Skocz do zawartości

zbieznosc


discopolo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • darkdog

    20

  • Marek1

    17

  • pentagram

    7

  • canter

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

a na drążku przyrząd pamiętacie?

 

Pamiętamy :-D

 

na początku jechaliśmy na PKO-1

 

Też ćwiczyłem na tym sprzęcie, ale takie były czasy i sprzęty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś wiedział Marek, na początku jechaliśmy na PKO-1.

No to prostowanie fajery obowiązkowe... :-D

Tylko jak to robić dla pojazdu z poduszką, czujnikiem kąta skrętu w module kierownicy, i kierownicy osadzonej na wałku z wielokątem a nie z drobnym wieloklinem... :roll:

 

Ale znam takiego, co jedzie na PKO do tej pory, tylko jednak fajera mu krzywo wychodzi a na mojej płycie przejazdowej nie raz pokazuje "max" po tej ego "geometrii" :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ćwiczyłem na tym sprzęcie, ale takie były czasy i sprzęty.

a ja się zastanawiam, dlaczego DTR-ka od PKO-24 ma takie powodzenie na moim chomiku

:viva:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to prostowanie fajery obowiązkowe... :-D

No, przy odrobinie wprawy i użyciu chorągiewek , dawało się ustawić fajerę bez jej zdejmowania.

..... w pierwszym swoim poście, użyłem słowa "fajera"=syrena 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyłem słowa "fajera"=syrena 8)

Fajera, w żargonie kierowców znaczy inaczej - kierownica...

 

[ Dodano: 14-02-2014, 11:54 ]

No, przy odrobinie wprawy i użyciu chorągiewek , dawało się ustawić fajerę bez jej zdejmowania.

Przy pewnej wprawie, zbieżność można ustawić wg wskazań płyty przejazdowej.

Dokładność zbliżona do dokładności ustawienia PKO... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajera, w żargonie kierowców znaczy inaczej - kierownica...

Wiem o tym, ale w moich stronach , ma też to drugie znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poprzedniej stacji też miałem "w narzędziowni" PKO-1 i wspomniany drążek do ustawiania zbieżności...

 

[ Dodano: 14-02-2014, 13:15 ]

[ nawet jeszcze w narzędziowni leży :oops: i gto quarto też stoi :P

i dobrze, bo są już o niebo lepsze urządzenia do geometrii

 

chociaż miałem tak, że po ustawieniu zbieżności i kątów pochylenia na GTO Laser, później po wymianie końcówki drążka, przy następnym ustawianiu zbieżności już na Hunterze, okazało się, że kąty pochylenia są niemal idealne... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś jest obeznany w temacie to lepiej ustawi przy pomocy zwykłej rurki niż jakiś gamoń Hunterem

I tu cię zaskoczę, że na Hunterze nawet gamoniowi trudno jest to spieprzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś jest obeznany w temacie to lepiej ustawi przy pomocy zwykłej rurki niż jakiś gamoń Hunterem

 

Jedną rurką to za bardzo nie ustawi.

Ale może poprawić na płycie, kiedyś tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest wizualizacja graficzna na monitorze to rzeczywiście da radę,ale jak są tylko wyświetlane wartości liczbowe w okienkach jak w moim Facomie to dla wielu jak egzorcyzmy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak kontrolujecie zbieznosc na plycie czy zakladacie gto ? zastanawiam mnie jak inni podchodza do sprawy

 

jesli na plycie to jakie wartosci uznajecie za dobre a jakie za zle ?

 

o ustawianiu nie mowie bo oczywiscie nam tego nie wolno robic :)

 

kOŁA 15 CALIx2,54=38,1 :100=0,38, jak np pokaże wartość +5 to mnożymy 0,38x5=1,9mm to zamieniasz na stopnie ok. +0,15' i porównujesz z danymi zbieżności danego auta.

Wykonałem sobie tabelę od 13'' do 24'' , taka mała ściągawka na A4, nie trzeba liczyć, bardzo pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu cię zaskoczę, że na Hunterze nawet gamoniowi trudno jest to spieprzyć...

tym bardziej na BEISSBARRTH :-D

 

Pracowałem na jednym i drugim.

Huntera oceniam jednak znacznie wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huntera oceniam jednak znacznie wyżej

no nie miałem okazji :( pracować na owym sprzęcie, jaki by nie był zasada pomiarowa ta sama :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki by nie był zasada pomiarowa ta sama :P

Tak,ale ma Hunter ma lepsze oprogramowanie,

np. jeśli podczas pomiaru wstępnego oznaczysz pozycję kierownicy "na wprost", to dalej ustawiasz już bez potrzeby jej blokowania przy regulacji drążkami.

 

A ogólnie, to w czasie dwóch lat pracy na Hunterze, nie wrócił nikt z jakąkolwiek reklamacją....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ogólnie, to w czasie dwóch lat pracy na Hunterze, nie wrócił nikt z jakąkolwiek reklamacją....

a ja od 22 lat pracy w tym samym serwisie i SKP nie wspomnę innej pracy od 1985 r :D jaki by to nie był sprzęt do ustawiania geometrii może głupio to zabrzmi :oops: od PKO 1 GTO QUATRO lampowy, Beissbarth do obecnego beissbarth nie miałem reklamacji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może głupio to zabrzmi :oops: od PKO 1 GTO QUATRO lampowy, Beissbarth do obecnego beissbarth nie miałem reklamacji :P

Dlaczego głupio :? Chwali się i moim zdaniem trzeba szanować takich fachowców :)

Piwo dla Ciebie :):piwo

 

[ Dodano: 15-02-2014, 21:03 ]

Oczywiście ustawiasz zbieżność pracując na

serwisie
:cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ustawiasz zbieżność pracując na

Tak Grzesiu na serwisie jak już wcześniej pisałem :x tylko Diagności reg.zbieżność bynajmniej u nas :D

 

[ Dodano: 16-02-2014, 11:44 ]

ale powiem Wam :D że początki mojej przygody z reg. zbieżności były opłakane :oops:

nie wspomnę tu o Pko-1 matko w żaden ale w żaden sposób tego nie mogłem ogarnąć :razz: minuty, stopnie, milimetry jakieś lampy liniały zgroza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. jeśli podczas pomiaru wstępnego oznaczysz pozycję kierownicy "na wprost", to dalej ustawiasz już bez potrzeby jej blokowania przy regulacji drążkami.

 

Albo dajesz opcję "skręć przed ustawieniem" i każde koło przed regulacją skręcasz sobie drążkiem na zewnątrz - niezastąpione jak drążki są wysoko (passat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. jeśli podczas pomiaru wstępnego oznaczysz pozycję kierownicy "na wprost", to dalej ustawiasz już bez potrzeby jej blokowania przy regulacji drążkami.

Albo dajesz opcję "skręć przed ustawieniem" i każde koło przed regulacją skręcasz sobie drążkiem na zewnątrz - niezastąpione jak drążki są wysoko (passat)

 

Czy obecna już od dawna, regulacja na podniesionej osi...

To jest sprzęt najwyraźniej robiony przez kogoś, kto "zjadł zęby" na regulacji geometrii!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.