Skocz do zawartości

Stary pojazd.... nie motorower nie motor...


motonita

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie mam przerejestrować taki pojazd.

 

http://www.jawkowicz.republika.pl/danetechniczne.html

 

Jest zarejestrowany jako motorower,

zatrzymała mnie Policja jak sobie jechałem 65 na godzine (nie z górki) i zabrali mi dowód...

 

napisali coś w stylu" pojazd zmodyfikowany tuning - nie zgodność danych"

 

SKP nie chce mi zrobić przegladu na motorower bo ma to predkość 70 jako max...

 

podpieraja sie:

 

46) motorower – pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

 

a wydział komunikacji również nie chce mi zmienić typu pojazdu na motocykl ponieważ :

 

45) motocykl – pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojem-ności skokowej przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocznym wóz-kiem – wielośladowy; określenie to obejmuje również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół;

 

 

I zostałem ze tak powiem z pojazdem ktory nie jest motocyklem ani nie jest motorowerem...

 

nie chce tez jechać na inna stacje i dawać w łapę (mi nikt nie daje to i ja nie chce:P ) ja chce LEGALNIE rozwiązać problem!!!

 

Dodam że POJAZD jest ujęty w ewidencji pojazdów zabytkowych i jakakolwiek modyfikacja typu dławienie rozwiercanie nie wchodzi w grę....

 

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • motonita

    17

  • Marek1

    8

  • michal_k

    8

  • blakop

    5

ja chce LEGALNIE rozwiązać problem!!!

 

więc ogranicz prędkość - w jakikolwiek sposób

 

Dodam że POJAZD jest ujęty w ewidencji pojazdów zabytkowych i jakakolwiek modyfikacja typu dławienie rozwiercanie nie wchodzi w grę....

 

A dlaczego? Można przecież wykonać modyfikację ograniczającą prędkość w taki sposób, żeby dostosować pojazd do definicji motoroweru, ale żeby taka modyfikacja była odwracalna i możliwy był powrót do oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

decyzja konserwatora "ZAKAZ WPROWADZANIA ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH POD GROŹBĄ KARY 3 LAT WIĘZIENIA"

 

i potwierdza swoje słowa paragrafem:

 

 

USTAWA z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami

ART 5 $4

 

4) korzystania z zabytku w sposób zapewniający trwałe zachowanie jego war-tości;

 

ART 6 $ 2d

 

d) wytworami techniki, a zwłaszcza urządzeniami, środkami transportu oraz maszynami i narzędziami świadczącymi o kulturze materialnej, charakterystycznymi dla dawnych i nowych form gospodarki, doku-mentującymi poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego,

 

Rozdział 2

Art 7

Formami ochrony zabytków są: 1) wpis do rejestru zabytków;

 

Art. 27. Na wniosek właściciela lub posiadacza zabytku wojewódzki konserwator zabytków przedstawia, w formie pisemnej, zalecenia konserwatorskie, określające sposób korzystania z zabytku, jego zabezpieczenia i wykonania prac konserwatorskich, a także zakres dopuszczalnych zmian, które mogą być wprowadzone w tym zabytku .

 

Rozdział 11 Przepisy karne Art. 108. 1. Kto niszczy lub uszkadza zabytek, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. 2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. 3. W razie skazania za przestępstwo określone w ust. 1 sąd orzeka, a w razie skaza-nia za przestępstwo określone w ust. 2 sąd może orzec, nawiązkę na wskazany cel społeczny związany z opieką nad zabytkami w wysokości od trzykrotnego do trzydziestokrotnego minimalnego wynagrodzenia.

 

Art. 109a. Kto podrabia lub przerabia zabytek w celu użycia go w obrocie zabytkami, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

 

Art. 117. Kto bez pozwolenia albo wbrew warunkom pozwolenia prowadzi prace konserwa-torskie, restauratorskie, roboty budowlane, badania konserwatorskie lub architekto-niczne przy zabytku wpisanym do rejestru lub roboty budowlane w jego otoczeniu albo badania archeologiczne, podlega karze grzywny.

 

Art. 119. Kto nie wykonuje zaleceń pokontrolnych, o których mowa w art. 40 ust. 1, podlega karze grzywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

decyzja konserwatora "ZAKAZ WPROWADZANIA ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH POD GROŹBĄ KARY 3 LAT WIĘZIENIA"

 

No straszne... A czy jazda z niedozwoloną dla motoroweru prędkością jest korzystaniem z zabytku w sposób zapewniający trwałe zachowanie jego wartości? :razz:

 

Już widzę jak za chwilową zmianę zębatki czy wydechu czy choćby ograniczenia otwarcia przepustnicy idziesz siedzieć na 3 lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to niebyła prędkość maksymalna i nie było to nie wiadomo jakie katowanie...

 

było to "normalne użytkowanie"

 

co więcej... raz na jakiś czas wskazane jest odpalenie i przejażdżka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mówię - ogranicz prędkość, zrób badanie potwierdzające, że pojazd spełnia warunki dla motoroweru, a później... :x

 

I, co chyba oczywiste, jeździj z dozwoloną prędkością ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po za tym...

Diagnosta nie podbije... a WK nie zarejestruje jako motocykl

 

[ Dodano: 27-02-2014, 19:56 ]

ale taka ingerencja grozi wiezieniem ze strony konserwatora !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale taka ingerencja grozi wiezieniem ze strony konserwatora !!!

