Skocz do zawartości

Autolaweta z busa


zielonyamator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam pewien problem z pojazdem marki LDV ,

poprzedni właściciel kupił go jako furgon 8 os. i zarejestrował na 3 os. a następnie przerobił go na autolawete.

Problem jest taki, że chce zmienić masę własną gdyż nie została zmieniona.

Gdzie powinienem się udać i czy nie będzie problemu z tym, że jest to autolaweta, a nie bus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • zielonyamator

    21

  • blakop

    10

  • michal_k

    7

  • pentagram

    6

poprzedni właściciel kupił go jako furgon 8 os. i zarejestrował na 3 os. a następnie przerobił go na autolawete.

Możesz opisać to dokładniej.A najlepiej jakie są obecnie dane zamieszczone w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy rzeczoznawca nie będzie potrzebował faktury z warsztatu który zajmuje się przeróbkami busa na autolawete itp. ?

 

Co do danych z dowodu to będę mógł napisać dopiero jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do danych z dowodu to będę mógł napisać dopiero jutro.

To proponuję wstrzymać się do jutra,ponieważ jak na razie jest dużo niewiadomych i ciężko tak dokładnie udzielić pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy rzeczoznawca nie będzie potrzebował faktury z warsztatu który zajmuje się przeróbkami busa na autolawete itp. ?

F-ra będzie potrzebna jedynie do WK..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc Grzegorz Łódź napisał,

To proponuję wstrzymać się do jutra,ponieważ jak na razie jest dużo niewiadomych i ciężko tak dokładnie udzielić pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

furgon 8 os. i zarejestrował na 3 os.

przypuszczam, że obie wersje były zarejestrowane jako sam. ciężarowy,

a tzw laweta to też ciężarowy z przeznaczeniem - przewóz pojazdów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Kolego zielonyamator za mało danych i za dożo niewiadomych.Moim zdaniem f-ra

musi być,ale w tym przypadku doszło do zmiany rodzaju pojazdu i podrodzaju pojazdu.

Warunek spełniony to,,nadwozie konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu pojazdów,,

opinia rzeczoznawcy jest wskazana ale nie wiążąca dla DS. Taka przeróbka może się

zakończyć dopuszczeniem iednostkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka przeróbka może się

zakończyć dopuszczeniem iednostkowym.

 

Jakim dopuszczeniem jednostkowym, jeśli zielonyamator chce mieć autolawetę, która nie będzie POMOCĄ DROGOWĄ wystarczy wykonać badanie po zmianach konstrukcyjnych na OSKP. Faktura nie jest potrzebna gdyż nie zmienia się rodzaj pojazdu, nadal pozostaje SAMOCHÓD CIĘŻAROWY, podrodzaj - INNY(99), przeznaczenie - PRZEWÓZ POJAZDÓW(307).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka przeróbka może się

zakończyć dopuszczeniem iednostkowym.

 

Bzdura. Dopuszczenie jednostkowe dotyczy nowych pojazdów.

 

 

Natomiast wymagalność faktury zależy od tego, czy chcesz zmienić rodzaj na samochód specjalny o przeznaczeniu pomoc drogowa (faktura wymagana) czy na samochód ciężarowy o przeznaczeniu przewóz pojazdów (faktura niewymagana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jakie dane jeszcze podać ?

 

Wystarczy DMC, ewentualnie kwit z wagi (legalizowanej) a resztą zajmie się diagnosta przeprowadzający badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak:

1.Jadę na wagę

2.Z kwitem na OSKP

3. Diagnosta wypisuje papier

4. Z papierem do WK

 

Dobrze myślę ?

Nikt się nie czepi z powodu braku faktury?

Czy diagnosta nie będzie potrzebował opini rzeczoznawcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak:

1.Jadę na wagę

2.Z kwitem na OSKP

3. Diagnosta wypisuje papier

4. Z papierem do WK

 

TAK

 

Nikt się nie czepi z powodu braku faktury?

Jeśli zostaje ciężarowy, w przeciwnym wypadku (specjalny, pomoc drogowa) faktura obowiązkowa.

 

Czy diagnosta nie będzie potrzebował opini rzeczoznawcy?

O to musisz zapytać diagnostę, który będzie wykonywał to badanie. Niewykluczone, że będziesz potrzebował opinię rzeczoznawcy.

 

[ Dodano: 29-01-2014, 20:49 ]

pentagram, nie tylko OSKP robią zmiany. Do 2015 też robię na PSKP.

 

:ok , poleciałem po nowemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, wie ktoś Z was jaki jest maksymalny zwis tylny dla niego

Ldv convoy 98r. rozstaw osi 320cm ? Bo aktualnie jest 200cm i zastanawiam się czy nie za dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tylko w kółko faktura i faktura, a wystarczy też oświadczenie...

 

Kolego - generalna zasada jest taka, że maksymalny zwis tylny powinien oscylować w granicach 60% rozstawu osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.