Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

czterokołowiec lekki


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Takie pytanie : czy w przypadku czterokołowca lekkiego oprócz MW do 350 kg dalej obowiazuje przepis o ładownosci do 200 kg?

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    8

  • DARIO64

    6

  • Olga

    6

  • JANUSZ60

    5

Napisano

no bo przez chwile myslałem ze sie zmieniło,ale teraz zaczynam mysleć że odwaga niektórych nie zna granic. Jako ciekawostke podam że DR z było L6e, pojazd z zachodu.

Napisano
no bo przez chwile myslałem ze sie zmieniło

Bo się powinno zmienić, piąty rok prawdopodobnie tkwimy w błędzie i nie ma odważnego , by to zmienić,,,

  • 1 year later...
Napisano
Jako ciekawostke podam że DR z było L6e, pojazd z zachodu
a co tam takiego ciekawego pisało
Napisano
Zapraszam na forum

Ale tam się nic nie dzieje

Napisano
Takie pytanie : czy w przypadku czterokołowca lekkiego oprócz MW do 350 kg dalej obowiazuje przepis o ładownosci do 200 kg?
no bo przez chwile myslałem ze sie zmieniło,ale teraz zaczynam mysleć że odwaga niektórych nie zna granic. Jako ciekawostke podam że DR z było L6e, pojazd z zachodu.

Myślisz, to dobrze :)

Zapewne pojazd ten w DR zagranicznym miał wpisane również L6e, mimo takiej masy. I zapewne miał homologację europejską.

 

No i dlaczego u nich tak można, a u nas nie?

Potrafi ktoś odpowiedzieć? :-P

 

Według moich informacji - procedury homologacyjne posługują się pojęciem "ładowności użytecznej", która różni się od pojęcia "dopuszczalnej ładowności" z PoRD.

Poza tym, pamiętacie naszą rozmowę o tym, że w katalogach znajdują się pojazdy L6e z masą własną wyższą niż 350 kg?

Otóż z tego samego źródła wynika, że kategoria homologacyjna pojazdu zależy od masy pojazdu bez obciążenia, a to przecież nie znaczy to samo, co masa własna w PoRD.

 

DARIO, biker - Wy jesteście biegli w dyrektywach i przepisach unijnych :mrgreen:

Czy możecie potwierdzić, że faktycznie takie zapisy są w tych przepisach?

:)

Napisano
Poza tym, pamiętacie naszą rozmowę o tym, że w katalogach znajdują się pojazdy L6e z masą własną wyższą niż 350 kg?

Otóż z tego samego źródła wynika, że kategoria homologacyjna pojazdu zależy od masy pojazdu bez obciążenia, a to przecież nie znaczy to samo, co masa własna w PoRD.

Tak, te MW podawane tam są z masą kierującego.

Napisano

Tak, ale masa bez obciążenia to czy nie jest przypadkiem nie tylko bez kierującego, ale również bez płynów, paliw, olejów, smar itd. ?

Napisano
ale również bez płynów, paliw, olejów, smar itd. ?

Raczej nie da się takiego pojazdu wyprodukować, a na pewno nie da sie poddawać homologacji jego działania... 8)

 

dla nas wystarczy, że MW jest bez masy kierującego.

Napisano

Wybacz, że Ciebie pominęłam :-D

 

"Mój informator" powoływał się przede wszystkim na zapisy dyrektywy 93/93 :)

Napisano

Z 93/93 EWG speszyl for CO-OL*:

1. 5. masa nieobciążonego pojazdu

oznacza masę pojazdu gotowego do normalnego użytkowania oraz wyposażonego w następujący sposób:

— w dodatkowy sprzęt wymagany jedynie do zamierzonego normalnego użytkowania,

— w kompletny osprzęt elektryczny, włączając w to oświetlenie i światła sygnałowe dostarczone przez producenta,

— w przyrządy i urządzenia wymagane przez przepisy, według których została zmierzona masa nieobciążonego pojazdu,

— w odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania wszystkich części pojazdu.

