IVVO Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 ale co w przypadku kiedy nie można zdławić? Załóż blokadę 3-biegu - to nie jest modyfikacja- one tak były sprzedawane - stan pierwotny. Modyfikacją było zdemontowanie blokady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Ale konserwator też się zawziął uparł....jezeli będzie jakaś modyfikacja będą problemy !!! Skoro konserwator się uparł, no to ja bym nic nie robił Nie daj boże zobaczy na ulicy jak poruszasz się z mniejszą prędkością to stryczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 28 Luty 2014 Autor Share Napisano 28 Luty 2014 Ivo.... pojazd pochodzi z importu z lat 70-tych... sciagniety jako nowy i NIE DŁAWIONY.... to raz? a dwa... hipotetycznie co z ZZR 230 Komar? on ma tylko 2 biegi i tylko na 2 jedzie 50.... [ Dodano: 28-02-2014, 09:53 ] pojechał se jakiś Feliks do czechosłowacji bo miał blisko był w delegacji bo chciał... i se tam w sklepie kupił... zapłacił minimalny podatek i se zarejestrował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Zasadniczo pojazd zabytkowy nie musi spełniać wymagań technicznych. Można mu ograniczyć np. prędkość maksymalną z jaką może się poruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Zasadniczo pojazd zabytkowy nie musi spełniać wymagań technicznych Z rozporządzenia. Rodzaj pojazdu ustala ustawa którą musi spełniać... pojazd pochodzi z importu z lat 70-tych... sciagniety jako nowy i NIE DŁAWIONY.... I został już wtedy zarejestrowany z naruszeniem przepisów, bo nikogo nie obchodzi skąd był ściągnięty, choćby i z Marsa, - powinien być zdławiony. Ale konserwator też się zawziął uparł....jezeli będzie jakaś modyfikacja będą problemy !!! Tiaa... ja czuję, że tu kto inny się uparł... ale co w przypadku kiedy nie można zdławić? Masz zabytek który nie podlega rejestracji (przecież żeby być zabytkiem nie musi być rejestrowany) - będziesz się kulał na lawecie na zloty i tam sobie pojeździsz poza drogami publicznymi. Sorry... takie mamy prawo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Pozostaje pytanie - czy pojazd zabytkowy ma spełniać aktualne definicje? Jakie były warunki techniczne dla motorowerów w dacie pierwszej rejestracji tego pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Pozostaje pytanie - czy pojazd zabytkowy ma spełniać aktualne definicje? Jakie były warunki techniczne dla motorowerów w dacie pierwszej rejestracji tego pojazdu? może to być 40, 50, lub 45 km/h ale na pewno nie 70 km/h ! [ Dodano: 28-02-2014, 11:36 ] pojazd pochodzi z importu z lat 70-tych... sciagniety jako nowy i NIE DŁAWIONY.... W takim razie, jeżeli został zarejestrowany jako motorower to nastąpiło to z naruszeniem obowiązujących ówcześnie przepisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 W takim razie, jeżeli został zarejestrowany jako motorower to nastąpiło to z naruszeniem obowiązujących ówcześnie przepisów Jeśli istotnie tak było (nie znam przepisów z tamtych czasów, a nie chce mi się szukać) to d...pa zimna motonita. Nie możesz na tym bazować i próbować czerpać z tego praw na dzień dzisiejszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 28 Luty 2014 Autor Share Napisano 28 Luty 2014 no dobra ale co zrobic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Wyjaśnić konserwatorowi, że pojazd dopuszczono pierwotnie z naruszeniem prawa i jego aktualne utrzymanie w ruchu dla zachowania tego cudu techniki wymaga zdławienia, na które musi się zgodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 no dobra ale co zrobic?? Mieć zabytek i cieszyć się na jego widok a do szybszej jazdy kupić motocykl. Tak to jest jak chce się mieć pojazd zabytkowy i przywileje z tym związane a zapomina się o minusach posiadania tego zabytku. Ktoś tu w innym poście konserwatora chciał sądzić jak ten wyśle do rzeczoznawcy, może i w tym przypadku postraszyć konserwatora sądem że swoją decyzją ogranicza prawo do korzystania z pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Kiedyś byłem młody i piękny i tak to się robiło z jawką http://www.jawa50.cba.pl/tuning.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 no dobra ale co zrobic?? Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba kolega motonita kłócił się ze mną na forum, o to czy lepiej mieć pojazd zabytkowy czy na białych tablicach. Widzę, że życie zweryfikowało pogląd kolegi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 28 Luty 2014 Autor Share Napisano 28 Luty 2014 o nie nie ja po prostu się złoszczę że nie mogę mieć motocykla o pojemności 50ccm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 No właśnie się zastanawiam czy w tamtych latach wszystko co nie spełniało warunków dla motoroweru, nie było traktowane i rejestrowane jako motocykl... Może tędy droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 No właśnie się zastanawiam czy w tamtych latach wszystko co nie spełniało warunków dla motoroweru, nie było traktowane i rejestrowane jako motocykl... Pewnie było, bo Simsonki, które przekraczały 50 km/h były motocyklami (mimo pojemności nieprzekraczającej 50 cm3), a te wolniejsze były motorowerami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Znalazłem definicje z 1983 PoRD [ Dodano: 28-02-2014, 16:38 ] Jeśli ktoś zainteresowany to cały tekst http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19830060035 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Dz.U.11 poz 41 uchylny 01.01.1998 do tego czasu 50 ccm i 50 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Czyli zakładając, że na tamten czas spełniał wymagania dla motocykla to tak powinien być zarejestrowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Do pojazdów zabytkowych montowane są instalacje gazowe, gdzie wiadomo jak wygląda taka ingerencja w porównaniu z "dławikiem", a ten konserwator zabrania Ci zdławienia? To spytaj na jakiej podstawie konserwatorzy pozwalają na montaż LPG i co jest większa ingerencją! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 28 Luty 2014 Autor Share Napisano 28 Luty 2014 a nie mozna z tego zrobić czegokolwiek innego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 a nie mozna z tego zrobić czegokolwiek innego?? Można. Np. ciekawy kwietnik na ogrodzie. A co masz Ty na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 1 Marzec 2014 Autor Share Napisano 1 Marzec 2014 autobusu ciagnika siodłowego koparkoładowarki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 1 Marzec 2014 Share Napisano 1 Marzec 2014 Napisz nam może o co właściwie chodzi, o odebranie DR? Koledzy już napisali co zrobić. Ogranicznik, odbierasz DR. Co potem zrobisz z tym ogranicznikiem to diagnosty nie interesuje. Tylko nie pisz że konserwator straszy paragrafem, bo wydaje mi się że tak bardzo przepisów się nie boisz skoro motorowerem jechałeś powyżej dopuszczalnej prędkości. o nie nie ja po prostu się złoszczę że nie mogę mieć motocykla o pojemności 50ccm Tu akurat nie spełnia definicji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 1 Marzec 2014 Share Napisano 1 Marzec 2014 Kolega ograniczy prędkość, a wy jak to sprawdzicie?? Na żywca bym pojechał na przegląd i niech diagnosta sprawdza jak chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.