Skocz do zawartości

Citroen Berlingo - zmiana z osobowego na ciężarowe + VAT????


stabilo

Rekomendowane odpowiedzi

PS2. To o czym teraz pisze było już omawiane na forum i uznane za prawidłowe postępowanie, tzn. konieczność przedstawienia przez klienta oświadczenia producenta/homologacji, iż pojazd spełnia warunki dla ciężarowy/VAN przy zmianie konstrukcyjnej z osobowego na ciężarowy.

Wszystko się zgadza.Ale według tej dyrektywy to jest -kategoria N (czyli ciężarowy)-nie koniecznie może to być VAN (z dyrektywy to nie wynika). Bo może być np.furgon i też będzie spełniał warunki dla N (ciężarowy) ale już nie VAT :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS2. To o czym teraz pisze było już omawiane na forum i uznane za prawidłowe postępowanie, tzn. konieczność przedstawienia przez klienta oświadczenia producenta/homologacji, iż pojazd spełnia warunki dla ciężarowy/VAN przy zmianie konstrukcyjnej z osobowego na ciężarowy.

Wszystko się zgadza.Ale według tej dyrektywy to jest -kategoria N (czyli ciężarowy)-nie koniecznie może to być VAN (z dyrektywy to nie wynika). Bo może być np.furgon i też będzie spełniał warunki dla N (ciężarowy) ale już nie VAT :?

 

A na co innego możesz zmienić osobówkę np. kombi?

Patrz załącznik N.jpg.

 

PS. Nie ma czegoś takiego jak ciężarowy/furgon.

 

Generalnie uważam, że ilość Ustaw/Rozporządzeń/Dyrektyw/Wykładni na których mają opierać się diagności już dawno przekroczyła zdrowy rozsądek i wkroczyła w stadium zaawansowanego absurdu.

Tak to działa w normalnym świecie:

N.jpg.118f7d05a3bf73e0a7e141a72082fb86.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ustalisz czy dany pojazd jest samochodem ciężarowym o podrodzaju VAN bo tylko taki może uzyskać VAT1

No właśnie :? Jak ustalić czy VAN czy furgon?(odnosząc się do dyrektywy)

- A przepraszam robicie zmiany czy homologujecie?

--------------------------------------------------------------------------------

Nie ma czegoś takiego jak ciężarowy/furgon.

Masz rację :)

- Ciekawe co Wam wyjdzie po zabudowie BX z tej tabelki??? :hah:

-------------------------------------------------------------------------------------

Niniejsza dyrektywa ustanawia zharmonizowane ramy zawierające

przepisy administracyjne i ogólne wymagania techniczne homologacji

wszystkich nowych pojazdów objętych jej zakresem zastosowania oraz układów,

części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów,

mając na uwadze uproszczenie ich rejestracji, sprzedaży i dopuszczenia do ruchu

na obszarze Wspólnoty.

- Ta Dyrektywa odnosi się wprost do homologowania nowych pojazdów, a nie do dodatkowego badania po tak zwanych zmianach!

-------------------------------------------------------------------------------------

Bo co innego robisz jeżeli po zmianach konstrukcyjnych anulujesz wydaną na pojazd homologacje i ustalasz nowe warunki zgodne z rozporządzeniem?

- A artykuł 66 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym w ustępie 4 punkt 6 o czym mówi:

4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument,

o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Jak ustalisz czy dany pojazd jest samochodem ciężarowym o podrodzaju VAN bo tylko taki może uzyskać VAT1?

- A co na to ustawa o VAT w artykule 86a ustep 2:

2. Przepis ust. 1 pkt 2 nie dotyczy:

1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń,

który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą,

klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju:

wielozadaniowy, van;

---------------------------------------------------------------------------------------

Dobrej nocy i miłej niedzieli życzę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłany: Dzisiaj 0:58

Ty chyba spać nie możesz. :-P

 

Chce się tylko upewnić. Jak przyjeżdża auto na zmiany z osobowy/kombi na ciężarowy/VAN to na podstawie jakich przepisów ustalamy, że utracił on właściwości auta osobowy/kombi, a zyskał dla ciężarowy/VAN?