Notabene: paliwo oraz mieszanka paliwowo-olejowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone;

 

1. 6. masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy

oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników:

— paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90 % pojemności podanej przez producenta,

— dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania (zestaw narzędzi, bagażnik, przednia szyba, sprzęt ochronny itd.).

Notabene: w przypadku pojazdu napędzanego mieszanką paliwowo-olejową:

a) jeżeli paliwo i olej są wstępnie mieszane, wyraz „paliwo” musi być rozumiany jako wstępna mieszanina paliwa i oleju tego typu;

b) jeżeli paliwo i olej są wprowadzane oddzielnie, wyraz „paliwo” musi być rozumiane tylko jako benzyna. W tym przypadku olej jest już włączony w pomiar masy nieobciążonego pojazdu;

 

1. 7. masa kierowcy

zwyczajowo przyjmuje się okrągłą wartość 75 kg;

 

1. 8. technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita

oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników, jak wytrzymałość materiałów dopuszczalne obciążenie opon itd.;

 

1. 9. maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta

oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w pkt 1.6 wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w pkt 1.7) od masy zdefiniowanej w pkt 1.8.

Jeżeli w tej dyrektywie coś się pozmieniało to i tak bez wpływu dla "naszych" mas.

Napisano
Jeżeli w tej dyrektywie coś się pozmieniało

Czemu tak ostrożnie? :lol:

 

[ Dodano: 25-02-2015, 21:39 ]

Sorry Olga, ale ten temat jakoś mi umknął.

Napisano

I bardzo dobrze żeś polazł spać. Za to ja z CO-OL* miałem przyjemność. :roll:

(A temat bez Twojej pomocy został rozpracowany i tak i tak! :foch: )

Napisano

Dzięki Paprock :)

 

A teraz...

Czy dobrze myślę?

Masa własna z PoRD jest = masie pojazdu w stanie gotowym do jazdy z 93/93, a nie masie pojazdu nieobciążonego.

 

A w warunkach technicznych mamy:

"Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

(...)

10) masie pojazdu nieobciążonego - rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego;"

 

A maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta z 93/93 to:

mmc/dmc - (masa własna + 75 kg)

czyli dla przykładu, np.

600kg - (350kg + 75kg) = 175kg

 

Dobrze liczę? :-P

 

A w PoRD mamy:

dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

czyli wychodzi:

600kg - 350kg = 250kg

 

:)

Napisano

A możesz mi tak pomaluśku wyklarowac co i w jakim celu liczysz?

Czyżby to:

10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:

2) pojazdu czterokołowego lekkiego – 200 kg

Napisano

No droga CO-OL*, ale ja Ci to już w sierpniu rozebrałem i dwa dni temu linkowałem.

Bądź uprzejma skoczyć na pierwszą stronę, na której przywoływałaś Depsze i Gost Rajdera. :D

Napisano
No droga CO-OL*, ale ja Ci to już w sierpniu rozebrałem i dwa dni temu linkowałem.

No faktycznie :mrgreen:

Ale:

1) w sierpniu, jak tyś to rozkminiał, to ja akurat na wczasach byłam, w morzu się pławiłam, więc i forum nie czytałam :)

2) w linku szukałam definicji z dyrektywy, a na te czerwone literki nie luknęłam...chociaż czerwony kolor lubię :-P

3) przyznasz, że podanie tego co wynika w cyferkach dla niektórych będzie bardziej obrazowało różnicę

4) nie podałeś tam (chyba), że niezgodnie z dyrektywą w warunkach technicznych jest zrównanie masy pojazdu nieobciążonego z masą własną

 

:)

Napisano

Ad 4) pisałem tam mniej więcej tak:

Proszę zwrócić uwagę na terminologię; "maksymalna masa pojazdu nieobciążonego".

U ustawie definicji brak, a w rozporządzeniu napisano ile i dla jakiego pojazdu wynosić ma. :P

 

A dojdzie z nimi ładu jak kombinują tak:

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

10) masie pojazdu nieobciążonego – rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego

8. Wymagania odnośnie mas pojazdów czterokołowych określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG,

przy czym maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:(...)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.