 

Więc musisz się przyczaić czy czasem za bramą SKP nie stoi konserwator z kajdankami. Jeśli nie stoi - to może się uda :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już widzę jak za chwilową zmianę zębatki czy wydechu czy choćby ograniczenia otwarcia przepustnicy idziesz siedzieć na 3 lata...

 

Oryginalnie, na Polskę, te motorowery były blokowane na prędkość 45km/h poprzez mniejszą średnicę króćca ssącego pomiędzy gaźnikiem a głowicą, więc zablokowanie go to nie jest żadna karalna interwencja. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc zablokowanie go to nie jest żadna karalna interwencja.

 

Ale lepiej postawić kogoś na czatach czy się konserwator nie zbliża ::D

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1974 roku tak... wcześniej nie...

 

po za tym istniało coś takiego jak import PRYWATNY z kraju zaprzyjaźnionego... ale nie tylko... romety (200) były dławione a już wielka cześć jaw typ p20 czy p23 niebyła....

 

po za tym dwa ZZR 230

 

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do50ccm.html

 

i tutaj nie było żadnych ograniczeń...

 

po za tym trzy ZZR 2330 Komar 2 w wersji exportowej ma seryjnie montowany gaznik GM13F gdzie predkość maksymalna była 50 km/h i w 71 roku nie było dostępnych na rynku innych jak tylko tych który "wypadły z exportu" i mimo wszystko były rejestrowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przecież wykonać modyfikację ograniczającą prędkość w taki sposób, żeby dostosować pojazd do definicji motoroweru, ale żeby taka modyfikacja była odwracalna i możliwy był powrót do oryginału.

 

Ciekawe, jaki obecnie ten pojazd ma określony rodzaj w DR, bo jeśli to "motorower" to nigdy w Polsce nie było takich motorowerów o v-max większej niż 50 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam Mustanga, stary typ dowodu (2 strony), mam też ZZR 2330 potwierdzenie wpisu do ewidencji ( 1 strona) ZZR (ja nie ale znajomy z klubu ma) 3 strony ale jeszcze bez przeglądu z (juz nie aktualnym) wpisem BEZTERMINOWY

 

 

P.S a co z tymi motorowerami które miały prędkość maksymalna 50 na godzine?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marku jednak temat nie wyjaśnia tego co już zarejestrowane

Najpierw było ograniczenie do 50 km/h które potem zmniejszono do 45 km/h.

Nie zajęto jednak, żadnego stanowiska co do tych poprzednio zarejestrowanych pojazdów na 50 km/h

 

Jednak nie mów, że masz motorower zarejestrowany na v-max 70 km/h bo takich nie było!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra.... ale co teraz ja biedny żuczek mam popełnić?

 

tu konserwator

tu wydział komunikacji

tu SKP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do diagnosty, który wykonał Ci BT co zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego i zapytaj :)

Bo skoro nie jest motorowerem to jak to się stało, że on potwierdził, że jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja badania zgodności jeszcze nie mam... cała heca sie przydarzyła jak na nie jechałem...

 

całe szczęście że OC miałem...

 

[ Dodano: 28-02-2014, 00:16 ]

Czyżby zadałem pytanie na które nikt nie potrafi odpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja badania zgodności jeszcze nie mam... cała heca sie przydarzyła jak na nie jechałem...

 

całe szczęście że OC miałem...

 

[ Dodano: 28-02-2014, 00:16 ]

Czyżby zadałem pytanie na które nikt nie potrafi odpowiedzieć?

 

Wszyscy tobie odpowiadają, ale ty nie chcesz zrozumieć co piszą do Ciebie :roll:
Poza tym całą ta historia wydaje mi się hipotetyczna, zbyt dużo zbiegów okoliczności w jednym czasie. Coś mi tu Bondem podjeżdża ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co tutaj da zdławienie-nic- przełożenie zostanie jak zostanie i w sprzyjających warunkach 70 i tak osiągnie. Te Jawki były rejestrowane jako motorowery tylko miały 2-biegi. Trzeci był fizycznie tylko była taka "magiczna " blaszka, która go blokowała, Taka sama jak w Simsonkach /miały 3-biegi a fizycznie 4/ taka twórczość socjalistyczna. Założyć blokadę 3-ciego biegu i po ptakach. Młodzieży się nie dziwię ale "starsi" powinni pamiętać :D

 

[ Dodano: 28-02-2014, 08:19 ]

Czyli krótko- założyć blokadę, przeprowadzić próbę drogową, wykonać badanie i koniec - a nie kombinować z jakimś psełdo zdławieniem

 

[ Dodano: 28-02-2014, 08:25 ]

P=>S zapomniałem dodać Sorry...... ale kiedyś tak było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypowieść nie jest hipotetyczna... jest realna...

 

I koledzy tutaj się uparli zawzięli dławić tłumić modyfikować bo...

 

Ale konserwator też się zawziął uparł....jezeli będzie jakaś modyfikacja będą problemy !!!

 

Ja wiem że dla diagnosty najlepiej zdławić... ale co w przypadku kiedy nie można zdławić?

 

Są swiete urzedniki.... ktore majo swoje racje i ich racyje sa najmojszejszejsze i innych racji wspolwielkich nie ma....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.