Skocz do zawartości

czterokołowiec lekki


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

Albo jo jest gupi, albo SKO, albo rozporządzenie.

Kolejny temat dla Trybunału i łatwiejszy od przysłowiowych angoli.

Wszędzie jeździć toto może oprócz Rzeczypospolitej Polskiej.

Szkoda, że ten organ cytujać masę pojazdu w stanie gotowym do jazdy nie wie jeszcze, że ma się ona nijak do masy własnej pojazdu z polskiej ustawy.

- I co?

- Niektórych osobowych na pięć osób też nie da się idąc za uzasadnieniem... 8/

 

Kogoś nieźle grzeje w dekiel!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    8

  • DARIO64

    6

  • Olga

    6

  • JANUSZ60

    5

„lecz w ocenie Kolegium pomiędzy pojęciami „dopuszczalna ładowność” z rozporządzenia,

a pojęciem „maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta” z dyrektywy unijnej,

nie sposób postawić znaku równości”

 

DYREKTYWA (dwanaście postów wyżej)

„masa nieobciążonego pojazdu”

„masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy”

„technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita”

„maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta”

 

I zapomnij, żebyś rozkminił gdzie z kierowcy 75 kg jest lub znika. :hah:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

USTAWA

masa własna

- masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego

 

dopuszczalna masa całkowita

- największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze

 

maksymalna masa całkowita

- największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu

 

dopuszczalna ładowność

- największą masę ładunku i osób, jaką może prze-wozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu

 

To tyle jakby się komuś z SKO zachciało znaki nierówności stawiać. :zzz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego sąd miałby uwalić SKO?

Może w końcu ktoś jednoznacznie odpowie na pytanie, co jest ważniejsze i co stosować nasze rozporządzenia i ustawy czy unijne. Skoro są różnice, to jak je interpretować? Na zasadzie: tyle zezwala unia ale poszczególne kraje mogą to zaostrzyć; czy też, to jest niezbędne minimum i w poszczególnych krajach może być tylko więcej...

Dla przykładu podam mój szlagier, a mianowicie ilość reflektorów drogowych dla pojazdów N3. Nasze rozporządzenie mówi, że mogą być maksymalnie dwie pary takich świateł a unijne dla tej kategorii homologacyjnej mówi, że mogą być trzy pary. Na BT zastosować nasze rozporządzenie czy też unijne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz i sam sobie odpowiadasz, unia zezwala na trzy a Polska zaostrzając dopuszcza dwie. Wszystko zatem w porządku,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego Kryczynski A twierdzi, że jakby temat trafił do sądu to by umoczył. Skoro z definicji "naszej" dopuszczalna ładowność to różnica mas i ten pojazd jej nie spełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

unia zezwala na trzy a Polska zaostrzając dopuszcza dwie. Wszystko zatem w porządku,

Aż tak to chyba bym nie szalał .

 

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

w szczególności jego art. 100a,

uwzględniając dyrektywę Rady 92/61/EWG z dnia 30 czerwca 1992 r.

w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych

(1),

uwzględniając wniosek Komisji (2),

we współpracy z Parlamentem Europejskim (3),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (4),

a także mając na uwadze, co następuje:

rynek wewnętrzny obejmuje obszar bez granic wewnętrznych, na

którym zapewniony jest swobodny przepływ towarów, osób, usług i

kapitału; należy przyjąć środki niezbędne do jego funkcjonowania;

w każdym Państwie Członkowskim pojazdy dwu- lub trzykołowe w

odniesieniu do swoich mas i wymiarów muszą mieć określone cechy

techniczne, przewidziane w bezwzględnie wiążących przepisach, które

różnią się w poszczególnych Państwach Członkowskich; z powodu

różnic między nimi przepisy takie stwarzają bariery w handlu we

Wspólnocie;

te utrudnienia w funkcjonowaniu rynku wewnętrznego mogą zostać

usunięte, jeżeli wszystkie Państwa Członkowskie przyjmą te same

wymogi w miejsce swoich przepisów krajowych;

niezbędnym jest sformułowanie zharmonizowanych wymogów dotyczących

mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych w

celu umożliwienia zastosowania do każdego typu takich pojazdów i ich

części składowych procedur homologacji typu ustanowionych dyrektywą

92/61/EWG;

w obliczu skali i wpływu proponowanego działania w danym sektorze,

środki wspólnotowe objęte niniejszą dyrektywą są konieczne, wręcz

niezbędne, dla osiągnięcia zamierzonego celu, którym jest ustanowienie

wspólnotowej homologacji typu pojazdów; cel ten nie może być osiągnięty

w dostatecznym stopniu przez Państwa Członkowskie działające

indywidualnie;

przepisy niniejszej dyrektywy nie powinny zobowiązywać tych Państw

Członkowskich, które na swoim terytorium nie zezwalają dwukołowym

pojazdom silnikowym na ciągnięcie przyczepy, do zmiany ich regulacji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

Niniejsza dyrektywa wraz z Załącznikiem stosuje się do mas i

wymiarów wszystkich typów pojazdów, zgodnie z art. 1 dyrektywy

92/61/EWG.

