Paprock Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 Albo jo jest gupi, albo SKO, albo rozporządzenie. Kolejny temat dla Trybunału i łatwiejszy od przysłowiowych angoli. Wszędzie jeździć toto może oprócz Rzeczypospolitej Polskiej. Szkoda, że ten organ cytujać masę pojazdu w stanie gotowym do jazdy nie wie jeszcze, że ma się ona nijak do masy własnej pojazdu z polskiej ustawy. - I co? - Niektórych osobowych na pięć osób też nie da się idąc za uzasadnieniem... Kogoś nieźle grzeje w dekiel! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 Czyżby kolejny wałek z kategorią tego pojazdu, a nie problem z liczeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Luty 2015 Share Napisano 27 Luty 2015 Patrząc na datę decyzji SKO , czy klient złożył odwołanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Luty 2015 Share Napisano 28 Luty 2015 „lecz w ocenie Kolegium pomiędzy pojęciami „dopuszczalna ładowność” z rozporządzenia, a pojęciem „maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta” z dyrektywy unijnej, nie sposób postawić znaku równości” DYREKTYWA (dwanaście postów wyżej) „masa nieobciążonego pojazdu” „masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy” „technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita” „maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta” I zapomnij, żebyś rozkminił gdzie z kierowcy 75 kg jest lub znika. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- USTAWA masa własna - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może prze-wozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu To tyle jakby się komuś z SKO zachciało znaki nierówności stawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabek Napisano 2 Marzec 2015 Share Napisano 2 Marzec 2015 Patrząc na datę decyzji SKO , czy klient złożył odwołanie ? Nie. Zakończyło się na SKO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Marzec 2015 Share Napisano 2 Marzec 2015 Ale jak przepuszczam dalszego rozstrzygnięcia jeszcze nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 2 Marzec 2015 Share Napisano 2 Marzec 2015 A szkoda że nie poszło to do Sądu pewnie uwalili by decyzje SKO . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Marzec 2015 Share Napisano 3 Marzec 2015 Dlaczego sąd miałby uwalić SKO? Może w końcu ktoś jednoznacznie odpowie na pytanie, co jest ważniejsze i co stosować nasze rozporządzenia i ustawy czy unijne. Skoro są różnice, to jak je interpretować? Na zasadzie: tyle zezwala unia ale poszczególne kraje mogą to zaostrzyć; czy też, to jest niezbędne minimum i w poszczególnych krajach może być tylko więcej... Dla przykładu podam mój szlagier, a mianowicie ilość reflektorów drogowych dla pojazdów N3. Nasze rozporządzenie mówi, że mogą być maksymalnie dwie pary takich świateł a unijne dla tej kategorii homologacyjnej mówi, że mogą być trzy pary. Na BT zastosować nasze rozporządzenie czy też unijne??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Marzec 2015 Share Napisano 3 Marzec 2015 Pytasz i sam sobie odpowiadasz, unia zezwala na trzy a Polska zaostrzając dopuszcza dwie. Wszystko zatem w porządku,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Marzec 2015 Share Napisano 3 Marzec 2015 To dlaczego Kryczynski A twierdzi, że jakby temat trafił do sądu to by umoczył. Skoro z definicji "naszej" dopuszczalna ładowność to różnica mas i ten pojazd jej nie spełnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Marzec 2015 Share Napisano 3 Marzec 2015 unia zezwala na trzy a Polska zaostrzając dopuszcza dwie. Wszystko zatem w porządku, Aż tak to chyba bym nie szalał . RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100a, uwzględniając dyrektywę Rady 92/61/EWG z dnia 30 czerwca 1992 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (1), uwzględniając wniosek Komisji (2), we współpracy z Parlamentem Europejskim (3), uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (4), a także mając na uwadze, co następuje: rynek wewnętrzny obejmuje obszar bez granic wewnętrznych, na którym zapewniony jest swobodny przepływ towarów, osób, usług i kapitału; należy przyjąć środki niezbędne do jego funkcjonowania; w każdym Państwie Członkowskim pojazdy dwu- lub trzykołowe w odniesieniu do swoich mas i wymiarów muszą mieć określone cechy techniczne, przewidziane w bezwzględnie wiążących przepisach, które różnią się w poszczególnych Państwach Członkowskich; z powodu różnic między nimi przepisy takie stwarzają bariery w handlu we Wspólnocie; te utrudnienia w funkcjonowaniu rynku wewnętrznego mogą zostać usunięte, jeżeli wszystkie Państwa Członkowskie przyjmą te same wymogi w miejsce swoich przepisów krajowych; niezbędnym jest sformułowanie zharmonizowanych wymogów dotyczących mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych w celu umożliwienia zastosowania do każdego typu takich pojazdów i ich części składowych procedur homologacji typu ustanowionych dyrektywą 92/61/EWG; w obliczu skali i wpływu proponowanego działania w danym sektorze, środki wspólnotowe objęte niniejszą dyrektywą są konieczne, wręcz niezbędne, dla osiągnięcia zamierzonego celu, którym jest ustanowienie wspólnotowej homologacji typu pojazdów; cel ten nie może być osiągnięty w dostatecznym stopniu przez Państwa Członkowskie działające indywidualnie; przepisy niniejszej dyrektywy nie powinny zobowiązywać tych Państw Członkowskich, które na swoim terytorium nie zezwalają dwukołowym pojazdom silnikowym na ciągnięcie przyczepy, do zmiany ich regulacji, PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ: Artykuł 1 Niniejsza dyrektywa wraz z Załącznikiem stosuje się do mas i wymiarów wszystkich typów pojazdów, zgodnie z art. 1 dyrektywy 92/61/EWG. Artykuł 2 Procedura przyznawania homologacji typu części dotyczących mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych oraz zasady regulujące swobodny przepływ takich pojazdów są ustanowione w rozdziałach II i III dyrektywy 92/61/EWG. Artykuł 3 Wszelkie zmiany niezbędne do dostosowania wymagań załączników do postępu technicznego przyjmowane są zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 13 dyrektywy 70/156/EWG (1). Artykuł 4 1. Państwa Członkowskie przyjmują i publikują przepisy niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy przed 1 maja 1995 r. i niezwłocznie informują o tym Komisję. Wspomniane przepisy zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia ustanawiane są przez Państwa Członkowskie. 2. Od daty określonej w ust. 1 Państwa Członkowskie nie mogą z powodów związanych z masami i wymiarami zakazywać początkowego dopuszczania do ruchu pojazdów, które są zgodne z niniejszą dyrektywą. Przepisy określone w ust. 1 stosuje się od 1 listopada 1995 r. 3. Państwa Członkowskie przekazują Komisji teksty przepisów prawa krajowego, które przyjmują w zakresie objętym niniejszą dyrektywą. Gdyby gdzieś było napisane że dyrektywa zawiera minimalne wymagania itd., to bym zrozumiał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Marzec 2015 Share Napisano 3 Marzec 2015 Gdyby gdzieś było napisane że dyrektywa zawiera minimalne wymagania itd Było, i nawet tu na forum, niestety jeśli ktoś to potrafi odnaleźć to chyba tylko Ty,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Marzec 2015 Share Napisano 3 Marzec 2015 Było, i nawet tu na forum, niestety jeśli ktoś to potrafi odnaleźć to chyba tylko Ty,, "Gdzieś" - chodziło mi o to że w tej konkretnej dyrektywie nic takiego nie ma. A "minimalne" są określone np. w dyrektywie 2014/45/WE. Dyrektywa wymaga implementacji do naszego prawa . Zamieszanie powstaje przy przenoszeniu , bo parafrazując Pawlaka : Dyrektywa dyrektywą ale musi być po naszemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Marzec 2015 Share Napisano 4 Marzec 2015 chodziło mi o to że w tej konkretnej dyrektywie nic takiego nie ma. Być może dyrektywa o której mówię jest już nieaktualna, ale był tam zapis, iż "kraje członkowskie mogą zaostrzyć przepisy dostosowując je do swoich warunków",,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Marzec 2015 Share Napisano 4 Marzec 2015 "kraje członkowskie mogą zaostrzyć przepisy dostosowując je do swoich warunków Mniej więcej coś takiego jest w dyrektywie 2009/40/WE (jeszcze obowiązuje). Ciocia wikipedia i ciocia Unia ładnie to wyjaśniają . http://europa.eu/legislation_summaries/institutional_affairs/decisionmaking_process/l14527_pl.htm http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyrektywa_%28Unia_Europejska%29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 W ramach dyskusji decyzja SKO w Olsztynie: https://drive.google.com/file/d/0B8-QgsslbLeaaVpSTl9aZnFPbFk/view?usp=sharing Jeszcze całkiem niedawno uważałem, że takiego pojazdu nie można zarejestrować w Polsce. Ostatnio jednak zainspirowany przez kolegę przeanalizowałem jeszcze raz przepisy i uważam że powinno się go zarejestrować dlatego ponieważ : Zgodnie z paragr. 3 ust. 8 pkt. 2a Rozporządzenia Dz.U. 2015/305 - masa własna (masa pojazdu nieobciążonego ) nie może przekroczyć 350kg. Zgodnie z paragr. 3 ust. 10 pkt. 2 - Dopuszczalna ładowność nie może przekroczyć 200 kg. Z dokumentów identyfikacyjnych pojazdu wynika że masa własna G... wynosi 349 kg, Maksymalna masa całkowita F.1 wynosi 600 kg. Tak więc w związku z paragr. 3 ust. 9 " Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta " , ustalamy DMC pojazdu F.2 równą 559 kg i rejestrujemy pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Dopuszczalna ładowność nie może przekroczyć 200 kg. ia dalej 559-349=210 więc 200kg<210 kg nie spełnia warunków,nie,żebym się czepiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Dopuszczalna ładowność nie może przekroczyć 200 kg. ia dalej 559-349=210 więc 200kg<210 kg nie spełnia warunków,nie,żebym się czepiał To oczywiście błąd matematyczny . F.2 powinno być 549 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romcio Napisano 18 Grudzień 2015 Share Napisano 18 Grudzień 2015 i tu kolega Traper dobrze kombinuje, a myślę że to jest TO rozwiązanie. Jak będzie okazja to dam znać jak poszło z moim WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Grudzień 2015 Share Napisano 18 Grudzień 2015 To oczywiście błąd matematyczny który może kosztować stempelki. Takie życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Grudzień 2015 Share Napisano 18 Grudzień 2015 tu kolega Traper dobrze kombinuje, a myślę że to jest TO rozwiązanie Zgadzam się, dawno już takie rozwiązanie proponowałem. Warto jednak dobrze opisać w uwagach, skąd wzięło się ograniczenie DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 22 Styczeń 2016 Share Napisano 22 Styczeń 2016 Odświeżę tego kotleta. Jaką masę własną ustalamy w przypadku L6e elektrycznego bez akumulatorów czy z akumulatorami? Pytam bo: MW bez akumulatorów = 335kg MW z akumulatorami = 545 kg DMC według instrukcji obsługi = 700 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 22 Styczeń 2016 Share Napisano 22 Styczeń 2016 MW bez akumulatorów max. 350kg. ale ładowność nie większa niż 200kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Styczeń 2016 Share Napisano 22 Styczeń 2016 MW bez akumulatorów max. 350kg. A jak się ma do tego MW określona w PORD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 22 Styczeń 2016 Share Napisano 22 Styczeń 2016 MW bez akumulatorów max. 350kg. ale ładowność nie większa niż 200kg. Ale jak liczyć ładowność od niekompletnego pojazdu. Podstawiam na badanie pojazd, wyjmuję źródło zasilania i proszę mi ustalić ładowność. Problem w tym że masa akumulatorów to 210 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.