 

 

Tak jak napisałem wcześniej było już omawiane na forum i uznane za prawidłowe postępowanie, tzn. konieczność przedstawienia przez klienta oświadczenia producenta/homologacji, iż pojazd spełnia warunki dla ciężarowy/VAN przy zmianie konstrukcyjnej z osobowego na ciężarowy.

 

W związku z tym, iż po takiej zmianie będzie można odliczać VAT ja się do tego będę stosował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konieczność przedstawienia przez klienta oświadczenia producenta/homologacji, iż pojazd spełnia warunki dla ciężarowy/VAN przy zmianie konstrukcyjnej z osobowego na ciężarowy.

 

A może jakiś przepis podasz na "konieczność przedstawienia oświadczenia producenta" bo wg. mnie to chyba tylko opinia rzeczoznawcy samochodowego wchodzi w grę podczas badania a reszta to już "radosna twórczość Pana Diagnosty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam jak się ma ta dyrektywa do dz.u. http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20071370968 :?

Może miedzy innymi tak jak zawarto w niektórych punktach jej początku:

(5) W celu umożliwienia producentom dostosowania się do nowych, zharmonizowanych procedur powinien zostać przewidziany dostatecznie długi okres dostosowawczy, po upływie którego wspólnotowa homologacja typu pojazdu stanie się obowiązkowa dla pojazdów należących do kategorii innych niż M1 produkowanych w jednym etapie.

Dla pojazdów należących do kategorii innych niż M1, które wymagają homologacji wielostopniowej, wymagany jest dłuższy okres dostosowawczy, ponieważ procedura będzie obejmowała podmioty dokonujące zabudowy, które będą musiały zdobyć wystarczające doświadczenie w tej dziedzinie, tak aby niezbędne procedury mogły być prawidłowo wdrażane. Jednakże ze względu na znaczenie bezpieczeństwa pojazdów kategorii M2 i M3 konieczne jest, aby pojazdy te były zgodne z wymogami technicznymi zharmonizowanych dyrektyw w okresie przejściowym, gdy krajowa homologacja typu jest nadal ważna, w celu umożliwienia producentom uzyskania doświadczenia ze wspólnotową homologacją typu WE pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem w moim pierwszym poście w tym wątku, iż jestem świeżym diagnostą. Proszę więc, kolegów z wieloletnim doświadczeniem, jak Wy robicie taką zmianę konstrukcyjną? W jaki sposób oceniacie, że nadwozie, które zostało homologowane jako np. M1/kombi nagle spełnia warunki N1/VAN i wystawiacie zaświadczenie na VAT1?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem w moim pierwszym poście w tym wątku, iż jestem świeżym diagnostą.

Ej Kolego łamiesz się... chyba nie! :ok

Zapewniam staż znaczy najmniej. :roll:

----------------------------------------------------------

W jaki sposób oceniacie, że nadwozie, które zostało homologowane jako np. M1/kombi nagle spełnia warunki N1/VAN i wystawiacie zaświadczenie na VAT1?

To się robi samo tak jakoś :x na autora z poprawką :hah:

Bez zbędnych wklejek. I tylko do tematycznego pojazdu!!!

Ustawa zezwala na zmianę rodzaju pojazdu. Wiadomo: podmiot, oświadczenie (mniejsza o tytuł tego pisma – na pewno nie homologacja)

i nie opisany przez podmiot podrodzaj.

To ma zrobić na stacji diagnosta stosując co niżej wymodziłem.

Rozporządzenie precyzuję, że w kombiakach, vanach, hatchbackach, wielozadaniowcach kategorii N1 można dokonywać zmian miejsc siedzących stosując znany wzór.

Chodzi o to, że po spełnieniu warunku wzoru dla nadwozi AB, AC, AF, BB auto staje się N1 i odnosząc się bezpośrednio do przepisów o homologacji,

czyli Klasyfikacji Pojazdów w zakresie rodzaj i podrodzaj z której wynika, że pojazd (też po zmianach) o kategorii N1 przestaje być hatchbackiem, kombiakiem,

a staje się furgonem, wielozadaniowym, vanem.

Natomiast ustawa o VAT ogranicza te pojazdy do nadwozia wielozadaniowy, van.

Trudno – życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.