Skocz do zawartości

Samochodowy inny jak osobówka.


marbie

Rekomendowane odpowiedzi

w przypadku zmian konstrukcyjnych dotyczących zmiany mas i nacisków osi - oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi,

 

A gdzie reszta zdania, która mówi, że chodzi jedynie o przypadek jeśli te zmiany wynikają ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych? Oj nie ładnie w tym Poznaniu klientów w błąd wprowadzają. Przepis dotyczy tylko i wyłącznie przypadków, kiedy zmieniło się rozporządzenie w sprawie warunków technicznych (np. DMC z 16 na 18 ton).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis dotyczy tylko i wyłącznie przypadków, kiedy zmieniło się rozporządzenie w sprawie warunków technicznych

 

To dlaczego nie jest to wprost napisane tak jak to opisujesz? Zmiana warunków to dla mnie również przebudowa pojazdu - czyli fizyczna zmiana jego warunków technicznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana warunków to dla mnie również przebudowa pojazdu - czyli fizyczna zmiana jego warunków technicznych

 

Samochód ma dane techniczne, parametry techniczne (inaczej mówiąc) - a warunki techniczne są określone w rozporządzeniu o warunkach technicznych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma dane techniczne, parametry techniczne (inaczej mówiąc) - a warunki techniczne są określone w rozporządzeniu o warunkach technicznych...

 

:ok:ok:ok

 

Zmiana warunków to dla mnie również przebudowa pojazdu - czyli fizyczna zmiana jego warunków technicznych :)

 

Nie ma "jego warunków technicznych" - on ma dane techniczne, a warunki określa minister - tak jak Psuj wyjaśnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Może mi ktoś podpowiedzieć czy coś takiego może "legalnie " jeździć?

Rodzaj pojazdu - Samochodowy inny

DMC - 380

Masa Własna - 120

pojemność - 349ccm

moc - 13kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, pod warunkiem że ma "podrodzaj - INNY".

 

A czemu od razu "inny"? Może to normalny czterokołowiec do przewozu rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy coś takiego może "legalnie " jeździć?

Jak znakomita większość tych tworów na naszych drogach, niby nie mogą a jeżdżą ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...
Masę własną można zmieniać dowolnie poprzez zmiany konstrukcyjne.

I jeszcze dodaj, że równie dowolnie można zejść z tą masą, poniżej masy własnej z która wynika z homologacji tego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do masy własnej. Nie wiem czy można tak dowolnie. Sprawa poruszona przez Kaznodzieję to raz (wiadomo - nielegalne przeróbki na tzw. B1 i zaniżenie wartości MW, która mogła skutkować niewłaściwym działaniem innych podzespołów pojazdu wg producenta).

Sprawa kolejna - minimalna MW po zabudowie zgodnie z homo. Nawet nie wiem czy to jeszcze wpisują. Kiedyś było...

Trzecia rzecz - masa referencyjna a norma emisji spalin (klasy LD i HD)... Coś co spędza sen z oczu producentom i sprzedawcom jak rozumiem jest całkowicie do obejścia po rejestracji w drodze zmian? Ale czy na pewno? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy na pewno? :)

No właśnie nie napewno...

jeżeli w DR wpisywane są wartości wynikające właśnie z homologacji i jeżeli pojazd w swojej podstawowej wersji, ma MW o określonej wartości, to jak można zejść na podstawie zmian konstrukcyjnych, poniżej tej wartości?

I co ze zmianą innych zależności, na które Blakop zwraca uwagę, np. masą referencyjną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak można zejść na podstawie zmian konstrukcyjnych, poniżej tej wartości?

 

Poprzez wymianę elementów na lżejsze lub demontaż. Np. jestem w stanie uwierzyć, że z 600 kg Malucha robili 550, ale ze Smarta ważącego 800 zejść z masy 250 kg to już jawne poświadczenie nieprawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzez wymianę elementów na lżejsze lub demontaż. Np. jestem w stanie uwierzyć, że z 600 kg Malucha robili 550,

Wiara /ponoć/ czyni cuda :)

Jednak, jeśli był homologowany, to na 600 kg

 

ale ze Smarta ważącego 800 zejść z masy 250 kg to już jawne poświadczenie nieprawdy.

Michał, schodzili faktycznie do takiej wagi, np. poprzez wycinanie otworów w konstrukcji nośnej.

Co jednak ma to wspólnego z tą homologowaną konstrukcją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po cóż jednak się kłócimy, skoro tak istotne parametry jak norma emisji spalin, a i masa własna tak naprawdę podczas zwykłego OBT i tak nie są badane :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

44) ciągnik rolniczy — pojazd silnikowy skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;

 

 

"Nadaje się nie tylko do zabawy,"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale on nigdzie nie użył słowa "ciągnik rolniczy" tylko "traktor". Ciekawe co to jest traktor? Bo chyba nie dawna popularnie używana nazwa ciągnika rolniczego. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.