adam1501 Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 A na jakiej podstawie można? Który przepis pozwala dopasowywać dane pojazdu do potrzeb? Na podstawie homologowania typu na różne masy. Mam pojazd do 3,5 t a mogę go mieć na 5,5 t bo w takim zakresie był homologowany. Zmieniłem działalność i potrzebuje pojazdu do 5,5 t. Jak otrzymam stosowne "kwity" od producenta to zmienisz zapis czy nie? Dostaniesz wszystko łącznie z kompletnym świadectwem homologacji (nie tylko wyciąg ) z moim numerem VIN na 5,5 t - zmienisz? Nie daje. Gdzieś mam nawet zdaje się opinię ministerstwa, że przepis, zgodnie z jego brzmieniem, dotyczy wyłącznie przypadków, kiedy zmieniło się rozporządzenie w sprawie warunków technicznych. Jak mógłbyś go wrzucić, byłbym wdzięczny (jeżeli nie można oficjalnie, to do Dario64 na PW - on wie co z tym dalej zrobić). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 W niektórych WK przejdzie, a u mnie miałbyś problem I póżniej ludzie narzekają na te WK, że to i tamto , działania urzędnika WK powinny byc jednakowe , a jak wiemy jest różnie , dla przykładu ostatnio mój znajomy zmieniał DMC w Iveco na wszystko otrzymał stosowne dokumenty ( oświadczenie, nowa TZ ) odpłatnie oczywiście , czekał jakiś czas, no i co? WK nie robił problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 działania urzędnika WK powinny byc jednakowe , a jak wiemy jest różnie No i diagnostów również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Iveco DAILY serii 50C... 3490 3500 4990 5000 5200 5600 Ciągle mowa o tym samym egzemplarzu pojazdu... Żadne zmiany, żadne, choćby najmniejsze różnice konstrukcyjne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Żadne zmiany, żadne, choćby najmniejsze różnice konstrukcyjne. To właśnie określa producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Ciągle mowa o tym samym egzemplarzu pojazdu... Żadne zmiany, żadne, choćby najmniejsze różnice konstrukcyjne... To wytłumacz nam jak to jest - skoro producent określa MMC pojazdu na 3490 jako parametr konstrukcyjny to jakim "cudem" później tenże parametr jest zwiększany? Jak mógłbyś go wrzucić, byłbym wdzięczny Poszukam jutro, ale nie obiecuję na 100%, bo gdzieś to miałem na innym komputerze. Mam pojazd do 3,5 t a mogę go mieć na 5,5 t bo w takim zakresie był homologowany. Zmieniłem działalność i potrzebuje pojazdu do 5,5 t. Jak otrzymam stosowne "kwity" od producenta to zmienisz zapis czy nie? Nie, o ile producent nie stwierdzi, że pierwotnie "pomylił się" określając "wytrzymałość pojazdu", czyli MMC, na niższą wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 Mam pojazd do 3,5 t a mogę go mieć na 5,5 t bo w takim zakresie był homologowany. Zmieniłem działalność i potrzebuje pojazdu do 5,5 t. Jak otrzymam stosowne "kwity" od producenta to zmienisz zapis czy nie? Michał czy naprawdę nie spotkałeś się nigdy z taką sytuacją ? Nie, o ile producent nie stwierdzi, że pierwotnie "pomylił się" określając "wytrzymałość pojazdu" Czy widziałeś kiedyś takie oświadczenie, pismo wystawione przez producenta? Czy producent musi przyznać się do błędu ? To warunek jedyny do zmiany zapisu w DR? Czy homologując na różne DMC ten sam typ pojazdu mam rozumieć że producent popełnił błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 Problem jest w tym, że homologuje się typ pojazdu - nie poszczególne egzemplarze... Iveco wystawia homologację pod potrzeby klienta. Zatem dwa identyczne pojazdy mogą otrzymać różne homologacje. Ale czy faktycznie są różne? Czy były inaczej homologowane? No nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 Iveco wystawia homologację pod potrzeby klienta. No właśnie robi to sam producent, czy mozna to podważać , a klient stoi przed daną sytuacją i ma potrzebę Mam pojazd do 3,5 t a mogę go mieć na 5,5 t bo w takim zakresie był homologowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 Nie wiem jak to jest na zachodzie, ale tam ruch w górę czy w dół wykonuje SKP. Wiele jest pojazdów f.1 5000 f.2 3500. Właściwie klient o tym decyduje. Wyznacznikiem jest tylko f.1 TZ. I nikt tam przy takich zmianach nie żąda homo wymiany TZ. Niby jedna unia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 Nie, o ile producent nie stwierdzi, że pierwotnie "pomylił się" określając "wytrzymałość pojazdu", czyli MMC, na niższą wartość. Chyba problem tkwi w wystawianiu dokumentów w naszym kraju. Mamy zaszłości, które ciągnie się dalej bez zmian choć się przepisy zmieniły. Dość wspomnieć o ładowności, która od wielu lat jest w PoRD zdefiniowana a wiele osób nie uznaje tego parametru dla samochodu osobowego, motoroweru, czy też pojazdu specjalnego. Jeżeli jest tak jak Twierdzi Michał to źle są wystawiane ŚH lub DR, gdzie stosuje się zasadę F1=F2. Podobna sytuacja jest teraz gdzie w rubryki nie określone niektóre urzędy wstawiają 0 (zero), jakoby określając dany parametr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 Powinno być tak, że producent określa MMC jako wartość konstrukcyjną. Następnie to właściciel decyduje ile będzie pojazdem woził, od tego będzie płacił ubezpieczenie, od tego będzie zależała kat. prawa jazdy itd. - i to powinno być określone jako DMC, którego zgodnie z wcześniejszą deklaracją nie wolno przekroczyć. A jeśli właściciel "ma potrzebę" to zgłasza się do urzędu i podnosi DMC - byle nie przekroczyć MMC (a co za tym idzie podatki itd.). Ale tak nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 I w zasadzie nic od strony technicznej nie stoi na przeszkodzie, aby tak było. Bo tak w istocie jest... Ale - jak nie wiadomo co chodzi, to wiadomo, że organ administracji zawsze tak spojrzy w MMC, a nie DMC jak będzie liczył podatki, a i sprzedawca (producent) chętniej zobaczy klienta po nowe auta, w sytuacji gdy obecne mu nie odpowiada, a nie pozwoli mu zmieniać do woli i tym sposobem straci potencjalną nową transakcję... Choć od wszystkiego są wyjątki. No i tak to się kręci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Kwiecień 2014 Share Napisano 10 Kwiecień 2014 Przeszukałem komputer i niestety nie znalazłem opinii MI. Ale na pewno była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.