Artykuł 2

Procedura przyznawania homologacji typu części dotyczących mas i

wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych oraz zasady

regulujące swobodny przepływ takich pojazdów są ustanowione w

rozdziałach II i III dyrektywy 92/61/EWG.

Artykuł 3

Wszelkie zmiany niezbędne do dostosowania wymagań załączników do

postępu technicznego przyjmowane są zgodnie z procedurą ustanowioną

w art. 13 dyrektywy 70/156/EWG (1).

Artykuł 4

1. Państwa Członkowskie przyjmują i publikują przepisy niezbędne

do wykonania niniejszej dyrektywy przed 1 maja 1995 r. i niezwłocznie

informują o tym Komisję.

Wspomniane przepisy zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub

odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania

takiego odniesienia ustanawiane są przez Państwa Członkowskie.

2. Od daty określonej w ust. 1 Państwa Członkowskie nie mogą z

powodów związanych z masami i wymiarami zakazywać początkowego

dopuszczania do ruchu pojazdów, które są zgodne z niniejszą dyrektywą.

Przepisy określone w ust. 1 stosuje się od 1 listopada 1995 r.

3. Państwa Członkowskie przekazują Komisji teksty przepisów prawa

krajowego, które przyjmują w zakresie objętym niniejszą dyrektywą.

Gdyby gdzieś było napisane że dyrektywa zawiera minimalne wymagania itd., to bym zrozumiał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby gdzieś było napisane że dyrektywa zawiera minimalne wymagania itd

Było, i nawet tu na forum, niestety jeśli ktoś to potrafi odnaleźć to chyba tylko Ty,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było, i nawet tu na forum, niestety jeśli ktoś to potrafi odnaleźć to chyba tylko Ty,,

"Gdzieś" - chodziło mi o to że w tej konkretnej dyrektywie nic takiego nie ma.

A "minimalne" są określone np. w dyrektywie 2014/45/WE.

Dyrektywa wymaga implementacji do naszego prawa . Zamieszanie powstaje przy przenoszeniu , bo parafrazując Pawlaka : Dyrektywa dyrektywą ale musi być po naszemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o to że w tej konkretnej dyrektywie nic takiego nie ma.

Być może dyrektywa o której mówię jest już nieaktualna, ale był tam zapis, iż "kraje członkowskie mogą zaostrzyć przepisy dostosowując je do swoich warunków",,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"kraje członkowskie mogą zaostrzyć przepisy dostosowując je do swoich warunków

Mniej więcej coś takiego jest w dyrektywie 2009/40/WE (jeszcze obowiązuje).

Ciocia wikipedia i ciocia Unia ładnie to wyjaśniają .

http://europa.eu/legislation_summaries/institutional_affairs/decisionmaking_process/l14527_pl.htm

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyrektywa_%28Unia_Europejska%29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

 

 

Jeszcze całkiem niedawno uważałem, że takiego pojazdu nie można zarejestrować w Polsce.

Ostatnio jednak zainspirowany przez kolegę przeanalizowałem jeszcze raz przepisy i uważam że powinno się go zarejestrować dlatego ponieważ :

 

Zgodnie z paragr. 3 ust. 8 pkt. 2a Rozporządzenia Dz.U. 2015/305 - masa własna (masa pojazdu nieobciążonego ) nie może przekroczyć 350kg.

 

Zgodnie z paragr. 3 ust. 10 pkt. 2 - Dopuszczalna ładowność nie może przekroczyć 200 kg.

 

Z dokumentów identyfikacyjnych pojazdu wynika że masa własna G... wynosi 349 kg,

Maksymalna masa całkowita F.1 wynosi 600 kg.

Tak więc w związku z paragr. 3 ust. 9 " Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta " , ustalamy DMC pojazdu F.2 równą 559 kg i rejestrujemy pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalna ładowność nie może przekroczyć 200 kg.
i

a dalej 559-349=210 więc 200kg<210 kg nie spełnia warunków,nie,żebym się czepiał :P:x:D

 

To oczywiście błąd matematyczny :sad: . F.2 powinno być 549 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu kolega Traper dobrze kombinuje, a myślę że to jest TO rozwiązanie

 

Zgadzam się, dawno już takie rozwiązanie proponowałem. Warto jednak dobrze opisać w uwagach, skąd wzięło się ograniczenie DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Odświeżę tego kotleta. Jaką masę własną ustalamy w przypadku L6e elektrycznego bez akumulatorów czy z akumulatorami? Pytam bo:

MW bez akumulatorów = 335kg

MW z akumulatorami = 545 kg

DMC według instrukcji obsługi = 700 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MW bez akumulatorów max. 350kg. ale ładowność nie większa niż 200kg.

Ale jak liczyć ładowność od niekompletnego pojazdu. Podstawiam na badanie pojazd, wyjmuję źródło zasilania i proszę mi ustalić ładowność. Problem w tym że masa akumulatorów to 210 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.