Skocz do zawartości

zbieznosc


discopolo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak kontrolujecie zbieznosc na plycie czy zakladacie gto ? zastanawiam mnie jak inni podchodza do sprawy

 

jesli na plycie to jakie wartosci uznajecie za dobre a jakie za zle ?

 

o ustawianiu nie mowie bo oczywiscie nam tego nie wolno robic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • darkdog

    20

  • Marek1

    17

  • pentagram

    7

  • canter

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

plycie czy zakladacie gto

Jak masz zamiar jechać z głowicami na kołach :D coś pozajączkowałeś. Na płycie ustawiasz granicą góra i dół -+ 2 a jak nie masz pewności to sprawdź z katalogiem, chyba ,że włączysz pomiar ciągły to się na niej możesz pobawić jak jest kanał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak kontrolujecie zbieznosc na plycie czy zakladacie gto ? zastanawiam mnie jak inni podchodza do sprawy
na płycie,
jesli na plycie to jakie wartosci uznajecie za dobre a jakie za zle ?
te które wychodzą poza zakres podany przez producenta pojazdu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieznosc na plycie

 

Nie zbieżność, tylko poślizg boczny koła. A to dopiero przelicza się na wartości zbieżności w zależności od rozmiaru koła. Przy badaniu okresowym jest to wystarczające. Przy pokolizyjnym musisz stanąć na obrotnicach i założyć przyrządy

czy zakladacie gto

niektóre stacje mają deko lepszy sprzęt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektóre stacje mają deko lepszy sprzęt

:D:ok

 

tu nie byla mowa o sprzecie tylko jak wy kontrolujecie zbieznosc a co do sprzetu do dysponujemy pelna linia sprzetu z najwyzszej polki :)

a do ustawiania zakupimy na warsztat john bean'a :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie byla mowa o sprzecie tylko jak wy kontrolujecie zbieznosc

Kontrolujemy, zgodnie z przepisami czyli DzU 996...

 

a co do sprzetu do dysponujemy pelna linia sprzetu z najwyzszej polki :)

a do ustawiania zakupimy na warsztat john bean'a :D

Jak "zakupicie" to pogadamy...

Ale "Hunter" jest trudny do pobicia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale "Hunter" jest trudny do pobicia!

chyba nie wiesz co piszesz :D

 

N pewno wiem co piszę i o czym piszę!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do ustawiania zakupimy na warsztat john bean'a :D

 

Jedyny minus (choć moze to plus) to potrzeba mierzenia i wpisania do komputera dodatkowych wysokości pojazdów jak Movano, Master itp. Chodzi o wysokości od podłoża ramy przy tylnym moście, przedniej osi, oraz wysokości środka piasty.

 

Chodzi o dokładność pomiarów.

 

W "Hunterze" jest podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny minus (choć moze to plus) to potrzeba mierzenia i wpisania do komputera dodatkowych wysokości pojazdów jak Movano, Master itp. Chodzi o wysokości od podłoża ramy przy tylnym moście, przedniej osi, oraz wysokości środka piasty.

 

Chodzi o dokładność pomiarów.

 

W "Hunterze" jest podobnie ?

Oczywiście, tak samo jak wprowadzanie danych z pochyłomierza przy regulacji Mercedesów.

Jednak jest możliwy wybór procedury ustawiania bez tych danych gdzie np. w Beissbarthcie jest to niemożliwe, tak samo jak pominięcie pomiaru bicia kół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie byla mowa o sprzecie tylko jak wy kontrolujecie zbieznosc

 

I Ci odpisałem - czytałeś??

 

chyba nie wiesz co piszesz

 

Wie, wie... kto nie działał na Hunterze to nie zrozumie... :D

 

f5a32c0852.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z Was pracował na AutoBoss A-860 :?: . Mam takiego w SKP, na którą przechodzę na stałe od marca.

5ae1a5ea1d7fe_AutoBossA-860.jpg.17971f1ca28e781f2b96b17abde98c00.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z Was pracował na AutoBoss A-860 :?: . Mam takiego w SKP, na którą przechodzę na stałe od marca.

Pracowałem na takim.

Mało intuicyjne oprogramowanie i mało programów ustawiania.

Albo pełna regulacja albo ograniczona tylko do zbieżności kół przednich.

Przy mercedesie też "pyta" o pochyłomierz, możesz zaznaczyć jego brak i regulujesz bez wartości z niego.

Ma kalibrację bicia kół przez przetaczanie, ale nie skorzystasz z niego jeśli obniżysz głowice do niskiego podwozia, czyli obniżenie osi mocowania głowic na uchwytach do kół.

Głowice mają proste ramię, więc trzeba je obniżać nawet dla niezbyt niskich zawieszeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś sugestie, opinie.

Kolega taki ma na OSKP i nie jest zbytnio zadowolony. Wcześniej pracował na Bieesbarcie i twierdzi, że nie ma co porównywać. Największa wada Eficara to brak powtarzalności pomiarów :( . W sumie jest to produkt budżetowy podobnie jak linia Certusa, która tez nie cieszy się zbyt dobra opinją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pracował na Bieesbarcie i twierdzi, że nie ma co porównywać

jak dla mnie to sprzęt super :) pracowałem na nim od początku :oops: i nadal mam go w użytku choć czas i technologie się zmieniają :P polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to jest opcja Beissbartha z głowicami bezprzewodowymi.

Ktoś ma może jakieś doświadczenia z Beissbarthem 3D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Ja pracuje na Hunterze DSP 400 od ok 2001 r. , a od 2007 na DSP600. Bezawaryjny. nie rozkalibrowuje się bo nie ma za bardzo co jeśli na kołach są tylko "Lustra". Powtarzalność pomiaru prawie 100 procentowa. Co oczywiście nie zwalnia z myślenia przy geometrii. Bo jak będzie uciekało powietrze z koła lub podnośnik zgubi poziom to żaden przyrząd nie pokaże prawidłowo. Zdarzało mi się kilkanaście razy ratować sąsiednie serwisy którym Beissbarth odmówił posłuszeństwa. Na razie nie spotkałem urządzenie dorównywającemu Hunterowi.

 

Test poślizgu to jest test poślizgu przy badaniu.

A geometria to jest geometria, którą należy sprawdzić przy badaniu powypadkowym i przed 1-szą rejestracja w kraju.

Pozdrawiam kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.