michal_k Napisano 29 Styczeń 2014 Share Napisano 29 Styczeń 2014 Wszyscy tylko w kółko faktura i faktura, a wystarczy też oświadczenie... Albo rachunek Oczywiście o ile w ogóle chce zmienić rodzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielonyamator Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2014 Dzięki za odpowiedz co do zwisu. Jakie są plusy zmiany rodzaju na specjalny ? Z jakiego warsztatu musi być zaświadczenie , faktura ? [ Dodano: 30-01-2014, 12:59 ] Dzisiaj byłem u znajomego, który przerabiał Ducato na autolawete i stwierdził, że mogę mieć problem bo mój LDV był blaszakiem. Czy w DR jest zapisany typ nadwozia i podrodzaj pojazdu ? (jak nie tam to gdzie?) [ Dodano: 30-01-2014, 14:39 ] Sprawdziłem numer vin i mam: Marka: ENGLAND, LDV LIMITED, BIRMINGHAM, UK Model: LDV 400 LWB Kraj pochodzenia: EUROPA Linia modelowa/typ zadwozia, gvwr, system hamulcowy: 3850 Typ nadwozia: MINIBUS Silnik: ANDORIA 4CT 90 TURBO DIESEL Skrzynia biegów: LHD R380 Miejsce montażu: COMMON LANE, BIRMINGHAM Jak widać typ nadwozia to minibus i co z tym zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 A w czym problem, że to był blaszak?? W DR raczej nie zobaczysz rodzaju nadwozia, bo ten co do zasady można odczytać tylko z podrodzaju pojazdu, której to rubryki w DR brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielonyamator Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2014 A przykładowo w niemczech zatrzymają mnie i sprawdzą VIN. Co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Jakie są plusy zmiany rodzaju na specjalny ? Pewnie tańsze ubezpieczenie OC i możliwość czasowego wycofania z ruchu. Z jakiego warsztatu musi być zaświadczenie , faktura ? Przyjęło się, że ma to być osoba prowadząca działalność o PKD "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych". Dzisiaj byłem u znajomego, który przerabiał Ducato na autolawete i stwierdził, że mogę mieć problem bo mój LDV był blaszakiem. Bzdury opowiada. A przykładowo w niemczech zatrzymają mnie i sprawdzą VIN.Co wtedy? Nic. Pojazd przecież będzie legalnie przerobiony i zarejestrowany w Polsce po zmianach (zgodnie z prawem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek63 Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Witam. Namieszane z tym LDV,a/furgon 8 osób,b/zarejstrował na 3 osoby,c/przerobił na auto- -lawetę,d/z VIN wychodzi MINIBUS.Pojazd przechodzi kolejne przeróbki i nasuwają dużo pytań???1/przegroda dzieląca kabinę od nadwozia,2/mocowanie platformy nadwozia,3/zmiana środka ciężkości pojazdu,4/zmiana maksymalnego dopuszczalnego nacisku osi,5/zmiana długości pojazdu i.t.d.Czy wprowadzone zmiany w pojeżdzie wyposażenia lub części nie mają wpływu na zmianę warunków już ustalonych w świadectwie homologacji typu tego pojazdu? Czy maksymalna masa całkowita pojazdu nie ulegnie zmianie-waga to potwierdzi?Czy dopu- -szczenie jednostkowe,a może dopuszczenie indywidualne?Myślę że w myśl nowych przepisów tak zmodyfikowany pojazd powinien być poddany procedurze homologacyjnej może nie pełnej ale uproszczonej.Upraszczając procedury pojazd zostanie dopuszczony do ruchu na drogach publicznych to jak by bocznymi drzwiami wyjeżdżał na drogi publiczne.Liczę że ocena tego pojazdu wykaże spełnienie wszystkich wymogów WT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Czy wprowadzone zmiany w pojeżdzie wyposażenia lub części nie mająwpływu na zmianę warunków już ustalonych w świadectwie homologacji typu tego pojazdu? To bez znaczenia. Czy maksymalna masa całkowita pojazdu nie ulegnie zmianie-waga to potwierdzi? Powinna zostać bez zmian, bo niby czemu miałaby się zmienić? Czy dopuszczenie jednostkowe,a może dopuszczenie indywidualne? Nic z powyższych, bo to nie jest nowy pojazd. Myślę że w myśl nowych przepisów tak zmodyfikowany pojazd powinien być poddany procedurze homologacyjnej może nie pełnej ale uproszczonej Źle myślisz. Zmiany w pojazdach zarejestrowanych (czyli nie-nowych) są dopuszczalne i nie jest do tego potrzebna absolutnie żadna procedura homologacyjna, która dotyczy pojazdów nowych. Upraszczając procedury pojazd zostanie dopuszczony do ruchu na drogach publicznych to jak by bocznymi drzwiami wyjeżdżał na drogi publiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 marek63 - przepraszam za pytanie, ale czy Ty jesteś uprawnionym diagnostą? Względnie kiedy zdobywałeś uprawnienia?? Czy maksymalna masa całkowita pojazdu nie ulegnie zmianie-waga to potwierdzi? Jaka waga? Co potwierdzi?? Czy dopu--szczenie jednostkowe,a może dopuszczenie indywidualne? Znasz w ogóle znaczenie i charakter prawny tych instytucji prawnych? tak zmodyfikowany pojazd powinien być poddany procedurze homologacyjnej może nie pełnejale uproszczonej Możesz rozwinąć temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Czy maksymalna masa całkowita pojazdu nie ulegnie zmianie-waga to potwierdzi? Waga potwierdzi tylko i wyłącznie masę własną, MMC i DMC pozostaje bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielonyamator Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2014 Czyli wygląda na to, że kupuje jakikolwiek sam. ciężarowy, który następnie tnę i przerabiam na cokolwiek i bez problemu rejestruje zmieniając podrodzaj i przeznaczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Tak - oczywiście. Co nie znaczy, że wszystko jest tak proste jak to opisałeś. Uwierz mi, że przy tym Twoim cięciu jest wiele miejsc, gdzie diagnosta może Cię załamać Możesz sobie przerabiać jak chcesz, ale to wszystko ciągle musi być w zgodzie z warunkami technicznymi - a to nie zawsze łatwe, a nawet możliwe. Ale co do zasady tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielonyamator Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2014 Ale jak rzeczoznawca stwierdzi, że wszystko jest ok. to diagnosta nie może się doczepić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Ale jak rzeczoznawca stwierdzi, że wszystko jest ok. to diagnosta nie może się doczepić ? Opinia rzeczoznawcy jest bardzo pomocna ale to diagnosta podejmuje decyzję, czy dopuścić pojazd do ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Ale jak rzeczoznawca stwierdzi, że wszystko jest ok. to diagnosta nie może się doczepić ?To diagnosta ocenia spełnianie warunków technicznych i może się podeprzeć opinią rzeczoznawcy, ale nie musi. Jak uzna, że pojazd nie spełnia odpowiednich wymagań to nawet pismo z Watykanu nic nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielonyamator Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2014 To w najbliższym czasie pojadę na wagę, załatwię rzeczoznawcę i udam się na SKP modląc się o to aby diagnosta dopuścił pojazd do ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 udam się na SKP modląc się o to aby diagnosta dopuścił pojazd do ruchu. Modlitwa nic tu nie da , jeśli zmiany wykonałeś prawidłowo to nie powinieneś mieć problemu, myśl pozytywnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Modlitwa nic tu nie da Dlatego pisałem o pismach z Watykanu udam się na SKP modląc się o to aby diagnosta dopuścił pojazd do ruchuMożesz też podjechać na SKP, na której będziesz robił odpowiednie badanie, żeby diagnosta ocenił czy będzie ok i czy będzie potrzebna opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Możesz też podjechać na SKP, na której będziesz robił odpowiednie badanie, żeby diagnosta ocenił czy będzie ok i czy będzie potrzebna opinia. Dokładnie. Zacznij od SKP!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Możesz też podjechać na SKP, na której będziesz robił odpowiednie badanie, żeby diagnosta ocenił czy będzie ok i czy będzie potrzebna opinia. I to jest chyba najlepsze wyjście. A być może diagnoście od razu rzuci się w oczy coś, co będziesz musiał poprawić przed "właściwym" badaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek63 Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Stwierdzam że wnikliwości i dokładności nigdy nie za wiele.Ja rozważam temat hipotetycznie jak wszyscy i mam swoje uwagi,zawsze opieram się na stanie faktycznym.Obawy moje przy- -toczyłem wcześniej i nikt nie musi ich podzielać.Jeżeli MMC pojazdu zostanie spełniona ale nie na papierze i na pewno osobiście przy tej czynności bym asystował.Samowola przy takiej przebudowie może mieć bardzo nieprzyjemne konsekwencje.Waży jest stan faktyczny,a my mamy tylko opisy z których dowiadujemy się nowych faktów i w związku z tym dla mnie pojawia się wiele znaków zapytania-czy słusznie,czy właściciel pojazdu spełnił warunki prze- -rabiając pojazd.Oceny tych przeróbek musi dokonać DS wykorzystując swoją wiedzę i dane mu instrumenty prawne.I w takim przypadku DS jest ,,sam sobie sterem i żeglarzem,,. DS jestem od 1985roku,miałem przerwę 10lat,do zawodu wróciłem w 2012roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Ja rozważam temat hipotetycznie To rozważaj zgodnie z istniejącymi aktami prawnymi. Jeżeli MMC pojazdu zostanie spełniona Co to znaczy spełniona? Wiesz co to jest MMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Ja rozważam temat hipotetycznie Możesz, ale tylko do momentu kiedy taki pojazd przyjedzie na twoją SKP... miałem przerwę 10lat,do zawodu wróciłem w 2012roku. czyli przerwa od 2002 do 2012 ? Wiele się zmieniło, jest co nadrabiać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Wiele się zmieniło, jest co nadrabiać! Do tego potrzebna jeszcze chęć i dobra wola, bo od 2012r to już można było wszystko nadrobić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielonyamator Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2014 Najbardziej boję się długości zwisu tylnego, bo 320x60%= 192cm a w rzeczywistości jest 210cm - mieści się to w granicy błędu czy muszę to zmienić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 30 Styczeń 2014 Share Napisano 30 Styczeń 2014 Najbardziej boję się długości zwisu tylnego, bo320x60%= 192cm a w rzeczywistości jest 210cm - mieści się to w granicy błędu czy muszę to zmienić ? poczytaj tu:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12584&highlight=zwis+tylny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.