Skocz do zawartości

Zmniejszenie DMC - jak to zrobić? Dostosowanie auta dla ON


GSI

Rekomendowane odpowiedzi

A na jakiej podstawie można? Który przepis pozwala dopasowywać dane pojazdu do potrzeb?

Na podstawie homologowania typu na różne masy. Mam pojazd do 3,5 t a mogę go mieć na 5,5 t bo w takim zakresie był homologowany. Zmieniłem działalność i potrzebuje pojazdu do 5,5 t. Jak otrzymam stosowne "kwity" od producenta to zmienisz zapis czy nie? Dostaniesz wszystko łącznie z kompletnym świadectwem homologacji (nie tylko wyciąg :D ) z moim numerem VIN na 5,5 t - zmienisz?

Nie daje. Gdzieś mam nawet zdaje się opinię ministerstwa, że przepis, zgodnie z jego brzmieniem, dotyczy wyłącznie przypadków, kiedy zmieniło się rozporządzenie w sprawie warunków technicznych.

Jak mógłbyś go wrzucić, byłbym wdzięczny (jeżeli nie można oficjalnie, to do Dario64 na PW - on wie co z tym dalej zrobić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych WK przejdzie, a u mnie miałbyś problem

I póżniej ludzie narzekają na te WK, że to i tamto , działania urzędnika WK powinny byc jednakowe , a jak wiemy jest różnie , dla przykładu ostatnio mój znajomy zmieniał DMC w Iveco na wszystko otrzymał stosowne dokumenty ( oświadczenie, nowa TZ ) odpłatnie oczywiście , czekał jakiś czas, no i co? WK nie robił problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iveco DAILY serii 50C...

3490

3500

4990

5000

5200

5600

 

Ciągle mowa o tym samym egzemplarzu pojazdu... 8) Żadne zmiany, żadne, choćby najmniejsze różnice konstrukcyjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle mowa o tym samym egzemplarzu pojazdu... 8) Żadne zmiany, żadne, choćby najmniejsze różnice konstrukcyjne...

 

To wytłumacz nam jak to jest - skoro producent określa MMC pojazdu na 3490 jako parametr konstrukcyjny to jakim "cudem" później tenże parametr jest zwiększany?

 

Jak mógłbyś go wrzucić, byłbym wdzięczny

 

Poszukam jutro, ale nie obiecuję na 100%, bo gdzieś to miałem na innym komputerze.

 

Mam pojazd do 3,5 t a mogę go mieć na 5,5 t bo w takim zakresie był homologowany. Zmieniłem działalność i potrzebuje pojazdu do 5,5 t. Jak otrzymam stosowne "kwity" od producenta to zmienisz zapis czy nie?

 

Nie, o ile producent nie stwierdzi, że pierwotnie "pomylił się" określając "wytrzymałość pojazdu", czyli MMC, na niższą wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pojazd do 3,5 t a mogę go mieć na 5,5 t bo w takim zakresie był homologowany. Zmieniłem działalność i potrzebuje pojazdu do 5,5 t. Jak otrzymam stosowne "kwity" od producenta to zmienisz zapis czy nie?

Michał czy naprawdę nie spotkałeś się nigdy z taką sytuacją ?

Nie, o ile producent nie stwierdzi, że pierwotnie "pomylił się" określając "wytrzymałość pojazdu"

Czy widziałeś kiedyś takie oświadczenie, pismo wystawione przez producenta? Czy producent musi przyznać się do błędu ? To warunek jedyny do zmiany zapisu w DR? Czy homologując na różne DMC ten sam typ pojazdu mam rozumieć że producent popełnił błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym, że homologuje się typ pojazdu - nie poszczególne egzemplarze...

Iveco wystawia homologację pod potrzeby klienta. Zatem dwa identyczne pojazdy mogą otrzymać różne homologacje. Ale czy faktycznie są różne? :) Czy były inaczej homologowane? No nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iveco wystawia homologację pod potrzeby klienta.

No właśnie robi to sam producent, czy mozna to podważać , a klient stoi przed daną sytuacją i ma potrzebę :(

Mam pojazd do 3,5 t a mogę go mieć na 5,5 t bo w takim zakresie był homologowany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest na zachodzie, ale tam ruch w górę czy w dół wykonuje SKP. Wiele jest pojazdów f.1 5000 f.2 3500. Właściwie klient o tym decyduje. Wyznacznikiem jest tylko f.1 TZ. I nikt tam przy takich zmianach nie żąda homo wymiany TZ. Niby jedna unia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, o ile producent nie stwierdzi, że pierwotnie "pomylił się" określając "wytrzymałość pojazdu", czyli MMC, na niższą wartość.

Chyba problem tkwi w wystawianiu dokumentów w naszym kraju. Mamy zaszłości, które ciągnie się dalej bez zmian choć się przepisy zmieniły. Dość wspomnieć o ładowności, która od wielu lat jest w PoRD zdefiniowana a wiele osób nie uznaje tego parametru dla samochodu osobowego, motoroweru, czy też pojazdu specjalnego. Jeżeli jest tak jak Twierdzi Michał to źle są wystawiane ŚH lub DR, gdzie stosuje się zasadę F1=F2. Podobna sytuacja jest teraz gdzie w rubryki nie określone niektóre urzędy wstawiają 0 (zero), jakoby określając dany parametr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być tak, że producent określa MMC jako wartość konstrukcyjną. Następnie to właściciel decyduje ile będzie pojazdem woził, od tego będzie płacił ubezpieczenie, od tego będzie zależała kat. prawa jazdy itd. - i to powinno być określone jako DMC, którego zgodnie z wcześniejszą deklaracją nie wolno przekroczyć. A jeśli właściciel "ma potrzebę" to zgłasza się do urzędu i podnosi DMC - byle nie przekroczyć MMC (a co za tym idzie podatki itd.).

 

 

Ale tak nie jest :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w zasadzie nic od strony technicznej nie stoi na przeszkodzie, aby tak było. Bo tak w istocie jest... Ale - jak nie wiadomo co chodzi, to wiadomo, że organ administracji zawsze tak spojrzy w MMC, a nie DMC jak będzie liczył podatki, a i sprzedawca (producent) chętniej zobaczy klienta po nowe auta, w sytuacji gdy obecne mu nie odpowiada, a nie pozwoli mu zmieniać do woli i tym sposobem straci potencjalną nową transakcję... Choć od wszystkiego są wyjątki. No i tak to się kręci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.