stabilo Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 Witam, pytanie jak w temacie, dodam że auto będzie posiadało jeden rząd siedzeń, klientowi zależy na odliczeniach z tytułu podatku VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 Wg mnie bez problemu po spełnieniu warunków,przegroda,wypłaszczenie podłogi za pierwszym rzędem i oświadczenie o przeróbce PKD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stabilo Napisano 17 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2014 a co z określeniem podrodzaju - wielozadaniowy - van, czy berlingo był homologowany w którymś z tych podrodzajów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 Ty określasz podrodzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stabilo Napisano 17 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2014 czyli potrzebna homologacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 czyli potrzebna homologacja? Ty określasz podrodzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 czyli potrzebna homologacja? Do czego przecież na zmianach konstrukcyjnych określasz między innymi podrodzaj więc jak problem określić jako wielozadaniowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 czyli potrzebna homologacja? Nie. Artykuł 66. ustęp 4. Zabrania się: punkt 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: litera b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. 1. Zaświadczenie/oświadczenie/poświadczenie czy jak tam zwał... od podmiotu, o którym wyżej. 2. Opis zmian plus fotki przed i po: - nowe dane w tym rodzaj i podrodzaj (bez kategorii), - termin następnego badania, - badanie VAT jak potrzeba. 3. Koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 plus fotki przed i po Jakie przed? Fotki tylko po zmianach. - termin następnego badania, Tylko jeśli wykonuje również OBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 Jakie przed? Fotki tylko po zmianach. Oj to tak tylko, że to poważna sprawa ta cała fotograficzna dokumentacja. Tylko jeśli wykonuje również OBT. A w tej sprawie mam co najmniej "dziwne" zdanie odnośnie zakresu i pozostawienia terminu badania, który jakby dotyczył pojazdu przed dokonaniem zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 17 Styczeń 2014 Share Napisano 17 Styczeń 2014 Opis zmian plus fotki przed i po: Ty to klientów nie lubisz i każesz do siebie jeździć dwa razy (no chyba że sami te fotki robią do zmian konstrukcyjnych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stabilo Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 18 Styczeń 2014 WIELKIE DZIĘKI PANOWIE!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Jestem "świeżak" i nie chce się wymądrzać ale temat przeróbek z osobowego na ciężarowy (aby odliczyć VAT1) przewija się na forum dość często. Wielu diagnostów wymaga, dla własnego bezpieczeństwa, oświadczenia producenta, iż dany pojazd spełnia warunki dla pojazdu typu VAN. Chyba, że sam zweryfikujesz czy nadwozie spełnia warunki: DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 5 września 2007 r. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 5 września 2007 r. A czy byłbyś uprzejmy tytuł tego dokumentu zapodać. Nie ukrywam, że też mi się raz rozjaśnia, raz mota. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów. Edit. Gdzieś jest tam mowa o minimalnych wymiarach/powierzchni otworu ładunkowego oraz wzór do wyliczenia: P - (M + N x 68) <= N x 68. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 I nowsze. ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r. zastępujące załącznik II i zmieniające załączniki IV, IX i XI do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów [ Dodano: 18-01-2014, 13:27 ] Cytat: 3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N 3.1. Zaliczenie typu pojazdu do kategorii N zależy od właściwości technicznych pojazdu, o których mowa w pkt 3.2–3.6. 3.2. Z zasady, przedziały, w których znajdują się wszystkie miejsca siedzące, są całkiem oddzielone od przestrzeni ładunkowej. 3.3. W drodze odstępstwa od wymogu określonego w pkt 3.2, osoby i ładunki mogą być przewożone w tym samym przedziale pod warunkiem, że przestrzeń ładunkowa jest wyposażona w elementy zabezpieczające przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu. 3.4. Elementy zabezpieczające – urządzenia do mocowania – przeznaczone do zabezpieczenia ładunku zgodnie z wymogami określonymi w pkt 3.3, jak również systemy przegród, przeznaczone dla pojazdów do 7,5 ton, są projektowane zgodnie z przepisami określonymi w sekcjach 3 i 4 normy ISO 27956-2009 „Pojazdy drogowe – Zabezpieczanie ładunku w samochodach dostawczych – Wymogi i metody badań”. 3.4.1. Wymogi, o których mowa w pkt 3.4, mogą być zweryfikowane przez oświadczenie zgodności przedstawione przez producenta. 3.4.2. Alternatywnie do wymogów określonych w pkt 3.4 producent może wykazać przed urzędem udzielającym homologacji, że zamontowane urządzenia zabezpieczające zapewniają poziom ochrony równoważny poziomowi przewidzianemu we wspomnianej normie. 3.5. Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć: a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N 1 ; b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N 2 lub N 3 . 