmianę danych w dowodzie rej. lub wymiana elementów powodująca zmianę w dowodzie rej. Usunięcie siedzeń nie jest wymianą elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Jak zwał tak zwał ale i tak wykonujesz badanie (dz.u.poz 996): Oczywiście że wykonujesz badanie z Dz.U poz. 996 , nie zaprzeczałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Dodam tylko, że aby otrzymać vat, to klient musi już przyjechać przynajmniej z PC z nowymi danymi po zmianach konstrukcyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Dokładnie, bo nie wystarczy przecież, że wymontuje drugi rząd siedzeń i otrzyma sobie VAT. Panowie, rozumiem że jeśli klient przyjedzie po 31.06.2014 na VAT, to możemy mu zrobić, ale i tak VAT-u już nie odliczy, bo upłynie termin 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, czy może po 31.06.2014 nie mamy prawa już zrobić mu VAT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech84r Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 To wszystkie pojazdy które mają adnotacje Vat w DR muszą w ciągu 3 miesięcy przyjechać na dodatkowe badanie techniczne w celu sprawdzenia dodatkowych warunków dla Nowego wat-u? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 To wszystkie pojazdy które mają adnotacje Vat w DR muszą w ciągu 3 miesięcy przyjechać na dodatkowe badanie techniczne w celu sprawdzenia dodatkowych warunków dla Nowego wat-u? wszystkie poza vat1 bo ten zachowuje ważność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 28 Marzec 2014 Share Napisano 28 Marzec 2014 Polecam: http://osds.org.pl/?p=615 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi