Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie jak kontrolujecie zbieznosc na plycie czy zakladacie gto ? zastanawiam mnie jak inni podchodza do sprawy

 

jesli na plycie to jakie wartosci uznajecie za dobre a jakie za zle ?

 

o ustawianiu nie mowie bo oczywiscie nam tego nie wolno robic :)

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • darkdog

    20

  • Marek1

    17

  • pentagram

    7

  • canter

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano
plycie czy zakladacie gto

Jak masz zamiar jechać z głowicami na kołach :D coś pozajączkowałeś. Na płycie ustawiasz granicą góra i dół -+ 2 a jak nie masz pewności to sprawdź z katalogiem, chyba ,że włączysz pomiar ciągły to się na niej możesz pobawić jak jest kanał

Napisano
Panowie jak kontrolujecie zbieznosc na plycie czy zakladacie gto ? zastanawiam mnie jak inni podchodza do sprawy
na płycie,
jesli na plycie to jakie wartosci uznajecie za dobre a jakie za zle ?
te które wychodzą poza zakres podany przez producenta pojazdu.
Napisano
zbieznosc na plycie

 

Nie zbieżność, tylko poślizg boczny koła. A to dopiero przelicza się na wartości zbieżności w zależności od rozmiaru koła. Przy badaniu okresowym jest to wystarczające. Przy pokolizyjnym musisz stanąć na obrotnicach i założyć przyrządy

czy zakladacie gto

niektóre stacje mają deko lepszy sprzęt :D

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
niektóre stacje mają deko lepszy sprzęt

:D:ok

 

tu nie byla mowa o sprzecie tylko jak wy kontrolujecie zbieznosc a co do sprzetu do dysponujemy pelna linia sprzetu z najwyzszej polki :)

a do ustawiania zakupimy na warsztat john bean'a :D

Napisano
tu nie byla mowa o sprzecie tylko jak wy kontrolujecie zbieznosc

Kontrolujemy, zgodnie z przepisami czyli DzU 996...

 

a co do sprzetu do dysponujemy pelna linia sprzetu z najwyzszej polki :)

a do ustawiania zakupimy na warsztat john bean'a :D

Jak "zakupicie" to pogadamy...

Ale "Hunter" jest trudny do pobicia!

Napisano
Ale "Hunter" jest trudny do pobicia!

chyba nie wiesz co piszesz :D

Napisano
Ale "Hunter" jest trudny do pobicia!

chyba nie wiesz co piszesz :D

 

N pewno wiem co piszę i o czym piszę!!!

Napisano

a do ustawiania zakupimy na warsztat john bean'a :D

 

Jedyny minus (choć moze to plus) to potrzeba mierzenia i wpisania do komputera dodatkowych wysokości pojazdów jak Movano, Master itp. Chodzi o wysokości od podłoża ramy przy tylnym moście, przedniej osi, oraz wysokości środka piasty.

 

Chodzi o dokładność pomiarów.

 

W "Hunterze" jest podobnie ?

Napisano
Jedyny minus (choć moze to plus) to potrzeba mierzenia i wpisania do komputera dodatkowych wysokości pojazdów jak Movano, Master itp. Chodzi o wysokości od podłoża ramy przy tylnym moście, przedniej osi, oraz wysokości środka piasty.

 

Chodzi o dokładność pomiarów.

 

W "Hunterze" jest podobnie ?

Oczywiście, tak samo jak wprowadzanie danych z pochyłomierza przy regulacji Mercedesów.

Jednak jest możliwy wybór procedury ustawiania bez tych danych gdzie np. w Beissbarthcie jest to niemożliwe, tak samo jak pominięcie pomiaru bicia kół...

Napisano
tu nie byla mowa o sprzecie tylko jak wy kontrolujecie zbieznosc

 

I Ci odpisałem - czytałeś??

 

chyba nie wiesz co piszesz

 

Wie, wie... kto nie działał na Hunterze to nie zrozumie... :D

 

f5a32c0852.jpeg

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Czy któryś z Was pracował na AutoBoss A-860 :?: . Mam takiego w SKP, na którą przechodzę na stałe od marca.

5ae1a5ea1d7fe_AutoBossA-860.jpg.17971f1ca28e781f2b96b17abde98c00.jpg

Napisano
Czy któryś z Was pracował na AutoBoss A-860 :?: . Mam takiego w SKP, na którą przechodzę na stałe od marca.

Pracowałem na takim.

Mało intuicyjne oprogramowanie i mało programów ustawiania.

Albo pełna regulacja albo ograniczona tylko do zbieżności kół przednich.

Przy mercedesie też "pyta" o pochyłomierz, możesz zaznaczyć jego brak i regulujesz bez wartości z niego.

Ma kalibrację bicia kół przez przetaczanie, ale nie skorzystasz z niego jeśli obniżysz głowice do niskiego podwozia, czyli obniżenie osi mocowania głowic na uchwytach do kół.

Głowice mają proste ramię, więc trzeba je obniżać nawet dla niezbyt niskich zawieszeń...

Napisano
Czy któryś z Was pracował na AutoBoss A-860

 

Też na takim pracuję.

Napisano
Też na takim pracuję.

 

Jakieś sugestie, opinie.

Napisano
Jakieś sugestie, opinie.

Kolega taki ma na OSKP i nie jest zbytnio zadowolony. Wcześniej pracował na Bieesbarcie i twierdzi, że nie ma co porównywać. Największa wada Eficara to brak powtarzalności pomiarów :( . W sumie jest to produkt budżetowy podobnie jak linia Certusa, która tez nie cieszy się zbyt dobra opinją.

Napisano
Wcześniej pracował na Bieesbarcie i twierdzi, że nie ma co porównywać

jak dla mnie to sprzęt super :) pracowałem na nim od początku :oops: i nadal mam go w użytku choć czas i technologie się zmieniają :P polecam :)

Napisano

Pracowałem i na Beissbarth-cie i na Hunterze

Do Huntera, Beissbarth nie ma szans! :-P

Napisano

Nie, no wypas jest!

Ale takim, w Hunterze, to się już bawiłem w 2006 roku...

Napisano

 

Testowaliśmy, zdecydowaliśmy się na Huntera, bo odrzuciły nas kable szwędające się między osiami samochodu. Ale sam pomiar i praca super.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Z tego co wiem, to jest opcja Beissbartha z głowicami bezprzewodowymi.

Ktoś ma może jakieś doświadczenia z Beissbarthem 3D?

Napisano

Koledzy. Ja pracuje na Hunterze DSP 400 od ok 2001 r. , a od 2007 na DSP600. Bezawaryjny. nie rozkalibrowuje się bo nie ma za bardzo co jeśli na kołach są tylko "Lustra". Powtarzalność pomiaru prawie 100 procentowa. Co oczywiście nie zwalnia z myślenia przy geometrii. Bo jak będzie uciekało powietrze z koła lub podnośnik zgubi poziom to żaden przyrząd nie pokaże prawidłowo. Zdarzało mi się kilkanaście razy ratować sąsiednie serwisy którym Beissbarth odmówił posłuszeństwa. Na razie nie spotkałem urządzenie dorównywającemu Hunterowi.

 

Test poślizgu to jest test poślizgu przy badaniu.

A geometria to jest geometria, którą należy sprawdzić przy badaniu powypadkowym i przed 1-szą rejestracja w kraju.

Pozdrawiam kolegów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.