3.6. Pojazdy muszą wykazać zdolność przewozu ładunków równą lub wyższą niż zdolność przewozu osób wyrażoną w kg. 3.6.1. Do tego celu, we wszystkich konfiguracjach, szczególnie w przypadku gdy wszystkie miejsca siedzące są zajęte, spełnione muszą być następujące równania. a) gdy N = 0: P – M ≥ 100 kg; b) gdy 0 < N ≤ 2: P – (M + N × 68) ≥ 150 kg; c) gdy N > 2: P – (M + N x 68) ≥ N x 68; gdzie litery oznaczają: „P” technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu, „M” masę pojazdu gotowego do jazdy, „N” liczbę miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy. 3.6.2. M obejmuje także masę sprzętu zamontowanego w pojeździe w celu przechowywania ładunków (np. cysterna, nadwozie itp.), przenoszenia ładunków (np. żuraw, platforma załadunkowa itp.) i zabezpieczenia ładunków (np. urządzenia zabezpieczające ładunek). Do celów zastosowania powyższego równania M nie obejmuje masy sprzętu, który nie jest wykorzystywany do celów określonych powyżej (takiego jak sprężarka, wyciągarka, prądnica, sprzęt nadawczy itp.). 3.7. Wymogi, o których mowa w pkt 3.2–3.6, muszą być spełnione w przypadku wszystkich wariantów i wersji w ramach typu pojazdu. 3.8. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N 1 .PL L 185/36 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 15.7.201 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Czyli musi być/spełniać: 1. "papier" na przegrodę, 2. wzór, 3. powierzchnia/wymiary otworu ładunkowego. Tak przynajmniej ja robię. Jeszcze punkty mocowania przegrody, ale to wynika z dokumentu producenta, iż auto spełnia warunki dla VAN. Wtedy oczywiście odpada mierzenie otworu ładunkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 ale to wynika z dokumentu producenta, iż auto spełnia warunki dla VAN. Wtedy oczywiście odpada mierzenie otworu ładunkowego. Ale w dyrektywie nic nie ma odnośnie podrodzaju VAN Są tylko kryteria dla pojazdów kategorii N-czyli rodzaj pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 powierzchnia/wymiary otworu ładunkowego. Sposób pomiarów i kryteria są opisane w dalszej części Rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Ale mnie bardziej interesuje tak prosto po chłopsku na zdrowy rozum do czego odnosi się ta dyrektywa i jakie ramy ustanawia, oraz jakie jest jej znaczenie podczas zmiany rodzaju pojazdu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 I jeszcze z tego rozporządzenia wynika, że nie istnieje coś takiego jak samochód ciężarowy o podrodzaju wielozadaniowy. [ Dodano: 18-01-2014, 14:03 ] Ale mnie bardziej interesuje tak prosto po chłopsku na zdrowy rozum do czego odnosi się ta dyrektywa i jakie ramy ustanawia, oraz jakie jest jej znaczenie podczas zmiany rodzaju pojazdu??? Wg mnie jak zmieniasz auto z osobowego np. kombi na ciężarowy VAN to auto musi być tak przerobione aby: - nie spełniało warunków dla samochód osobowy o podrodzaju kombi, - spełniało warunki dla samochodu ciężarowy o podrodzaju VAN. Kryteria warunków są opisane w Rozporządzeniu. Polska ustawa tego nie opisuje tylko w całości odwołuje się do tego Rozporządzenia czy Dyrektywy (już nie pamiętam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Ale mnie bardziej interesuje tak prosto po chłopsku na zdrowy rozum do czego odnosi się ta dyrektywa i jakie ramy ustanawia, oraz jakie jest jej znaczenie podczas zmiany rodzaju pojazdu??? DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY USTANAWIAJĄCA RAMY DLA HO-MO-LO-GA-CJI !!! (...) - Bez znaczenia. - Do badania dodatkowego, o którym mowa w artykule 81 ustęp 11 punkt 3 stosuje się razem albo wybiórczo w zależności jaka potrzeba: ustawę PoRD, warunki, zakres, cennik, vat-ustawę, załącznik nr 4 z czynności do ruchu dopuszczenia. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Ale mnie bardziej interesuje tak prosto po chłopsku na zdrowy rozum do czego odnosi się ta dyrektywa i jakie ramy ustanawia, oraz jakie jest jej znaczenie podczas zmiany rodzaju pojazdu??? DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY USTANAWIAJĄCA RAMY DLA HO-MO-LO-GA-CJI !!! (...) - Bez znaczenia. - Do badania dodatkowego, o którym mowa w artykule 81 ustęp 11 punkt 3 stosuje się razem albo wybiórczo w zależności jaka potrzeba: ustawę PoRD, warunki, zakres, cennik, vat-ustawę, załącznik nr 4 z czynności do ruchu dopuszczenia. Pozdrowienia A mogę się z tym nie zgodzić? Bo co innego robisz jeżeli po zmianach konstrukcyjnych anulujesz wydaną na pojazd homologacje i ustalasz nowe warunki zgodne z rozporządzeniem? Jak ustalisz czy dany pojazd jest samochodem ciężarowym o podrodzaju VAN bo tylko taki może uzyskać VAT1? Na oko bo tak Ci się wydaje czy na czymś się opierasz? Oczywiście mogę się mylić ale jaka jest wtedy prawidłowa procedura? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Jak ustalisz czy dany pojazd jest samochodem ciężarowym o podrodzaju VAN bo tylko taki może uzyskać VAT1 No właśnie Jak ustalić czy VAN czy furgon?(odnosząc się do dyrektywy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Styczeń 2014 Share Napisano 18 Styczeń 2014 Jak ustalisz czy dany pojazd jest samochodem ciężarowym o podrodzaju VAN bo tylko taki może uzyskać VAT1 No właśnie Jak ustalić czy VAN czy furgon?(odnosząc się do dyrektywy) No właśnie dyrektywa/rozporządzenie o której jest powyżej mowa mówi w jaki sposób ustalić czy dany pojazd spełnia warunki dla ciężarowy/VAN. PS. Zgodnie z ta dyrektywą nie ma już czegoś takiego jak samochód kategorii N o podrodzaju furgon. PS2. To o czym teraz pisze było już omawiane na forum i uznane za prawidłowe postępowanie, tzn. konieczność przedstawienia przez klienta oświadczenia producenta/homologacji, iż pojazd spełnia warunki dla ciężarowy/VAN przy zmianie konstrukcyjnej z osobowego na ciężarowy. PS3. Ten przepis obowiązuje od około 2004 roku. Gdzieś na forum jest wykładnia ITSu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.