duchu Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Takie pytanie : czy w przypadku czterokołowca lekkiego oprócz MW do 350 kg dalej obowiazuje przepis o ładownosci do 200 kg? Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Poczytaj tutaj http://forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=13729&highlight=aktualne+przepisy+czteroko%B3owc%F3w Cytuj
duchu Napisano 20 Styczeń 2014 Autor Napisano 20 Styczeń 2014 no bo przez chwile myslałem ze sie zmieniło,ale teraz zaczynam mysleć że odwaga niektórych nie zna granic. Jako ciekawostke podam że DR z było L6e, pojazd z zachodu. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 no bo przez chwile myslałem ze sie zmieniło Bo się powinno zmienić, piąty rok prawdopodobnie tkwimy w błędzie i nie ma odważnego , by to zmienić,,, Cytuj
Zeus Napisano 24 Luty 2015 Napisano 24 Luty 2015 Zapraszam na forum microcarów , czterokołowców lekkich . Grecav, Aixam, Chatenet, Ligier i inne marki. forum czterokołowców lekkich tzw. microcar Cytuj
Kryczynski A Napisano 24 Luty 2015 Napisano 24 Luty 2015 Jako ciekawostke podam że DR z było L6e, pojazd z zachodu a co tam takiego ciekawego pisało Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 24 Luty 2015 Napisano 24 Luty 2015 Zapraszam na forum Ale tam się nic nie dzieje Cytuj
Olga Napisano 24 Luty 2015 Napisano 24 Luty 2015 Takie pytanie : czy w przypadku czterokołowca lekkiego oprócz MW do 350 kg dalej obowiazuje przepis o ładownosci do 200 kg? no bo przez chwile myslałem ze sie zmieniło,ale teraz zaczynam mysleć że odwaga niektórych nie zna granic. Jako ciekawostke podam że DR z było L6e, pojazd z zachodu. Myślisz, to dobrze Zapewne pojazd ten w DR zagranicznym miał wpisane również L6e, mimo takiej masy. I zapewne miał homologację europejską. No i dlaczego u nich tak można, a u nas nie? Potrafi ktoś odpowiedzieć? Według moich informacji - procedury homologacyjne posługują się pojęciem "ładowności użytecznej", która różni się od pojęcia "dopuszczalnej ładowności" z PoRD. Poza tym, pamiętacie naszą rozmowę o tym, że w katalogach znajdują się pojazdy L6e z masą własną wyższą niż 350 kg? Otóż z tego samego źródła wynika, że kategoria homologacyjna pojazdu zależy od masy pojazdu bez obciążenia, a to przecież nie znaczy to samo, co masa własna w PoRD. DARIO, biker - Wy jesteście biegli w dyrektywach i przepisach unijnych Czy możecie potwierdzić, że faktycznie takie zapisy są w tych przepisach? Cytuj
Marek1 Napisano 24 Luty 2015 Napisano 24 Luty 2015 Poza tym, pamiętacie naszą rozmowę o tym, że w katalogach znajdują się pojazdy L6e z masą własną wyższą niż 350 kg?Otóż z tego samego źródła wynika, że kategoria homologacyjna pojazdu zależy od masy pojazdu bez obciążenia, a to przecież nie znaczy to samo, co masa własna w PoRD. Tak, te MW podawane tam są z masą kierującego. Cytuj
Olga Napisano 24 Luty 2015 Napisano 24 Luty 2015 Tak, ale masa bez obciążenia to czy nie jest przypadkiem nie tylko bez kierującego, ale również bez płynów, paliw, olejów, smar itd. ? Cytuj
Marek1 Napisano 24 Luty 2015 Napisano 24 Luty 2015 ale również bez płynów, paliw, olejów, smar itd. ? Raczej nie da się takiego pojazdu wyprodukować, a na pewno nie da sie poddawać homologacji jego działania... dla nas wystarczy, że MW jest bez masy kierującego. Cytuj
Paprock Napisano 24 Luty 2015 Napisano 24 Luty 2015 DARIO, biker - Wy jesteście biegli w dyrektywach i przepisach unijnych - koledzy tam koleżance Oldze (w skrócie CO-OL) powyjaśniali te zawiłe masy: → http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=216520#216520 Cytuj
Olga Napisano 24 Luty 2015 Napisano 24 Luty 2015 Wybacz, że Ciebie pominęłam "Mój informator" powoływał się przede wszystkim na zapisy dyrektywy 93/93 Cytuj
Paprock Napisano 25 Luty 2015 Napisano 25 Luty 2015 Z 93/93 EWG speszyl for CO-OL*: 1. 5. masa nieobciążonego pojazdu oznacza masę pojazdu gotowego do normalnego użytkowania oraz wyposażonego w następujący sposób: — w dodatkowy sprzęt wymagany jedynie do zamierzonego normalnego użytkowania, — w kompletny osprzęt elektryczny, włączając w to oświetlenie i światła sygnałowe dostarczone przez producenta, — w przyrządy i urządzenia wymagane przez przepisy, według których została zmierzona masa nieobciążonego pojazdu, — w odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania wszystkich części pojazdu. Notabene: paliwo oraz mieszanka paliwowo-olejowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone; 1. 6. masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników: — paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90 % pojemności podanej przez producenta, — dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania (zestaw narzędzi, bagażnik, przednia szyba, sprzęt ochronny itd.). Notabene: w przypadku pojazdu napędzanego mieszanką paliwowo-olejową: a) jeżeli paliwo i olej są wstępnie mieszane, wyraz „paliwo” musi być rozumiany jako wstępna mieszanina paliwa i oleju tego typu; b) jeżeli paliwo i olej są wprowadzane oddzielnie, wyraz „paliwo” musi być rozumiane tylko jako benzyna. W tym przypadku olej jest już włączony w pomiar masy nieobciążonego pojazdu; 1. 7. masa kierowcy zwyczajowo przyjmuje się okrągłą wartość 75 kg; 1. 8. technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników, jak wytrzymałość materiałów dopuszczalne obciążenie opon itd.; 1. 9. maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w pkt 1.6 wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w pkt 1.7) od masy zdefiniowanej w pkt 1.8. Jeżeli w tej dyrektywie coś się pozmieniało to i tak bez wpływu dla "naszych" mas. Cytuj
DARIO64 Napisano 25 Luty 2015 Napisano 25 Luty 2015 Jeżeli w tej dyrektywie coś się pozmieniało Czemu tak ostrożnie? [ Dodano: 25-02-2015, 21:39 ] Sorry Olga, ale ten temat jakoś mi umknął. Cytuj
Paprock Napisano 25 Luty 2015 Napisano 25 Luty 2015 I bardzo dobrze żeś polazł spać. Za to ja z CO-OL* miałem przyjemność. (A temat bez Twojej pomocy został rozpracowany i tak i tak! ) Cytuj
Olga Napisano 26 Luty 2015 Napisano 26 Luty 2015 Dzięki Paprock A teraz... Czy dobrze myślę? Masa własna z PoRD jest = masie pojazdu w stanie gotowym do jazdy z 93/93, a nie masie pojazdu nieobciążonego. A w warunkach technicznych mamy: "Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: (...) 10) masie pojazdu nieobciążonego - rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego;" A maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta z 93/93 to: mmc/dmc - (masa własna + 75 kg) czyli dla przykładu, np. 600kg - (350kg + 75kg) = 175kg Dobrze liczę? A w PoRD mamy: dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu; czyli wychodzi: 600kg - 350kg = 250kg Cytuj
Paprock Napisano 26 Luty 2015 Napisano 26 Luty 2015 A możesz mi tak pomaluśku wyklarowac co i w jakim celu liczysz? Czyżby to: 10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:2) pojazdu czterokołowego lekkiego – 200 kg Cytuj
Olga Napisano 26 Luty 2015 Napisano 26 Luty 2015 Dokładnie o to. A liczę, bo liczyć lubię Te wyliczenia, to po to, by odpowiedź na pytanie, które sama zresztą zadałam w tym poście http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=229721&highlight=#229721 Cytuj
Paprock Napisano 26 Luty 2015 Napisano 26 Luty 2015 No droga CO-OL*, ale ja Ci to już w sierpniu rozebrałem i dwa dni temu linkowałem. Bądź uprzejma skoczyć na pierwszą stronę, na której przywoływałaś Depsze i Gost Rajdera. Cytuj
Olga Napisano 26 Luty 2015 Napisano 26 Luty 2015 No droga CO-OL*, ale ja Ci to już w sierpniu rozebrałem i dwa dni temu linkowałem. No faktycznie Ale: 1) w sierpniu, jak tyś to rozkminiał, to ja akurat na wczasach byłam, w morzu się pławiłam, więc i forum nie czytałam 2) w linku szukałam definicji z dyrektywy, a na te czerwone literki nie luknęłam...chociaż czerwony kolor lubię 3) przyznasz, że podanie tego co wynika w cyferkach dla niektórych będzie bardziej obrazowało różnicę 4) nie podałeś tam (chyba), że niezgodnie z dyrektywą w warunkach technicznych jest zrównanie masy pojazdu nieobciążonego z masą własną Cytuj
Paprock Napisano 26 Luty 2015 Napisano 26 Luty 2015 Ad 4) pisałem tam mniej więcej tak: Proszę zwrócić uwagę na terminologię; "maksymalna masa pojazdu nieobciążonego". U ustawie definicji brak, a w rozporządzeniu napisano ile i dla jakiego pojazdu wynosić ma. A dojdzie z nimi ładu jak kombinują tak: 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:10) masie pojazdu nieobciążonego – rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego 8. Wymagania odnośnie mas pojazdów czterokołowych określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG, przy czym maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać...) Cytuj
Dabek Napisano 27 Luty 2015 Napisano 27 Luty 2015 W ramach dyskusji decyzja SKO w Olsztynie: https://drive.google.com/file/d/0B8-QgsslbLeaaVpSTl9aZnFPbFk/view?usp=sharing Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.